식품 알레르기 치료 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 알레르겐 유형별, 약물 유형별, 투여 경로별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Food Allergy Treatment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Allergen Type, By Drug Type, By Route of Administration, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611034
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 150 Pages
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식품 알레르기 치료 시장 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 식품 알레르기 치료 세계 시장 규모는 2030년까지 113억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 연평균 8.27%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로는 세계 식품 알레르기 유병률 증가, 신약 연구개발 활동 증가 등이 있습니다. 또한, 식품 알레르기를 치료하기 위한 새로운 생물학적 약물의 채택과 식품 알레르기 치료를 위해 병원을 찾는 환자들의 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 가능성이 높습니다.
알레르기 치료에 대한 재정적 지원 증가는 보다 효과적인 치료법 및 관리 전략에 대한 수요 증가에 대응하여 혁신적인 치료법의 연구 개발 및 접근성 향상을 촉진하고 있습니다. 이러한 재정적 지원 강화는 시장 성장을 촉진하고 이 질환을 앓고 있는 사람들을 위해 더 안전하고 접근하기 쉬운 솔루션을 개발하는 데 박차를 가하고 있습니다. 2022년 9월, 임상 단계의 바이오테크놀러지 기업인 COUR Pharmaceuticals는 알파 웨이브 벤처스(Alpha Wave Ventures를 주요 투자자로 하는 3,000만 달러 규모의 자금 조달을 완료했습니다. 이번 자금 조달은 COUR의 혁신적인 면역 변형 나노입자(COUR NanoParticles 또는 CNPs) 기술 플랫폼을 확장하는 데 도움이 될 것입니다. 또한, 식품 알레르기 치료에 초점을 맞춘 두 가지 인간 대상 개념 증명 시험의 진행을 촉진할 것입니다. 이 중요한 투자는 자가면역질환과 식품 알레르기를 치료하기 위한 면역체계 재프로그래밍 접근법을 발전시킬 수 있는 잠재력을 강조합니다.
Xolair 및 PALFORZIA와 같은 신약이 시장 성장을 견인했습니다. 2020년 1월 FDA의 PALFORZIA 승인은 식품 알레르기 치료에 있어 중요한 이정표가 되었습니다. 매우 중요한 미충족 의료 수요를 충족시킬 수 있는 치료 옵션을 제공하게 됐습니다. 승인 이전에는 환자들은 엄격한 회피요법 외에는 다른 대안이 없었지만, 이번 승인으로 삶을 변화시킬 수 있는 잠재적인 해결책이 도입됐습니다. 이 경구용 면역치료제는 땅콩 알레르기로 확진된 4세에서 17세 사이의 소아에서 우발적인 땅콩 노출로 인해 발생할 수 있는 아나필락시스를 포함한 알레르기 반응을 완화하기 위해 특별히 개발됐습니다. FDA의 위험 평가 및 완화 전략(REMS) 요건은 PALFORZIA의 안전하고 통제된 투여를 보장하여 환자의 안전과 의료진의 신뢰를 높입니다. PALFORZIA는 땅콩을 피하는 식이요법과 병행하여 환자의 필요에 따라 조정되어 사용되며, 조절되지 않는 천식, 호산구성 식도염 및 기타 호산구성 소화기 질환의 경우 금기 사항으로 지정되어 있어 안전성과 특정 환자 집단에 대한 적합성이 더욱 강조되고 있습니다.
그러나 네슬레의 파포르시아는 큰 도전에 직면했습니다. 26억 달러가 투입된 개발에도 불구하고, 그 치료법은 많은 잠재적 환자들에게 번거로운 것으로 판명되었고, 2020년에 팔포르지아가 시장에 출시되었을 때 의사들은 처음에 이 약을 환자들에게 제공하는 것에 대해 흥분했습니다. 그러나 COVID-19 팬데믹으로 인해 대면 치료 계획이 중단되었습니다. 그 결과, 의사들은 약 1,000명의 환자들에게 대유행 이후 대안으로 이 신약에 대해 알리기로 결정했습니다. 생명을 위협하는 땅콩 알레르기에 대한 효과적인 해결책으로 주목받고 미국 당국의 승인을 받은 이 치료에 관심을 보인 사람은 놀랍게도 단 6명뿐이었습니다. 몇 년이 지난 지금까지도 많은 의사들이 파포르디아를 처방하지 않고 있습니다. 미국 전역에서 의사와 환자들은 알레르겐을 피하고 응급상황을 위해 아드레날린 주사를 휴대하는 전통적인 방법을 선택하는 것으로 보입니다. 시장 개척의 중요한 진전으로 2023년 9월 Nestle은 알레르기 진단 및 치료를 전문으로 하는 Stallergenes Greer에 파르포르지아 사업을 매각했습니다. 이 전략적 움직임은 Nestle이 앞서 발표한 팔포르지아의 재검토에 따른 것으로, Nestle은 계약의 일환으로 마일스톤 정산과 지속적인 로열티를 받게 됩니다.
