세계의 E-Diesel 시장
E-Diesel
상품코드 : 1786476
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 266 Pages
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한글목차

세계의 E-Diesel 시장은 2030년까지 51억 달러에 달할 전망

2024년에 9억 6,920만 달러로 추정되는 세계의 E-Diesel 시장은 분석 기간인 2024-2030년에 CAGR 32.0%로 성장하며, 2030년에는 51억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 온사이트 태양 재생에너지원은 CAGR 35.2%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 36억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 풍력 재생에너지원 분야의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 26.0%로 추정됩니다.

미국 시장은 2억 6,410만 달러로 추정, 중국은 CAGR 42.0%로 성장 예측

미국의 E-Diesel 시장은 2024년에 2억 6,410만 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 13억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 42.0%입니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 25.5%와 29.0%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 약 27.1%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 E-Diesel 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

전기 디젤이 에너지 전환의 게임 체인저가 되는 이유는?

합성 디젤 또는 전기 디젤로도 알려진 E디젤은 특히 탈탄소화 및 청정 에너지 목표의 관점에서 연료 생산 및 소비에 대한 전 세계 접근 방식의 선구적인 전환을 의미합니다. 화석에서 추출한 디젤과 달리, E디젤은 전기분해와 피셔 트로프쉬 합성을 포함한 다단계 공정을 통해 재생한 전력, 이산화탄소, 물로부터 합성됩니다. 이를 통해 CO2 배출이 실질적으로 생산 루프에 재흡수되는 폐쇄형 탄소 순환을 가능하게 합니다. 산업계와 정부가 기존 내연기관 인프라를 새롭게 바꾸지 않고도 기후 변화 목표를 달성하기 위한 노력을 강화하는 가운데, 전기 디젤에 대한 관심은 크게 증가하고 있습니다. E디젤은 주유소, 물류 네트워크, 차량 엔진 등 현재의 디젤 엔진 및 인프라와 드롭인(drop-in) 호환이 가능하므로 특히 중운송, 항공, 해양 산업 등 전기화가 어려운 분야에 매우 매력적인 솔루션이 될 수 있습니다.

상용화 초기 단계에 있지만, E디젤 프로젝트는 정책적 인센티브와 민간 부문의 투자에 힘입어 유럽과 북미에서 견인력을 얻고 있습니다. 포르쉐, 아우디, 지멘스 에너지 등 주요 기업은 E-디젤의 실행 가능성, 확장성, 환경 영향을 테스트하기 위한 파일럿 프로그램을 시작했습니다. 유럽연합의 재생에너지 지침과 미국 에너지부의 대체연료에 대한 집중은 투자 환경을 더욱 강화할 것입니다. 또한 탄소가격제 및 배출권거래제 도입이 증가하면서 탄소배출 비용을 내재화함으로써 E-디젤의 경제성이 높아지고 있습니다. 전해조 효율과 탄소 포집 기술 혁신은 생산 비용을 더욱 절감하고, E-디젤의 경쟁력을 높이고 있습니다. 이러한 발전은 규제 압력이 증가하고 더 깨끗한 대체품에 대한 수요가 가속화됨에 따라 시장이 성숙하고 빠르게 성장할 것으로 예상을 보여줍니다.

전기화의 틈새를 메울 수 있는가?

E-디젤을 지지하는 핵심 논거 중 하나는 배터리 전기 솔루션이 부족한 분야에 대응할 수 있는 능력에 있습니다. 승용차의 전동화는 크게 진전되었지만, 장거리 트럭 운송, 해운, 항공은 배터리 보급에 기술적, 경제적 장벽이 있습니다. E디젤은 차량의 대규모 재설계나 인프라 정비 없이도 높은 에너지 밀도와 장거리 주행 능력을 구현할 수 있는 전략적 대안으로 부상하고 있습니다. 이 장점은 디젤 엔진 차량이 많고 전력망의 한계로 인해 급속 충전의 보급을 방해하는 지역에서 특히 중요합니다. 또한 대형 운송 세계 시장은 광대하고 성장하고 있으며, 특히 아시아태평양과 라틴아메리카에서 경제 발전이 물류 및 산업 확장을 계속 주도하고 있습니다.

