데이터 수집 및 라벨링 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 데이터 유형별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Data Collection And Labeling Market Size, Share & Trends Analysis Report By Data Type (Text, Image/Video, Audio), By Vertical (Automotive, Government, Healthcare, BFSI, Retail & E-commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611202
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 100 Pages
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데이터 수집 및 라벨링 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 데이터 수집 및 라벨링 시장 규모는 2030년까지 171억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR은 28.4%로 확대될 것으로 예측됩니다.
데이터 수집 및 라벨링은 다양한 소스에서 데이터 세트를 수집하고 그 특성에 따라 라벨을 붙이는 것을 말합니다. 여기에는 데이터 유형이나 특징에 따른 분류도 포함됩니다. 데이터 수집과 주석은 AI 기술과 결합하여 게임, 소셜 네트워킹, E-Commerce 등 여러 산업에서 귀중한 성장 기회를 창출하고 있습니다.
예를 들어, 소셜 네트워킹의 양대 플랫폼인 트위터와 페이스북은 이미지 처리 기술을 통해 시청자 참여의 혜택을 누리고 있습니다. 기업들은 데이터 라벨링 플랫폼을 사용하여 머신러닝 모델을 위한 원시 데이터를 식별합니다. 텍스트, 동영상, 음성 등이 원시 데이터에 해당합니다. 예를 들어, 2022년 5월, 주석 도구 및 데이터 라벨링 플랫폼 제공 업체인 Heartex, Inc.는 2,500만 달러의 시리즈 A 자금 조달을 발표했습니다. 이 자금은 AI 기반 오픈 소스 데이터 라벨링 플랫폼에 사용될 예정입니다. 이 플랫폼은 다양한 AI 사용 사례에 대한 라벨링 워크플로우를 지원하는 것을 목표로 하며, 보고, 데이터 품질 관리 및 분석 기능을 포함하고 있습니다.
디지털 캡처 장치, 특히 스마트폰에 내장된 카메라의 등장으로 이미지와 동영상과 같은 디지털 컨텐츠의 양이 비약적으로 증가하고 있습니다. 많은 시각적 및 디지털 정보가 여러 애플리케이션, 웹사이트, 소셜 네트워크 및 기타 디지털 채널을 통해 수집되고 공유되고 있습니다. 일부 기업들은 데이터 어노테이션을 통해 이 온라인 컨텐츠를 활용하여 보다 혁신적이고 더 나은 고객 서비스를 제공하고 있습니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 기술 스타트업인 Scale AI, Inc.는 Waymo LLC, Lyft, Inc, Zoox, Toyota Research Institute 등 자율주행차 고객에게 가치 있는 데이터 라벨링 서비스를 제공하고 있습니다.
그러나 데이터 클리닝은 데이터 라벨링과 관련된 중요한 과제로 남아있습니다. 또한 기계 학습 모델 개발과 관련된 시간, 복잡성 및 비용을 고려할 때 많은 기업이 수용 가능하고 정확한 결과를 얻기 위해 더 많은 리소스가 필요할 수 있습니다. 따라서 일부 기업들은 인공지능 기반 데이터 수집 사업을 확대하기 위한 전략적 이니셔티브를 취하고 있습니다. 예를 들어, 마이크로소프트는 2020년 7월 Dynamics 365 Connected Store의 기능을 강화하기 위해 미국에 본사를 둔 데이터 관리 솔루션 제공업체인 Orions Digital Systems, Inc.를 인수했습니다. 이번 인수를 통해 컴퓨터 비전과 IoT 센서의 사용이 확대되어 소매업체가 고객 행동을 더 잘 이해하고 물리적 공간을 관리할 수 있게 될 것으로 예상됩니다.
데이터 수집 및 라벨링 시장 보고서의 주요 내용
클라우드 기반 애플리케이션과 통신사가 제공하는 자동 이미지 정리는 데이터 수집의 가장 일반적인 용도 중 하나이며, 사용자 경험을 향상시키고 이 기술에 대한 고객의 관심을 끌고 있습니다.
보안 강화, 신원 확인 자동화 등 여러 가지 장점으로 인해 중요한 공공장소나 이벤트에서 얼굴 인식이 도입되고 있습니다.
기술 대기업이 제공하는 대규모 클라우드 호스팅 AI 및 머신러닝 플랫폼의 출현으로 얼굴 인식, 물체 인식, 랜드마크 감지 등 다양한 기능을 갖춘 데이터 어노테이션이 구현되고 있습니다.
