세계의 E-Gasoline 시장
E-Gasoline
상품코드 : 1780722
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 380 Pages
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한글목차

E-Gasoline 세계 시장은 2030년까지 61억 달러에 달할 전망

2024년에 13억 달러로 추정되는 E-Gasoline 세계 시장은 2024년부터 2030년까지 CAGR 29.4%로 성장하여 2030년에는 61억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 온사이트 태양광 재생에너지는 CAGR 25.9%를 기록하며 분석 기간 종료시에는 32억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 풍력 재생에너지 분야의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 34.4%로 추정됩니다.

미국 시장은 3억 5,180만 달러로 추정, 중국은 CAGR 38.0%로 성장 예측

미국의 E-Gasoline 시장은 2024년에 3억 5,180만 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제 대국인 중국은 2030년까지 15억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 38.0%를 기록할 것으로 예상됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있고, 분석 기간 동안 CAGR은 각각 24.1%와 26.3%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 약 24.8%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 E-Gasoline 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

미래지향적 연료로서 전기자동차가 주목받는 이유는 무엇일까?

합성 가솔린 또는 전기 가솔린이라고도 불리는 E-Gasoline은 기존 연료 인프라를 활용하면서 화석연료 기반의 휘발유를 대체할 수 있는 지속가능한 대체 연료를 제공함으로써 청정연료 전환의 게임 체인저로 급부상하고 있습니다. 이 차세대 연료는 재생 가능한 전력을 이용한 전기분해로 생성된 수소와 회수된 이산화탄소를 합성하여 제조되며, 그 결과 기존 휘발유와 구성과 성능이 매우 유사한 고옥탄가 액체 연료가 됩니다. 현재 내연기관(ICE) 차량과 주유 네트워크에 직접 투입할 수 있는 수소는 전기화가 기술적, 경제적, 물류적 장벽에 직면해 있는 시장에 특히 매력적입니다. 전 세계 배출가스 감축 목표가 강화되고 있는 가운데, E-Gasoline은 탄소 중립의 가능성뿐만 아니라 순환형 탄소경제를 창출하는 역할도 인정받고 있습니다.

각 지역의 정책 프레임워크와 자동차 전략은 점점 더 E-Gasoline의 가능성에 부합하고 있습니다. 유럽연합(EU)은 전기화에 대한 강경한 태도를 유지하면서도 특정 탄소 중립 기준에 따라 E-Gasoline을 포함한 e-Fuels에 대한 규제 창구를 열어두고 있습니다. 이 기술의 초기 챔피언 중 하나인 독일과 일본은 파일럿 플랜트 및 공동 연구 이니셔티브에 적극적으로 자금을 지원하고 있습니다. 포르쉐와 아우디와 같은 주요 자동차 제조업체들은 환경 목표를 희생하지 않고 ICE 기술을 유지하기 위한 수단으로 E-Gasoline을 성능 엔진에 적용하기 위한 테스트를 진행하고 있습니다. 에너지 기업들과 스타트업들은 모두 상업적 규모로 E-Gasoline을 생산할 수 있는 비용 효율적이고 확장 가능한 방법을 개발하기 위해 경쟁하고 있습니다. 경제성과 규제가 발전함에 따라, E-Gasoline은 선진국과 신흥국 시장 모두에서 실용적이고 지속가능한 연료 선택에 가까워지고 있습니다.

E-Gasoline은 도로 교통 탈탄소화의 미싱 링크가 될 수 있을까?

E-Gasoline은 세계 자동차 부문의 탈탄소화, 특히 전기자동차(EV) 인프라가 미개발된 지역이나 차량 회전이 느린 지역에서 고유한 가치 제안을 제시합니다. 새로운 차량을 구입하고 대규모 전력망에 투자해야 하는 EV와 달리, E-Gasoline은 기존 차량에서 바로 사용할 수 있고, 현재 주유소 네트워크를 통해 유통할 수 있습니다. 따라서 유럽, 북미, 아시아태평양의 일부 레거시 사용자들에게 특히 비용 효율적인 마이그레이션 솔루션이 될 수 있습니다. E-Gasoline의 높은 에너지 밀도와 화학적 안정성은 장거리 주행, 고속 급유, 고성능 출력을 필요로 하는 응용 분야에도 적합합니다.

