보충제 및 영양제 포장 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 재료별, 제품별, 제형별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Supplements And Nutrition Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Plastic, Paper & Paperboard, Glass, Metal), By Product (Pouches, Sachet), By Formulation, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1530064
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 07월
페이지 정보:영문 180 Pages
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보충제 및 영양제 포장 시장 성장 및 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 보충제 및 영양제 포장 시장 규모는 2030년까지 405억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024년부터 2030년까지 연평균 5.2%의 CAGR로 확대될 것으로 예상됩니다.
COVID-19의 유행, 보충제에 대한 접근성, 가처분 소득의 증가, 영양, 건강, 웰빙에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 면역력 강화 보충제에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그러나 위조품의 존재가 보충제 시장을 방해하고 있으며, 이는 결국 포장에 대한 수요를 감소시키고 있습니다.
2019년 12월 중국 우한에서 시작된 COVID-19는 이후 전 세계적으로 확산되어 2020년 6월 현재 400만 명이 사망했습니다. 면역력이 약한 사람들, 특히 노년층은 당뇨병, 심장병, 천식, 암과 같은 질병을 앓고 있는 사람들과 함께 COVID-19 감염으로 인한 합병증에 매우 취약합니다. 이에 따라 소비자들은 면역력을 높이기 위해 오메가 3 지방산, 오메가6 지방산, 비타민D, 아연, 비타민 C가 풍부한 보충제를 섭취하고 있습니다. 그 결과, 이러한 보충제에 대한 수요가 급증하고 있으며, 이는 보충제 및 영양제 포장 제조업체에 이익을 가져다주고 있습니다.
또한 E-Commerce의 출현으로 보충제에 대한 접근성이 증가하고 있습니다. 제품 지식의 부족과 적합성에 대한 우려로 인해 온라인에서 보충제를 구매하는 것은 어렵지만, 이러한 제품의 판매는 계속 증가하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업 중 일부는 온라인 쇼핑 경험을 개선하기 위해 소비자 교육을 위해 노력하고 있습니다. 따라서 온라인 소매를 통해 이러한 제품에 대한 접근성이 증가하고 있습니다. 따라서 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이탈리아 의약품청(The Italian Medicines Agency)이 발표한 자료에 따르면, 지난 5년간 합법적인 공급망에서 보고된 위조 의약품은 27건인 반면, EU 회원국의 불법적인 공급망에서는 170건이 보고됐습니다. 유럽에서는 보충제에 사용되는 의약품 성분이 큰 우려의 대상이 되고 있습니다. 유럽 의약품 품질 관리국(European Directorate for the Quality of Medicines)의 실험실 네트워크는 허브 제품으로 표시된 370개의 보충제를 검사한 결과, 47% 가까이 미신고된 의약품 유효성분을 함유하고 있었습니다. 이러한 요인들은 시장 성장에 부정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 제품 승인을 위한 충분한 규제가 없는 것도 포장에 대한 수요를 제한하는 주요 요인입니다.
보충제 및 영양제 포장 시장 보고서 하이라이트
플라스틱 부문은 2023년 74%의 가장 큰 매출 점유율을 차지했으며, HDPE, PET, PP를 포함한 다양한 플라스틱 수지는 일반적으로 보충제 포장 병, 항아리, 향 주머니, 파우치 및 물집 팩을 제조하는 데 사용됩니다. 가벼움, 화학적 불활성, 성형 용이성, 저렴한 비용, 플라스틱 재료의 광범위한 가용성 등의 특성은 보충제 및 영양제 포장 제품 생산에 많이 채택되는 주요 요인입니다.
아시아태평양의 보충제 및 영양제 포장 시장은 2023년 33.0% 이상의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 세계 시장을 지배했습니다. 중국과 인도와 같은 인구가 많은 국가의 존재, 도시화와 인구의 소비력 증가가 이 지역의 시장을 주도하고 있습니다.
