마커리스 모션 캡처 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Markerless Motion Capture Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1474908
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 100 Pages
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마커리스 모션 캡처 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 마커리스 모션 캡처 시장 규모는 2024-2030년에 17.1%의 CAGR로 확대하며, 2030년에는 2억 793만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
마커리스 모션 캡처 시장은 기술 발전과 다양한 산업 분야 수요 증가에 힘입어 최근 수년간 괄목할 만한 성장세를 보이고 있습니다. 마커리스 모션 캡처는 피험자의 신체에 마커를 부착할 필요가 없기 때문에 캡처 프로세스를 보다 효율적이고 덜 침습적으로 만듭니다. 이 기술은 첨단 알고리즘과 컴퓨터 비전 기술을 통해 개인과 물체의 움직임을 정확하게 추적하고 기록합니다.
마커리스 모션 캡처 기술은 인간의 움직임을 포착하고 분석하는 방식을 변화시켰습니다. 기존의 마커 기반 시스템과 달리 마커리스 시스템은 컴퓨터 비전 알고리즘과 센서를 사용하여 외부 마커 없이도 움직임을 추적할 수 있습니다. 이러한 비침습적 접근 방식은 보다 자연스럽고 유연한 모션 캡처 경험을 가능하게 하며, 애니메이션, 생체역학 분석, 가상현실과 같은 용도에 적합합니다. 마커리스 모션 캡처 시스템의 핵심은 비디오 영상과 깊이 센서 데이터를 분석하여 사람의 움직임에 대한 정보를 추출하는 컴퓨터 비전 알고리즘입니다. 이 알고리즘은 특징 추적, 스켈레톤 피팅, 포즈 추정 등의 기술을 사용하여 관절, 팔다리 등 피사체의 신체에서 중요한 지점을 식별하고 추적합니다. 마커리스 모션 캡처 시스템은 이러한 지점을 시간적으로 추적하여 3차원 공간에서 피사체의 움직임을 높은 정확도로 재구성할 수 있습니다.
마커리스 모션 캡처 시스템에는 몇 가지 감지 기술이 일반적으로 사용되며, RGB 카메라, 깊이 센서, 관성 측정 장비(IMU)는 마커리스 모션 캡처 용도에서 가장 널리 사용되는 감지 기술 중 하나입니다. RGB 카메라는 컬러 비디오 영상을 캡처하고 컴퓨터 비전 알고리즘으로 처리하여 움직임 정보를 추출합니다. 깊이 센서는 색상 외에도 깊이 정보를 제공하여 보다 정확한 모션 추적 및 재구성을 가능하게 합니다. 반면 IMU는 가속도계, 자이로스코프, 지자기계로 구성되어 피험자의 움직임을 직접 측정하기 때문에 스포츠 성능 분석 및 웨어러블 모션 캡처 장비와 같이 시각적 추적이 제한적일 수 있는 용도에 적합합니다.
마커리스 모션 캡처 시장 보고서 하이라이트
유형별로는 2D 마커리스 모션 캡처 분야의 2023년 시장 규모는 2,101만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 기존의 마커 기반 모션 캡처 시스템은 전용 장비와 마커가 필요하기 때문에 비용이 비싸고, 특히 소규모 스튜디오나 독립 제작자에게는 접근성이 떨어집니다.
3D 마커리스 모션 캡처 유형 부문은 2024-2030년 연평균 복합 성장률(CAGR) 17.8%로 성장할 것으로 예상되며, 3D 모션 캡처 기술은 시장의 움직임을 실시간으로 정확하게 측정할 수 있습니다. 모션 캡처 기술은 신체 각도에 대한 데이터를 제공함으로써 산업 사용자가 부상을 유발할 수 있는 우려 사항을 효율적으로 파악하고 대처할 수 있도록 지원하며, 산업 및 군 용도와 관련된 다양한 인적 요인을 분석합니다.