자가용뿐만 아니라, E-Gasoline은 클래식 자동차 커뮤니티, 응급 서비스 차량, 전기화가 아직 실용적이지 않은 농촌 운송 등 틈새 및 특수 운송 부문의 배출가스를 처리할 수 있습니다. 또한, 정부 소유의 차량이나 국방 차량을 인프라를 새롭게 구축하지 않고도 탈탄소화할 수 있습니다. 생산 측면에서 볼 때, E-Gasoline은 E-diesel 및 E-kerosene과 원료 및 인프라를 공유하여 규모의 경제를 가능하게 하는 더 광범위한 e-Fuel 프로젝트에 통합되고 있습니다. 칠레, 모로코, 호주 등 재생에너지가 풍부한 국가들은 E-Gasoline을 수출 제품으로 검토하고 에너지 전환 목표를 지원하는 동시에 새로운 청정연료의 무역 경로를 구축하고 있습니다. 또한, 이 기술은 수소 전략을 보완하고, 공유 전해조 용량과 CO2 회수에 대한 투자를 활용합니다. 이처럼 E-Gasoline은 각 분야와 국가의 탈탄소화 이정표를 달성하는 데 있어 매우 중요한 역할을 할 준비가 되어 있습니다.

누가 E-Gasoline 개발 및 보급을 가속화하고 있는가?

세계 전기자동차 시장은 자동차 업계 리더, 에너지 혁신가, 공공 정책 기관, 클린테크 투자자들의 역동적인 연합에 의해 형성되고 있습니다. 독일은 포르쉐와 지멘스 에너지가 지원하는 칠레의 Haru Oni 프로젝트와 같은 대규모 이니셔티브를 통해 E-Gasoline을 추진하는 최전선에 위치하고 있습니다. 이 프로젝트들은 고성능 엔진용 합성 가솔린을 생산하는 것을 목표로 하고 있으며, 그 환경적, 경제적 타당성을 대규모로 검증하고 있습니다. 한편, 일본은 수소와 탄소 중립의 장기적인 목표에 따라 국내 생산 기술에 집중하고 있습니다. 미국에서는 HIF Global과 Prometheus Fuels와 같은 주요 기업들이 모듈식 반응기 설계와 직접 공기 포집 시스템을 활용하여 경제적으로 실현 가능한 형태로 E-Gasoline을 시장에 출시하고 있습니다.

정책의 명확성과 재정적 인센티브는 E 가솔린 혁신의 중요한 촉매제로 작용하고 있습니다. EU가 장기적인 자동차 배출가스 규제에서 탄소 중립형 전자 연료를 인정함에 따라 연구개발 자금, 시범허가, 민관협력이 촉진되었습니다. BMW, 도요타, 마쓰다 등 자동차 제조사들은 전기 구동계 이외의 추진력 포트폴리오를 다양화하기 위해 파트너십을 모색하고 있으며, 배기가스 규제가 강화되는 가운데 ICE 플랫폼의 수명을 연장하기 위해 E-Gasoline에 베팅하고 있습니다. 스타트업은 AI를 활용한 공정 제어를 도입하여 합성 정확도 향상, 에너지 투입량 절감, 연료 품질 안정화를 꾀하고 있습니다. 벤처 캐피털과 ESG를 중시하는 펀드들은 전자연료 스타트업들을 세계 기후변화 투자 퍼즐의 중요한 조각으로 보고 점점 더 많은 지원을 아끼지 않고 있습니다. 기술적, 규제적, 재정적 지원이 수렴됨에 따라 E-Gasoline의 추진력은 탐색에서 실행으로 옮겨가고 있으며, 세계 시장에서 통용될 수 있는 경쟁력 있는 저배출 연료의 선택이 다가오고 있습니다.

세계 E-Gasoline 시장 확대의 원동력은?

E-Gasoline 시장의 성장은 진화하는 기술 경로, 부문별 연료 수요, 새로운 채택 행동에 기반한 몇 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 기술적으로는 고효율 전기분해, 모듈식 연료 합성 장치, 첨단 탄소 포집 기술의 지속적인 혁신으로 생산 비용을 절감하고 확장성을 향상시키고 있습니다. 공정 제어에 AI와 자동화를 활용하여 에너지 효율을 개선하고 연료의 표준화를 보장하고 있습니다. 최종 용도 측면에서 볼 때, 내연기관차 보유량이 많은 지역에서는 빠른 탈탄소화 솔루션이 필요하며, 원활하게 통합할 수 있는 연료에 대한 수요가 가속화되고 있습니다. 또한, 특정 지형이나 기후, 지방에서는 전기자동차 도입에 한계가 있기 때문에 소비자와 차량은 E-Gasoline을 현실적인 대안으로 고려하고 있습니다.

