세계의 클라우드 TV 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 전개별, 플랫폼별, 기업 규모별, 솔루션별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2024-2030년)
Cloud TV Market Size, Share & Trends Analysis Report By Deployment, By Platform (Smart TVs, Mobile Devices, Streaming Devices), By Enterprise Size, By Solution (IaaS, PaaS, SaaS), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1530325
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 07월
페이지 정보:영문 150 Pages
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한글목차
클라우드 TV 시장 규모와 동향
세계 클라우드 TV 시장 규모는 2023년에 12억 4,000만 달러로 추정되며, 2024-2030년에 걸쳐 CAGR 26.9%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 미디어 소비 습관의 변화, 기술 진보, 디지털 컨텐츠 배포 플랫폼의 진화는 세계 클라우드 TV 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 소비자들은 영화, TV 프로그램, 라이브 이벤트 등 다양한 컨텐츠에 대한 온디맨드 액세스를 점점 선호하고 있으며, 클라우드 TV 플랫폼은 확장성과 유연성이 뛰어난 스트리밍 서비스를 통해 이를 촉진 하고 있습니다. 스마트 TV, 스마트폰, 태블릿 및 기타 연결 장치의 보급으로 클라우드 TV 서비스의 사용 범위가 확대되어 사용자가 언제 어디서나 컨텐츠에 액세스할 수 있게 되었습니다.
클라우드 기반 인프라는 방송국 및 컨텐츠 제공업체가 물리적 하드웨어에 선행 투자 없이 수요 변동에 대응할 수 있는 확장 가능한 솔루션을 제공합니다. 또한 이 확장성을 통해 전 세계 시장에서 효율적인 컨텐츠 배포가 가능합니다. 적응형 비트레이트 스트리밍, 컨텐츠 전달 네트워크(CDN), 클라우드 기반 트랜스코딩 등 스트리밍 기술의 발전으로 비디오 품질이 향상되고 버퍼링이 감소하고 사용자 경험이 향상됩니다. 플랫폼은 구독 모델, 광고 삽입, 페이퍼 뷰, 컨텐츠 라이선스 등의 견고한 수익화 전략을 제공하며, 방송사가 수익원을 극대화하고, 특정 시청자층을 효과적으로 대상으로 할 수 있도록 합니다. 이 서비스는 지리적 장벽을 극복하고 다양한 문화적 선호와 언어에 대응하기 위해 컨텐츠를 현지화함으로써 컨텐츠 제공업체의 세계 전개를 촉진합니다.
전략적 파트너십과 컨텐츠 인수는 이러한 맥락에서 필수적인 전술입니다. 다양한 컨텐츠 제공업체와 협력하여 클라우드 TV 플랫폼은 다양한 잠재고객에게 호소하는 풍부한 프로그램을 제공할 수 있습니다. 이는 인구통계를 확대하는 데 도움이 될 뿐만 아니라 개인화된 시청 경험을 통해 시청자의 로열티를 높일 수 있습니다. 또한 광범위한 컨텐츠 가용성을 보장하면서 특정 계층을 정확하게 타겟팅함으로써 시청자의 참여도를 크게 높일 수 있습니다.
클라우드 TV 시장 보고서의 세분화
이 보고서는 세계, 지역 및 국가 수준에서 수익 성장을 예측하고 2018-2030년 각 하위 부문에 대한 최신 업계 동향 분석을 제공합니다. 이 연구에서 Grand View Research, Inc.는 전 세계 클라우드 TV 시장 보고서를 배포하고 플랫폼, 기업 규모, 솔루션, 용도 및 지역에 따라 세분화합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 클라우드 TV 플랫폼 시장 - 업계 전망
시장 계통의 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
업계 분석 툴
클라우드 TV 시장의 기술 동향
제4장 클라우드 TV 시장 : 도입 추정·동향 분석
전개 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
전개별
제5장 클라우드 TV 시장 : 플랫폼별, 추정·동향 분석
플랫폼 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
플랫폼별
제6장 클라우드 TV 시장 : 기업 규모, 추정·동향 분석
기업 규모의 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
기업 규모별
제7장 클라우드 TV 시장 : 솔루션별, 추정·동향 분석
솔루션 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
솔루션별
제8장 클라우드 TV 시장 : 용도별, 추정·동향 분석
용도변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
용도별
제9장 지역별, 추정·동향 분석
지역별 클라우드 TV 시장, 2023년과 2030년
북미
북미의 클라우드 TV 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
유럽의 클라우드 TV 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
아시아태평양 클라우드 TV 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
라틴아메리카의 클라우드 TV 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
브라질
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 클라우드 TV 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카
제10장 클라우드 TV 시장 - 경쟁 구도
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
기업 분류
참가 기업 개요
기업의 시장 포지셔닝 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대/매각
콜라보레이션/파트너십
신제품 발매
계약
기업 프로파일
Ooyala Inc.