식품 알레르기 치료 시장 보고서 하이라이트
알레르기 유형별로는 땅콩 부문이 2024년 20.55%의 최대 매출 점유율로 시장을 주도했습니다. 시장 성장을 촉진하는 주요 요인으로는 전 세계 땅콩 알레르기 유병률 증가, 신약 연구개발 활동 증가 등이 있습니다. 또한, 알레르기 치료를 위한 새로운 생물학적 약물의 채택이 증가하고 있으며, 알레르기 치료를 위해 병원을 찾는 환자가 증가하고 있는 것도 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
약물 유형별로는 에피네프린 부문이 2024년 41.0%의 최대 매출 점유율로 시장을 주도했습니다. 에피네프린은 알레르기 증상을 치료하기 위해 선택되는 약물로 간주됩니다. 긴급한 알레르기 증상의 초기 치료제로 사용되기 때문입니다.
투여 경로별로는 경구 투여가 예측 기간 동안 안정적인 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 경구용 식품 알레르기 치료는 주로 경구 면역요법(OIT)을 채택하여 통제 된 양의 식품 알레르겐을 점진적으로 섭취합니다.
최종 용도별로는 병원 약국 부문이 2024년 55.48%의 가장 큰 매출 점유율로 시장을 차지했습니다. 병원 약국은 병원 환경에서 식품 알레르기를 관리하는 데 필수적인 의약품 및 치료법의 접근과 효율적인 조제를 촉진하는 중요한 유통 채널 역할을 합니다.
북미는 2024년 39.14%의 매출 점유율로 시장을 장악했습니다. 이 지역은 알레르기 치료와 관련된 높은 잠재력에 대한 이해도가 높아짐에 따라 주요 시장 점유율을 차지하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 식품 알레르기 치료 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
상부 시장 전망
관련/부수 시장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
식품 알레르기 치료 시장 분석 툴
산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
가격 분석
제4장 식품 알레르기 치료 시장 : 알레르겐 유형별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 식품 알레르기 치료 시장 알레르겐 유형 변동 분석
세계의 식품 알레르기 치료 시장 규모와 동향 분석, 알레르겐 유형별, 2018-2030년
유제품
가금 제품
견과류
땅콩
조개류
밀
대두
기타
제5장 식품 알레르기 치료 시장 : 약물 유형별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 식품 알레르기 치료 시장 약물 유형 변동 분석
세계의 식품 알레르기 치료 시장 규모와 동향 분석, 약물 유형별, 2018-2030년
항히스타민제
에피네프린
면역요법
Xolair
PALFORZIA
기타
제6장 식품 알레르기 치료 시장 : 투여 경로별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 식품 알레르기 치료 시장 변동 분석
세계의 식품 알레르기 치료 시장 규모와 동향 분석, 투여 경로별, 2018-2030년
비경구 투여
경구 투여
기타
제7장 식품 알레르기 치료 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 식품 알레르기 치료 시장 변동 분석
세계의 식품 알레르기 치료 시장 규모와 동향 분석, 최종 용도별, 2018-2030년
병원 약국
소매 약국
기타
제8장 식품 알레르기 치료 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
지역별 시장 대시보드
시장 규모, 예측 동향 분석, 2018-2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
노르웨이
스웨덴
덴마크
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
쿠웨이트
제9장 경쟁 구도
주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
기업/경쟁 분류
벤더 상황
주요 판매대리점과 채널 파트너 리스트
주요 기업의 시장 점유율 분석, 2024년
Sanofi SA
Stallergenes Greer
DBV Technologies
Vedanta Biosciences, Inc.
Alladapt Immunotherapeutics, Inc.
COUR Pharmaceuticals
Aravax
Prota Therapeutics Pty Ltd
Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.
F. Hoffman-La Roche Ltd.
Novartis AG
제10장 결론
ksm
영문 목차
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Food Allergy Treatment Market Growth & Trends:
The global food allergy treatment market size is anticipated to reach USD 11.33 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 8.27% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Key factors propelling the market growth includes the rising prevalence of food allergies worldwide and increasing R&D activities for novel drugs. Moreover, the adoption of new biological agents to treat food allergies and an increase in clinic visits by patients seeking therapy for food allergies are likely to drive the market growth over the forecast period.
