세계의 철도 애프터마켓 시장
Railway Aftermarket
상품코드 : 1798220
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 392 Pages
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한글목차

세계의 철도 애프터마켓 시장은 2030년까지 596억 달러에 달할 전망

2024년에 449억 달러로 추정되는 세계의 철도 애프터마켓 시장은 2024-2030년에 CAGR 4.8%로 성장하며, 2030년에는 596억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 견인·추진은 CAGR 5.7%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 229억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 대차/휠세트 & 서스펜션·부문의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 4.3%로 추정됩니다.

미국 시장은 122억 달러, 중국은 CAGR 8.9%로 성장 예측

미국의 철도 애프터마켓 시장은 2024년에 122억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 분석 기간 2024-2030년에 CAGR 8.9%로 추이하며, 2030년까지 예측 시장 규모는 126억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 2.0%와 3.8%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 2.8%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 철도 애프터마켓 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

철도 애프터마켓이 세계 철도 사업에서 주목받는 이유는 무엇인가?

철도망의 확대와 차량 노후화에 따라 철도 애프터마켓은 운행의 연속성, 안전성, 비용 효율성을 유지하기 위한 전략적 요충지로 부상하고 있습니다. 예비 부품, 개조, 개조, 유지보수 서비스, 디지털 진단 등을 포함한 애프터마켓은 철도 차량의 성능을 유지하고 자산의 수명주기를 연장하는 데 매우 중요한 역할을 합니다. HVAC 모듈, 브레이크 시스템, 제어 전자장치, 견인 모터 등 최신 철도 시스템은 점점 더 복잡해지고 있으며, 전문 애프터마켓 서비스는 철도 운영자와 OEM 모두에게 중요한 분야가 되었습니다.

전기화, 고속 네트워크 및 자율주행 제어 기술의 부상으로 인해 정교한 애프터마켓 역량에 대한 수요가 더욱 강화되고 있습니다. 레거시 차량이 새로운 안전 시스템으로 개조되거나 상호 운용성을 위해 개조되는 가운데, 애프터마켓은 구식 부품과 현대화된 부품 사이의 필수적인 연결고리 역할을 하고 있습니다. 한편, 비용에 민감한 대중교통 기관은 기존의 시간 기반 모델보다 상태 기반 유지보수를 우선시하며, 점검 주기를 연장하고 수명주기 비용을 절감하는 센서, 예측 분석, AI를 활용한 진단에 대한 투자를 촉진하고 있습니다.

기술과 디지털화는 애프터마켓 모델을 어떻게 재정의하고 있는가?

디지털화에 따른 철도 애프터마켓 전략의 패러다임 전환이 진행되고 있습니다. 원격 진단, 디지털 트윈, 실시간 상태 모니터링은 사후 대응형에서 예측형으로 유지보수 체계를 재구축하고 있습니다. 현재 OEM 및 Tier-1 공급업체들은 차량에 장착된 센서와 클라우드 기반 분석을 통해 철도 차량의 상태를 추적하고, 고장이 발생하기 전에 잠재적인 고장을 식별하는 플랫폼 기반 서비스를 제공합니다. 이 예측 기능은 다운타임을 줄이고, 비용을 절감하며, 특히 고주파 지하철 및 지역 철도 운행에서 안전 규정 준수를 지원합니다.

3D 프린팅과 적층제조은 특히 단종된 부품이 있는 노후화된 차량의 예비 부품 물류를 변화시키고 있습니다. 운영 회사는 대량의 재고를 유지하는 대신 설계 도면을 디지털로 저장하고 주문형 부품을 인쇄할 수 있게 되어 보관 비용과 리드 타임을 줄일 수 있게 되었습니다. 이와 함께 증강현실(AR)을 정비공장에 도입하여 복잡한 수리를 하는 기술자를 안내하고, 작업 효율을 높이고 사람의 실수를 줄이는 데 도움을 주고 있습니다.

또 다른 발전은 구독 및 성과 기반 서비스 모델의 확산입니다. 부품 구매나 단발성 유지보수 계약이 아닌 스페어, 진단, 성능 보증을 묶어 장기 계약을 맺는 사업자가 늘고 있습니다. 알스톰, 지멘스, 봄바디어와 같은 OEM들은 예측 가능한 수입원에 대한 대가로 가동 시간, 시스템 업그레이드, 컴플라이언스를 보장하는 풀 수명주기 지원 계약을 적극적으로 제공합니다. 이러한 새로운 상업 모델은 철도 제조업체와 운영사 간의 긴밀한 통합을 촉진하고 있습니다.

애프터마켓의 확장을 주도하는 부문과 이해관계자는 누구인가?

도시 지하철 시스템과 지역 철도 사업자는 첨단 애프터마켓 솔루션의 주요 채택자입니다. 열차 운행 빈도가 높고 유지보수 빈도가 낮은 대용량 네트워크에서는 안전과 정시성을 보장하기 위해 애프터마켓의 강력한 지원이 필요합니다. 이러한 철도 사업자는 일반적으로 OEM 및 제3자 서비스 프로바이더에 유지보수 및 부품 공급을 위탁하고 있으며, 이는 다년간의 계약 기반 지원 모델 기회를 창출하고 있습니다.