세계 보충제 및 영양제 포장 시장은 많은 중소기업이 존재하며 적당히 세분화되어 있습니다. 시장 진입 기업들은 주로 플라스틱 병, 유리병과 같은 경질 포장 솔루션과 스탠드업 파우치, 향 주머니와 같은 연질 포장 솔루션을 제공합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 보충제 및 영양제 포장 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
상부 시장 전망
침투와 성장 전망 매핑
업계 밸류체인 분석
원재료 동향
제조업 동향
이익률 분석
판매 채널 분석
테크놀러지 동향
규제 프레임워크
표준과 컴플라이언스
규제 영향 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 과제 분석
시장 기회 분석
비즈니스 환경 분석
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
시장 진출 전략
제4장 보충제 및 영양제 포장 시장 : 가격 동향 분석
2018-2030년 가격 동향 분석(재료별)
가격 편차에 영향을 미치는 요인
제5장 보충제 및 영양제 포장 시장 : 재료별 추정·동향 분석
정의와 범위
재료별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
유리
플라스틱
종이·판지
금속
제6장 보충제 및 영양제 포장 시장 : 제품별 추정·동향 분석
정의와 범위
제품별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
보틀과 병
캔
파우치
사셰
블리스터
기타 제품
제7장 보충제 및 영양제 포장 시장 : 제형별 추정·동향 분석
정의와 범위
제형별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
태블릿
캡슐과 정제
분말
소프트젤
액체
제8장 보충제 및 영양제 포장 시장 : 지역별 추정·동향 분석
중요한 포인트
지역별 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
북미
시장 추정과 예측, 2018-2030년
재료별, 2018-2030년
제품별, 2018-2030년
제형별, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
시장 추정과 예측, 2018-2030년
재료별, 2018-2030년
제품별, 2018-2030년
제형별, 2018-2030년
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
아시아태평양
시장 추정과 예측, 2018-2030년
재료별, 2018-2030년
제품별, 2018-2030년
제형별, 2018-2030년
중국
인도
일본
한국
호주
중남미
시장 추정과 예측, 2018-2030년
재료별, 2018-2030년
제품별, 2018-2030년
제형별, 2018-2030년
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
시장 추정과 예측, 2018-2030년
재료별, 2018-2030년
제품별, 2018-2030년
제형별, 2018-2030년
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
제9장 스타트업 생태계 평가, 2023년
스타트업 기업 리스트
프로그래시브 기업
반응성 높은 기업
역동적인 기업
스타팅 블록
제10장 경쟁 상황
주요 기업과 최근의 동향, 업계에 대한 영향
벤더 상황
기업 시장 점유율과 포지션 분석, 2023년
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
협업/파트너십/계약
신제품 발매
인수합병
연구개발
기타
제11장 기업 리스트/프로파일
Glenroy, Inc.
Alpha Packaging
Comar, LLC
Graham Packaging Company
Gerresheimer AG
ePac Holdings, LLC
Law Print & Packaging Management Ltd.
MPS(Molded Packaging Solutions)
OPM Labels
Container and Packaging Supply, Inc.
PRETIUM PACKAGING
Eagle Flexible Packaging
TRL Packaging
Uniflex
Altium Packaging
제12장 전략적 추천사항/애널리스트의 견해
ksm
영문 목차
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Supplements And Nutrition Packaging Market Growth & Trends:
The global supplements and nutrition packaging market size is expected to surpass USD 40.54 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 5.2% from 2024 to 2030. The rising demand for immunity-boosting supplements due to the COVID-19 outbreak, ease in access to supplements, increasing disposable income, and consumer awareness regarding nutrition, health, and wellness. However, the presence of counterfeit products is hampering the market of supplements which in turn decline the demand for packaging.
The COVID-19 pandemic started in December 2019 in Wuhan, China, and it subsequently spread at global levels. It led to 4 million deaths as of June 2020. People with low immunity, especially, the geriatric demography, along with others suffering from medical conditions such as diabetes, heart disease, asthma, and cancer are highly vulnerable to complications arising due to the COVID-19 infection. Thus, consumers are increasingly consuming supplements rich in omega-3 and omega-6 fatty acids Vitamin D, Zinc, and vitamin C to boost their immunity levels. This has further resulted in a surge in demand for such supplements, which, in turn, is benefitting the manufacturers of supplements and nutrition packaging.
Further, the accessibility of dietary and nutritional supplements is increasing due to the emergence of e-commerce. Although it is difficult to buy dietary and nutrition supplements online due to a lack of product knowledge and suitability concerns, sales of these products have continued to increase. Some of the key players in this market are striving hard to educate consumers, in order to improve the online shopping experience. Thus, accessibility to these products is increasing through online retail. Thus, driving the demand for packaging.
According to the data published by The Italian Medicines Agency, over the past 5 years, 27 known counterfeit medicines cases were reported in the legitimate supply chain, whereas 170 cases were reported in the illegitimate supply chain among the EU member states. In Europe, drug ingredients used in dietary supplements are a major concern. The European Directorate for the Quality of Medicines lab networks tested 370 dietary supplements that were labeled as herbal products, but nearly 47% contained non-declared active pharmaceutical ingredients. These factors are expected to negatively impact market growth. The lack of sufficient regulations for product approvals is another key factor restricting the demand for packaging.
Supplements And Nutrition Packaging Market Report Highlights:
Plastic segment accounted for the largest revenue share of 74% in 2023. Various plastic resins, including HDPE, PET, and PP, are commonly used to make packaging bottles, jars, sachets, pouches, and blister packs for supplements. Properties such as lightness, chemical inertness, and ease of molding along with low cost and wide availability of plastic materials are the key factors contributing to their high adoption for the manufacturing of supplements & nutrition packaging products
The supplements and nutrition packaging market of Asia Pacific dominated the global market and accounted for the largest revenue share of over 33.0% in 2023. The presence of highly populated countries, such as China and India, with growing urbanization and spending power of the population, is attributed to driving the market in the region
The global supplements and nutrition packaging market is moderately fragmented, with the presence of a large number of small-sized and medium-sized companies. The market participants are primarily offering rigid packaging solutions, such as plastic and glass bottles, as well as flexible packaging solutions such as stand-up pouches, sachets, and others