세계의 종이 제품 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석(용도별, 지역별), 부문별 예측(2025-2030년)
Paper Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Graphic Paper, Sanitary & Household, Packaging Paper, And Other Paper), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1632682
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 100 Pages
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종이 제품 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 종이 제품 시장 규모는 2025년부터 2030년까지의 CAGR이 0.7%로 2030년까지 2,812억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
시장을 견인하는 주요 요인으로는 FMCG, 제약 및 숙박 산업에서 종이 패키지 수요 증가가 있습니다. 또한 플라스틱 포장의 사용의 악영향에 대한 의식이 높아지면 종이 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 포장지 용도 부문은 2024년에 세계 시장의 53.1%를 차지하며, 2025년부터 2030년까지 가장 빠른 CAGR이 예상됩니다. 주요 브랜드는 제품 포장용 플라스틱을 종이로 대체합니다. 예를 들어 2017년 10월 Apple은 iPhone 6 포장보다 플라스틱 함량을 84% 줄인 iPhone 7을 출시했습니다.
전 세계적으로 성장하는 접객와 관광 산업은 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다. 화장실 및 식사 공간에서 티슈 페이퍼 사용 증가와 같은 요인은 소비자들 사이에서 증가하는 위생 우려와 함께 제품 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 또한 주요 제조업체의 새로운 장비 설치 횟수가 증가함에 따라 시장 성장을 지원합니다. 예를 들어, 2017년 5월, Georgia-Pacific사는 2019년까지 시작될 예정인 새로운 티슈 머신의 설치 제안을 발표했습니다. 주요 제조업체는 더 큰 시장 점유율을 확보하고 미국 시장 내에서 지속가능성을 보장하기 위해 제품 포트폴리오 확대에 주력하고 있습니다. 예를 들어, 2018년 11월, Cascades Inc.는 Cascades PRO Signature라는 제품군을 출시했습니다. 이 제품군에는 흡수 능력이 높고 재사용이 가능한 Cascades PRO Tuff Job 등의 브랜드가 포함됩니다.
게다가 생산 능력의 확대도 시장 내에서 두드러진 추세입니다. 예를 들어, 2018년 3월, 이탈리아의 티슈 페이퍼 제조업체인 SOFIDEL사는 미국의 Inola/Oklahoma에 2번째의 티슈 공장의 건설을 개시한다고 발표했습니다. 이 시장은 많은 개인 브랜드가 존재하며 경쟁이 치열합니다. 이 시장의 주요 기업으로는 킴벌리 클라크 코퍼레이션, 프록터 앤 도박, 조지아 퍼시픽, KP 티슈, 에시티 액체보라그(퍼블리시), 캐스케이드, 어빙 컨슈머 프로덕트 리미티드, 클리어워터 페이퍼 어포퍼레이션이 있습니다.
종이 제품 시장 보고서 하이라이트
수익면에서 포장지의 용도가 2025년에서 2030년에 걸쳐 가장 높은 CAGR 0.7%로 상승할 것으로 예측되고 있습니다.
종이제품업계에서는 포장지 분야가 2024년에 53.1%의 최대 수익 점유율로 시장을 독점하고, 위생 및 가정용지 분야는 예측 기간 동안 대폭적인 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양은 2024년 수익 측면에서 세계 종이 제품 시장을 선도하여 시장 전체의 40.7% 점유율을 차지했습니다.
인도와 한국과 같은 신흥국에서 가처분 소득 수준이 상승함에 따라 아시아태평양 시장은 2025년부터 2030년까지 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
이러한 기업들은 기존 및 미래 수요 패턴을 추정하고 업계의 지위를 유지하기 위해 신제품 출시 및 혁신에 주력하고 있습니다.
