식물성 의약품 및 침술 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 개입 범위별, 유통 방법별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Botanicals And Acupuncture Market Size, Share & Trends Analysis Report By Intervention Scope (Botanicals, Acupuncture), By Distribution Method (Direct Sales, E-Sales), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1610015
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
식물성 의약품 및 침술 시장 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 식물성 의약품 및 침술 시장 규모는 2030년까지 2,412억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR은 21.2%로 확대될 것으로 예측됩니다. 침술 기반 치료에서 나노기술의 출현은 시장에 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 나노기술은 반응성 분자의 생체 내 및 실시간 감지 솔루션을 제공하기 위해 나노 센서 또는 나노 칩의 채택을 가능하게 했습니다. 바늘 자극에 대한 반응성 분자와 같은 연결 및 역학 평가는 이러한 치료에 새로운 인사이트를 제공할 것으로 예상됩니다.
보완 의학의 소비자층은 관련 혜택과 철학으로 인해 증가하고 있습니다. 일부 철학에는 천연물에 대한 높은 선호도, 질병의 발병은 신체의 불균형에서 비롯된다는 것, 신체의 자연 치유력, 신체 전체 치료, 더 간단한 치료법 투여 등이 포함됩니다. 약초 요법, 자연 요법, 동종 요법이 가장 많이 사용되는 세 가지 보완 요법입니다.
환자들과의 소통에 사용되는 화상 상담 및 기타 전자적 방법 등 인터넷 및 전자 마케팅 채널의 보급률 증가는 식물 의약품 부문의 성장을 촉진하고 있습니다. 클릭당 과금(PPP) 광고의 실시와 휴대폰 및 태블릿 단말기의 보급에 따른 비즈니스 최적화는 식물 의약품의 전자 유통에서 두 가지 효과적인 마케팅 전략 중 하나입니다.
식물성 의약품 및 침술 시장 보고서 하이라이트
식물성 의약품은 허브 보충제, 동종요법 의약품 및 기타 천연물 의약품의 형태로 널리 사용되기 때문에 개입 범위별로 보면 2024년 68.5% 이상의 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
중국 전통 한의학 치료는 최근 중국에서 COVID-19 환자와 관련된 치료 모델에 적용되고 있습니다. 이는 침술 시장과 이 시장 공간의 사업체에게 유리한 성장 기회를 설명합니다.
자연요법이나 아유르베다와 같은 보완요법의 대부분은 환자의 의료 상담 후 직접 판매/유통을 요구하기 때문에 유통 방식별로는 직접 판매가 2024년 세계 시장을 독점했습니다.
통신 판매 부문은 예측 기간 동안 유리한 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 침술 치료의 판매 잠재력을 높이기 위해 장거리 에너지 치료와 가상 치료의 견인에 기인합니다.
한약재 등록 수가 크게 증가했고, 그 중 600개 의약품이 판매 허가를 받았으며, 2024년에는 유럽이 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 식물성 의약품 및 침술 시장 변수, 동향, 범위
시장 소개/계통 전망
시장 규모와 성장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
식물성 의약품 및 침술 시장 분석 툴
Porters 분석
PESTEL 분석
제4장 식물성 의약품 및 침술 시장 : 개입 범위, 추정·동향 분석
개입 범위 시장 점유율, 2024년과 2030년
개입 범위 부문 대시보드
시장 규모와 예측과 동향 분석, 개입 범위별, 2018-2030년
식물 유래
아유르베다
자연요법
동종요법
침
제5장 식물성 의약품 및 침술 시장 : 유통 방법, 추정·동향 분석
유통 방법 시장 점유율, 2024년과 2030년
유통 방법 부문 대시보드
시장 규모와 예측과 동향 분석, 유통 방법별, 2018-2030년
직접 판매
전자 판매
원거리 통신
제6장 식물성 의약품 및 침술 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
지역별 시장 점유율 분석, 2024년과 2030년
지역별 시장 대시보드
시장 규모와 예측 동향 분석, 2018-2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
중국
일본
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
쿠웨이트
제7장 경쟁 구도
참여자 개요
기업의 시장 포지션 분석
기업 분류
전략 매핑
기업 개요/상장 기업
Modern Acupuncture
ARC Acupuncture &Physical Therapy
Ayush Ayurveda
GC Biopharma Corporation
NatureKue, Inc.
Columbia Nutritional
Herb Pharma
Pure Encapsulations LLC
Sheng Chang Pharmaceutical Company
LKK Health Products Group Limited
Nordic Neutraceuticals
Helio USA, Inc.
ksm
영문 목차
영문목차
Botanicals And Acupuncture Market Growth & Trends:
The global botanicals and acupuncture market size is expected to reach USD 241.2 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 21.2% from 2025 to 2030. The advent of nanotechnology in acupuncture-based treatments offers lucrative growth opportunities for the market. Nanotechnology has enabled the employment of nanosensors or nanochips to offer in vivo and real-time detection solutions in reactive molecules. Assessment of connections as well as dynamics, such as reactive molecules with respect to needle stimulation, is anticipated to offer novel insights for these treatments.
The consumer base for complementary medicine has increased due to the benefits and philosophies associated with it. Some philosophies include a high preference for natural products, the onset of illness is attributed to body imbalance, the ability of the body to heal itself, the treatment of the whole body, and the administration of easier therapies. Herbal medicine, naturopathy, and homeopathy are the three most adopted complementary therapies.
Increase in the penetration of internet and e-marketing channels, such as video counseling and other electronic methods, used for patient communication boosts the botanicals segment growth. Running Pay-Per-Click (PPP) advertisements and optimization of business with a rise in the adoption of mobile phones and tablet devices are among the two effective marketing strategies for the E-distribution of botanicals.
Botanicals And Acupuncture Market Report Highlights:
By intervention, botanicals accounted for the largest revenue share of more than 68.5% in 2024 as they are extensively used in the form of herbal supplements, homeopathic medicines, and other natural products.
The traditional Chinese medicine therapies are finding applications in the recent treatment models associated with COVID-19 affected patients in China. This offers lucrative growth opportunities for the acupuncture market and operational entities in this market space.
Based on distribution method, direct sales dominated the global market in 2024 as the majority of the complementary therapeutic procedures, such as naturopathy and Ayurveda, demand direct sales/distribution post medical counseling of the patient.
The distance correspondence segment is anticipated to grow at a lucrative pace throughout the forecast period. This is due to the traction for long-distance energy treatments and virtual therapies, targeted towards increasing the salability potential of acupuncture therapies.
Europe accounted for the largest revenue share in 2024 owing to a significant increase in the number of herbal medicine registrations, of which 600 medicines were granted with marketing authorization.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Botanicals and Acupuncture Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. Botanicals and Acupuncture Market Analysis Tools