XaaS(Everything as a Service) 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 제공 제품별, 유형별, 조직 규모별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Everything As A Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Offering (Solution, Services), By Type (IaaS, PaaS), By Organization Size, By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1588680
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 145 Pages
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한글목차

XaaS(Everything as a Service) 시장 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 에브리싱 서비스(Everything as a Service) 세계 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 23.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2030년까지 1조 2,085억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 업계 기업들은 확장성, 안전성, 비용 절감 효과를 제공하는 XaaS 플랫폼에 주목하고 있습니다. 조직은 구독 방식으로 서비스를 구매함으로써 비용을 절감할 수 있습니다. 또한, 클라우드 컴퓨팅의 보급률 증가와 클라우드를 통해 제공되는 다양한 서비스는 업계 성장에 호재로 작용할 것으로 보입니다. 클라우드 기반 모니터링을 통해 XaaS 모델을 채택하는 기업들이 속속 등장하고 있으며, 업계 관계자들은 앞으로도 이 비즈니스 분야에 대한 투자를 계속할 것으로 보입니다.

코로나19로 인해 디지털 전환의 패러다임 전환이 일어나면서 구독 모델이 주목받고 있습니다. 예를 들어, 소매업체 및 기타 기업들이 온라인화 또는 하이브리드화를 추진하면서 XaaS 모델에 대한 수요가 증가했습니다. 특히 XaaS는 원격지에서의 업무 효율화를 위해 요구되고 있습니다. 또한 러시아의 우크라이나 침공과 세계 공급망 위기와 같은 지정학적 상황이 세계 시장에 타격을 입혔다는 점도 주목할 만합니다. 그러나 기술 발전은 민첩성을 촉진하고 주요 기업이 더 나은 고객 경험을 제공할 수 있도록 할 수 있습니다.

SaaS(Software as a Service)는 개발도상국 및 선진국 전체에 클라우드 기반 앱이 확산되면서 큰 견인차 역할을 하고 있습니다. 또한, 종량제 및 구독 모델의 확산은 XaaS 시장 점유율을 확대하고자 하는 이해관계자들에게 호재로 작용하고 있습니다. 최종 사용자들은 인력을 원활하게 동원하고 어디서나 앱 데이터에 접근할 수 있는 XaaS의 기회를 탐색할 준비가 되어 있으며, XaaS의 가격 모델은 확장성과 유연성이 뛰어나 소프트웨어 라이선스 및 인프라 구축에 필요한 자본 지출을 줄이는 데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 중요한 역할을 하고 있습니다.

업계 동향은 또한 인공지능(AI), 머신러닝, 그리고 엄청난 가치를 창출할 수 있는 수직적 SaaS의 물결에 대해서도 언급하고 있습니다. 헬스케어, 교육, 물류, 농업, 금융 서비스 등 다양한 분야에서 AI를 활용한 솔루션이 등장하고 있습니다. 예를 들어, 수직형 SaaS는 데이터 거버넌스, 고객 데이터, 인텔리전스를 강화하여 업계의 요구사항을 충족시키는 추세를 보이고 있습니다. 수직형 SaaS가 물류 분석, 소매 분석, 헬스케어 분석을 보완하고 있다는 점은 주목할 만합니다.

지역별로 보면, 유럽이 유리한 투자 허브로 부상하고 있는 것은 주요 기업들의 적극적인 투자에 힘입은 바 큽니다. 예를 들어, 아마존은 2022년 3월 향후 2년간 영국 인프라에 약 23억 6,000만 달러를 투자할 계획입니다. 한편 홉은 2021년 3월 시리즈 C에서 4억 달러의 자금을 조달했습니다. 이 회사는 유럽에 방대한 SaaS 인재가 있음을 시사하며 라이브 비디오 협업과 원격 커뮤니티를 촉진하기 위해 포트폴리오를 강화했다고 주장했습니다. 또한 XaaS 모델은 영국, 프랑스, 독일, 이탈리아 기업의 IT 운영을 간소화하고 혁신을 우선시하는 데 도움이 되고 있습니다.