소비자 행동도 진화하고 있으며, 라이프사이클 배출량과 기후 영향에 대한 인식이 높아지면서 구매 결정에 영향을 미치고 있습니다. 전기자동차 인프라 구축이 늦어지는 시장이나 자동차 가격 부담에 대한 우려가 있는 시장에서 E-Gasoline은 지속가능한 모빌리티에 대한 진입장벽을 낮춰줄 것입니다. 세금 환급, 시범 프로젝트에 대한 보조금, 탄소배출권 시장에 E-Gasoline이 포함되는 등 정부의 인센티브가 도입과 투자를 촉진하고 있습니다. 또한, 세계 자동차 제조사들은 미래 포트폴리오 강화뿐만 아니라 지역별로 다른 에너지 상황과 소비자 니즈에 대응하기 위해 파워트레인 전략을 다변화하고 있습니다. 신재생에너지가 풍부한 국가와 연료 소비 선진국의 협력으로 국경을 넘나드는 전자 연료 공급의 틀이 구축되고 있습니다. 이러한 기술적 진보, 사용자 고유의 요구, 지원적인 정책 메커니즘이 결합하여 세계 E-Gasoline 시장을 고성장 단계로 끌어올리고 있습니다.

부문

재생에너지원(온사이트 태양 재생에너지원, 풍력 재생에너지원), 기술(피셔-트롭쉬 기술, eRWGS 기술, 기타 기술), 용도(자동차 용도, 해양 용도, 항공 용도, 산업 용도, 기타 용도)

조사 대상 기업 사례

AI 통합

Global Industry Analysts는 검증된 전문가 컨텐츠와 AI 툴을 통해 시장 정보와 경쟁 정보를 혁신하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 일반적인 LLM 및 업계별 SLM 쿼리를 따르는 대신 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양의 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측하고 있습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 매출원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

ksm
영문 목차

영문목차

Global E-Gasoline Market to Reach US$6.1 Billion by 2030

The global market for E-Gasoline estimated at US$1.3 Billion in the year 2024, is expected to reach US$6.1 Billion by 2030, growing at a CAGR of 29.4% over the analysis period 2024-2030. On-Site Solar Renewable Source, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 25.9% CAGR and reach US$3.2 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Wind Renewable Source segment is estimated at 34.4% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$351.8 Million While China is Forecast to Grow at 38.0% CAGR

The E-Gasoline market in the U.S. is estimated at US$351.8 Million in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$1.5 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 38.0% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 24.1% and 26.3% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 24.8% CAGR.

Global E-Gasoline Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is E-Gasoline Gaining Momentum as a Future-Ready Fuel?

E-gasoline, also referred to as synthetic or electro-gasoline, is fast emerging as a game-changing component in the clean fuel transition, offering a sustainable alternative to fossil-based petrol while leveraging existing fuel infrastructure. This next-generation fuel is produced by synthesizing hydrogen-generated through electrolysis using renewable electricity-with captured carbon dioxide, resulting in a high-octane liquid fuel that closely mimics conventional gasoline in composition and performance. The ability of e-gasoline to serve as a direct drop-in fuel in current internal combustion engine (ICE) vehicles and refueling networks makes it especially attractive for markets where electrification faces technical, economic, or logistical barriers. As global emission reduction targets tighten, e-gasoline is being recognized not only for its carbon neutrality potential but also for its role in creating a circular carbon economy.

Policy frameworks and automotive strategies across regions are increasingly aligning with the potential of e-gasoline. The European Union, while maintaining a hardline stance on electrification, has opened a regulatory window for e-fuels, including e-gasoline, under specific carbon-neutral criteria. Germany and Japan, among the early champions of this technology, are actively funding pilot plants and collaborative research initiatives. Major automotive OEMs such as Porsche and Audi are testing e-gasoline compatibility with performance engines, seeing it as a means to preserve ICE technology without sacrificing environmental goals. Energy companies and startups alike are racing to develop cost-effective, scalable methods to produce e-gasoline at commercial volumes. As the economics and regulations evolve, e-gasoline is moving closer to being a practical, sustainable fuel option for both developed and emerging markets.

Can E-Gasoline Serve as the Missing Link in the Decarbonization of Road Transport?

E-gasoline presents a unique value proposition for the decarbonization of the global automotive sector, especially in regions where electric vehicle (EV) infrastructure is underdeveloped or vehicle turnover is slow. Unlike EVs, which require new vehicle purchases and significant grid investment, e-gasoline can be immediately utilized in existing vehicles and distributed through current petrol station networks. This makes it a cost-effective transitional solution, particularly for legacy car fleets in Europe, North America, and parts of Asia-Pacific. The high energy density and chemical stability of e-gasoline also make it well-suited for applications requiring long-range, fast refueling, and high-performance output-characteristics valued by both everyday consumers and motorsports sectors.

