세계의 자동차 오일 재활용 시장
Automotive Oil Recycling
상품코드 : 1742706
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 605 Pages
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한글목차

세계의 자동차 오일 재활용 시장은 2030년까지 605억 달러에 이를 전망

2024년에 495억 달러로 추정되는 자동차 오일 재활용 세계 시장은 2024-2030년간 CAGR 3.4%로 성장하여 2030년에는 605억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 엔진오일 재활용은 CAGR 3.0%를 나타내고, 분석 기간 종료시에는 151억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 변속기 유체 재활용 분야의 성장률은 분석 기간중 CAGR 2.6%로 추정됩니다.

미국 시장은 추정 135억 달러, 중국은 CAGR 6.2%로 성장 예측

미국의 자동차 오일 재활용 시장은 2024년에 135억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제대국인 중국은 2030년까지 119억 달러 규모에 이를 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 6.2%로 추정됩니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로서는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간중 CAGR은 각각 1.4%와 2.6%를 보일 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 1.9%를 보일 전망입니다.

세계의 자동차 오일 재활용 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

자동차 오일 재활용이 지속가능한 모빌리티와 자원 순환의 전략적 기둥으로 부상하는 이유는 무엇일까?

자동차 오일 재활용은 환경 규제가 강화되고 자원 순환에 대한 관심이 높아짐에 따라 자동차 산업과 폐기물 관리 산업에서 전략적으로 필수적인 사항이 되고 있습니다. 사용한 모터 오일은 부적절하게 폐기하면 토양, 지하수, 수생 생태계를 오염시키는 위험한 폐기물입니다. 재활용은 환경 파괴를 방지할 뿐만 아니라 윤활유 생산에 재 정제 및 재사용할 수 있는 귀중한 기유를 회수할 수 있어 자동차 밸류체인의 지속 가능한 자원 관리에 직접적으로 기여할 수 있습니다.

폐쇄형 재활용 생태계로의 전환은 자동차 보유 대수 증가, 오일 교환 주기 연장, 신흥 시장의 급속한 모터라이제이션으로 인한 폐유 발생량 증가로 인해 더욱 가속화되고 있습니다. 폐유가 확장 가능하고 재사용 가능한 자원이 되면서 정부와 환경단체들은 매립과 불법 투기를 최소화하기 위해 회수 및 재정제 프로토콜을 의무화하고 있습니다. 자동차 업계는 ESG 목표를 달성하고 윤활유 생산에 따른 이산화탄소 배출량을 줄이기 위해 이러한 목표에 발맞추어 나아가고 있습니다.

또한, 최신 재활용 공정을 통해 생산된 재 정제 기유는 버진 기유와 동등하거나 그 이상의 성능을 발휘합니다. 감압 증류, 수처리 및 여과 기술의 발전으로 고순도 및 안정적인 그룹 i 및 그룹 II+ 기유를 생산할 수 있게 되었습니다. 이를 통해 폐유는 부채에서 상업적으로 실행 가능한 원료로 전환되어 지역 재활용 인프라에 대한 투자와 석유 회사, 정비소, 폐기물 관리 회사간의 제휴를 촉진하고 있습니다.

기술적 진보, 정책적 의무, 순환형 비즈니스 모델은 어떻게 혁신을 촉진하고 있는가?

기술 혁신은 자동차 오일 재활용의 경제성과 확장성을 재구성하고 있습니다. 최신 재 정제 공정은 감압 증류, 수소화 처리, 점토 연마, 용매 추출 등 다단계 처리 시스템을 이용하여 탄화수소 사슬을 유지하면서 중금속, 첨가제, 수분과 같은 오염 물질을 제거합니다. 이러한 공정을 통해 엔진 윤활유, 변속기 오일, 산업용 그리스에 재혼합하기에 적합한 고품질 기유를 생산하여 석유 제품의 수명 주기를 연장합니다.