Brightcove Inc.
MediaKind
Fordela Corp.
Amino Technologies Plc
DaCast LLC
Kaltura Inc.
MatrixStream Technologies Inc.
MUVI Television Ltd.
Minoto Video Inc.
Monetize Media Inc.
JHS
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Cloud TV Market Size & Trends
The global cloud TV market size was estimated at USD 1.24 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 26.9% from 2024 to 2030. Transformative shifts in media consumption habits, technological advancements, and the evolution of digital content delivery platforms are driving the growth of global cloud TV market. Consumers increasingly prefer on-demand access to a diverse range of content, including movies, television shows, and live events, which are facilitated by cloud TV platforms through scalable and flexible streaming services. The proliferation of smart TVs, smartphones, tablets, and other connected devices has expanded the reach of cloud TV services, allowing users to access content anytime, anywhere.
Cloud-based infrastructure offers broadcasters and content providers scalable solutions that can handle fluctuating demand without upfront investments in physical hardware. This scalability also enables efficient content delivery across global markets. Advancements in streaming technologies, including adaptive bitrate streaming, content delivery networks (CDNs), and cloud-based transcoding, have improved video quality and reduced buffering, enhancing the user experience. The platforms provide robust monetization strategies such as subscription models, advertising insertion, pay-per-view, and content licensing, enabling broadcasters to maximize revenue streams and target specific audience segments effectively. Its services facilitate global expansion for content providers by overcoming geographical barriers and localizing content to cater to diverse cultural preferences and languages.
Strategic partnerships and content acquisitions emerge as essential tactics in this context. By collaborating with a range of content providers, cloud TV platforms can offer a rich tapestry of programming that appeals to various viewer segments. This not only helps widen the user base but also fosters viewer loyalty through personalized viewing experiences. Furthermore, targeting specific demographics with precision while ensuring the availability of a broad spectrum of content can significantly boost viewer engagement.
Cloud TV Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global cloud TV market report based on deployment, platform, enterprise size, solution, application, and region.
Deployment Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud
Platform Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Smart TVs
Mobile Devices
Streaming Devices
Others
Enterprise Size Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Small and Medium Sized Enterprise
Large Enterprise
Solution Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Infrastructure as a Service (IaaS)
Platform as a Service (PaaS)
Software as a Service (SaaS)
Application Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
Consumer Television
Media & Entertainment
Telecommunication
Others
Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
Germany
UK
France
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Latin America
Brazil
Middle East and Africa (MEA)
UAE
Saudi Arabia
South Africa
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.3.1. Information analysis
1.3.2. Market formulation & data visualization
1.3.3. Data validation & publishing
1.4. 1.4 Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Cloud TV Market Snapshot
2.2. Cloud TV Market- Segment Snapshot
2.3. Cloud TV Market- Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Cloud TV Platform Market - Industry Outlook
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter's analysis
3.4.2. Macroeconomic analysis
3.5. Cloud TV Market Technology Trends
Chapter 4. Cloud TV Market: Deployment Estimates & Trend Analysis
4.1. Deployment Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
4.2. Cloud TV Market Estimates & Forecast By Deployment (USD Million)
4.2.1. Public Cloud
4.2.2. Private Cloud
4.2.3. Hybrid Cloud
Chapter 5. Cloud TV Market: Platform Estimates & Trend Analysis
5.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Cloud TV Market Estimates & Forecast By Platform (USD Million)