용도별로는 위치 기반 엔터테인먼트 용도 부문이 2023년에 가장 큰 매출 점유율을 기록할 것으로 예상되며, 2024-2030년 16.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다. 레저의 일환으로 놀이공원, 아케이드 스튜디오, 4D 영화에 대한 소비자 선호도가 높아지는 것이 위치 기반 엔터테인먼트 부문의 성장에 기여하는 주요 요인으로 꼽힙니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 마커리스 모션 캡처 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 촉진요인 분석
시장 억제요인 분석
업계의 과제
마커리스 모션 캡처 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 마커리스 모션 캡처 시장 : 유형 추정·동향 분석
부문 대시보드
마커리스 모션 캡처 시장 : 유형 변동 분석, 2023년·2030년
2D 마커리스 모션 캡처
3D 마커리스 모션 캡처
제5장 마커리스 모션 캡처 시장 : 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
마커리스 모션 캡처 시장 : 용도 변동 분석, 2023년·2030년
위치 기반 엔터테인먼트
가상현실
비디오 회의
영화·TV
게임
헬스케어
버추얼 프로덕션
감시
기타
제6장 마커리스 모션 캡처 시장 : 지역 추정·동향 분석
마커리스 모션 캡처의 시장 점유율, 지역별, 2023년·2030년
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
제7장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
참여 기업의 개요
재무 실적
제품 벤치마크
기업 히트맵 분석
전략 매핑
기업 개요
AR51
Captury
DeepMotion
Disguise Group
EuMotus
Faceware Technologies, Inc.
Fashion Innovation Agency
Hawk-Eye Innovations
Innovative Sports Training Inc.
Intel Corporation
iPi Soft LLC.
Move Ai Ltd.
NaturalPoint, Inc.
Qualisys AB
Radical Motion
ReMoCapp
Simi Reality Motion Systems
Theia Markerless, Inc
Vicon Motion Systems Ltd
Wonder Dynamics
YOOM.COM, Inc
KSA
영문 목차
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Markerless Motion Capture Market Growth & Trends:
The global markerless motion capture market size is anticipated to reach USD 207.93 million by 2030, expanding at a CAGR of 17.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market has witnessed significant growth in recent years, fueled by technological advancements and increasing demand across various industries. Markerless motion capture eliminates the need for attaching markers to the subject's body, making the capturing process more efficient and less intrusive. This technology relies on sophisticated algorithms and computer vision techniques to track and record the movements of individuals or objects accurately.
Markerless motion capture technology has transformed the way human movement is captured and analyzed. Unlike traditional marker-based systems, markerless systems utilize computer vision algorithms and sensors to track movement without the need for external markers. This non-intrusive approach enables more natural and flexible motion capture experiences, suitable for applications such as animation, biomechanical analysis, and virtual reality. At the core of markerless motion capture systems are computer vision algorithms that analyze video footage or depth sensor data to extract information about human movement. These algorithms employ techniques such as feature tracking, skeleton fitting, and pose estimation to identify and track key points on the subject's body, such as joints and limbs. By tracking these points over time, markerless motion capture systems can reconstruct the subject's motion in three-dimensional space with high accuracy.
Several sensing technologies are commonly used in markerless motion capture systems. RGB cameras, depth sensors, and inertial measurement units (IMUs) are among the most widely used sensing technologies in markerless motion capture applications. RGB cameras capture color video footage, which is then processed using computer vision algorithms to extract motion information. Depth sensors provide depth information in addition to color, enabling more accurate motion tracking and reconstruction. IMUs, on the other hand, consist of accelerometers, gyroscopes, and magnetometers that measure the subject's movement directly, making them suitable for applications where visual tracking may be limited, such as sports performance analysis or wearable motion capture devices.
Based on type, the 2D markerless motion capture segment was valued at USD 21.01 million in 2023. Traditional marker-based motion capture systems require specialized equipment and markers, which makes them costly and less accessible, especially for smaller studios and independent creators.
The 3D markerless motion capture type segment is projected to expand with a CAGR of 17.8% from 2024 to 2030. 3D motion capture technology offers real-time and accurate measurement of movements in markets. By furnishing data on body angles, the motion capture technology aids industrial users in efficiently pinpointing and addressing concerns that may contribute to injuries, as well as analyzing various human factors relevant to industries or military applications.
Based on application, the location-based entertainment application segment registered significant revenue share in 2023 and is expected to showcase a CAGR of 16.2% from 2024 to 2030. The growing consumer inclination toward amusement parks, arcade studios, and 4D films as a part of leisure is a major factor contributing to the growth of the location-based entertainment segment.