E디젤은 에너지 저장을 위한 신뢰할 수 있는 솔루션을 제공하며, 저 수요 시기에 생산된 재생에너지의 잉여 전력을 저장할 수 있는 화학 배터리 역할을 합니다. 이러한 특성은 전력망 안정화에 도움이 될 뿐만 아니라 부하 분산 능력을 향상시켜 풍력 및 태양광발전 프로젝트의 가치 제안을 강화합니다. 각국 정부는 이러한 이점을 점점 더 많이 인식하고 있으며, 국가 수소 전략 및 재생에너지 프레임워크에 합성 연료를 포함시키려고 노력하고 있습니다. 또한 석유 의존도를 둘러싼 지정학적 우려가 화석연료의 변동성에 대한 헤지 수단으로 각국에 국산 합성연료의 탐색을 촉구하고 있습니다. 에너지 안보가 주목받는 가운데, 칠레, 호주 등 재생 자원은 풍부하지만 화석연료 매장량이 한정된 국가들은 향후 E디젤 및 기타 전자 연료를 수출하는 국가로 자국을 포지셔닝하고 있습니다.

누가 E-디젤 경쟁을 주도하고 있는가?

현재 세계 E-디젤 시장은 자동차 제조업체, 화학 엔지니어링 기업, 에너지 복합 기업이 주도하고 있으며, 각 기업은 밸류체인에서 뚜렷한 역할을 하고 있습니다. 유럽에서는 아우디, 보쉬, 선파이어와 같은 기업이 초기 생산 기술을 개발하고 생산량을 확대하기 위해 파트너십을 맺고 있습니다. 독일 정부는 또한 그린 수소 인프라에 투자함으로써 간접적으로 E-디젤 개발을 지원하는 '국가 수소 전략'과 같은 구상을 출범시키고 있습니다. 한편, 북미에서는 미국에 기반을 둔 기업이 공급을 지역화하고 물류 비용을 절감하기 위해 모듈식 생산 시스템과 지역 유통 네트워크에 집중하고 있습니다. 카본 클린(Carbon Clean), 클라이?스(Climeworks)와 같은 기업의 탄소 포집 기술의 부상도 지속가능성 프로파일과 E-디젤 프로젝트의 경제적 타당성을 향상시켜 연쇄적인 효과를 가져오고 있습니다.

특히 일본과 한국이 수소와 합성연료에 대한 투자를 확대하면서 아시아태평양이 새로운 프론티어로 급부상하고 있습니다. 중국 정부는 전기화에 집중하는 한편, E-디젤을 군 및 전략적 운송 용도로도 주목하고 있습니다. 주목할 만한 점은 중동이 원유에서 벗어나기 위한 광범위한 다각화의 일환으로 E-디젤을 모색하고 있으며, 저비용의 태양광 자원을 활용하여 그린 수소 생산을 추진하고 있다는 점입니다. 산업 측면에서는 부문 간 전략적 제휴가 점점 더 보편화되고 있습니다. 석유 메이저는 하이테크 스타트업과 제휴하고, 자동차 제조업체는 에너지 및 유틸리티 회사와 협력하며, 민관 컨소시엄을 구성하여 위험을 공유하고 혁신을 가속화합니다. 이러한 생태계의 성장은 연구개발에서 본격적인 전개로의 전환을 의미하며, 파타고니아, 스칸디나비아, 미국 남서부 등의 지역에서는 2026년까지 세계 최초의 플랜트가 상업 운전을 시작할 예정입니다.

E-디젤 시장의 성장을 가속화하는 요인은 무엇인가?

전기 디젤 시장의 성장은 기술 발전, 최종사용자 수요의 변화, 소비자 행동의 진화와 직접적으로 연관된 몇 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 기술적으로는 전해조 효율과 탄소 포집 방법의 획기적인 발전으로 그린 수소와 합성 탄화수소 생산 비용이 크게 절감되었습니다. 반응기 설계, 촉매 최적화, AI 기반 공정 제어의 혁신도 E-디젤 플랜트의 전반적인 에너지 효율과 확장성을 높이고 있습니다. 최종 용도 측면에서 전 세계 운송 및 물류 부문, 특히 배출 규제 대상인 대규모 선단 운영사 및 해운사들은 성능 저하 없이 빠르게 탈탄소화를 추진해야 한다는 압박을 받고 있습니다. 또한 항공업계는 넷제로 목표와 ICAO의 새로운 규정으로 인해 압박을 받고 있으며, 지속가능한 항공 연료가 보급될 때까지의 임시방편으로 E디젤을 모색하고 있습니다.

