몰입형 기술 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 기술 유형별, 용도별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Immersive Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software/Platform, Services) By Technology Type, By Application, By Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1588665
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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한글목차

이머시브 기술 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 몰입형 기술 시장 규모는 2030년까지 1,698억 8,000만 달러에 달할 것이며, 2025년부터 2030년까지 27.9%의 CAGR로 확대될 것이라고 합니다. 확대될 것으로 예상됩니다.

지난 몇 년 동안 이러한 기술은 게임, 의료, 교육, 건설 등 다양한 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

세계 각국 정부는 경제 성장을 촉진하고, 생산성을 향상시키며, 인프라를 개선할 수 있는 몰입형 기술의 잠재력을 인식하고 있습니다. 인도 정부의 '디지털 인디아(Digital India)' 계획이 그 대표적인 예입니다. 인도를 디지털 역량 강화 국가로 탈바꿈시키기 위한 개발 프로세스가 이 기술의 대규모 도입으로 이어지고 있습니다. 혁신과 디지털화 촉진에 대한 인도 정부의 노력으로 교육, 의료 등의 분야에서 VR 및 AR 솔루션에 대한 인식과 적용이 증가하고 있습니다.

정부는 학습 경험을 혁신하기 위해 몰입형 기술 솔루션을 교육에 도입하고 있습니다. 싱가포르의 "EdTech Mission"과 같은 프로젝트는 교실에 VR 및 AR 솔루션을 통합하여 학생들에게 인터랙티브하고 매력적인 교육 컨텐츠를 제공하는 것을 목표로합니다. 이는 교과목에 대한 이해도를 높일 뿐만 아니라 학생들이 기술 중심의 미래를 준비할 수 있도록 돕습니다. 또한 제조업에서는 정부가 이 기술을 사용하여 작업의 효율성과 안전성을 높이고 있습니다.

독일의 '인더스트리 4.0' 이니셔티브는 생산 공정에 가상현실과 증강현실을 통합하는 것을 장려하고 있습니다. 이로 인해 직원들이 AR 안경을 사용하여 물품을 촬영하는 스마트 워크스테이션이 만들어졌습니다. 이와 더불어, 이러한 스마트 워크플레이스의 구축으로 직원들은 실시간 피드백에 접근할 수 있게 되어 공정의 정확성을 높이고 실수를 줄일 수 있게 되었습니다.

이머시브 테크놀러지 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 몰입형 기술 시장 변수, 동향, 범위

제4장 몰입형 기술 시장 : 구성요소 추정·동향 분석

제5장 몰입형 기술 시장 : 테크놀러지 유형 추정·동향 분석

제6장 몰입형 기술 시장 : 용도 추정·동향 분석

제7장 몰입형 기술 시장 : 산업 추정·동향 분석

제8장 몰입형 기술 시장 : 지역 추정·동향 분석

제9장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

Immersive Technology Market Growth & Trends:

The global immersive technology market size is expected to reach USD 169.88 billion by 2030, expanding at a CAGR of 27.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Over the past few years, these technologies have found extensive applications in various notable sectors, such as gaming, healthcare, education, and construction, among others.

Governments around the world have recognized the potential of immersive technology to boost economic growth, increase productivity, and improve infrastructure. A notable example is the "Digital India" initiative of the Government of India. The developing process of transforming India into a digitally empowered nation has led to a massive adoption of this technology. Government focus on fostering innovation and digitization has led to increased visibility and application of VR & AR solutions in sectors such as education and healthcare.

Governments are incorporating immersive technology solutions in education to transform learning experiences. Projects such as the "EdTech Mission" in Singapore aim to integrate VR and AR solutions in classrooms to provide students with interactive and engaging educational content. This not only increases subject understanding but prepares students for a technology-driven future. Moreover, in manufacturing, the government uses this technology to increase efficiency and safety of operations.

Germany's "Industry 4.0" initiative encourages the integration of virtual and augmented reality into production processes. This has led to the creation of smart workstations where employees use AR glasses to capture items. Besides this, the establishment of such smart workplaces has also enabled employees to access real-time feedback, thus improving accuracy of processes and reducing errors.

Immersive Technology Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Immersive Technology Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Immersive Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Immersive Technology Market: Technology Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Immersive Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Immersive Technology Market: Industry Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Immersive Technology Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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