치과 불소 치료 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 제품별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Dental Fluoride Treatment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Varnish, Toothpaste, Mouth Rinse, Gel, Supplements, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1588362
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 150 Pages
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치과 불소 치료 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 새로운 보고서에 따르면, 세계 치과 불소 치료 시장 규모는 2030년까지 193억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR 5.5%로 확대될 것으로 예측됩니다.
이 시장은 구강 위생에 대한 인식이 높아짐에 따라 충치 유병률이 증가함에 따라 성장하고 있습니다.
또한 정부는 구강 위생을 증진하고 개선하기 위해 여러 가지 이니셔티브를 취하고 있습니다. 예를 들어, 골판지 팔모리와 NHS 잉글랜드의 커뮤니티 약국은 2019년 5월부터 6월까지 치아 건강 증진을 위한 포스터 캠페인에 협력했습니다. 이 프로그램은 좋은 구강 위생에 대한 일반 대중과 전문가의 인식을 높이는 것을 목표로 합니다. 또한 올바른 칫솔질 방법, 유아에게 가장 적합한 치약 사용, 무설탕 의약품 사용 등 여러 가지 다른 문제도 다루었습니다.
CDC가 발표한 자료에 따르면 2020년 미국 성인의 약 12.5%(3,080만 명)가 담배를 피우고 있습니다. 또한 흡연은 전 세계적으로나 미국에서도 심각한 치주질환의 중요한 원인이며, 그 수가 증가하고 있다고 밝혔습니다. 또한, 구강건강재단에 따르면 흡연 습관이 있는 사람은 세균성 플라크가 생기기 쉬워 치주질환에 걸리기 쉽다고 합니다. 이러한 요인들은 치과 불소 치료 제품에 대한 수요를 확실히 증가시킬 것으로 보입니다.
치료 효과를 개선하고 환자 경험을 개선하기 위한 신제품 및 신기술 개발 등 수년간의 눈부신 발전이 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 스마트 칫솔, 불소 바니시, 나노 기반 불소 치료, 치과 임플란트 등이 그 발전의 일부입니다. 이러한 제품들은 구강 위생 결과를 개선하고 더 침습적인 시술의 필요성을 줄일 수 있습니다.
주요 기업들은 신제품 출시, 전략적 제휴 체결, 지역 확장 등 여러 가지 이니셔티브를 고려하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 4월, Ultradent Products, Inc.는 멕시코의 선도적인 치과 제품 유통업체인 Vamasa SA de CV의 과반수 지분을 인수했습니다. 이 인수를 통해 회사는 라틴아메리카에서 더 나은 거점을 확보할 수 있게 되었습니다.
치과 불소 치료 시장 보고서 하이라이트
제품별로는 치약이 접근성과 저렴한 가격으로 인해 2024년 가장 높은 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
불소 바니시 제품 부문은 유리한 상환 프레임 워크와 치료 효과로 인해 향후 몇 년동안 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
북미 치과 불소 치료 시장은 2024년 35.9%의 매출 점유율로 세계 시장을 장악했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
관련/보조 시장 전망
시장 세분화
시장 변수 분석
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
비즈니스 환경 분석 툴
SWOT 분석, PEST 별
Porter의 Five Forces 분석
제품 파이프라인 분석
규제 분석
상환 분석
지역별 동향 분석
COVID-19의 영향 분석
COVID-19가 구강 위생 시장에 미치는 영향
제4장 제품별, 추정·동향 분석
치과 불소 치료 시장 : 제품 변동 분석, 2024년 & 2030년
치약
치약 시장 추정·예측, 2018-2030년
구강 세정제
구강 세정제 시장 추정·예측, 2018-2030년
불소 젤
불소 젤 시장 추정·예측, 2018-2030년
불소 바니시
불소 바니시 시장 추정·예측, 2018-2030년
보충제
보충제 시장 추정·예측, 2018-2030년
기타
기타 시장 추정·예측, 2018-2030년
제5장 지역별, 추정·동향 분석
치과 불소 치료 시장 점유율(지역별), 2024년 & 2030년
북미
북미의 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
유럽의 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
영국
독일
프랑스
프랑스의 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
아시아태평양의 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
일본
중국
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
라틴아메리카 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 치과 불소 치료 시장, 2018-2030년
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
쿠웨이트
제6장 경쟁 분석
주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
기업/경쟁 분류
벤더 구도
주요 유통업체와 채널 파트너 리스트
주요 기업의 시장 점유율 분석, 2023년
Dentsply Sirona
Colgate-Palmolive Company
Den-Mat Holdings, LLC
VOCO GmbH
Durr Dental
Young Innovations, Inc.
