피임 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Contraceptive Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Product (Contraceptive Devices, Contraceptive Drugs), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1529794
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 07월
페이지 정보:영문 100 Pages
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피임 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 피임 시장 규모는 2030년까지 440억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 5.92%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
성병(STI), 특히 HIV의 유병률 증가와 개발도상국에서 피임에 대한 인식이 높아짐에 따라 예측 기간 동안 산업 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 높은 미충족 피임 수요는 유리한 정부 정책의 시행과 함께 시장 성장에 크게 기여할 것으로 예상됩니다.
피임에 대한 정부 지출이 빠르게 증가하고 있습니다. 이는 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 이러한 투자는 일반적으로 피임 서비스 보조금 및 무료화, 교육 캠페인, 배포 프로그램 등의 이니셔티브를 지원합니다. 이러한 노력은 피임약에 대한 접근성을 높이고 가족 계획 및 생식 건강에 대한 인식을 개선하여 시장 성장을 촉진합니다. '가족계획 2030' 보고서에 따르면, 2022년 가족계획에 대한 자금 지원은 미국이 약 5억 8,290만 달러(43%)로 가장 많았고, 네덜란드(2억 1,740만 달러(16%)), 영국(1억 7,470만 달러(13%)), 스웨덴(1억 2,130만 달러(9%)), 캐나다(8,830만 달러(7%)) 순으로 나타났습니다.
시장 경쟁이 치열해짐에 따라 주요 기업들은 연구개발(R&D)에 많은 투자를 집중하고 있으며, M&A, 제품 파이프라인 확장 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 12월 영국 노팅엄에 본사를 둔 의약품 개발 기업 Quotient Sciences는 YCT-529라는 호르몬이 없는 남성 피임약의 첫 번째 임상시험 시작을 발표했습니다.
피임 시장 보고서 하이라이트
제품별로는 피임기구 분야가 2023년 가장 큰 매출 점유율로 시장을 장악했습니다. 이는 피임 성공률이 높고 피임기구가 1회용이라는 점에서 기인합니다.
또한, 피임약 부문은 접근성, 저렴한 가격 및 이러한 약물과 관련된 높은 성공률로 인해 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.
북미는 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 이는 높은 사용자 인식 수준과 제품 접근성이 높기 때문으로 분석됩니다.
2023년 6월, DKT헬스케어 우간다(DKT Healthcare Uganda)는 성기능을 연장하고 부부의 친밀한 경험을 향상시키기 위해 고안된 새로운 콘돔 '키스 엑스트라 타임(Kiss Extra Time)'을 출시하였습니다. 이 콘돔은 Kiss Passion Fruit, Kiss Strawberry, Kiss Classic, Kiss Chocolate, Kiss Studded 등 다양한 취향에 맞게 디자인된 다른 제품들과 함께 우간다 전역의 드럭스토어 및 약국에서 0.16달러에 구입할 수 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
시장 기회 분석
시장 과제 분석
비즈니스 환경 분석
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTLE 분석
제4장 제품별 비즈니스 분석
제품별 시장 점유율, 2023년 및 2030년
제품별 부문 대시보드
시장 규모와 예측 및 동향 분석, 제품별, 2018-2030년
피임약
피임약 시장, 2018-2030년
피임약
패치
주사제
피임기구
피임기구 시장, 2018-2030년
콘돔
피하 임플란트
자궁내 피임기구(IUD)
질 링
다이어프램
제5장 용도·소유별 지역별 추정·동향 분석
지역별 시장 점유율 분석, 2023년 및 2030년
지역별 시장 대시보드
시장 규모, 예측 동향 분석, 2018-2030년
북미
북미의 피임 시장 추정과 예측, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
유럽의 피임 시장 추정과 예측, 2018-2030년
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
아시아태평양의 피임 시장 추정과 예측, 2018-2030년
일본
중국
인도
한국
호주
태국
라틴아메리카
라틴아메리카의 피임 시장 추정과 예측, 2018-2030년
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카 피임 시장 추정과 예측, 2018-2030
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
쿠웨이트
제6장 경쟁 상황
진출 기업 개요
기업의 시장 포지션 분석
기업 분류
전략 매핑
기업 개요/상장 기업
AbbVie Inc.