화물철도 또한 애프터마켓 성장의 주요 기여자로 부상하고 있습니다. 이 분야에서는 연비 향상과 규제 준수를 위한 차량 현대화를 위해 디젤 기관차에 배기가스 저감 기술을 도입하거나 브레이크 시스템을 업그레이드하는 것이 일상화되어 있습니다. 광범위한 화물차량을 보유한 화물 운송업체들은 수명주기 비용을 절감하고 자산 가용성을 향상시키기 위해 차량의 디지털화와 부식 방지 소재에 투자하고 있습니다.

신흥 시장, 특히 아시아태평양, 아프리카, 라틴아메리카에서는 철도 차량의 노후화, 신규 조달을 위한 한정된 예산, 자산의 효용을 확대할 필요성이 애프터마켓에 박차를 가하고 있습니다. 이들 지역의 철도 당국은 차량 기지 현대화, 예비 부품 아웃소싱, 기술 업그레이드를 위해 OEM 및 공급업체와 민관 파트너십을 맺는 경우가 늘고 있습니다. 이러한 추세는 적시에 서비스 가능성을 보장하기 위해 지역화된 애프터마켓 허브 및 부품 제조의 개발을 촉진하고 있습니다.

세계 철도 애프터마켓 시장의 성장을 이끄는 요인은 무엇인가?

세계 철도 애프터마켓 시장의 성장은 철도 차량의 노후화, 안전과 가동시간에 대한 기대치 상승, 유지보수 프로토콜의 디지털화 등 다양한 요인이 복합적으로 작용하고 있습니다. 정부와 민간 사업자들이 자본 집약적인 철도 차량에서 최대한의 가치를 창출하고자 하는 가운데, 애프터마켓은 자산을 현대화하고, 서비스 중단을 최소화하며, 강화되는 안전 규정을 준수하기 위한 비용 효율적인 수단으로 부상하고 있습니다.

이 변화의 중심에는 기술의 진화가 있습니다. 예지보전, 증강현실(AR) 기반 진단, AI 기반 분석은 총소유비용을 절감하고 애프터마켓 서비스의 효율성을 높입니다. IoT 센서와 클라우드 플랫폼의 통합을 통해 작업자는 부품의 마모를 실시간으로 추적할 수 있으며, 부품 교체 및 유지보수에 대한 데이터베이스 의사결정을 내릴 수 있습니다. 이러한 데이터 중심의 접근 방식은 성과 기반 자산관리로 전환하는 업계의 광범위한 변화와 일치합니다.

또한 탈탄소화 의무와 상호운용성 요구사항에 힘입어 개조 및 개조 프로그램의 인기가 높아지면서 첨단 추진 시스템, 브레이크 모듈, 제어 전자장치와 같은 특수 애프터마켓 부품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. OEM이 서비스 계약, 교육 프로그램, 지역 파트너십을 통해 애프터마켓과의 관계를 강화함에 따라 시장은 더욱 구조화되고, 확장 가능하며, 탄력적으로 변하고 있습니다. 전 세계에서 도시화, 모달 시프트, 철도 전동화가 진행됨에 따라 애프터마켓은 철도 운송이 미래의 성능 및 지속가능성 목표를 달성하는 데 있으며, 핵심적인 역할을 할 것으로 보입니다.

부문

서브시스템(견인·추진, 대차·휠세트·서스펜션, 차체 구조, 브레이크 시스템, 기타 서브시스템), 제품 유형(철도 인프라, 차량·기관차, 지하철, 기관차, 객차, 화차, 기타 제품 유형), 서비스 프로바이더(철도 사업자, OEM, 부품 공급업체)

조사 대상 기업의 예

AI 통합

당사는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장 정보와 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM나 업계 고유 SLM를 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Railway Aftermarket Market to Reach US$59.6 Billion by 2030

The global market for Railway Aftermarket estimated at US$44.9 Billion in the year 2024, is expected to reach US$59.6 Billion by 2030, growing at a CAGR of 4.8% over the analysis period 2024-2030. Traction & Propulsion, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 5.7% CAGR and reach US$22.9 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Bogies / Wheelsets & Suspension segment is estimated at 4.3% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$12.2 Billion While China is Forecast to Grow at 8.9% CAGR

The Railway Aftermarket market in the U.S. is estimated at US$12.2 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$12.6 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 8.9% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 2.0% and 3.8% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 2.8% CAGR.

Global Railway Aftermarket Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is the Railway Aftermarket Gaining Prominence in Global Rail Operations?