DMG America
Ultradent Products, Inc.
Ivoclar Vivadent
Church &Dwight Co., Inc.
Procter &Gamble
Septodont Holding
Kenvue
Haleon Group of Companies
Sunstar Suisse SA
3M Company
LSH
영문 목차
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Dental Fluoride Treatment Market Growth & Trends:
The global dental fluoride treatment market size is expected to reach USD 19.3 billion by 2030, and expand at a CAGR of 5.5% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is owing to the increasing prevalence of dental caries coupled with growing awareness about oral health.
Furthermore, governments have taken several initiatives to promote and improve oral health. For instance, the Colgate Palmolive and NHS England community pharmacy collaborated on a poster campaign from May to June 2019 to promote dental health. This program aims to increase public and professional awareness of good oral health. It also covered a number of other issues, such as how to brush properly, using toothpaste that is best suited for children, and using sugar-free medicines.
According to the data published by CDC, in 2020, around 12.5% (30.8 million) of U.S. adults smoked cigarettes. It also stated that smoking is an important cause of severe gum disease globally and in the U.S., with Increasing cases. Furthermore, according to the Oral Health Foundation, people prone to smoking are more likely to have bacterial plaque, leading to gum disease. These factors would certainly boost the demand for dental fluoride treatment products.
Significant advancements over the years, such as developing new products and technologies to improve the efficacy of treatments and enhance the patient experience, have impacted the market positively. Smart toothbrushes, fluoride varnishes, nano-based fluoride treatments, and dental implants are some of the advancements. These products can improve oral health outcomes and reduce the need for more invasive procedures.
Key players are considering several initiatives, such as new product launches, entering into a strategic alliance, and regional expansion, among others. For instance, in April 2021, Ultradent Products, Inc. acquired majority ownership of Vamasa SA de CV, a premier distributor of dental products in Mexico. This acquisition would give the company a better stronghold in Latin America.
Based on the product segment, toothpaste captured the highest market share in 2024 owing to its easy availability and affordability
The fluoride varnish product segment is projected to witness substantial growth in the coming years owing to a favorable reimbursement framework and treatment effectiveness
The North America dental fluoride treatment market dominated the global market with a revenue share of 35.9% in 2024
Table of Contents
Chapter 1 Methodology And Scope
1.1 Regional Scope
1.2 Estimates And Forecast Timeline
1.3 Research Scope And Assumptions
1.4 Research Methodology And Assumptions
1.4.1 Market Estimation And Forecast Factors
1.4.2 Information Procurement
1.4.3 Purchased Database:
1.4.4 GVR's Internal Database
1.4.5 Secondary Sources:
1.4.6 Primary Research
1.4.7 Details Of Primary Research
1.4.8 Information Or Data Analysis
1.4.9 Data Analysis Models
1.4.10 Market Formulation & Validation
1.4.11 Model Details
1.4.11.1 Commodity Flow Analysis (Model 1)
1.5 List Of Secondary Sources
1.5.1 List Of Primary Sources
1.6 List Of Abbreviations
1.7 Objectives
1.7.1 Objective - 1:
1.7.2 Objective - 2:
1.7.3 Objective - 3:
1.7.4 Objective - 4:
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Market Snapshot
2.1.1 Segment Snapshot
2.1.2 Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope
3.1 Market Lineage Outlook
3.1.1 Parent Market Outlook
3.1.2 Related/Ancillary Market Outlook
3.2 Market Segmentation
3.3 Market Variable Analysis
3.3.1 Market Driver Analysis
3.3.1.1 Rising Prevalence Of Dental Caries
3.3.1.2 Growing Awareness Of Dental Hygiene
3.3.1.3 Rise In Behavioral Risk Factors (Smoking And Diabetes)
3.3.2 Market Restraint Analysis
3.3.2.1 Decrease In Government Spending On Dental Care
3.4 Business Environment Analysis Tools
3.4.1 SWOT Analysis, By Pest
3.4.2 Porter's Five Forces Analysis
3.5 Product Pipeline Analysis
3.5.1 Procter & Gamble Launched Crest Densify
3.5.2 Hello Launched Treatment-Focused Oral Care Products