특히 유럽, 북미, 아시아 일부 지역에서는 정책 프레임워크가 더욱 엄격하고 적극적으로 변화하고 있습니다. 확대된 생산자책임재활용(EPR) 제도, 회수 목표 및 재 정제 인프라에 대한 인센티브는 윤활유 공급망 전반의 이해관계자들이 오일 회수 및 재활용에 참여하도록 장려하고 있습니다. 일부 관할권에서는 폐유 소각 및 매립을 금지하고 있어 재활용 프로그램 도입이 가속화되고 있습니다. 바젤협약의 규정과 각국의 폐기물 수출입법 준수 또한 전 세계 오일 재활용의 흐름을 형성하고 있습니다.

순환형 비즈니스 모델은 석유회사와 자동차 서비스 제공업체들의 전략적 수단으로 부상하고 있습니다. 딜러, 퀵루브 센터, 독립 정비소들은 재생업체와 파트너십을 맺고, 규정 준수에 부합하는 효율적인 방식으로 폐유를 회수, 보관, 운송하고 있습니다. 석유 제조업체들은 지속가능성에 대한 약속을 이행하고, 원유 의존도를 낮추며, 환경 친화적인 고객들을 끌어들이기 위해 회수 프로그램 및 재정제 제품 라인을 제공합니다. 재활용 과정의 투명성과 검증을 보장하기 위해 블록체인 기반 추적성 도구도 확산되고 있습니다.

어떤 차량 부문, 최종 사용자 프로파일, 회수 생태계가 자동차 재활용 오일에 대한 수요를 주도하고 있는가?

트럭, 버스, 배송 차량과 같은 상업용 차량은 엔진 용량이 크고 잦은 유지보수가 필요하기 때문에 폐유 흐름에 큰 기여를 하고 있습니다. 차량 운영자는 환경 친화적 인 폐기물 처리 방법을 채택하도록 점점 더 강력하게 요구되고 있으며, 이는 오일 재활용 업체에게 우선 순위가 높은 부문이 되었습니다. 또한, 재 정제된 오일은 차량 유지보수 작업에서 중요하지 않은 용도에 대해 보다 저렴한 비용으로 동등한 성능의 대체품으로 홍보되고 있습니다.

특히 성숙한 시장의 승용차 시장은 최종 사용자의 인식이 높아지고 딜러 기반의 재활용 프로그램이 확대되면서 수요를 견인하고 있습니다. 프리미엄 OEM은 오일 재활용을 애프터세일즈 지속가능성 이니셔티브에 통합하고 있으며, 독립 정비소 및 오일 교환 체인은 환경 친화적인 고객을 유치하기 위해 환경 인증 재활용 서비스를 채택하고 있습니다. 전기자동차 플랫폼은 엔진 오일을 사용하지 않는 한편, 열 관리 및 유압 시스템에서 인접한 재활용 관행에 자극을 주고 있습니다.

회수 및 물류 인프라는 시장 진입과 규모 확대에 있어 중요한 역할을 합니다. 주유소, 정비소, DIY(Do-it-yourself) 소비자 등 분산된 공급원으로부터 폐유를 효율적으로 수집하는 것은 재충전 사업에 연료를 공급하는 데 필수적입니다. 이동식 회수 장치, 표준화된 보관 시스템, 디지털 스케줄링 플랫폼이 도입되어 물류를 간소화하고 추적성을 향상시키고 있습니다. 지자체, 비상장 기업, 윤활유 회사 간의 전략적 파트너십은 견고한 순환형 오일 생태계를 구축하는 데 도움이 되고 있습니다.

지역 환경 정책, 도시화 추세, 산업계 파트너십, 시장 견인력을 어떻게 형성하고 있는가?

유럽은 오일 재활용을 위한 규제 일관성 및 산업 역량에서 시장을 선도하고 있으며, EU 폐기물 프레임워크 지침과 각국의 폐유 회수 및 재정제에 대한 목표가 결합되어 첨단 처리 시설에 의해 뒷받침되는 성숙한 생태계를 구축했습니다. 독일, 이탈리아, 프랑스와 같은 국가들은 통합된 회수 네트워크를 개발하고 재 정제 윤활유 채택에 대한 재정적 인센티브를 제공합니다. 이 지역의 OEM과 에너지 기업들은 탄소 중립 목표에 부합하는 순환형 윤활유 전략으로 협력하고 있습니다.

