북미의 OTC 건강 제품 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 용도별, 형태별, 제품별, 인구통계학적 특성, 유통 채널별, 부문별 예측(2025-2030년)
North America OTC Health Products Market Size, Share & Trends Analysis By Application (Digestive Health, Women´s Health), By Form (Liquid, Gummies), By Product, By Demography, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1587486
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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북미의 OTC 건강 제품 시장 성장 및 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 북미의 OTC 건강 제품 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 CAGR 6.15%로 확대되어 2030년에는 1,066억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

소비자 인식의 증가와 건강보조식품에 대한 지출 의향 증가, 비만과 당뇨병을 포함한 생활습관병의 유병률 증가, 가처분 소득 증가, OTC 제품의 유통 채널 증가 등이 성장을 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다. 소비자들은 건강한 라이프스타일을 유지하는 데 도움이 되는 건강기능식품의 이점을 깨닫고 있으며, 이는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 미국 국립보건원(National Institute of Health)에 따르면, 미국인들은 매년 약 21억 달러를 체중 감량을 위한 건강보조식품(주로 정제)에 지출하고 있습니다.

E-Commerce의 출현으로 건강보조식품에 대한 접근성이 증가하고 있습니다. 온라인 채널 외에는 General Nutrition Centers, Inc., Walmart, Vitamin Shoppe와 같은 회사가 주요 소매점입니다. 이러한 제품을 쉽게 구할 수 있다는 것은 이 분야의 주요 업체들에게 성장 기회를 제공합니다. 또한, CBD에 대한 소비자의 선호도가 치유 효과가 있고 정신적인 효과가 거의 없는 CBD에 대한 선호도 변화는 CBD 함유 제품의 성장 잠재력을 촉진할 것으로 예상됩니다. 갤럽의 2019년 보고서에 따르면, 미국인의 약 14%가 어떤 형태로든 CBD가 함유된 제품을 사용해 본 경험이 있는 것으로 나타났습니다. 성인의 약 58%는 통증 관련 증상에, 약 42%는 정신건강 관련 증상에 사용했습니다.

COVID-19 사태로 인해 면역력 강화 보충제에 대한 소비자의 선호도가 급증했습니다. 스포츠 영양, 여성 및 남성 건강식품 등의 분야는 COVID-19를 억제하기 위한 정부의 규제로 인해 부정적인 영향을 받았으며, 2020년 3분기 이후 COVID-19의 영향은 감소하여 시장 회복에 기여했습니다.

시장은 다수의 기업이 존재하기 때문에 파편화되어 있고, 경쟁 기업 간의 적대적 관계가 심화되고 있습니다. 각 업체들은 여러 제휴와 인수합병을 통해 포트폴리오를 확장하고 전국적으로 거점을 확장하고 있습니다. 또한, 각 업체들은 더 큰 시장 점유율을 확보하기 위해 제품 차별화 및 번들링 전략에 집중하고 있습니다. 예를 들어, CV 사이언스는 2022년 3월 PlusCBD 릴리프 소프트젤(PlusCBD Relief Softgels)을 출시했습니다. 이 회사는 생제형보다 7배 더 우수한 칸나비디올산(CBDA)과 칸나비디올(CBD)을 공급할 수 있다고 주장하고 있습니다. 이 제품은 염증 반응 치료에 임상적 의미가 있습니다.

북미의 OTC 건강 제품 시장 보고서 하이라이트:

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 북미의 OTC 건강 제품 시장 변수, 동향, 범위

제4장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 제품 추정·동향 분석

제5장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 형태 추정·동향 분석

제6장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 용도 추정·동향 분석

제7장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 인구학 추정·동향 분석

제8장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 유통 채널 추정·동향 분석

제9장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 지역 추정·동향 분석

제10장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

North America OTC Health Products Market Growth & Trends:

The North America OTC health products market size is expected to reach USD 106.61 billion by 2030, expanding at a CAGR of 6.15% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising consumer awareness and increasing consumer willingness to spend on nutritional supplements, the increasing prevalence of lifestyle diseases including obesity & diabetes, rise in disposable income, and an increase in the number of distribution channels for OTC products are some of the key factors driving growth. Consumers are increasingly realizing the benefits of nutritional supplements, which help them sustain a healthy lifestyle, thereby positively impacting the market growth. According to the National Institute of Health, Americans spend around USD 2.1 billion annually on weight-loss dietary supplements, usually in the form of pills.

The emergence of e-commerce has led to increased accessibility to dietary and nutritional supplements. Apart from the online channels, companies such as General Nutrition Centers, Inc.; Walmart; and Vitamin Shoppe are some of the major retail outlets. Thus, the easy availability of these products will provide growth opportunities to key players in this space. Moreover, shifting consumer preference to CBD due to its healing properties and limited to no psychoactive effects is expected to drive the growth potential for CBD-infused products. According to Gallup, Inc. report of 2019, approximately 14% of individuals in the U.S. have used some or the other form of CBD-infused products. About 58% of adults use it for pain-related conditions and around 42% for mental health-related conditions.

The COVID-19 pandemic resulted in a surge in consumer preference for immunity-boosting supplements. Segments such as sports nutrition, and women's & men's health saw a negative impact due to lockdowns imposed by governments to curb the pandemic. The effect of COVID-19 declined post the third quarter of 2020, which helped the market regain traction.

The market is fragmented with the presence of a large number of companies, intensifying the overall competitive rivalry. Companies are undertaking multiple partnerships and mergers & acquisitions to increase their portfolio & expand their footprint across the country. In addition, companies are focusing on product differentiation and bundling strategies to capture a greater market share. For instance, in March 2022, CV Sciences, Inc. launched PlusCBD Relief Softgels. The company claims that it can deliver seven times better Cannabidiol Acid (CBDA) and Cannabidiol (CBD) than its raw formula. This product has clinical significance in the treatment of inflammatory responses.

North America OTC Health Products Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. North America OTC Health Products Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. North America OTC Health Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. North America OTC Health Products Market: Form Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. North America OTC Health Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. North America OTC Health Products Market: Demography Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. North America OTC Health Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. North America OTC Health Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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