헤드셋 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 가격대별, 접속성별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
Headset Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (In-ear, Over-ear), By Price Band, By Connectivity (Wired, Wireless), By Application (Personal, Commercial), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드 : 1405004
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 206 Pages
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한글목차

헤드셋 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 헤드셋 시장 규모는 2030년까지 5,588억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 31.2%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

헤드셋 시장은 스마트폰, 스마트 TV와 같은 첨단 제품에 의해 주도되고 있습니다. 그 특성상 지속적으로 진화하고 있습니다. 더 높은 충실도와 스타일에 대한 소비자 수요 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 또한, 혁신적인 스포츠 및 피트니스 웨어러블 기기의 등장으로 피트니스 및 스포츠 애호가들의 웨어러블 기술에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 많은 OEM 업체들이 피트니스 추적 및 모니터링과 같은 획기적인 기능을 헤드셋에 제공하고 있습니다.

2021년 COVID-19가 발생하면서 원격 근무와 하이브리드 근무 문화가 헤드셋 수요를 촉진했습니다. 교육, 의료 및 정부를 포함한 여러 산업에서 새로운 사용 시나리오가 전개되면서 전염병은 '어디서나 일할 수 있는' 또는 하이브리드/유연근무로의 패러다임 전환을 강화하여 헤드셋 시장에 장기적인 기회를 창출했습니다. 팬데믹으로 인해 헤드셋에 대한 수요가 증가하고 있지만, 공급망의 혼란으로 인해 전체 시장은 여전히 부정적인 영향을 받고 있습니다.

운동 중 헤드셋 채택이 증가함에 따라 예측 기간 동안 세계 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 제조업체들은 헤드셋에 피트니스 모니터링 및 추적과 같은 혁신적인 기능을 제공함으로써 피트니스에 관심이 많은 고객들을 공략하고 있습니다. 예를 들어, 인텔이 제공하는 BioSport Audio 인이어 헤드폰은 특별한 충전기나 배터리가 필요 없는 건강 모니터링 기능을 제공하며, BioSport는 내장된 센서와 독자적인 소프트웨어에 의존하여 만보계, 심장 모니터 및 기타 생체 지표로 작동합니다. 또한 헤드셋 소프트웨어는 사용자가 모바일 애플리케이션을 통해 피트니스 활동을 계획, 모니터링 및 실행할 수 있도록 설계되었습니다.

대부분의 고객은 유행과 트렌디한 외관을 가진 제품을 원합니다. 앞으로 헤드셋의 성공 여부는 기술뿐만 아니라 고객의 가치관에 부합하고 개성을 살릴 수 있는 외관과 디자인에 달려 있습니다. 트렌디한 제품은 저가형, 중저가형, 고가형 등 기존의 세 가지 부문을 모두 아우를 수 있습니다. 세련된 디자인에 대한 요구로 인해 무선 헤드셋의 인기가 점점 더 높아지고 있습니다.

헤드셋 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 헤드셋 시장 변수, 동향, 범위

제4장 헤드셋 : 유형 추정·동향 분석

제5장 헤드셋 : 가격대 추정·동향 분석

제6장 헤드셋 : 접속성 추정·동향 분석

제7장 헤드셋 : 용도 추정·동향 분석

제8장 헤드셋 시장 : 지역 추정·동향 분석

제9장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

Headset Market Growth & Trends:

The global headset market size is expected to reach USD 558.89 billion by 2030, registering a CAGR of 31.2% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The headset market is driven by advanced products including smartphones, smart television, and more. It is continuously evolving in nature. The increasing consumer demand for higher fidelity and style is anticipated to favorably impact the market growth. Furthermore, fitness and sports enthusiasts are becoming more interested in wearable technology thanks to the introduction of innovative sports and fitness wearable equipment. A number of OEMs are offering groundbreaking features in headsets, such as fitness tracking and monitoring.

The COVID-19 outbreak in 2021, led to remote and hybrid work culture which spurred demand for headsets. With new usage scenarios deployed in several industries, including education, healthcare, and government, the pandemic has strengthened the paradigm shift toward "work from anywhere" or hybrid/flexible working, creating long-term opportunities for the headset market. Demand for the headset has risen amidst the pandemic, but the overall market remains negatively impacted due to the disruptions in the supply chain.

Increasing headset adoption during the workout is expected to drive global market growth during the forecasted period. Besides, manufacturers target fitness-conscious customers by offering innovative features such as fitness monitoring & tracking in headsets. For example, the BioSport Audio in-ear headphones powered by Intel provide health monitoring functions that require no special chargers or batteries. BioSport relies on built-in sensors and unique software to operate as a pedometer, heart monitor, and other biometrics. Besides, the headset software is designed in a way through which a user can plan, monitor, and execute fitness activities via a mobile application.

A majority of customers seek fashionable and trendy-looking products. Future, headset success will not only depend on the technology but also on the appearance and design that suit the customer's values and promotes his/her individuality. A trendy product can penetrate all three existing segments, including low-range, mid-range, and high-range products. As a result of the need for fashionable designs, wireless headsets have become increasingly popular.

Headset Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Headset Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Headset : Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Headset : Price Band Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Headset : Connectivity Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Headset : Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Headset Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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