자동 콘텐츠 인식 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서(2025-2030년)
Automatic Content Recognition Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Content, By Platform, By Technology, By Industry Vertical, By End Use, By Resolution, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1701231
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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한글목차

자동 콘텐츠 인식(ACR) 시장의 성장 및 동향

세계의 자동 콘텐츠 인식 시장 규모는 2030년에는 103억 1,000만 달러에 이를 것으로 추정되며, 2025-2030년에 걸쳐 CAGR 20.7%로 성장할 것으로 예측됩니다.

스마트 TV 및 스트리밍 디바이스의 개발 증가, 미디어 및 엔터테인먼트 기업의 자동 콘텐츠 인식 사용 급증, 시청자 측정 및 분석에 대한 수요 증가가 이러한 성장의 주요 원인으로 꼽힙니다.

자동 콘텐츠 인식(ACR) 기술의 주요 기능은 오디오, 비디오 또는 기타 콘텐츠를 실시간으로 식별하고 분석하여 다양한 산업, 특히 미디어 및 엔터테인먼트 분야에서 사용하도록 유도하는 것입니다. 여러 시장 플레이어가 경쟁 우위를 확보하기 위해 혁신적이고 효율적인 ACR 기술 솔루션을 제공하는 데 열중하고 있습니다. 예를 들어, Google LLC는 혁신적이고 완벽하게 관리되는 개발 환경인 Vertex AI Vision으로 구성된 Vision AI를 제공합니다. 이는 사용자가 컴퓨터 비전 애플리케이션을 만들거나 사전 학습된 API, AutoML 또는 사용자 지정 모델을 사용하여 이미지와 동영상에서 인사이트를 도출할 수 있도록 지원합니다.

ACR은 소비자가 시청하는 콘텐츠를 실시간으로 식별하는 데 사용되어 광고주가 보다 관련성 높은 타겟팅 광고를 게재할 수 있도록 지원합니다.

ACR 기술은 선형 케이블 텔레비전, CTV 시스템, 비디오 게임 등 다양한 미디어 플랫폼에서 작동합니다. 소비자 가전, BFSI, 소매 및 전자상거래 등 다양한 산업 분야의 마케팅 및 광고 활동은 타겟팅 광고에 ACR 기술을 사용함으로써 이점을 얻을 수 있습니다.

콘텐츠 자동 인식 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 자동 콘텐츠 인식 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 컴포넌트별, 추정 및 동향 분석

제5장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 콘텐츠별, 추정 및 동향 분석

제6장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 플랫폼별, 추정 및 동향 분석

제7장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 기술별, 추정 및 동향 분석

제8장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 업계별, 추정 및 동향 분석

제9장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 최종 용도별, 추정 및 동향 분석

제10장 자동 콘텐츠 인식 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석

제11장 경쟁 구도

HBR
영문 목차

영문목차

Automatic Content Recognition Market Growth & Trends:

The global automatic content recognition market size is estimated to reach USD 10.31 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 20.7% from 2025 to 2030. The significant growth is attributed to the increase in developments in smart TVs and streaming devices, upsurge in the use of automatic content recognition by media and entertainment companies, and the demand for audience measurement and analytics. Advances in machine learning and artificial intelligence and their significance in analyzing vast amounts of data and recognizing patterns and trends are expected to encourage market growth in upcoming years.

The primary function of automatic content recognition (ACR) technology is to identify and analyze audio, video, or other content in real-time, instigating its usage across various industries, especially media & entertainment. Several market players are keen on providing innovative and efficient ACR technology solutions to gain a competitive edge. For instance, Google LLC provides Vision AI, which comprises an innovative and fully managed development environment, Vertex AI Vision. It helps users create computer vision applications or derive insights from images and videos with pre-trained APIs, AutoML, or custom models.

ACR is used to identify content consumers view in real-time, allowing advertisers to deliver more relevant and targeted advertisements. It plays a substantial role in delivering targeted ads to consumers. The responsible use of ACR technology in advertising can benefit consumers and companies as long as privacy and security are maintained.

ACR technology works across various media platforms, including linear cable television, CTV systems, and video games. The marketing and advertising efforts in different industries, such as consumer electronics, BFSI, retail and e-commerce, etc., can benefit from using ACR technology for targeted advertising. The share of TV and other digital ad spending is further projected to create opportunities for the market. For instance, according to the Dentsu Global Ad Spend Forecasts, 2023, the digital spend is anticipated to reach US$424.3 billion by the end of 2023, accounting for about 58.3% of all advertising spend.

Automatic Content Recognition Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Automatic Content Recognition Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Automatic Content Recognition Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Automatic Content Recognition Market: Content Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Automatic Content Recognition Market: Platform Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Automatic Content Recognition Market: Technology Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Automatic Content Recognition Market: Industry Vertical Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Automatic Content Recognition Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Automatic Content Recognition Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 11. Competitive Landscape

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