세계의 다이어트 및 영양 앱 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 플랫폼별, 서비스별, 도입 유형별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Diet And Nutrition Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Android, iOS), By Service, By Deployment (Smartphones, Tablets), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1433630
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 01월
페이지 정보:영문 125 Pages
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한글목차
다이어트·영양 앱 시장의 성장과 동향 :
세계의 다이어트·영양 앱 시장 규모는 2030년까지 9억 3,860만 달러에 달하며, 2024-2030년에 CAGR 17.2%로 확대할 것으로 예측됩니다.
사람들의 건강 및 피트니스에 대한 지출 증가, 스포츠 및 피트니스 애호가 증가, 기술 발전 등의 요인이 시장 성장을 가속화하고 있습니다.
예를 들어 myprotein.com에 따르면 미국에서는 평균적으로 성인 1명이 건강과 체력 유지를 위해 매달 155달러를 지출하고 있으며, 이는 평생 평균 11만 2,000달러에 해당합니다.
웰니스 클럽, 스튜디오, 체육관은 온라인 존재감을 높이고 있으며, 앱 채택이 증가하고 있습니다. 다이어트 및 영양 앱은 AI, 머신러닝 및 기타 최신 기술을 사용하여 개발되어 기구 없는 운동 루틴, 개인화된 다이어트 차트, 활동 및 식단 모니터링, 개인 건강 코치 등 고객에게 개인화된 프로그램을 제공합니다. 프로그램을 제공합니다. 이러한 장점들이 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 예를 들어 Lifesum AB가 개발한 Lifesum 앱은 모든 라이프스타일에 적합한 식사 계획과 식단을 사용자에게 제공합니다. 마찬가지로 MyFitnessPal은 고객에게 개인화된 식단 및 활동 추적 기능을 제공합니다.
당뇨병 및 심혈관 질환과 같은 만성질환 증가로 인해 사람들은 더 건강한 식습관을 채택하여 시장 성장을 가속하고 있으며, Diabetes UK에 따르면 2021-2022년 영국에서 4천만 명 이상이 당뇨병을 앓고 있으며, 85만 명은 진단되지 않은 당뇨병을 앓고 있을 가능성이 있다고 합니다. 또한 세계 비만 아틀라스 2023(World Obesity Atlas 2023)에 따르면 비만 유병률은 2020-2035년 전 세계 인구의 14%-24%까지 증가하여 20억 명에 가까운 어린이, 성인, 청소년에게 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
다이어트·영양 앱 시장 보고서 하이라이트
플랫폼별로는 iOS가 2023년 52.4%로 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
서비스별로는 유료(인앱 결제) 부문이 2023년 주요 매출 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 다이어트 및 영양에 대한 교육 정보, 일일 활동 추적 등 무료 앱보다 더 많은 추가 기능이 이 부문의 성장을 주도하고 있습니다.
도입 유형별로는 스마트폰이 2023년 가장 큰 시장 점유율을 차지했는데, 이는 스마트폰의 세계 보급률 증가와 강력한 인터넷 연결의 존재에 기인한 것으로 분석됩니다.
북미는 2023년 37.8%의 매출 점유율로 전체 다이어트 및 영양 앱 시장을 지배했습니다. 커버리지 네트워크 확대, 스마트폰의 급속한 보급, 만성질환 유병률 증가, 노인 인구 증가 등의 요인이 이 지역 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 다이어트·영양 앱 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
모시장 전망
관련/부수 시장 전망
시장 역학
시장 촉진요인 분석
시장 억제요인 분석
다이어트·영양 앱 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 다이어트·영양 앱 시장 : 플랫폼 추정·동향 분석
플랫폼 시장 점유율(2023년·2030년)
부문 대시보드
세계의 다이어트·영양 앱 시장 전망 : 플랫폼별
시장 규모, 예측·동향 분석(2018-2030년)
제5장 다이어트·영양 앱 시장 : 서비스 추정·동향 분석
서비스 시장 점유율(2023년·2030년)
부문 대시보드
세계의 다이어트·영양 앱 시장 전망 : 서비스별
시장 규모, 예측·동향 분석(2018-2030년)
제6장 다이어트·영양 앱 시장 : 도입 유형 추정·동향 분석
도입 유형의 시장 점유율(2023년·2030년)
부문 대시보드
세계의 다이어트·영양 앱 시장 전망 : 도입 유형별
시장 규모, 예측·동향 분석(2018-2030년)
제7장 다이어트·영양 앱 시장 : 지역 추정·동향 분석
지역 시장 점유율 분석(2023년·2030년)
지역 시장 대시보드
세계의 지역 시장 스냅숏
시장 규모, 예측·동향 분석(2018-2030년)
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
노르웨이
스웨덴
덴마크
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카공화국
사우디아라비아
아랍에미리트
쿠웨이트
제8장 경쟁 구도
주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
기업/경쟁의 분류
벤더 구도
PlateJoy LLC
YUMMLY
Lifesum AB
Ate
MyNetDiary Inc.
Noom, Inc.
SPOKIN, INC.
Ovia Health
MyFitnessPal, Inc.
MyPlate Calorie Counter
KSA
영문 목차
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Diet And Nutrition Apps Market Growth & Trends:
The global diet and nutrition apps market size is expected to reach USD 938.6 million by 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 17.2% from 2024 to 2030. Factors such as increased spending by people on health & fitness, increased number of sports & fitness enthusiasts, and technological advancements are accelerating market growth. For instance, according to myprotein.com, on average, in the U.S., an adult spends USD 155 every month to maintain their health and fitness, translating to an average of USD 112,000 in their lifetime.
Wellness clubs, studios, and gyms are increasing their online presence, leading to an increased adoption of apps. Diet and nutrition apps are developed using AI, machine learning, and other modern technologies to offer personalized programs to customers, including no-equipment workout routines, personalized diet charts, activity and diet monitoring, and personalized health coaches. Such benefits are propelling market growth. For instance, Lifesum app, developed by Lifesum AB, creates meal plans and diets for users suited for any lifestyle. Similarly, MyFitnessPal offers personalized diet and activity tracking to its customers.
Due to rising incidences of chronic conditions such as diabetes, cardiovascular diseases, and other ailments, people are adopting healthier dietary habits, driving market growth. As per Diabetes UK, in the UK, more than four million people were living with diabetes in 2021-2022, and 850,000 people could be living with undiagnosed diabetes. Furthermore, a growing prevalence of obesity globally has driven demand for diet and nutrition apps. According to World Obesity Atlas 2023, prevalence of obesity is expected to rise from 14% to 24% in the global population from 2020 to 2035, affecting nearly 2 billion children, adults, and adolescents.
Diet And Nutrition Apps Market Report Highlights:
By platform, iOS held the largest revenue share of 52.4% in 2023, owing to high adoption of iOS-based Apple devices among customers
Based on service, paid (In App Purchase) segment held a leading revenue share in 2023. Additional features over free apps such as educational information regarding diet & nutrition and daily activity tracking drive this segment's growth
In terms of deployment, smartphones held the largest market share in 2023, owing to increasing smartphone penetration globally and the presence of strong internet connection
North America dominated the overall market for diet and nutrition apps with a revenue share of 37.8% in 2023. Factors such as growth in coverage networks, rapid rise in usage of smartphones, rising prevalence of chronic diseases, and increase in geriatric population boosts regional market growth