As rail networks expand and fleets age, the railway aftermarket is emerging as a strategic linchpin in maintaining operational continuity, safety, and cost-efficiency. Encompassing spare parts, refurbishment, retrofitting, maintenance services, and digital diagnostics, the aftermarket plays a pivotal role in sustaining rolling stock performance and extending asset life cycles. The growing complexity of modern train systems-including HVAC modules, braking systems, control electronics, and traction motors-has made specialized aftermarket services a critical area of focus for both operators and OEMs.

The rise of electrification, high-speed networks, and autonomous train control technologies has further intensified demand for sophisticated aftermarket capabilities. As legacy fleets are retrofitted with new safety systems or adapted for interoperability, the aftermarket provides essential bridging solutions between outdated and modernized components. Meanwhile, cost-conscious public transit authorities are prioritizing condition-based maintenance over traditional time-based models, driving investment in sensors, predictive analytics, and AI-powered diagnostics that extend overhaul intervals and reduce lifecycle costs.

How Are Technology and Digitalization Redefining Aftermarket Models?

A paradigm shift is underway in railway aftermarket strategies due to digitalization. Remote diagnostics, digital twins, and real-time condition monitoring are reshaping maintenance regimes from reactive to predictive. OEMs and tier-1 suppliers now offer platform-based services that track rolling stock health through onboard sensors and cloud-based analytics, identifying potential faults before failure occurs. This predictive capability reduces downtime, cuts costs, and supports safety compliance, particularly in high-frequency metro and regional train operations.

3D printing and additive manufacturing are transforming spare parts logistics, particularly for aging fleets with discontinued components. Instead of maintaining large inventories, operators can now digitally store blueprints and print parts on demand, reducing storage costs and lead times. In parallel, augmented reality (AR) is being introduced in maintenance depots to guide technicians through complex repairs, increasing workforce efficiency and reducing human error.

Another development is the proliferation of subscription and outcome-based service models. Rather than outright purchase of parts or one-off maintenance contracts, operators are entering into long-term agreements that bundle spares, diagnostics, and performance guarantees. OEMs like Alstom, Siemens, and Bombardier have been proactive in offering full lifecycle support contracts, which ensure uptime, system upgrades, and compliance in return for predictable revenue streams. These new commercial models are fostering tighter integration between train manufacturers and operators.

Which Segments and Stakeholders Are Driving Aftermarket Expansion?

Urban metro systems and regional rail operators are leading adopters of advanced aftermarket solutions. High-capacity networks with frequent train movements and minimal maintenance windows necessitate robust aftermarket support to ensure safety and punctuality. These operators typically outsource maintenance and part supply to OEMs or third-party service providers, creating opportunities for contract-based support models that span multiple years.

Freight railways are also emerging as key contributors to aftermarket growth. As the sector modernizes fleets for better fuel efficiency and regulatory compliance, retrofitting diesel locomotives with emission-reduction technologies and upgrading brake systems are becoming routine. Freight operators with extensive wagon fleets are investing in fleet digitization and corrosion-resistant materials to reduce lifecycle costs and improve asset availability.

In emerging markets, particularly across Asia-Pacific, Africa, and Latin America, the aftermarket is being spurred by aging rolling stock, limited budgets for new procurement, and the need to stretch asset utility. National rail authorities in these regions are increasingly entering public-private partnerships with OEMs and suppliers for depot modernization, spare parts outsourcing, and technology upgrades. This trend is fostering the development of localized aftermarket hubs and component manufacturing to ensure timely serviceability.

What Is Driving Growth in the Global Railway Aftermarket Market?

The growth in the global railway aftermarket market is driven by a convergence of factors including aging rail fleets, rising safety and uptime expectations, and digital transformation of maintenance protocols. As governments and private operators seek to extract maximum value from capital-intensive rolling stock, the aftermarket emerges as a cost-effective avenue to modernize assets, minimize service disruptions, and comply with tightening safety regulations.

Technological evolution is at the heart of this transformation. Predictive maintenance, AR-enabled diagnostics, and AI-based analytics are increasing the effectiveness of aftermarket services while reducing total cost of ownership. The integration of IoT sensors and cloud platforms allows operators to track component wear in real time, enabling data-driven decisions about part replacement and servicing. This data-centric approach aligns with the broader industry shift toward outcome-based asset management.

Furthermore, the growing popularity of refurbishment and retrofit programs-spurred by decarbonization mandates and interoperability requirements-is fueling demand for specialized aftermarket components such as advanced propulsion systems, braking modules, and control electronics. As OEMs deepen aftermarket engagement through service contracts, training programs, and local partnerships, the market is becoming more structured, scalable, and resilient. With urbanization, modal shift, and railway electrification gaining traction globally, the aftermarket will play a central role in ensuring rail transport meets future performance and sustainability goals.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Railway Aftermarket market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Subsystem (Traction & Propulsion, Bogies / Wheelsets & Suspension, Body Structures, Braking Systems, Other Subsystems); Product Type (Rail Infrastructure, Rolling Stock & Locomotives, Metro, Locomotives, Passenger Coaches, Freight Wagons, Other Product Types); Service Provider (Rail Operators, OEMs, Component Suppliers)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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