야외 조명 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 종류별, 용도별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Outdoor Lighting Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (LED Lights, Plasma Lamps, High-Intensity Discharge Lamps, Fluorescent Lights), By Application, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1630957
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
야외 조명 시장 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 야외 조명 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 연평균 9.4%의 성장률을 기록하며 2030년에는 284억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
야외 조명 구조의 에너지 소비 효율 및 기타 환경 친화적인 품질을 얻으려는 인식이 높아짐에 따라 시장의 주요 성장 촉진요인이되었습니다.
COVID-19는 노동 문화에 큰 영향을 미쳤지만, 많은 사람들이 여전히 집에서 편안하게 일할 수 있는 유연성을 선호하고 있습니다. 대부분의 시간을 집에 머물러야 하기 때문에 집의 편안함에 투자할 가능성이 높아졌습니다. 집주인들은 베란다에서 더 많은 시간을 즐기기 위해 야외 조명과 엔터테인먼트에 많은 투자를 하고 있습니다. 예를 들어, 국제 캐주얼 가구 협회(ICFA)가 발표한 '아웃도어 가구 트렌드 보고서'에 따르면, 2022년에는 미국인의 71%가 전년 대비 야외에서 보내는 시간이 크게 증가하여 주당 7시간 이상 야외에서 시간을 보낼 것으로 예상했습니다.
또한, 정부는 혁신적인 오픈스페이스를 조성하기 위해 다양한 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어, 내셔널 트러스트/내셔널 로터리 헤리티지 펀드(National Trust/National Rotary Heritage Fund)의 미래 공원 이니셔티브와 파크스 액션 그룹(Parks Action Group)의 활동은 공원과 녹지를 유지하기 위한 혁신적인 방법을 모색하고 있습니다. 또한, 이러한 이니셔티브는 지역 커뮤니티의 요구를 충족시킬 수 있도록 보장하고 있습니다. 개방형 공간 건설을 위한 정부 이니셔티브의 증가는 가로등 업계에 많은 기회를 가져다 줄 것으로 예상됩니다.
새로운 고속도로와 도로 건설의 주요 원동력 중 하나는 교통량 증가입니다. 미국, 중국, 인도를 포함한 많은 국가의 정부는 도로 인프라에 대한 투자에 집중하고 있습니다. 예를 들어, 미국에서는 햄튼과 노퍽 사이의 i-64를 4차선에서 8차선으로 확장하는 33억 달러 규모의 햄튼 로즈 브리지 터널(HRBT) 확장 프로젝트가 2024년까지 완료될 것으로 예상됩니다. 이로 인해 도로 조명, 고속도로 조명, 터널 조명에 대한 수요와 이용이 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 스마트 시티 프로젝트 개발과 함께 건설 부문에 대한 급속한 투자는 향후 몇 년 동안 실외 상황 조명 산업 플레이어에게 새로운 기회를 가져올 것으로 예상됩니다. 또한, 이 지역의 신흥국의 1인당 소득 증가는 제품 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
야외 조명 시장 : 분석 개요
2024년 LED 조명의 시장 점유율은 49.52%입니다. LED 조명은 뛰어난 에너지 효율, 내구성, 긴 수명으로 인해 야외 조명에 선호되고 있습니다.
상업용 야외 조명에 대한 수요는 2024년 66.48%의 시장 점유율을 차지했습니다. 숙박 산업의 인프라 개발이 증가함에 따라 이 부문의 성장을 주도하고 있습니다.
오프라인 채널을 통한 야외 조명 판매는 2024년 66.22%의 시장 점유율을 차지했습니다. 소비자의 인터넷 보급률 증가와 함께 스마트폰 및 이와 유사한 기기의 사용이 증가함에 따라 온라인 채널의 인기가 높아지면서 이 시장에서 온라인 채널의 인기가 높아지고 있습니다.
아시아태평양의 2024년 매출 점유율은 약 29.82%입니다. 이 지역의 성장은 주로 야외 환경 조명 및 가로등 수요에 기인하는 호스피탈리티 산업의 성장에 기인합니다.