The increase in funding for allergy treatments is driving advancements in research, development, and accessibility of innovative therapies, addressing the growing demand for more effective treatments & management strategies. This heightened financial support is propelling market growth and fueling the development of safer and more accessible solutions for those affected by this condition. In September 2022, COUR Pharmaceuticals, a clinical-stage biotechnology company, completed a USD 30 million financing round, with Alpha Wave Ventures as the lead investor. This funding will support the expansion of COUR's innovative immune-modifying nanoparticles (COUR NanoParticles or CNPs) technology platform. Furthermore, it will facilitate the progression of the company's two human proof-of-concept studies focused on treating food allergies. This significant investment highlights the potential for advancing immune system reprogramming approaches to address autoimmune disorders and food allergies.
Novel drugs such as Xolair, and PALFORZIA boost the market growth. In January 2020, the FDA's approval of PALFORZIA marked a significant milestone in Food Allergy Treatment. PALFORZIA addresses a crucial unmet medical need by providing a treatment option for peanut allergies. Prior to its approval, patients had limited choices beyond strict avoidance, and this approval introduced a potentially life-changing solution. This oral immunotherapy product is specifically indicated for mitigating allergic reactions, including anaphylaxis that might occur from accidental peanut exposure in children aged 4 to 17 years with a confirmed diagnosis of peanut allergy. The FDA's requirement for a Risk Evaluation and Mitigation Strategy (REMS) ensures the safe and controlled administration of PALFORZIA, boosting patient safety and healthcare provider confidence. PALFORZIA, used alongside a peanut-avoidant diet, is tailored to meet the needs of patients while being contraindicated in cases of uncontrolled asthma and eosinophilic esophagitis and other eosinophilic gastrointestinal diseases, further emphasizing its safety and suitability for specific patient populations.
However, Nestle's Palforzia faced significant challenges. Despite a substantial investment of USD 2.6 billion in its development, the treatment regimen proved to be too cumbersome for many potential patients. When Palforzia entered the market in 2020, physicians were initially excited to offer it to their patients. However, the COVID-19 pandemic disrupted in-person treatment plans. As a result, doctors resorted to informing approximately 1,000 patients about the new drug as an option for postpandemic use. Surprisingly, only six individuals expressed interest in the treatment that had been heralded as an efficient solution for life-threatening peanut allergy, having received clearance from U.S. authorities. Even after three years, many physicians have not prescribed Palforzia. Across the U.S., it appears that doctors & patients are opting for the traditional approach of avoiding allergens and carrying adrenaline injections for emergencies instead. As a significant development in the market, in September 2023, Nestle divested its Palforzia business to Stallergenes Greer, a company specifying in allergy diagnosis and treatment. This strategic move followed Nestle's earlier announcement of a review of Palforzia, with Nestle set to receive milestone payments and ongoing royalties as part of the agreement.
Food Allergy Treatment Market Report Highlights:
By allergen type, the peanuts segment led the market with the largest revenue share of 20.55% in 2024. Key factors propelling market growth include, rising prevalence of peanut allergies worldwide and increasing R&D activities for novel drugs. Moreover, growing adoption of new biological agents to treat allergies and an increase in clinic visits by patients seeking therapy for this allergy are likely to drive the market growth over the forecast period
Based on drug type, the epinephrine segment led the market with the largest revenue share of 41.0% in 2024. Epinephrine is considered to be the medication of choice for treatment of allergic conditions. Owing to its use as the initial treatment of choice for emergency allergic conditions
By route of administration, the oral segment is projected to grow at a steady CAGR over the forecast period. Oral food allergy treatment primarily employs Oral Immunotherapy (OIT), involving the gradual consumption of controlled amounts of food allergen
By end use, the hospital pharmacies segment held the market with the largest revenue share of 55.48% in 2024. Hospital pharmacies serve as a critical distribution channel, facilitating the availability and efficient dispensation of medications and treatments essential for managing food allergies within a hospital environment
North America dominated the market with the revenue share of 39.14% in 2024. The region held a major market share due to an increase in understanding of the high potential associated with allergy drugs
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Drug Type
1.2.2. Allergen Type
1.2.3. End Use
1.2.4. Regional scope
1.2.5. Estimates and forecasts timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased database
1.4.2. GVR's internal database
1.4.3. Secondary sources
1.4.4. Primary research
1.4.5. Details of primary research
1.4.5.1. Data for primary interviews in North America
1.4.5.2. Data for primary interviews in Europe
1.4.5.3. Data for primary interviews in Asia Pacific
1.4.5.4. Data for primary interviews in Latin America