모바일 애플리케이션 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 스토어별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Mobile Application Market Size, Share & Trends Analysis Report By Store (Google Store, Apple Store, Others), By Application (Gaming, Music & Entertainment, Health & Fitness, Social Networking), And Region Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1530086
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 95 Pages
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한글목차

모바일 애플리케이션 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 모바일 애플리케이션 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 14.3%의 CAGR을 보이며 2030년에는 5,671억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

이러한 성장은 주로 건강한 라이프스타일을 유지하는 것에 대한 관심이 높아지면서 건강 관련 데이터에 대한 실시간 액세스에 대한 수요가 증가하여 사용자의 건강 관리, 피트니스 루틴, 영양 섭취 및 다양한 신체 활동에 도움이 되었기 때문입니다. 또한, 인터넷 비용의 하락, 스마트폰의 보급, 가처분 소득의 증가, 특히 게임 분야에서의 인앱 구매의 급격한 증가 등의 요인도 시장 확대에 기여하고 있습니다.

또한, COVID-19 사태로 인해 전 세계적으로 주문형 라이브 화상 상담 앱의 채택이 급증했습니다. 원격 상담 서비스는 최근 몇 년 동안 꾸준히 성장해왔지만, 봉쇄가 시작되면서 실시간 화상 상담에 대한 수요가 급증했습니다. 이러한 급증은 전염병이 개인의 정신건강과 불안감에 미치는 악영향으로 인한 것으로 추정됩니다. 그 결과 온라인 상담 서비스가 크게 성장했습니다. 모바일 앱이 제공하는 사용자 친화적인 인터페이스와 원격 건강 모니터링 기능은 의료 상담과 조언을 구하기 위한 헬스케어 앱의 보급에 더욱 박차를 가했습니다.

게임과 헬스케어 앱 외에도 음악과 엔터테인먼트 앱도 수익 창출의 유망한 기회로 떠오르고 있습니다. 라이브 스트리밍 앱에 대한 수요 증가는 음악 및 엔터테인먼트 앱 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상되며, 넷플릭스, 유튜브, 인스타그램과 같은 플랫폼은 라이브 스트리밍 기능을 제공하여 사용자가 더 많은 시청자를 대상으로 방송할 수 있도록 지원하고 있습니다. 더 많은 시청자를 대상으로 방송할 수 있습니다. 이러한 앱은 컨텐츠 제작자와 소셜 미디어 인플루언서들 사이에서 인기를 얻고 있으며, 이들은 정기적으로 시청자와 소통하고 채널과 프로필의 인지도와 순위를 높이기 위해 노력하고 있습니다.

또한, COVID-19 팬데믹에 대응하기 위해 전 세계적으로 시행된 봉쇄 조치는 사람들이 여가 시간에 엔터테인먼트 옵션을 찾게 되면서 OTT(Over The Top) 애플리케이션의 성장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 그 결과, 팬데믹 기간 동안 OTT 애플리케이션에 소요되는 평균 시간이 크게 증가하여 엔터테인먼트 애플리케이션에 대한 수요가 급증했습니다. 그러나 팬데믹이 진정되고 정부가 점차 경제를 재개함에 따라 엔터테인먼트 앱 부문의 전년 대비 성장률은 정상 수준으로 돌아갈 것으로 예상됩니다.

모바일 애플리케이션 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향 및 범위 전망

제4장 모바일 애플리케이션 시장 : 스토어별 전망

제5장 모바일 애플리케이션 시장 : 용도별 전망

제6장 모바일 애플리케이션 시장 : 지역별 추정·동향 분석

제7장 모바일 애플리케이션 시장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

Mobile Application Market Growth & Trends:

The global mobile application market size is anticipated to reach USD 567.19 billion by 2030, exhibiting a CAGR of 14.3% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This growth is primarily attributed to the growing emphasis on maintaining a healthier lifestyle and the increasing demand for real-time access to health-related data, aiding users in managing their health, fitness routines, nutritional intake, and various physical activities. Moreover, factors such as declining internet costs, widespread smartphone adoption, rising disposable incomes, and the consequent surge in in-app purchases, particularly in the gaming sector, collectively contribute to driving market expansion.

Furthermore, there has been a surge in the adoption of on-demand live video consultation apps globally during the COVID-19 pandemic. While remote consultation services had been growing steadily in recent years, the onset of lockdowns led to a sudden increase in demand for live video consultations. This spike can be attributed to the negative impact of the pandemic on individuals' mental health and anxiety levels, caused by restrictions on movement and the fear of contracting the virus during in-person visits. Consequently, online consultation services experienced significant growth. The user-friendly interfaces and remote health monitoring capabilities offered by mobile applications have further fueled the uptake of healthcare apps for seeking medical advice and consultations.

In addition to gaming and healthcare apps, music and entertainment apps also present promising opportunities for revenue generation. The increasing demand for live streaming apps is anticipated to drive growth in the music and entertainment apps market. Platforms such as Netflix, YouTube, and Instagram offer live-streaming capabilities, allowing users to broadcast to a wider audience. These apps have gained popularity among content creators and social media influencers, who engage with their audiences regularly, enhancing the visibility and ranking of their channels and profiles.

Moreover, the global lockdowns imposed in response to the COVID-19 pandemic have positively impacted the growth of over-the-top (OTT) applications, as people seek entertainment options during leisure time. Consequently, there has been a significant increase in the average time spent on OTT apps during the pandemic, leading to a surge in demand for entertainment applications. However, as governments gradually reopen economies following the containment of the pandemic, it is anticipated that the year-on-year growth rate in the entertainment app segment will return to normal levels.

Mobile Application Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope Outlook

Chapter 4. Mobile Application Market Store Outlook

Chapter 5. Mobile Application Market Application Outlook

Chapter 6. Mobile Application Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Mobile Application Market Competitive Landscape

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