디지털 비즈니스 지원 시스템 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 제공별, 업계별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
Digital Business Support System Market Size, Share & Trends Analysis Report By Offering (Solutions, Services), By Vertical (IT And ITES, BFSI, Retail & E-commerce, Telecom, Manufacturing), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드 : 1404849
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

디지털 비즈니스 지원 시스템 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 디지털 비즈니스 지원 시스템 시장 규모는 2030년까지 188억 달러에 달하며, CAGR은 16.3%를 기록할 것으로 예측됩니다.

5G의 고대역폭, 저지연, IoT 지원으로 인해 복잡한 과금, 프로비저닝, 고객 관리 요구사항을 관리할 수 있는 고급 BSS 솔루션이 필요하기 때문입니다. 또한 통신사와 디지털 서비스 프로바이더들이 기존 온프레미스 시스템에서 보다 적응력과 확장성이 뛰어난 클라우드 기반 BSS 솔루션으로 전환함에 따라 클라우드 네이티브 솔루션의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 힘을 보태고 있습니다. 자동화와 AI는 BSS 시스템에 필수적인 요소로 자리 잡고 있으며, 사기 탐지, 챗봇을 통한 고객 서비스, 예측 분석, 네트워크 최적화와 같은 작업을 촉진하고 있습니다. 이러한 자동화 기능은 운영 비용을 절감할 뿐만 아니라 효율성을 높입니다.

운영지원시스템(OSS)과 BSS의 통합은 디지털 BSS의 기본적인 측면으로, 고객 중심주의가 점점 더 강조되고 있는 추세와 맞물려 OSS는 재고, 성능, 장애 관리와 같은 네트워크 관리를, BSS는 고객과의 관계, 주문, 청구, 매출 등 비즈니스 측면을 관리합니다. 디지털 BSS는 OSS와 BSS를 통합하여 고객과 네트워크를 모두 중앙에서 파악할 수 있습니다. 이러한 통합을 통해 통신사업자는 서비스 프로비저닝 및 최적화 등의 작업을 자동화하여 네트워크 관리를 강화함으로써 네트워크 성능을 개선하고 비용을 절감할 수 있습니다. 또한 고객 사용량 및 네트워크 성능에 대한 실시간 인사이트을 확보하여 적극적인 문제 해결을 촉진할 수 있습니다.

IoT를 지원하는 BSS 시스템은 방대한 수의 IoT 디바이스 관리, IoT 서비스 과금, 강력한 데이터 보호 등 IoT의 수익화 모델에 적응할 준비가 되어 있습니다. IoT 서비스 과금은 사용량 기반, 구독 기반, 이벤트 기반 과금 등 다양한 과금 모델을 수용할 수 있는 유연성을 필요로 합니다. 데이터 보호는 매우 중요하며, 무단 액세스 및 잠재적인 침해로부터 IoT 데이터를 보호하기 위해 고급 암호화 기법, 면밀한 사용자 권한 관리 및 강력한 데이터 액세스 감사가 필요합니다.

디지털 비즈니스 지원 시스템 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향 및 범위

제4장 디지털 비즈니스 지원 시스템 시장 : 제공 추정·동향 분석

제5장 디지털 비즈니스 지원 시스템 시장 : 업계의 추정·동향 분석

제6장 디지털 비즈니스 지원 시스템(BSS) 시장 : 지역의 추정·동향 분석

제7장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

Digital Business Support System Market Growth & Trends:

The global digital business support system market size is expected to reach USD 18.80 billion by 2030, registering a CAGR of 16.3%, according to a new report by Grand View Research, Inc. The deployment of 5G technology is expected to significantly propel the growth of digital business support system (BSS), as 5G's high bandwidth, low latency, and support for IoT necessitate advanced BSS solutions to manage complex billing, provisioning, and customer management requirements. The increasing adoption of cloud-native solutions as telecom operators and digital service providers transition from traditional on-premise systems to more adaptable and scalable cloud-based BSS solutions is also driving the growth of the market. Automation and AI are becoming integral components of BSS systems, facilitating tasks like fraud detection, customer service through chatbots, predictive analytics, and network optimization. These automation capabilities not only reduce operational costs but also enhance efficiency.

The integration of Operational Support Systems (OSS) and BSS is a fundamental aspect of digital BSS, aligning with the growing emphasis on customer-centricity. OSS handles network management, including inventory, performance, and fault management, while BSS manages the business aspects, such as customer relationships, orders, billing, and revenue. In digital BSS, the integration of OSS and BSS provides a unified view of both the customer and the network. This integration empowers telecom operators to enhance network management by automating tasks like service provisioning and optimization, leading to improved network performance and cost reduction. It enables real-time insights into customer usage and network performance, facilitating proactive issue resolution.

IoT-enabled BSS systems are poised to adapt to the monetization model of IoT, encompassing the management of vast numbers of IoT devices, billing for IoT services, and ensuring robust data protection. As the IoT landscape expands, BSS companies are forging strategic alliances and ecosystems to expand their reach and serve a broader customer base within the telecom sector. Billing IoT services necessitate flexibility to handle various billing models, including usage-based, subscription-based, and event-based billing, while also managing invoicing for large IoT device volumes. Data protection is important, requiring advanced encryption methods, meticulous user permission management, and robust data access auditing to safeguard IoT data from unauthorized access and potential breaches.

Digital Business Support System Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Market Variables, Trends, And Scope

Chapter 4. Digital Business Support System Market: Offering Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Digital Business Support System Market: Vertical Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Digital Business Support System (BSS) Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Competitive Landscape

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