세계의 브로드밴드 서비스 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 : 브로드밴드 연결별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Broadband Services Market Size, Share & Trends Analysis By Broadband Connection (Fiber Optic, Wireless, Satellite, Cable, Digital Subscriber Line), By End Use (Business, Household), By Region, and Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1654184
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 130 Pages
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브로드밴드 서비스 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 브로드밴드 서비스 시장 규모는 2030년까지 8,750억 6,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 이 시장은 2025-2030년 동안 CAGR 9.8%로 제대로 확대될 것으로 추정됩니다. 브로드밴드 서비스는 광범위한 기술을 사용하여 인터넷에 더 많은 날짜의 액세스를 제공하는 능력을 가지고 있기 때문에 브로드밴드 서비스에 대한 수요가 급속히 증가하고 있는 것이 시장 성장의 주요 추진력이 되고 있습니다.
이 시장은 주로 시장의 급격한 수요에 견인되어 예측 기간 동안 강력한 성장을 기록하는 것으로 예상됩니다. 높은 수요는 정부의 긍정적인 노력, 사용자 편의성 향상을 위한 기술 발전, 소비자 의식, 브로드밴드 연결이 필요한 휴대폰, 태블릿, MID, 전자 책 등의 장치 사용 증가로 지원됩니다. 인터넷 가속화와 브로드밴드 서비스의 보급은 특필해야 할 성장 요인입니다.
이 시장의 주요 동향에는 다음과 같은 것이 있습니다. 가격, 기술 결정, 사용자 선호에 관한 시장 데이터 수집을 위한 브로드밴드 사전등록 지표의 전략적 이용, 브로드밴드 서비스의 온라인 등록을 통한 프로세스 투명화 및 사용자 친화화, 등록 서류의 전자 서명 및 신원 증명 검증을 통한 자동 계약 상태 유지 및 부정 행위 제한, 마케팅, 메일, 관리, 설치, 고객 서비스 지원 등이 점점 중시되고 있습니다.
COVID-19의 유행은 브로드밴드 서비스에 긍정적인 영향을 미치고, 디지털 소비는 지난 몇 주 동안 급증하고 있습니다. 대부분의 비즈니스에서의 재택 근무 개념, 교육 형식의 온라인 수업, 회의 및 개인 용도의 화상 통화 이용률 향상, 필수품 온라인 쇼핑, 엔터테인먼트 컨텐츠 시청률 향상은 브로드밴드 서비스에 대한 요구를 현저하게 높입니다. 제품 홍보 및 판매에 디지털 채널을 도입하는 기업에 대한 투자도 가까운 미래에 급증할 것으로 예상됩니다. 속도뿐만 아니라 부가 서비스도 고객에게 중요한 매력이기 때문에 시장 간 경쟁 기업간 경쟁 관계도 격화하고 있습니다.
브로드밴드 서비스 시장 보고서 하이라이트
아시아태평양 시장은 브로드밴드 서비스의 광범위한 사용으로 2024년에 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
광섬유 부문은 연결 속도, 대규모 확산 및 지속적인 기술 진화로 시장을 독점하고 있습니다.
무선 브로드밴드 서비스는 예측 기간 동안 2자리 성장의 기세를 나타낼 것으로 보입니다.
COVID-19 기간 동안 브로드밴드 서비스의 채용이 증가함에 따라 시장 성장이 현저하게 증가하고 비즈니스 모델의 디지털 혁명에 박차가 걸렸습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 브로드밴드 서비스 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통의 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
산업의 과제
브로드밴드 서비스 시장 분석 도구
산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
문제점 분석
제4장 브로드밴드 서비스 시장 : 브로드밴드 접속별, 접속, 추정·동향 분석
부문 대시보드
브로드밴드 서비스 시장 : 브로드밴드 연결 변동 분석, 2024년과 2030년
광섬유
무선
위성
케이블
디지털 가입자선(DSL)
제5장 브로드밴드 서비스 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
브로드밴드 서비스 시장 : 최종 용도 변동 분석, 2024년과 2030년
일
가정
기타
제6장 브로드밴드 서비스 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
브로드밴드 서비스 시장 점유율, 지역별, 2024년과 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 프로파일/상장 기업
AT&T
BCE Inc
Charter Communications
Hughes Network Systems, LLC
Comcast
CenturyLink
KT Corp.
LG Uplus Corp.
Singtel
SK broadband CO.LTD.
T-Mobile USA, Inc.
Verizon
Viasat, Inc.
JHS
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Broadband Services Market Growth & Trends:
The global broadband services market size is estimated to reach USD 875.06 billion by 2030, according to the new report by Grand View Research, Inc. The market is estimated to expand at a decent CAGR of 9.8% from 2025 to 2030. The rapidly escalating demand for broadband services due to their ability to offer higher date access to the internet using a wide spectrum of technologies is a major propeller of market growth of the market.
The market is positioned to register strong growth over the forecast period, driven primarily by the steep demand in the market. The high demand is supported by proactive government initiatives, technological advancements for improved user convenience, consumer awareness, and increased usage of devices-such as mobile phones, tablets, MIDs, and eBooks-requiring a broadband connection. The internet speed and widespread availability of broadband services are notable growth-contributors.
Some of the key market trends in the market include the following: strategic usage of broadband pre-registration indices to collect market data regarding price, engineering decisions, and user preferences; online registration of broadband services makes the process transparent and user-friendly; electronic signature in registration documents and validation of identity proofs aids in maintaining an automatic contract status and limits malpractice; system integration is increasingly emphasized to offer a one-stop-shop service for all marketing, mails, management, installation, and customer support needs; and finally, B2C models are increasingly focused on impacting crowd mentality to attract a larger customer base.
The COVID-19 pandemic has rendered a positive impact on the broadband services as digital consumption has witnessed a sharp rise over the last few weeks. Work-from-home concepts in most business, online classes in education formats, higher usage of video calls for conferences and personal uses, online shopping of essential items, and higher viewership of entertainment content have notably increased the requirement for broadband services. Investment in companies to adopt digital channels for product promotion and sales is also likely to surge in the near future. Besides speed, add-on services are a key attraction for customers, thereby leveling up the competitive rivalry in the market.
Broadband Services Market Report Highlights:
Asia Pacific regional market accounted for the largest market share in 2024, owing to the widescale usage of broadband services
The fiber optics segment dominated the market due to its speedy connection, large-scale adoption, and continuously evolving technology
Wireless broadband services are positioned to demonstrate double-digit growth momentum over the forecast period
Increased adoption of broadband services during COVID-19 has prominently augmented market growth and fueled the digital revolution in business models