자동차 관리용품용 실리콘 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서(2025-2030년) : 제품별, 용도별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측
Silicone In Car Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Silicone, Specialty Silicones), By Application (Paint Preservatives, Spray Wax), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1679598
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 5,950 ₩ 8,833,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 1인만 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 불가능합니다.
US $ 6,950 ₩ 10,318,000
Printable PDF & Excel (5-User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 동일 기업 내 동일 부서에서 최대 5명까지 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다.
US $ 8,950 ₩ 13,288,000
Printable PDF & Excel (Enterprise License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업(자회사 포함)의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

자동차 관리용품용 실리콘 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 자동차 관리용품용 실리콘 세계 시장 규모는 2030년까지 3억 5,290만 달러에 달할 전망이며, 2025-2030년 CAGR은 7.0%로 성장할 것으로 추정됩니다. 이 시장은 자동차 판매 대수 증가로 프리미엄 자동차의 보호 코팅과 유지보수 수요가 높아지면서 주로 미관과 내부 청소 용도로 성장이 전망되고 있습니다.

실리콘은 지속 발수성, 윤활성, 내마모성을 갖추고 있으며 자동차 가죽 관리 용도에 적합합니다. 가죽에 적용되는 실리콘 코팅은 가죽의 유연성과 느낌을 향상시켜 촉감을 향상시킵니다. 특수 인공 가죽은 또한 매우 유연하고 신축성이 있으며 시간이 지나도 쉽게 열화하지 않는 실리콘 고무로 만들어져 있습니다. 실리콘 인공 가죽은 시트 제조에 사용되고 대시보드용으로는 보다 내구성 있는 외관을 제공하며 온도 변화, 노화 및 자외선 노출에 훨씬 강합니다.

대기업은 유통업체와 협력하여 자동차 관리용품에서 실리콘 시장 확대를 도모하고 있습니다. 예를 들어, BRB International BV는 2020년 9월 캐나다 산업 및 자동차 관리, 개인 관리, 코팅, 잉크, 가정용, 엘라스토머, 실란트 및 접착제 시장을 위한 실리콘 제품의 판매를 위해 ANDICOR SPECIALTY CHEMICALS와 계약했습니다.

자동차 관리용품을 생산하는 많은 기업들이 차 내부를 보호하고 광을 내는 실리콘 기반 신제품을 출시하고 있습니다. 예를 들어 2021년 8월, Champion Lubricants는 비닐과 플라스틱의 표면에 광택을 주고 차 실내를 보호하는 인테리어 디테일러 스프레이(4527번)를 발매했습니다.

지역 침투는 많은 실리콘 기반 자동차 관리용품 제조업체가 세계 시장에서의 지위를 수립하기 위해 수행하는 주요 전략적 노력 중 하나입니다. 예를 들어, 2020년 6월, 세계 자동차 관리용품 브랜드인 Turtle Wax, Inc.가 인도 시장 진출을 발표했습니다. 이 브랜드는 타이어, 페인트, 플라스틱, 휠 등 모든 표면에 적용하는 사륜차 및 이륜차용 외관 제품의 완전한 제품군을 출시했습니다.

자동차 관리용품의 실리콘 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 자동차 관리용품용 실리콘 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 자동차 관리용품용 실리콘 시장 : 제품의 전망 추정과 예측

제5장 자동차 관리용품용 실리콘 시장 : 용도의 전망, 추정, 예측

제6장 자동차 관리용품용 실리콘 시장 : 최종 용도의 전망 추정과 예측

제7장 자동차 관리용품용 실리콘 시장의 지역적 전망 추정과 예측

제8장 경쟁 구도

CSM
영문 목차

영문목차

Silicone In Car Care Products Market Growth & Trends:

The global silicone in car care products market size is estimated to reach USD 352.9 million by 2030, registering to grow at a CAGR of 7.0% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to grow by the rising vehicle sales which have boosted the demand for protective covering and maintenance of premium-class vehicles, primarily for aesthetics and interior cleaning applications.

Silicone offers durable water-repellency, lubricant properties, and abrasion resistance, making them suitable for automotive leather care applications. Silicone coating applied to leather improves the malleability and feel of the leather, making it pleasant to the touch. Specialty artificial leather is also made of silicone rubbers that are very flexible, stretchable, and less likely to degrade over time. Silicone artificial leather is used to manufacture seats, and the dashboard gives a more durable look and is much more resistant to temperature variations, aging, and UV exposure.

Major players are collaborating with distributors to increase the market reach for silicone in car care products. For instance, in September 2020, BRB International BV appointed ANDICOR SPECIALTY CHEMICALS for distribution of silicone products for industrial and car care, personal care, coatings, and inks; home; elastomers, and sealants and adhesives markets for Canada.

Many companies manufacturing car care products are launching new silicone-based products to protect and provide shine to the car interior. For instance, in August 2021, Champion Lubricants launched interior detailer spray (Part #4527) to provide shine to vinyl and plastic surfaces and also protect the car interior.

Regional penetration is one of the main strategic initiatives many silicone-based car care product manufacturers undertake to establish their market position globally. For instance, in June 2020, Turtle Wax, Inc., a global car care product brand, announced its entry into the Indian market. The brand launched its complete range of appearance products for four-wheelers and two-wheelers for every surface, including tires, paintwork, plastic, wheels, and others.

Silicone In Car Care Products Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Silicone In Car Care Products Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Silicone In Car Care Products Market: Product Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 5. Silicone In Car Care Products Market: Application Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 6. Silicone In Car Care Products Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 7. Silicone In Car Care Products Market Regional Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 8. Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기