소비자 행동의 관점에서 볼 때, 특히 스칸디나비아, 캘리포니아, 독일과 같이 환경에 대한 인식이 높은 시장에서는 기업 및 개인 사용자들 사이에서 청정 연료에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 기업의 지속가능성 의무는 물류업체들이 저탄소 연료를 사용하도록 유도하고 있으며, 공공 조달 가이드라인은 지방정부 차량에서 합성 연료를 선호하기 시작했습니다. 또한 캘리포니아 주나 EU와 같은 관할권에서는 정부의 보조금 제도와 저탄소 연료 기준에 전기 연료가 포함되면서 강력한 정책적 추진력을 얻고 있습니다. 마지막으로 팬데믹 이후 세계 공급망 재편으로 인해 수입 화석연료를 대체할 국산 재생 연료에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 이러한 복합적인 역학은 E-디젤의 대응 가능한 시장을 확대할 뿐만 아니라 상용화와 주류 에너지 시스템으로의 통합 시기를 앞당기고 있습니다.

부문

재생에너지원(온사이트 태양 재생에너지원, 풍력 재생에너지원), 기술(Fischer-Tropsch 기술, eRWGS 기술, 기타 기술), 용도(자동차 용도, 해양 용도, 항공 용도, 산업 용도, 기타 용도)

조사 대상 기업의 예

AI 통합

Global Industry Analysts는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장 정보와 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 일반적인 LLM나 업계별 SLM 쿼리에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global E-Diesel Market to Reach US$5.1 Billion by 2030

The global market for E-Diesel estimated at US$969.2 Million in the year 2024, is expected to reach US$5.1 Billion by 2030, growing at a CAGR of 32.0% over the analysis period 2024-2030. On-Site Solar Renewable Source, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 35.2% CAGR and reach US$3.6 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Wind Renewable Source segment is estimated at 26.0% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$264.1 Million While China is Forecast to Grow at 42.0% CAGR

The E-Diesel market in the U.S. is estimated at US$264.1 Million in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$1.3 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 42.0% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 25.5% and 29.0% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 27.1% CAGR.

Global E-Diesel Market - Key Trends & Drivers Summarized

What Makes E-Diesel a Game-Changer in the Energy Transition?

E-Diesel, also known as synthetic diesel or electro-diesel, represents a pioneering shift in how the world approaches fuel production and consumption, especially in the context of decarbonization and clean energy goals. Unlike fossil-based diesel, e-diesel is synthesized from renewable electricity, carbon dioxide, and water through a multi-step process involving electrolysis and Fischer-Tropsch synthesis. This allows for a closed carbon cycle where CO2 emissions are essentially reabsorbed into the production loop. Interest in e-diesel has grown significantly as industries and governments intensify efforts to meet climate targets without overhauling existing combustion engine infrastructure. The drop-in compatibility of e-diesel with current diesel engines and infrastructure-including refueling stations, logistics networks, and vehicle engines-makes it a uniquely attractive solution, especially for sectors where electrification is challenging, such as heavy transportation, aviation, and marine industries.

While still in the early stages of commercialization, e-diesel projects are gaining traction in Europe and North America, backed by both policy incentives and private sector investments. Leading companies like Porsche, Audi, and Siemens Energy have launched pilot programs to test e-diesel’s viability, scalability, and environmental impact. The European Union’s Renewable Energy Directive and the U.S. Department of Energy’s focus on alternative fuels further bolster the investment landscape. Additionally, increasing adoption of carbon pricing mechanisms and emissions trading schemes enhance the economic case for e-diesel by internalizing the cost of carbon emissions. Technological innovation in electrolyzer efficiency and carbon capture further reduces production costs, making e-diesel more competitive. These developments point to a maturing market poised for exponential growth as regulatory pressures mount and demand for cleaner alternatives accelerates.

Can E-Diesel Fill the Gaps Left by Electrification?

One of the central arguments in favor of e-diesel lies in its ability to address sectors where battery electric solutions fall short. While electrification of passenger vehicles has made significant headway, long-haul trucking, shipping, and aviation present technical and economic barriers to widespread battery adoption. E-diesel emerges as a strategic alternative, delivering high energy density and long-range capability without the need for major vehicle redesigns or infrastructure overhauls. This advantage is particularly critical in regions with extensive diesel-powered fleets and where grid limitations hamper fast charging deployment. Moreover, the global market for heavy transport is vast and growing, particularly in Asia-Pacific and Latin America, where economic development continues to drive logistics and industrial expansion.

