니코틴 대체요법 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)
Nicotine Replacement Therapy Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Nicotine Replacement Therapy, E-cigarettes, Heat-not-burn Tobacco Products), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드:1404836
리서치사:Grand View Research
발행일:2023년 11월
페이지 정보:영문 82 Pages
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니코틴 대체요법 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 니코틴 대체요법 시장 규모는 2030년까지 1,987억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
2023년부터 2030년까지 연평균 16.3%의 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이 시장의 성장은 흡연으로 인한 사망률과 관련 질병을 줄이기 위해 니코틴 대체요법(NRT) 제품을 보급하려는 정부의 이니셔티브이 증가하고 있는 것이 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
금연 캠페인도 흡연으로 인한 질병에 대한 인식을 높이는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 필립모리스 인터내셔널, 알트리아와 같은 다국적 기업뿐만 아니라 각국 정부도 이러한 캠페인을 진행하고 있으며, WHO와 같은 국제기구도 온라인 캠페인을 통해 인식 개선에 힘쓰고 있습니다.
NRT 제품 사용량이 급격히 증가하고 있습니다. 젊은 층은 가열식 담배와 전자담배와 같은 첨단 NRT 제품의 가장 큰 소비자입니다. 그러나 중장년층의 금연에 대한 관심은 전자담배의 사용량 증가로 이어지고 있습니다. 예를 들어, 45세에서 54세 사이의 금연을 위한 전자담배 사용은 2016년 13%에서 2018년 20%로 증가했습니다.
또한 흡연자의 5%에서 9%는 12주간의 치료 기간 후에도 니코틴 패치를 사용하는 경향이 있는 것으로 나타났습니다. 니코틴 패치와 껌, 흡입기, 스프레이를 함께 사용하는 수동적 접근 방식이 더 효과적이며, 금연율은 34%에서 54%에 이르는 것으로 나타났으며, NRT는 니코틴 갈망을 억제하고 소비자에게 치료하는 방법으로만 인식되고 있습니다.
기술이 발전함에 따라 이 시장의 기업들은 변화하는 소비자 취향에 맞추어 제품을 개발하고 있습니다. 예를 들어, 전자담배 시장은 더 효율적이고, 배터리 수명이 길고, 충전이 가능한 새로운 기술 혁신으로 변화하고 있습니다. 세련되고 사용하기 쉽고 사회적으로 수용 가능한 전자담배와 같은 기존 기술 혁신은 혁명을 일으켜 더 많은 사람들이 사회적 낙인 없이 NRT를 사용하게 되었습니다.
니코틴 대체요법 시장 보고서 하이라이트
제품별로는 전자담배 부문이 투자 증가와 부가가치 제품 개발에 주력하는 기업이 증가함에 따라 2022년 NRT 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 가열식 비연소 담배 제품 부문은 예측 기간 동안 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
오프라인 유통 채널 부문은 2022년 시장을 장악했습니다. 전 세계 소매 체인은 매출을 늘리고 더 많은 고객을 유치하기 위해 첨단 기술에 투자하고 새로운 노력을 기울이고 있으며, VAPE 상점과 소매점을 통한 전자 담배 판매 증가도 이 부문의 성장을 증가시키는 요인으로 작용하고 있습니다.
아시아태평양은 2022년 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 유리한 정부 정책과 의약품에 대한 상환 조건의 진화가 지속적인 성장을 뒷받침하고 있습니다.
The global nicotine replacement therapy market size is expected to reach USD 198.7 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is expected to grow at a CAGR of 16.3% from 2023 to 2030. The growth of the market is largely attributed to increasing government initiatives to promote nicotine replacement therapy (NRT) products for reducing mortality due to smoking and diseases associated with it.
Smoking cessation campaigns are also playing a crucial role in increasing awareness about diseases that are caused because of smoking. These campaigns are run by regional governments as well as multinational companies, such as Philip Morris International and Altria. Global organizations like the WHO are also working toward creating awareness by running online campaigns.
There has been an exponential increase in the usage of NRT products. The young population is the largest consumer of advanced NRT products, like heat-not-burn tobacco and e-cigarettes. However, middle-aged patients' interest in smoking cessation has led to a rise in the usage of e-cigarettes. For instance, the use of e-cigarettes for smoking cessation increased to 20% in 2018 from 13% in 2016 among people aged 45 to 54 years.
Furthermore, researchers found that 5% to 9% of smokers tend to use nicotine patches even after the therapeutic period of 12 weeks. The passive approach of combining nicotine patches with a gum, inhaler, or spray is found to be more effective, and quitting rate reaching 34% to 54%. NRT is only recognized as a way of curbing nicotine cravings and treatment by consumers.
With technological advancements, the players in this market are also developing products to suit the changing consumer preferences. For instance, the e-cigarette market is changing with newer innovations that are more efficient, have longer battery life, and are rechargeable. The existing innovations like sleek and easy-to-use socially acceptable e-cigarettes brought a revolution, which drove more people to shift to using NRTs without social stigma.
Various players such as Nicocigs Ltd.; Nicoventures Ltd.; Victory Electronic Cigarettes Corp.; DuraSmoke; AlternaCig; Shenzhen IVPS Technology CO. Limited; and Vapor Group, Inc. are launching e-cigarettes and related products. Although there are hundreds of companies selling e-cigarettes, their usage in NRT is disputed.
By product, the e-cigarettes segment held the largest NRT market share in 2022 due to increasing investments and the rising focus of companies on developing value-added products. The heat-not-burn tobacco products segment is expected to grow at the fastest rate over the forecast period
The offline distribution channel segment dominated the market in 2022. Retail chains across the world are investing in advanced technologies and undertaking new initiatives in order to improve sales and attract more customers. The increasing sales of e-cigarettes through vape shops and retail stores is another factor augmenting the growth of this segment
Asia Pacific held the largest market share in 2022. Favorable government initiatives, coupled with an evolving reimbursement landscape for pharmaceutical products, are supporting continual growth