목차
제1장 분석 방법·범위
제2장 주요 요약
제3장 종이제품 시장 : 변동 요인,경향 및 범위
시장 연관 전망
상위 시장 전망
관련 시장 전망
업계 밸류체인 분석
이익률 분석(산업 수준)
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 기회
시장의 과제
업계 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
시장 진출 전략
제4장 소비자 행동 분석
인구통계 분석
소비자의 동향과 기호
구매결정에 영향을 미치는 요인
소비자의 제품 채용
관찰 및 추천 사항
제5장 종이 제품 시장 : 용도별 추정 및 동향 분석
종이 제품 시장 : 주요 포인트, 용도별
변동 분석과 시장 점유율 : 용도별(2024년 및 2030년)
용도별(2018-2030년)
그래픽 종이
위생 용품 및 가정 용품
포장지
기타 종이
제6장 종이제품 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석
종이 제품 시장 :지역별 전망
지역별 시장 : 중요한 포인트
지역별(2018-2030년)
북미
유럽
아시아태평양
중남미
중동 및 아프리카
제7장 종이 제품 시장 : 경쟁 분석
최신 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출기업별
기업 분류
참가 기업의 개요
재무실적
제품 벤치마킹
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 프로파일
Kimberly-Clark Corporation Inc
Procter &Gamble
Georgia-Pacific
KP Tissue inc
Essity Aktiebolag(publ)
Irving Consumer Products Limited
Clearwater Paper Corporation
ST Tissue LLC
CASCADES INC.
First Quality Enterprises, Inc.
SHW
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Paper Products Market Growth & Trends:
The global paper products market size is expected to reach USD 281.23 billion by 2030 with a CAGR of 0.7% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Major factor driving the market includes rising demand for paper packaging in the FMCG, pharmaceutical, and hospitality industries. Growing awareness about the adverse effects of using plastic packaging is also boosting the demand for paper products. The packaging paper application segment accounted for 53.1% of the global market in 2024 and is also expected to witness the fastest CAGR from 2025 to 2030. Leading brands are replacing plastics in their product packaging with paper. For instance, in October 2017, Apple launched iPhone 7 with 84% less plastic content in its packaging than in the packaging of the iPhone 6.
The growing hospitality and tourism industry across the globe is further expected to drive the market. Factors like increasing usage of tissue paper in restrooms and dining areas coupled with rising hygiene concerns among consumers are anticipated to augment the product demand. Moreover, an increasing number of installations of new equipment by key manufacturers will support market growth. For instance, in May 2017, Georgia-Pacific announced the installation proposal of a new tissue machine, which is expected to start by 2019. Key manufacturers focus on expanding their product portfolio to capture larger market share and ensure sustainability within the U.S. market. For instance, in November 2018, Cascades Inc. launched a product range named Cascades PRO Signature. The product range includes brands, such as Cascades PRO Tuff Job, which has a high absorbing capability and can be reused.
Additionally, capacity expansion has also been a prominent trend within the market. For instance, in March 2018, SOFIDEL, an Italian manufacturer of tissue papers, announced that it would initiate the construction of its second tissue mill at Inola/Oklahoma in the U.S. The proposed facility will have a production capacity of 120,000 tons per year. The market is highly competitive with the presence of many private level brands. Some of the major companies in this market are Kimberly-Clark Corporation; Procter & Gamble; Georgia-Pacific; KP Tissue, Inc.; Essity Aktiebolag (publ); Cascades, Inc.; Irving Consumer Products Limited; Clearwater Paper Corporation; and First Quality Enterprises, Inc.
Paper Products Market Report Highlights:
In terms of revenue, packaging paper application is projected to ascend at the highest CAGR of 0.7% from 2025 to 2030
The packaging paper segment dominated the market with the largest revenue share of 53.1% in 2024 in the paper products industry and the sanitary & household paper segment is expected to grow at a significant CAGR over the forecast period
Asia-Pacific led the global paper products market in 2024 in terms of revenue and accounted for 40.7% of the overall market share
With increasing disposable income levels in emerging countries like India and South Korea, the APAC regional market is anticipated to witness the highest CAGR from 2025 to 2030
These companies focus on new product launch and technological innovations to estimate existing and future demand patterns and to maintain their industry positions