인슐린 전달 기기 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Insulin Delivery Devices Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Reusable Insulin Pens, Disposable Insulin Pens), By End Use (Hospitals & Clinics, Homecare), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1529625
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 07월
페이지 정보:영문 150 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
인슐린 전달 기기 시장 성장 및 동향:
인슐린 전달 기기 세계 시장 규모는 2030년 280억 6,000만 달러로 추정되며, 2024년부터 2030년까지 연평균 7.89% 성장할 것으로 예상됩니다.
주로 젊은 층의 비만, 좌식 생활습관, 건강에 해로운 식습관이 당뇨병 발생의 주요 원인으로 꼽힙니다. 또한 당뇨병 노년층 인구의 증가도 이 분야의 성장을 뒷받침하는 요인 중 하나입니다. 유엔 경제사회국에 따르면 2015년 약 9억 1,000만 명이 60세 이상이며, 이 숫자는 2030년까지 14억 명으로 증가할 것으로 예측됩니다. 이처럼 노인 인구의 증가는 인슐린 전달 기기에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
기술 혁신과 발전은 이 분야에서 지속적인 추세입니다. 첨단 인슐린 전달 기기에 대한 높은 수요는 최근 출시된 혁신적인 펜형 장치와 휴대용 펌프의 채택을 촉진하고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진할 것으로 추정됩니다. 또한 미국과 독일과 같은 선진국을 중심으로 이러한 장치에 대한 유리한 상환 정책은 조사 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 그러나 인슐린 전달 기기의 승인을 규제하는 엄격한 규제 요건과 당뇨병 관리에서 인슐린 유사체의 높은 비용은 이 산업의 성장을 억제하는 주요 요인입니다.
이 시장의 저명한 경쟁사들은 제품 포트폴리오를 확장하고 제조 역량을 강화하기 위해 인수, 자금 조달, 제품 개발 등 다양한 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어, 2021년 10월 Eli Lilly는 Cipla와 제휴하여 인도에서 인슐린 제제(Humalog 및 Trulicity)를 판매할 예정입니다. 또한 2021년 6월에는 시장 입지를 강화하기 위해 프로토머 테크놀러지스(Protomer Technologies)를 인수했습니다. 또한 Novo Nordisk는 Biocorp와 협력하여 펜형 인슐린 주사기용 블루투스 지원 스마트 애드온 장치를 개발했습니다.
인슐린 전달 기기 시장 보고서 하이라이트
인슐린 펜 부문은 2021년 이 시장에서 가장 큰 수익을 창출하는 카테고리였습니다. 인슐린 펜은 자체 카트리지가 장착되어 있어 취급이 용이하고 인슐린 주입 시 통증이 적습니다. 이러한 펜형 장치는 다른 제품보다 우수하기 때문에 인기가 높아지고 있으며, 이는 시장에서 이 부문에서 가장 높은 점유율을 차지하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다.
홈케어 부문은 자가 관리 당뇨병 관리 기기의 채택이 증가하고 환자들에게 편리하고 사용하기 쉬운 제품 설계가 가능해짐에 따라 가장 빠르게 성장하는 부문으로 추정됩니다.
