세계의 몰입형 엔터테인먼트 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 기술 종류별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Immersive Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology Type (Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality), By Application (Gaming, Museum And Cultural Experiences), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1678489
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

몰입형 엔터테인먼트 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면, 세계 몰입형 엔터테인먼트 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 26.3%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 4,421억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

시장 성장을 촉진하는 주요 요인은 게임, 영화, 음악, 스포츠, 라이브 이벤트 등 다양한 엔터테인먼트 산업에서 몰입형 기술이 광범위하게 채택되고 있다는 점입니다. 이러한 광범위한 활용 분야는 몰입형 엔터테인먼트의 매력과 시청자 기반을 강화하여 예측 기간 동안 시장 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다.

엔터테인먼트 산업 전반에 걸쳐 몰입형 기술이 광범위하게 적용됨에 따라 향후 몇 년 동안 시장 성장이 더욱 촉진될 것으로 예상됩니다. 또한, 가상 관광의 트렌드도 확대되고 있으며, 사용자는 가상현실을 통해 목적지를 탐색할 수 있게 되었습니다. 이러한 트렌드의 지속적인 출현은 엔터테인먼트 분야에서 몰입형 기술의 역동적이고 지속적인 진화에 초점을 맞추고 있습니다. 가상 관광의 도입은 다양하고 매력적인 몰입형 경험에 대한 선호도가 높아짐에 따라 관객과 엔터테인먼트의 관계 방식을 재구성하고 있습니다.

라이브 공연과 이벤트를 강화하기 위한 몰입형 기술의 적용은 몰입형 엔터테인먼트 분야를 주도하는 주요 트렌드 중 하나입니다. 이 시장은 다양한 라이브 엔터테인먼트 이벤트, 가상 콘서트, 가상현실(VR) 및 증강현실(AR)을 활용한 극장 체험을 통해 관객에게 매력적이고 인터랙티브한 경험을 선사하며 성장하고 있습니다.

신제품 및 신규 서비스 출시는 몰입형 엔터테인먼트 분야에서 점유율을 확대하기 위해 기업들이 사용하는 주요 전략 중 하나입니다. 이 시장에서 사업을 전개하는 여러 기업들은 더 많은 고객층에 대응하고 업계 내 입지를 강화하기 위해 시장에서의 존재감을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, 페이스북으로 잘 알려진 메타(Meta)는 2023년 12월 Telefonica와 제휴하여 노년층을 위한 증강현실 경험을 강화함으로써 몰입형 기술에 대한 의지를 표명하고, 전략적 제휴를 통해 시장 도달 범위를 확대하고 있습니다.

몰입형 엔터테인먼트 시장 : 분석 개요

목차

제1장 분석 방법 및 범위

제2장 주요 요약

제3장 몰입형 엔터테인먼트 시장 : 업계 전망

제4장 몰입형 엔터테인먼트 시장 : 기술 종류별 추정·동향 분석

제5장 몰입형 엔터테인먼트 시장 : 용도별 추정·동향 분석

제6장 지역별 추정·동향 분석

제7장 몰입형 엔터테인먼트 시장 : 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

Immersive Entertainment Market Growth & Trends:

The global immersive entertainment market size is expected to reach USD 442.11 billion by 2030, growing at a CAGR of 26.3% from 2025 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The primary driver propelling the growth of the market is the widespread adoption of immersive technology in a wide range of entertainment industries, including gaming, movies, music, sports, and live events. The widespread application enhances immersive entertainment's attractiveness and its audience base, which is anticipated to drive market expansion throughout the forecast period.

The widespread application of immersive technologies across the entertainment industry is expected further to fuel the market growth in the coming years. Moreover, the trend of virtual tourism is expanding, enabling users to explore destinations through virtual reality. The ongoing emergence of these trends focuses on the dynamic and continually evolving nature of immersive technologies across the entertainment spectrum. This signifies a broader movement within the market, where the incorporation of virtual tourism reflects a growing inclination for diverse and engaging immersive experiences, reshaping the way audiences interact with entertainment offerings.

The application of immersive technologies to enhance live performances and events is one of the major trends fueling the immersive entertainment sector. The market is experiencing growth by a wide range of live entertainment events, virtual concerts, and theater experiences which employ virtual reality (VR) and augmented reality (AR) to create engaging and interactive experiences for the audience

Launching new products and services is one of the main strategies used by companies to increase their market share in the immersive entertainment sector Several companies operating in the market are focused on expanding their market presence to cater to the larger customer base and to strengthen their foothold in the industry. For instance, Meta, formerly known as Facebook, is actively engaged in partnerships to promote mixed reality experiences. In December 2023, Meta partnered with Telefonica to enhance mixed reality experiences for elderly individuals, showcasing its commitment to immersive technologies and expanding its market reach through strategic collaborations.

Immersive Entertainment Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Immersive Entertainment Market - Industry Outlook

Chapter 4. Immersive Entertainment Market: Technology Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Immersive Entertainment Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Immersive Entertainment Market - Competitive Landscape

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