다양한 디지털 쇼핑 및 문서 검증 애플리케이션에서 디지털 이미지 처리와 모바일 컴퓨팅 플랫폼의 통합이 진행되면서 시장 성장을 견인하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 데이터 수집 및 라벨링 시장 변수, 동향, 범위
시장 소개/계통 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 기회
업계 과제
데이터 수집 및 라벨링 시장 분석 툴
Porters 분석
PESTEL 분석
제4장 데이터 수집 및 라벨링 시장 : 데이터 유형 추정·동향 분석
부문 대시보드
데이터 수집 및 라벨링 시장 : 데이터 유형 변동 분석(2024년·2030년)
문장
이미지/비디오
음성
제5장 데이터 수집 및 라벨링 시장 : 업계 추정·동향 분석
부문 대시보드
데이터 수집 및 라벨링 시장 : 업계 변동 분석(2024년·2030년)
IT
자동차
정부
헬스케어
BFSI
소매·E-Commerce
기타
제6장 데이터 수집 및 라벨링 시장 : 지역 추정·동향 분석
데이터 수집 및 라벨링 시장 점유율 : 지역별(2024년·2030년)
북미
데이터 유형별(2017-2030년)
업계별(2017-2030년)
미국
캐나다
멕시코
유럽
데이터 유형별(2017-2030년)
업계별(2017-2030년)
영국
독일
프랑스
아시아태평양
데이터 유형별(2017-2030년)
업계별(2017-2030년)
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
데이터 유형별(2017-2030년)
업계별(2017-2030년)
브라질
중동 및 아프리카
데이터 유형별(2017-2030년)
업계별(2017-2030년)
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
제7장 경쟁 구도
주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업의 시장 점유율 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 개요
Reality AI
Globalme Localization Inc.
Global Technology Solutions
Alegion
Labelbox, Inc
Dobility, Inc.
Scale AI, Inc.
Trilldata Technologies Pvt Ltd
Appen Limited
Playment Inc
ksm
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Data Collection And Labeling Market Growth & Trends:
The global data collection and labeling market size is expected to reach USD 17.10 billion by 2030, expanding at 28.4% CAGR from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Data collection and labeling refers to the collection of datasets from various sources and labeling them based on their nature. This includes categorizing them by data type, and features. Data gathering and its annotation, combined with AI technology, have created valuable growth opportunities in several verticals, such as gaming, social networking, and e-commerce.
For instance, Twitter and Facebook, two major platforms of social networking, have benefited from image-processing technology in audience engagement. Companies use data labeling platforms to identify raw data for the machine learning model. Text, movies, audio, and other items are raw data. For instance, in May 2022, Heartex, Inc., an annotation tool and data labeling platform provider announced a USD 25 million Series A fundraising round. The funds will go toward its AI-driven open-source data labeling platform. The platform aims to assist in labeling workflows for various AI use cases, and it includes capabilities for reporting, data quality control, and analytics.
The advent of digital capturing devices, particularly cameras built into smartphones, has led to an exponential growth in the volume of digital content in the form of images and videos. Much visual and digital information is being captured and shared through several applications, websites, social networks, and other digital channels. Several businesses have leveraged this online content to deliver more innovative and better customer services using data annotation. For instance, Scale AI, Inc., a U.S.-based tech start-up provides valuable data labeling services to its autonomous driving customers, including Waymo LLC; Lyft, Inc.; Zoox; and Toyota Research Institute.
However, data cleaning remains a significant challenge involved in data labeling. Also, considering the time, complexity, and cost associated with developing machine learning models, many companies may need more resources to produce acceptable and accurate results. Therefore, several companies are taking strategic initiatives to expand their business in artificial intelligence-based data gathering. For instance, in July 2020, Microsoft acquired Orions Digital Systems, Inc., a U.S.-based data management solutions provider, to boost its Dynamics 365 Connected Store capabilities. This acquisition is anticipated to increase the use of computer vision and IoT sensors to help retailers better understand customer behavior and manage their physical spaces.
Data Collection And Labeling Market Report Highlights:
Automated image organization offered by cloud-based applications and telecom companies is one of the most popular uses of data gathering that has improved the user experience and draws the attention of customers toward this technology
Several benefits, such as better security and automation of identification, encourage the implementation of facial recognition at significant public spaces or events
The advent of large-scale cloud-hosted AI and machine learning platforms offered by tech giants has led to the implementation of data annotation with multiple functions, such as facial recognition, object recognition, and landmark detection
The growing integration of digital image processing and mobile computing platforms in various digital shopping and document verification applications is propelling the market growth
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Data Collection And Labeling Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.3.3. Industry Opportunities
3.3.4. Industry Challenges
3.4. Data Collection And Labeling Market Analysis Tools
3.4.1. Porter's Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Data Collection And Labeling Market: Data Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. Data Collection And Labeling Market: Data Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
4.3. Text
4.3.1. Text Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)