수소화 탈황 촉매 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Hydrodesulfurization Catalysts Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Load Type, Non-load Type), By Application (Diesel, Naphtha), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1630966
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 100 Pages
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수소화 탈황 촉매 시장 성장 및 동향:
Grand View Research Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 수소화 탈황 촉매 시장 규모는 2030년 말까지 41억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며 2025년부터 2030년까지 연평균 5.7%의 CAGR로 확대될 것으로 예상됩니다.
이 시장은 자동차 연료의 저유황 의무화와 지역 내 정유소의 탈황설비 증설에 의해 크게 견인될 것으로 예상됩니다.
초저유황 디젤 및 나프타를 포함한 청정 연료로의 패러다임 전환은 도로 운송, 항공 및 해양 부문의 패러다임 전환과 국제해사기구(IMO)의 2020년 선박 황 배출량 80% 감축을 목표로 하는 국제해사기구(IMO)의 2020 의무사항과 같은 엄격한 자동차 연료 지침의 이행과 함께 과 함께 수소화 탈황 촉매의 세계 성장 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.
석유수출국기구(OPEC)의 세계 석유 전망 보고서에 따르면, 향후 예정된 모든 주요 정유소 프로젝트와 증설은 탈황설비 업그레이드를 포함하고 있습니다. 전 세계적으로 2040년까지 약 2,250만 배럴/일 규모의 탈황 설비가 추가될 것으로 예상됩니다. 이러한 증설에 대응하기 위해 정유사들은 전체 정유소 가동률을 높이지 않고도 저유황 연료유(LSFO) 생산의 유연성을 극대화하는 데 초점을 맞추고 있습니다. 또한, 2020년 이후 화주들은 IMO 2020 표준을 준수해야 하므로 기존 정유소의 탈황 설비를 업그레이드해야 합니다. OECD 국가들의 초저유황(ULS) 기준 도입이 거의 완료되었고, 현재 국내 연료의 초점이 점차 비 OECD 지역으로 이동하고 있어, 이는 시장에 긍정적인 성장 시나리오를 가져다 줄 것으로 보입니다.
이 시장은 Albemarle Corporation, Royal Dutch Shell PLC, Haldor Topse, W.R. Grace와 같은 유력 공급업체들의 영향을 많이 받고 있습니다. 가까운 시일 내에 M&A와 같은 전략적 제휴가 더욱 두드러질 것으로 예상됩니다. 시장 진입 기업들 사이에서는 지속가능한 차세대 고성능 촉매에 대한 집중적인 연구 개발 및 기술 라이선스, 고성장 지역에서의 포지셔닝, 투자, 완전히 최적화된 공급망 구축 및 운영이 눈에 띄는 사업 전략의 일부가 되고 있습니다. 그러나 미국, 이란, 중국 등 일부 주요 경제국에서 COVID-19의 영향으로 무역 중단, 공급망 중단, 산업 폐쇄가 발생하여 2020년 업계의 도전에 박차를 가할 가능성이 높습니다. 현재 진행 중인 사우디아라비아와 러시아의 가격 전쟁, 원유 수요 감소, 정유소의 탈황 설비 설치 및 업그레이드를 위한 고가의 설비 투자로 인해 이러한 도전은 더욱 확대될 것으로 예상됩니다.
수소화 탈황 촉매 시장 보고서 하이라이트
부하형 촉매는 더 경제적이고 효율적이기 때문에 2024년 가장 큰 유형 부문으로 부상했습니다.
무부하형 부문은 지지형 촉매의 약 2.5배에서 3배에 달하는 높은 활성 수준으로 인해 예측 기간 동안 CAGR 6.2%로 성장할 것으로 예상됩니다.
디젤 애플리케이션은 2024년 49.4%의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 시장을 장악했습니다.
나프타 응용 분야는 청정 연료에 대한 수요와 환경 규제에 대한 대응으로 인해 2025년부터 2030년까지 연평균 5.8%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
2024년 북미는 30.0%의 매출 점유율로 수소화 탈황 촉매의 가장 큰 지역 시장으로 부상했습니다.
The global hydrodesulfurization catalysts market size is expected to reach USD 4.11 billion by the end of 2030, as per a new report by Grand View Research Inc., expanding at a CAGR of 5.7% from 2025 to 2030. The market is expected to be majorly driven by the low-sulfur mandates for automotive fuels and desulfurization unit additions in refineries across the geographies.
Paradigm shift towards clean fuels, including ultra-low sulfur- diesel and naphtha, for road transportation, aviation, and marine sectors, along with the implementation of some strict automotive fuel mandates, such as the International Maritime Organization (IMO) 2020 mandate, worldwide aiming to reduce sulfur emissions from ocean vessels by 80%, is expected to create significant growth opportunities for the hydrodesulfurization catalysts globally.
According to a report on World Oil Outlook by the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC), all upcoming major refinery projects and expansions comprise desulfurization units upgrading. Globally, around 22.5 million barrels/day desulfurization capacity additions are expected till 2040. In order to meet these additions, manufacturers' focus is towards maximizing their flexibility for the production of low-sulfur fuel oil (LSFO) without the need of increasing overall refinery runs. In addition, from 2020 onwards, shippers have to mandatorily comply with the standard of IMO 2020, which necessitates the upgrading of desulfurization units in the existing refineries. This is likely to project positive growth scenario for the market. Implementation of ultra-low sulfur (ULS) standards in OECD countries has been largely completed and the focus is now gradually shifting towards non-OECD regions for domestic fuels.
The market is majorly influenced by dominated suppliers, such as Albemarle Corporation, Royal Dutch Shell PLC, Haldor Topse, and W.R. Grace. Strategic alliances such as M&As are expected to be more prominent in the near future. Positioning in high-growth regions, investments, and building and operating fully optimized supply chains, coupled with intensive R&D for sustainable new generation high-performance catalysts and technology licensing, are some of the prominent operating strategies amongst market participants. However, trade halts, supply chain disruptions, and industrial shutdowns caused by the impact of COVID-19 in some of the major economies, such as U.S., Iran, and China, are likely to add on to the industry challenge in 2020. The challenges are expected to be widened by the ongoing Saudi-Russia price war, declining crude oil demand, and high capital investments for the installment or upgrading of hydrodesulfurization unit in refineries.
Load type catalysts emerged as the largest type segment in 2024 for being more economical and efficient
The non-load type segment is expected to grow at a CAGR of 6.2% over the forecast period, owing to its high activity levels, which are approximately 2.5 to 3 times greater than those of supported catalysts
Diesel applications dominated the market and accounted for the largest revenue share of 49.4% in 2024
The naphtha application segment is expected to grow at a CAGR of 5.8% from 2025 to 2030, driven by the need for cleaner fuels and compliance with environmental regulations
In 2024, North America emerged as the largest regional market for hydrodesulfurization catalysts with a revenue share of 30.0%