목차
제1장 분석 방법·범위
제2장 주요 요약
제3장 야외 조명 시장 : 변수, 동향, 범위
시장 연관 전망
상부 시장 전망
관련 시장 전망
침투·성장 전망 : 매핑
업계의 밸류체인 분석
판매/소매 채널 분석
이익률 분석(업계 레벨)
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 기회
시장 과제
업계 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
시장 진출 전략
제4장 야외 조명 시장 : 소비자 행동 분석
인구통계 분석
소비자 동향과 기호
구입 결정에 영향을 미치는 요인
소비자 제품 채용
관찰과 추천사항
제5장 야외 조명 시장 : 광원별 추정과 동향 분석
야외 조명 시장 : 주요 포인트, 광원별
변동 분석과 시장 점유율 : 광원별(2024·2030년)
광원별(2018-2030년)
LED 라이트
플라즈마 램프
고휘도 방전 램프
형광등
제6장 야외 조명 시장 : 용도별 추정·동향 분석
야외 조명 시장, 용도별 : 주요 포인트
변동 분석과 시장 점유율 : 용도별(2024·2030년)
용도별(2018-2030년)
주거용
상업용
제7장 야외 조명 시장 : 유통 채널별 추정·동향 분석
야외 조명 시장, 유통 채널별 : 주요 포인트
변동 분석과 시장 점유율 : 유통 채널별(2024·2030년)
유통 채널별(2018-2030년)
오프라인
온라인
제8장 야외 조명 시장 : 지역별 추정·동향 분석
야외 조명 시장 : 지역별 전망
지역별 시장 : 중요한 포인트
지역별(2018-2030년)
북미
유럽
아시아태평양
중남미
중동 및 아프리카
제9장 야외 조명 시장 : 경쟁 분석
최근 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출 기업별
기업 분류
진출 기업 개요
재무 실적
제품 벤치마크
기업 시장 점유율 분석(2024년,%)
기업 히트맵 분석(2024년)
전략 매핑
기업 개요
Signify Holding
ACUITY BRANDS, INC.
Hubbell
Zumtobel Group
ams-OSRAM AG
Outdoor Lighting Perspectives
Savant Systems Inc(GE Lighting)
Cree LED
SYSKA
Virtual Extension
KSM
영문 목차
영문목차
Outdoor Lighting Market Growth & Trends:
The global outdoor lighting market size is expected to reach USD 28.43 billion by 2030, registering a CAGR of 9.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing awareness to obtain efficiency in terms of energy consumption and other environment-friendly qualities for the outdoor lighting structure are the major growth drivers for the market.
The pandemic had a significant impact on work culture, and many people still prefer the flexibility of working from the comfort of their homes. The need to be home most of the time increases the likelihood of investing in home comforts. To better enjoy the time spent relaxing on their porches, homeowners started making larger investments in outdoor lighting and entertainment. For instance, according to the Outdoor Furnishings Trend Report released by the International Casual Furnishings Association (ICFA), 71% of Americans are spending much more time outside in 2022 compared to the previous year, as many as seven hours per week.
Additionally, governments are taking various initiatives to build innovative open spaces. For instance, the National Trust/National Lottery Heritage Fund Future Parks initiative, and the work undertaken by the Parks Action Group, look at innovative ways of sustaining parks and greenspace. These initiatives also ensure they serve the needs of the local community. Increasing government initiatives to build open spaces are expected to present the street lighting industry with numerous opportunities.
One of the primary drivers behind the construction of new highways and streets has been the increase in traffic. Governments in many nations, including the U.S., China, and India, are firmly focusing on making investments in the development of road infrastructure. For instance, it is anticipated that the $3.3 billion Hampton Roads Bridge-Tunnel (HRBT) expansion project in the United States, which will enlarge I-64 from four to eight lanes between Hampton and Norfolk, will be completed by 2024. This will increase demand for and use of street, highway, and tunnel lighting.
Asia Pacific region is expected to register the fastest CAGR over the forecast period. Rapid investments in the construction sector in line with the development of smart city projects are expected to open new opportunities for players in the outdoor landscape lighting industry over the coming years. Moreover, the growing per capita income in developing countries across the region will augment product demand.
Outdoor Lighting Market Report Highlights:
LED lights accounted for a market share of 49.52% in 2024. LED lights are preferred for outdoor lighting due to their exceptional energy efficiency, durability, and longevity.
The commercial demand for outdoor lights held a market share of 66.48% in 2024. A rise in infrastructural development in the hospitality industry is driving the segment growth
The sales of outdoor lights through offline channels accounted for a market share of 66.22% in 2024. The rising use of smartphones and similar devices, coupled with increasing internet penetration among consumers is the key factor driving the popularity of online channels in the market
Asia Pacific accounted for a revenue share of around 29.82% in the year 2024. The growth in the region is majorly attributed to the growing hospitality industry owing to which the demand of outdoor landscape lighting and street lighting.