세계의 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 - 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 용도별, 조직 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Influencer Marketing Platform Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application, By Organization Size (Large Enterprises, SME´s), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611660
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 150 Pages
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인플루언서 마케팅 플랫폼 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 규모는 2025-2030년에 걸쳐 23.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하며 2030년까지 975억 5,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.
이 성장은 인플루언서가 생성한 컨텐츠 관리, 소셜 인플루언서 파악, 인플루언서 마케팅 캠페인 분석 등 엔드 투 엔드 솔루션에 대한 요구가 높아지기 때문입니다. 산업 전반에 걸쳐 이러한 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있으며, 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 유망한 성장 전망을 가져올 것으로 기대되고 있습니다.
시장 통계는 CGI에 의한 가상 인플루언서의 높은 채용률에 의해 더욱 강화되고 있습니다. 이 점에서 패션 라이프 스타일 산업은 유행에 민감하고, 창조성이 풍부하고 있기 때문에 가상 인플루언서의 활약의 장소가 넓습니다.
컨텐츠 소비 동향의 변화는 향후 몇 년간 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 인플루언서와의 협업은 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 새로운 성장의 길을 열고 있습니다.
앞서 언급한 요인과는 별도로 5G 기술의 출현도 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 탄력을 줄 것으로 예상되고 있습니다. 5G는 대역폭과 접속성의 향상으로 디지털 동영상 광고 수요도 대폭 증가시킵니다.
독감 마케팅 플랫폼 시장 보고서 하이라이트
인플루엔서 매니지먼트 부문은 기업에 의한 인플루엔서 마케팅 전략의 채용 증가에 의해 예측 기간 중에 가장 빠른 성장이 전망됩니다.
중소기업 부문은 보다 효율적이고 비용 효율적인 마케팅 전략을 수행하기 위해 중소기업 채용이 증가하고 있기 때문에 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.
아시아태평양은 중국과 인도의 수많은 인플루언서 마케팅 신흥기업 참여로 수익 예측 기간 동안 CAGR 27.0% 이상으로 확대되어 큰 수익 점유율을 획득할 것으로 추정됩니다.
The global influencer marketing platform market size is estimated to reach USD 97.55 billion by 2030, registering a CAGR of 23.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to the increasing need for end-to-end solutions for managing influencer-generated content, identifying social influencers, and analyzing influencer marketing campaigns. The elevating demand for these solutions across the industries, such as fashion, retail, cosmetics, and e-commerce, is expected to provide promising growth prospects to the influencer marketing platform market.
The market statistics are being further strengthened by the high adoption rate of virtual influencers based on Computer-Generated Imagery. Virtual influencers use demographic and audience data obtained from various platforms and consumer forums to provide more accurate results. In this regard, the fashion and lifestyle industry offers a wide scope for virtual influencers owing to their ability to stay abreast with fast fashion trends and higher creativity.
The changing content consumption trends are expected to drive the growth of the influencer marketing platform market in the upcoming years. For instance, the increasing demand for Over-The-Top (OTT) media services and their collaboration with influencers for to advertise and promote their content are opening new growth avenues for the influencer marketing platform market.
Apart from the aforementioned factors, the emergence of 5G technologies is also expected to provide an impetus to the influencer marketing platform market. The 5G technology offers improved connectivity and enhances automation of marketing practices, which, in turn, increases media consumption. Besides, 5G will also significantly increase the demand for digital video advertising due to greater bandwidth and connectivity. This will allow influencers to deliver high-resolution 4K video content, faster page loading, and a better click-through rate to the brands.
The influencer management segment is anticipated to observe fastest growth during the forecast period, owing to the increased adoption of influencer marketing strategies by the corporations
The SME segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period, owing to the increased adoption in SMEs to implement more efficient and cost-effective marketing strategies
The Asia Pacific is estimated to capture a sizeable revenue share, expanding at a CAGR of over 27.0% during the forecast period due to the entry of numerous influencer marketing startups in China and India.