Beyond private vehicles, e-gasoline can address emissions from niche and specialty transport sectors such as classic car communities, emergency service fleets, and rural transport where electrification remains impractical. It also opens the door for decarbonizing government-owned fleets and defense vehicles without infrastructure overhaul. From a production standpoint, e-gasoline is increasingly being integrated into broader e-fuel projects that share feedstocks and infrastructure with e-diesel and e-kerosene, enabling economies of scale. Nations with rich renewable energy potential-such as Chile, Morocco, and Australia-are considering e-gasoline as an export product, supporting their energy transition goals while building new clean fuel trade pathways. The technology also complements hydrogen strategies, leveraging shared electrolyzer capacity and CO2 capture investments. As such, e-gasoline is poised to play a pivotal role in achieving sector-specific and national decarbonization milestones.

Who Is Accelerating the Development and Deployment of E-Gasoline?

The global e-gasoline market is being shaped by a dynamic coalition of automotive leaders, energy innovators, public policy institutions, and clean tech investors. Germany has taken a front-row seat in advancing e-gasoline through large-scale initiatives such as the Haru Oni project in Chile, supported by Porsche and Siemens Energy. These projects aim to create synthetic gasoline for high-performance engines while testing its environmental and economic viability at scale. Meanwhile, Japan is focusing on domestic production technologies that align with its long-term hydrogen and carbon neutrality goals. In the United States, companies like HIF Global and Prometheus Fuels are leading the charge, leveraging modular reactor designs and direct air capture systems to bring e-gasoline to market in economically feasible formats.

Policy clarity and financial incentives are acting as crucial catalysts for e-gasoline innovation. The EU’s recognition of carbon-neutral e-fuels in its long-term vehicle emissions legislation has prompted R&D funding, pilot approvals, and public-private collaborations. Automakers such as BMW, Toyota, and Mazda are exploring partnerships to diversify their propulsion portfolios beyond electric drivetrains, betting on e-gasoline to extend the life of ICE platforms under tightening emission standards. Startups are introducing AI-driven process controls to enhance synthesis precision, reduce energy input, and improve fuel quality consistency. Venture capital and ESG-focused funds are increasingly backing e-fuel startups, seeing them as a key piece in the global climate investment puzzle. As technological, regulatory, and financial support converges, the momentum behind e-gasoline is shifting from exploration to execution, signaling the arrival of a competitive, low-emission fuel option with global market relevance.

What’s Driving the Expansion of the Global E-Gasoline Market?

The growth in the e-gasoline market is driven by several factors rooted in evolving technology pathways, sector-specific fuel needs, and emerging adoption behaviors. Technologically, ongoing breakthroughs in high-efficiency electrolysis, modular fuel synthesis units, and advanced carbon capture techniques are reducing production costs and enhancing scalability. The use of AI and automation in process control is improving energy efficiency and ensuring fuel standardization-key for mass-market viability. From an end-use perspective, the need for immediate decarbonization solutions in regions with large ICE vehicle populations is accelerating demand for fuels that can be integrated seamlessly. Additionally, the limitations of EV adoption in certain terrains, climates, and rural geographies are pushing consumers and fleets to consider e-gasoline as a pragmatic alternative.

Consumer behavior is also evolving, with rising awareness of lifecycle emissions and climate impact influencing purchasing decisions. In markets where EV infrastructure lags or vehicle affordability is a concern, e-gasoline provides a lower-barrier entry point into sustainable mobility. Government incentives, such as tax rebates, subsidies for pilot projects, and the inclusion of e-gasoline in carbon credit markets, are encouraging adoption and investment. Moreover, global automakers are diversifying their powertrain strategies, not only to future-proof their portfolios but to meet varying regional energy landscapes and consumer needs. Collaborations between nations rich in renewables and industrialized fuel-consuming countries are establishing cross-border e-fuel supply frameworks. Collectively, these technological advances, user-specific needs, and supportive policy mechanisms are propelling the global e-gasoline market into a high-growth phase.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the E-Gasoline market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Renewable Source (On-Site Solar Renewable Source, Wind Renewable Source); Technology (Fisher-Tropsch Technology, eRWGS Technology, Other Technologies); Application (Automotive Application, Marine Application, Aviation Application, Industrial Application, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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