E-diesel also offers a reliable solution for energy storage, acting as a chemical battery that can store excess renewable electricity produced during low-demand periods. This characteristic not only helps stabilize the grid but also enhances the value proposition of wind and solar projects by improving load-balancing capabilities. Governments are increasingly recognizing this benefit, incorporating synthetic fuels into national hydrogen strategies and renewable energy frameworks. Furthermore, geopolitical concerns around oil dependency are prompting nations to explore domestically produced synthetic fuels as a hedge against fossil fuel volatility. As energy security takes center stage, countries with abundant renewable resources but limited fossil reserves-such as Chile and Australia-are positioning themselves as future exporters of e-diesel and other e-fuels.

Who Is Leading the E-Diesel Race and Why Does It Matter?

The global e-diesel market is currently led by a mix of automotive manufacturers, chemical engineering firms, and energy conglomerates, each playing distinct roles in the value chain. In Europe, Germany is the undisputed leader, with companies like Audi, Bosch, and Sunfire pioneering early production technologies and forming partnerships to scale output. The German government has also launched initiatives like the National Hydrogen Strategy, which indirectly supports e-diesel development by investing in green hydrogen infrastructure. Meanwhile, in North America, U.S.-based firms are focusing on modular production systems and regional distribution networks to localize supply and reduce logistics costs. The rise of carbon capture technologies from companies such as Carbon Clean and Climeworks has also had a cascading effect, improving the sustainability profile and economic feasibility of e-diesel projects.

Asia-Pacific is fast emerging as a new frontier, especially as countries like Japan and South Korea ramp up investments in hydrogen and synthetic fuels. China's government, while focused on electrification, is also eyeing e-diesel for military and strategic transportation applications. Notably, the Middle East is exploring e-diesel as part of its broader diversification away from crude oil, leveraging its low-cost solar resources to drive green hydrogen production. On the industrial side, strategic alliances between sectors are becoming increasingly common-oil majors are partnering with tech startups, automakers are collaborating with energy utilities, and public-private consortia are forming to share risk and accelerate innovation. This growing ecosystem signals a shift from R&D toward full-scale deployment, with first-of-its-kind plants slated to begin commercial operations by 2026 in regions like Patagonia, Scandinavia, and the American Southwest.

What Forces Are Accelerating Growth in the E-Diesel Market?

The growth in the e-diesel market is driven by several factors directly tied to advancements in technology, shifts in end-use demands, and evolving consumer behavior. On the technology front, significant progress in electrolyzer efficiency and carbon capture methods has dramatically reduced the operational cost of producing green hydrogen and synthetic hydrocarbons. Innovations in reactor design, catalyst optimization, and AI-based process controls are also enhancing the overall energy efficiency and scalability of e-diesel plants. In terms of end-use, the global transportation and logistics sectors are facing mounting pressure to decarbonize quickly without sacrificing performance, especially from large fleet operators and maritime shipping companies subject to emissions regulations. Additionally, the aviation industry-under pressure from net-zero targets and new ICAO regulations-is exploring e-diesel as an interim solution until sustainable aviation fuels become widespread.

From a consumer behavior standpoint, demand for cleaner fuels has surged among both businesses and individual users, particularly in environmentally conscious markets like Scandinavia, California, and Germany. Corporate sustainability mandates are pushing logistics providers to adopt low-carbon fuels, while public procurement guidelines are beginning to favor synthetic fuels in municipal fleets. Furthermore, the inclusion of e-fuels in government subsidy schemes and low-carbon fuel standards in jurisdictions like California and the EU has created a robust policy tailwind. Finally, global supply chain realignment in the post-pandemic era has increased interest in domestically produced, renewable alternatives to imported fossil fuels. These collective dynamics are not only expanding the addressable market for e-diesel but are also accelerating the timeline for its commercialization and integration into mainstream energy systems.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the E-Diesel market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Renewable Source (On-Site Solar Renewable Source, Wind Renewable Source); Technology (Fischer-Tropsch Technology, eRWGS Technology, Other Technologies); Application (Automotive Application, Marine Application, Aviation Application, Industrial Application, Other Application)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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