경쟁 시나리오에 따르면, 주요 기업들은 M&A, 제품 출시, 기술 발전, 연구 개발 활동, 지리적 확장에 중점을 두어 침투를 촉진할 것으로 보입니다. 예를 들어, 2021년 1월 마이크로소프트는 하이데라바드에 본사를 둔 소프트웨어 회사인 탄라(Tanla)와 협력하여 Azure Cloud에 구축된 블록체인 지원 서비스형 커뮤니케이션 플랫폼(CPaaS)인 Wisely를 출시할 예정입니다. 마이크로소프트와 Tanla는 신뢰할 수 있고 안전한 커뮤니케이션 경험을 제공한다고 알려진 이 플랫폼의 공동 판매 파트너가 될 것으로 알려졌습니다. 주요 기업들은 미개척 분야로의 침투를 촉진하기 위해 제공 서비스 강화에 집중할 태세입니다.

Everything As A Service 시장 보고서의 주요 내용

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 XaaS(Everything as a Service) 시장 변수, 동향, 범위

제4장 XaaS(Everything as a Service) 시장 : 제공 추정·동향 분석

제5장 XaaS(Everything as a Service) 시장 : 유형 추정·동향 분석

제6장 XaaS(Everything as a Service) 시장 : 조직 규모 추정·동향 분석

제7장 XaaS(Everything as a Service) 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석

제8장 XaaS(Everything as a Service) 시장 : 지역 추정·동향 분석

제9장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

Everything As A Service Market Growth & Trends:

The global everything as a service market size is expected to reach USD 1208.51 billion by 2030, registering a CAGR of 23.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Industry players are poised to emphasize XaaS platforms for increased scalability, security and cost savings. Organizations can reduce costs through the purchase of services on a subscription basis. Furthermore, the rising penetration of cloud computing and the high number of offerings provided by the cloud will bode well for the industry's growth. With a host of companies adopting the XaaS model by way of cloud-based monitoring, industry participants will continue to invest in the business vertical.

COVID-19 put the spotlight on subscription models as the outbreak brought a paradigm shift through digital transformation. For instance, retailers and other enterprises went online or hybrid, exhibiting an increased demand for the XaaS models. Prominently, XaaS became sought-after to streamline remote-based operations. Moreover, it is worth noting that the prevailing geopolitical situation, including Russia's invasion of Ukraine and the global supply chain crisis, has had a toll on the global market. However, technological advancements could foster agility, enabling key players to offer enhanced customer experience.

Software as a Service (SaaS) has witnessed significant traction following the penetration of cloud-based apps across developing and developed countries. Furthermore, the increasing footprint of the pay-as-you-go or subscription model has boded well for the stakeholders fostering XaaS market share. End-users are poised to explore opportunities in XaaS to mobilize the workforce seamlessly and access app data from any location. With the pricing model being scalable and flexible, it plays a pivotal role in reducing the capital expenditure needed to establish licenses and infrastructure for the software.

The industry trend also alludes to artificial intelligence (AI), machine learning, and vertical SaaS waves that could create massive value. Many sectors, including healthcare, education, logistics, agriculture, and financial services, have received an uptick from AI-powered solutions. For instance, vertical SaaS has set the trend to boost data governance, customer data, and intelligence plus meet industry requirements. It is worth mentioning that vertical SaaS complements logistics analytics, retail analytics, and healthcare analytics.

From the regional perspective, Europe emerging as a favorable investment hub comes on the back of bullish initiatives from the leading companies. For instance, in March 2022, Amazon contemplated infusing around USD 2.36 billion into the U.K. infrastructure during the next two years. Meanwhile, March 2021 witnessed Hop in raise USD 400.0 million in Series C funding. The company suggested Europe has immense SaaS talent and claimed it had bolstered its portfolio to foster live video collaboration and remote community. Moreover, XaaS models have helped companies across the U.K., France, Germany, and Italy to streamline IT operations and prioritize innovations.

The competitive scenario suggests leading companies could foster their penetration with an emphasis on mergers & acquisitions, product launches, technological advancements, R&D activities, and geographical expansion. For instance, in January 2021, Microsoft Corporation joined hands with Tanla, a software company based in Hyderabad, to roll out a Block chain-enabled communications platform-as-a-service (CPaaS)-Wisely-built on Azure Cloud. Microsoft Corporation and Tanla will reportedly be the co-sell partners for the platform that is believed to provide trusted and secure communication experiences. Leading companies are poised to focus on solidifying their offerings to foster their penetration across untapped areas.

Everything As A Service Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Everything as a service Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Everything as a service Market: Offerings Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Everything as a service Market: Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Everything as a service Market: Organization Size Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Everything as a service Market: End-use Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Everything as a service Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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