가정용 알루미늄 포일 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 및 예측(2024-2030년)
Household Aluminum Foil Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Printed And Unprinted), By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, Convenience stores, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1553706
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 08월
페이지 정보:영문 80 Pages
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가정용 알루미늄 포일 시장 성장 및 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 가정용 알루미늄 포일 시장 규모는 2030년까지 21억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024년부터 2030년까지 연평균 8.3%로 확대될 것으로 예상됩니다.
젊은 노동 계층 사이에서 집에서 조리한 포장 식품을 직장에서 먹으려는 수요가 증가하고 있는 것이 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 또한, 플라스틱 포장 제품과 관련된 유해한 화학적 영향에 대한 인식이 높아짐에 따라 알루미늄 포일을 포장의 대안으로 사용하는 것이 촉진될 것으로 예상됩니다. 소비자들은 프라이팬 안감이나 냉동고 보관에 끈적임이 없는 호일을 선호합니다. 또한, 음식의 풍미를 보존하고 뒷정리의 번거로움을 덜어주기 때문에 오븐용으로도 이상적인 선택입니다.
무인쇄 제품 부문은 가장 큰 카테고리로 2023년 10억 9,000만 달러의 수익을 창출할 것으로 예상됩니다. 이 제품은 유연성 때문에 다른 포장재보다 선호되고 있습니다. 또한, 플라스틱 프리 제품에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 소비자들이 일상적으로 사용하는 식품 포장에 대한 비용 효율적인 대안을 선택하는 원동력이 되고 있습니다.
슈퍼마켓/하이퍼마켓 카테고리가 가장 큰 부문으로 부상하여 2023년 세계 매출의 45.6% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 소비자들은 한 매장에서 다양한 상품을 구매할 수 있는 슈퍼마켓에서 구매하는 것을 선호합니다. 대부분의 소비자들은 브랜드 제품뿐만 아니라 로컬 제품도 구입할 수 있다는 점에서 이 채널을 선호하는 것으로 확인됐습니다.
아시아태평양은 2023년 세계 매출의 25.99% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국과 인도를 포함한 신흥국에서 건강한 가정식 식품 포장에 대한 소비자 인식이 높아지면서 가정용 알루미늄 포일에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 중국과 인도를 포함한 신흥국의 가처분 소득 증가가 가정용 알루미늄 포일 시장을 주도하고 있습니다.
가정용 알루미늄 포일 시장 보고서 하이라이트
무인쇄 부문은 2023년 88.2%의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 시장을 장악했습니다.
대형마트와 슈퍼마켓은 2023년 45.6%의 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 이들 매장이 다양한 선택권을 제공하고 가정의 모든 요구에 대한 원스톱 쇼핑을 제공하기 때문입니다.
온라인 부문은 예측 기간 동안 8.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
북미 가정용 알루미늄 포일 시장은 2023년 40.4%의 큰 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 가정용 알루미늄 포일 시장 변수, 동향, 범위
시장 서론/계통 전망
시장 규모와 성장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
가정용 알루미늄 포일 시장 분석 툴
Porter의 Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 가정용 알루미늄 포일 시장 : 제품별 추정·동향 분석
부문 대시보드
가정용 알루미늄 포일 시장 : 제품 변동 분석, 2023년 및 2030년
인쇄
미인쇄
제5장 가정용 알루미늄 포일 시장 : 유통 채널별 추정·동향 분석
부문 대시보드
가정용 알루미늄 포일 시장 : 유통 채널 변동 분석, 2023년 및 2030년
하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
편의점
온라인
기타
제6장 가정용 알루미늄 포일 시장 : 지역별 추정·동향 분석
가정용 알루미늄 포일 시장 점유율, 지역별, 2023년 및 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
아랍에미리트
제7장 경쟁 구도
주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업 히트맵 분석
기업 개요
Alufoil Products Pvt. Ltd
Carcano Antonio SpA
Alcoa Corporation
Aluflexpack group
Cuki Cofresco Srl
Flexifoil Packaging Pvt. Ltd.
Eurofoil
Amcor plc
All Foils, Inc.
Hindalco Industries Ltd.
LSH
영문 목차
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Household Aluminum Foil Market Growth & Trends:
The global household aluminum foil market size is expected to reach USD 2.15 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 8.3% from 2024 to 2030. Rising demand for home cooked packed food at workplace among young working class population is expected to have a positive impact. Furthermore, rising awareness regarding the hazardous chemical effects associated with the plastic packaged product is expected to promote the use of aluminum foils as packaging alternatives. Consumer prefers to use non sticky foil for lining pans and freezer storage. It is also an ideal option for oven use due to its ability to preserve the flavor of foods as well as save the cleanup time.
The unprinted product segment was the largest category, generating a revenue of USD 1.09 billion in 2023. The product is preferred over other packaging material due to its flexibility. Furthermore, increasing consumer awareness regarding plastic free products is driving the consumers to choose cost effective food packaging alternatives for daily use.
The supermarkets and hypermarkets category emerged as the largest segment, accounting for over 45.6% share of the global revenue in 2023. The consumer prefers to purchase from supermarkets due to the availability of a wide range of products in the same selling window. It has been observed that majority of the consumers prefer this channel due to the availability of branded as well as local products.
Asia Pacific accounted for more than 25.99% share of the global revenue in 2023. Increasing consumer awareness regarding healthy home cooked food packaging in emerging economies including China and India is driving the demand of household aluminum foils. Furthermore, growing disposable income in emerging economies including China and India is driving the household aluminum foil market.
Household Aluminum Foil Market Report Highlights:
The unprinted segment dominated the market and accounted for the largest revenue share of 88.2% in 2023.
Hypermarkets & supermarkets held the largest revenue share of 45.6% in 2023 as these stores offer a wide range of options and offer a one-stop shop for all household needs.
The online segment is projected to grow at the fastest CAGR of 8.9% during the forecast period.
North America household aluminum foil market held a considerable share of 40.4% in 2023.