세계 자동차용 인포테인먼트 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 제품 유형별, 피트 유형별, 차종별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Automotive Infotainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product Type (Audio Unit, Display Units, Heads-Up Displays & Others), By Fit Type, By Vehicle Type, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1433702
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 110 Pages
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한글목차

자동차용 인포테인먼트 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 자동차용 인포테인먼트 시장 규모는 2030년까지 289억 3,000만 달러에 이를 전망이며, 2024년부터 2030년까지 복합 연간 성장률(CAGR) 9.9%로 확대될 것으로 예측됩니다.

안전기능, 디지털 조종석, 자율주행차, 오락목적에 대한 수요 증가가 자동차용 인포테인먼트 시장 수요를 견인하고 있습니다. 운전자 안전 소프트웨어와 센서의 발전은 자동차용 인포테인먼트 시스템 시장의 성장을 가속하는 틈새 역할을 합니다. 추진 요인의 안전성을 강하게 강조함에 따라 자동차 기술이 계속 발전하고 있기 때문에 자동차 제조업체는 디지털 모니터링 시스템(DMS)과 ADAS를 자동차에 통합하고 있습니다.

스마트폰은 블루투스를 사용하여 자동차 엔터테인먼트 시스템에 연결할 수 있습니다. 최신 인포테인먼트 시스템은 HDMI 케이블, 블루투스, USB를 사용하여 오디오 및 비디오 컨텐츠를 디스플레이 스크린, 스피커, 헤드폰으로 전송합니다. 블루투스 연결을 통해 핸즈프리 통화 및 통화 기록 시각화와 같은 고급 기능을 사용할 수 있습니다. 또한 2023년 3월 BMW는 스마트폰 경험을 제공하는 인포테인먼트 시스템을 발표했습니다. 업데이트된 BMW iDrive 인포테인먼트 시스템은 Linux 기반의 BMW 운영 체제 8.5에서 작동하며 BMW 곡선 디스플레이를 더욱 활용할 수 있습니다. 사용자는 새로운 iDrive 업데이트를 통해 컴퓨터 및 스마트폰 화면과 같이 조정 가능한 시각화가 있는 시스템의 메인 화면에 있는 다양한 아이콘을 재정렬할 수 있습니다.

자동차 제조업체 각 회사는 뒷좌석 승무원의 여행 경험을 향상시키는 후면 시트 엔터테인먼트 패키지를 제공하기 위해 노력하고 있습니다. 이 제품에는 무선 장비용 헤드 레스트 마운트, 모니터 내장 헤드 레스트, 스트리밍 기능이 있는 휴대용 하드 디스크 드라이브, 사운드 스플리터 어댑터 및 무선 자동차 헤드폰과 같은 오디오 장비가 포함됩니다. 후방 좌석 엔터테인먼트 시스템은 일반적으로 프리미엄 자동차와 고급 차량에 장착되어 있습니다. 가처분 소득이 증가함에 따라 고급차 수요가 계속 증가하고 있기 때문에 후방 좌석 엔터테인먼트를 지원하는 자동차용 인포테인먼트 시스템 수요도 비례하여 증가하고 있습니다.

유명한 자동차 제조업체는 소프트웨어 개발 회사와 긴밀하게 협력하여 경쟁사를 압도하는 기술적으로 고급 솔루션을 개발하고 있습니다. 예를 들어 2023년 4월, 알프스 전기 주식회사는 기술 서비스를 제공하는 Tata Elxsi와 차세대 차량 소프트웨어 개발을 위한 장기 계약을 체결했습니다.

자동차용 인포테인먼트 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향 및 범위

제4장 자동차용 인포테인먼트 시장 : 제품 유형의 전망

제5장 자동차용 인포테인먼트 시장 : 피트 유형의 전망

제6장 자동차용 인포테인먼트 시장 : 차종의 전망

제7장 자동차용 인포테인먼트 시장 : 지역의 전망

제8장 경쟁 구도

BJH
영문 목차

영문목차

Automotive Infotainment Market Growth & Trends:

The global automotive infotainment market size is expected to reach USD 28.93 billion by 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 9.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising demand for safety features, digital cockpits, self-driving vehicles, and entertainment purposes is driving the demand for the automotive infotainment market. Advances in driver safety software and sensors are playing a niche role in driving the growth of the automotive infotainment systems market. As automotive technology continues to evolve in line with the strong emphasis on driver safety, automakers are incorporating digital monitoring systems (DMS) and ADAS into their automobiles.

Smartphones can be connected to the vehicle's entertainment system using Bluetooth. Modern infotainment systems use HDMI cables, Bluetooth, and USB to send audio and video content to display screens, speakers, and headphones. Bluetooth connectivity allows for advanced functions such as hands-free calling and call record visibility. Furthermore, in March 2023, BMW launched an infotainment system which offers smartphone experience. The updated BMW iDrive infotainment system works on BMW Operating System 8.5, which is based on Linux and can make greater use of the BMW Curved Display. Users can rearrange the various icons on the system's main screen, which has adjustable visuals, similar to a computer or smartphone screen, with the new iDrive update.

Automakers are increasingly offering rear-seat entertainment packages, which can enhance the journey experience for rear-seat passengers. These product offerings include a headrest mount for wireless devices, a headrest with built-in monitors, and portable hard drives with streaming facilities as well as audio devices, such as sound splitter adapters and wireless car headphones. Rear-seat entertainment systems are commonly installed in premium and luxury cars. As the demand for premium cars continues to grow in line with the rising levels of disposable income, the demand for automotive infotainment systems supporting rear-seat entertainment is also growing proportionally the increasing usage of a tablet in cars is particularly encouraging automobile manufacturers to design and develop tablets customized according to consumer and vehicle parameters.

Prominent automobile manufacturers are working closely with software development companies to develop a technologically advanced solution that provides a cutting edge over competitors. For instance, in April 2023, Alps Electric Co., Ltd. signed a long-term agreement with Tata Elxsi, a provider of technology services to develop next-generation vehicle software.

Automotive Infotainment Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology & Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Market Variables, Trends, and Scope

Chapter 4. Automotive Infotainment Market: Product Type Outlook

Chapter 5. Automotive Infotainment Market: Fit Type Outlook

Chapter 6. Automotive Infotainment Market: Vehicle Type Outlook

Chapter 7. Automotive Infotainment Market: Regional Outlook

Chapter 8. Competitive Landscape

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