북미는 주요 지역 분야로 2021년 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 주로 이 지역의 유리한 상환 시나리오에 기인합니다. 또한 이 지역에는 시장 성장을 지원하는 주요 제조업체가 있습니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 시장이 급성장할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도 등의 국가에서 당뇨병 유병률이 높은 것이 이 지역의 시장 확대에 기여하는 주요 요인입니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 인슐린 전달 기기 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
상부 시장 전망
관련/부수 시장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
인슐린 전달 기기 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 인슐린 전달 기기 시장 : 제품 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 인슐린 전달 기기 시장 : 제품 변동 분석
세계의 인슐린 전달 기기 시장 규모와 동향 분석 : 제품별, 2018-2030년
인슐린 펜
인슐린 펌프
인슐린 펜 니들
인슐린 시린지
기타
제5장 인슐린 전달 기기 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
세계의 인슐린 전달 기기 시장 : 용도 변동 분석
세계의 인슐린 전달 기기 시장 규모와 동향 분석 : 최종 용도별, 2018-2030년
병원·클리닉
재택 케어
기타
제6장 인슐린 전달 기기 시장 : 지역 추정·동향 분석, 제품별, 최종 용도별
지역 시장 점유율 분석, 2023년·2030년
지역 시장 대시보드
세계의 지역 시장 현황
시장 규모와 예측과 동향 분석, 2018-2030년
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 상황
주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
기업/경쟁 분류
주요 기업의 시장 점유율 분석, 2023년
기업 포지션 분석
기업 분류(신흥 기업, 이노베이터, 리더)
기업 개요
Novo Nordisk A/S
Sanofi
Eli Lilly and Company
Ypsomed AG
Medtronic
Insulet Corporation
B. Braun SE
Owen Mumford Ltd.
Tandem Diabetes Care, Inc.
BD
ksm
영문 목차
영문목차
Insulin Delivery Devices Market Growth & Trends:
The global insulin delivery devices market size was estimated at USD 28.06 billion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 7.89% from 2024 to 2030. Obesity, sedentary lifestyles, and unhealthy food habits, primarily in the young population, lead to the occurrence of diabetes. In addition, the growing diabetic geriatric population is another factor supporting the growth of this vertical. According to the United Nations, Department of Economic and Social Affairs, around 901 million individuals were aged 60 or over in 2015 and this number is projected to increase to 1.4 billion by 2030. Thus, the enlarging elderly population is expected to boost the demand for insulin delivery devices.
Technological innovations and advancements are an ongoing trend in this vertical. The high demand for advanced insulin delivery devices is supporting the adoption of recently launched innovative pen devices and portable pumps, which is estimated to boost the market growth. Also, favorable reimbursement policies for these devices, mainly in developed countries like the U.S. and Germany, are anticipated to fuel the market growth during the study period. However, stringent regulatory requirements regulating the approval of insulin delivery devices and the high cost of insulin analogs in diabetes care management are major factors restraining the growth of this industry.
The market's prominent competitors are taking different initiatives such as acquisition, funding, and product development to expand their product portfolio and enhance their manufacturing capacity. For instance, in October 2021, Eli Lilly partnered with Cipla, to market its Insulin products (Humalog and Trulicity) in India. Additionally, In June 2021, the company acquired Protomer Technologies, to strengthen its market presence. Further, Novo Nordisk, joined hands with Biocorp to develop a Bluetooth-enabled smart add-on device for their pen insulin injector.
The insulin pens segment was the largest revenue-generating category of this market in 2021. The pen is equipped with self-contained cartridges and offers ease in handling and less pain while injecting insulin. The advantages of these pen devices over other products are resulting in their growing popularity, thus serving as a vital factor in contributing to the sectorb s highest share in this market
The home care segment is estimated to be the fastest-growing segment due to increased adoption of self-care diabetes management devices and the availability of simplified and user-friendly product designs for patients
North America is the leading regional sector and accounted for the largest revenue share in 2021 primarily due to the favorable reimbursement scenario in this space. Also, the presence of major manufacturers in this region is supporting market growth
In Asia Pacific, the market is anticipated to grow fast during the forecast period. The high prevalence rate of diabetes in countries, such as China and India, is a major factor contributing to market expansion in this region
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Segment Definitions
1.2.1. Product
1.2.2. End Use
1.2.3. Regional scope
1.2.4. Estimates and forecasts timeline
1.3. Research Methodology
1.4. Information Procurement
1.4.1. Purchased database
1.4.2. GVR's internal database
1.4.3. Secondary sources
1.4.4. Primary research
1.4.5. Details of primary research
1.4.5.1. Data for primary interviews in North America
1.4.5.2. Data for primary interviews in Europe
1.4.5.3. Data for primary interviews in Asia Pacific
1.4.5.4. Data for primary interviews in Latin America