Bayer AG
Organon Group of Companies
Pfizer Inc.
Afaxys, Inc.
Viatris Inc.
Agile Therapeutics
Johnson & Johnson Services, Inc.
HELM AG
Church &Dwight Co., Inc.
Veru Inc.
China Resources(Group) Co., LTD.
ksm
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Contraceptive Market Growth & Trends:
The global contraceptive market size is anticipated to reach USD 44.04 billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 5.92% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing prevalence of Sexually Transmitted Infections (STIs), especially HIV, and the growing awareness of contraception in developing countries is expected to drive the industry growth during the forecast period. The presence of high unmet contraceptive needs coupled with the implementation of favorable government policies is expected to significantly contribute to market growth.
The government spending on contraceptives is growing rapidly. This is expected to drive the growth of the market over the forecast period. This investment typically supports initiatives such as subsidized or free contraceptive services, educational campaigns, and distribution programs. Such efforts increase accessibility to contraceptives and raise awareness about family planning and reproductive health, boosting the growth of the market. According to the Family Planning 2030 report, the U.S. donated the largest funding for family planning in 2022, accounting for around USD 582.9 million (43%), followed by the Netherlands (USD 217.4 million (16%)), UK (USD 174.7 million (13%)), Sweden (USD 121.3 million (9%)) and Canada (USD 88.3 million (7%)).
Due to the highly competitive nature of the market, major companies are focusing on significant investments in Research and Development (R&D) and adopting various strategies such as mergers and acquisitions and expanding their product pipelines. For instance, in December 2023, Quotient Sciences, a drug development company based in Nottingham, announced the initiation of the first trial for a hormone-free male birth control pill called YCT-529.
Contraceptive Market Report Highlights:
Based on product, the contraceptive device segment dominated the market with the largest revenue share in 2023. This is attributed to the higher success rates and the single-use nature of the devices.
Moreover, the contraceptive drugs segment is expected to witness the fastest CAGR during the forecast period owing to the easy accessibility, affordability, and significant success rates pertaining to these medications.
The North America region held the largest market share in 2023. This can be attributed to the high user awareness levels and easy product availability
In June 2023, DKT Healthcare Uganda launched a new condom variant called Kiss Extra Time designed to prolong sexual performance and enhance the intimate experience for couples. The condom is available for purchase at USD 0.16 in drug shops and pharmacies across Uganda, alongside other variants such as Kiss Passion Fruit, Kiss Strawberry, Kiss Classic, Kiss Chocolate, and Kiss Studded, all designed to cater to diverse preferences.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Product
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Research Methodology
1.5. Information Procurement
1.5.1. Purchased Database
1.5.2. GVR's Internal Database
1.5.3. Secondary Sources
1.5.4. Primary Research
1.6. Information Analysis
1.6.1. Data Analysis Models
1.7. Market Formulation & Data Visualization
1.8. Model Details
1.8.1. Commodity Flow Analysis
1.8.2. Volume Price Analysis
1.9. List of Secondary Sources
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Government and NGO initiatives to promote contraceptive methods
3.2.1.2. Increasing prevalence of unwanted pregnancies and rising number of women with unmet contraceptive drugs and devices needs
3.2.1.3. Increasing prevalence of sexually transmitted diseases (STDs)
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Rapidly aging population and rising prevalence of infertility
3.2.2.2. Adverse effects associated with the use of contraceptive drugs and devices
3.2.3. Market Opportunity Analysis
3.2.4. Market Challenges Analysis
3.3. Business Environment Analysis
3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTLE Analysis
Chapter 4. Product Business Analysis
4.1. Product Market Share, 2023 & 2030
4.2. Product Segment Dashboard
4.3. Market Size & Forecasts and Trend Analysis, by Product, 2018 to 2030 (USD Million)