북미에서는 주정부 차원의 의무화, 산업계 주도의 재활용 프로그램, 민간 부문의 혁신을 통해 그 발자취를 넓혀가고 있습니다. 미국 환경보호청(EPA)과 캘리포니아, 텍사스 등 각 주에서는 폐유 취급에 대한 엄격한 규정 준수를 시행하고 있으며, 공공 차량에 재 정제된 기유를 사용하도록 장려하고 있습니다. 주요 석유 회사들은 재 정제 능력에 투자하고 있으며, 시너지 효과를 극대화하기 위해 혼합 공장과 함께 운영하는 경우가 많습니다. 캐나다도 마찬가지로 회수 목표와 민관 모델을 수립하여 전국적인 재활용 보급을 가속화하고 있습니다.

아시아태평양, 특히 중국, 인도, 동남아시아에서 자동차의 급속한 증가, 도시 밀집화, 산업 확장으로 인해 많은 양의 폐유가 발생하고 있습니다. 비공식적인 재활용이 여전히 광범위하게 이루어지고 있지만, 정부는 이 부문을 공식화하기 위해 승인 프레임워크, 컴플라이언스 감사 및 인센티브를 도입하고 있습니다. 주요 윤활유 브랜드들은 순환 경제에 대한 인식이 높아짐에 따라 브랜드화된 재활용 프로그램을 출시하고 있습니다. 신흥 경제 국가들은 체계적인 폐유 규제와 인프라를 구축하기 위해 점차적으로 움직이고 있습니다.

시장 개척에서 ESG 지침, 제품 인증, 재 정제 오일 브랜드는 어떤 역할을 하는가?

ESG의 요구는 기업의 지속가능성 보고서와 공급망 평가에서 석유 재활용에 대한 가시성을 높이고 있습니다. 자동차 OEM과 석유 회사들은 폐기물 최소화, 책임감 있는 조달, 폐쇄형 재료 활용을 입증해야 한다는 요구가 점점 더 커지고 있습니다. 폐유 재활용은 측정 가능한 환경 영향 감소를 제공하기 때문에 ESG 정보 공개 및 지속가능성 지표에서 브랜드 포지셔닝을 위한 매력적인 수단이 되고 있습니다.

API(미국석유협회), ACEA(유럽자동차공업협회), EELQMS(유럽엔진윤활유품질관리시스템) 등의 인증기관은 버진 오일의 기준을 충족하거나 능가하는 충족하거나 이를 초과하는 재정제 윤활유를 인증하고 있습니다. 이러한 인증은 정부 차량, 민간 사업자 및 환경적으로 책임감 있는 최종 사용자들 시장 수용과 조달 경로를 열어줍니다.

재생윤활유 브랜드는 상품으로서의 포지셔닝에서 부가가치 차별화로 변화하고 있습니다. 주요 석유 브랜드들은 재생유 제품을 그린 포트폴리오의 일부로 판매하며, 라이프사이클 배출량 감소, 품질 보증, 비용 경쟁력을 강조하고 있습니다. 마케팅 내러티브는 B2B와 B2C 고객 모두를 타겟으로 하며, 성능 저하 없이 지속가능성을 강조합니다. 이를 통해, 재 정제 오일은 단순한 틈새 솔루션이 아닌 제품 카탈로그의 주류 상품으로 자리 잡고 있습니다.

자동차 오일 재활용 시장의 성장을 가속하는 요인은 무엇인가?

자동차 오일 재활용 시장은 지속가능성 목표, 규제 강화, 기술 성숙도가 사용 후 오일 관리 및 재평가 방법을 재정의하기 위해 수렴함에 따라 강력한 모멘텀을 얻고 있습니다. 폐기물 감소에서 기유 재생에 이르기까지 이 분야는 자동차 산업이 순환 경제의 원칙에 부합하는 데 있어 매우 중요한 역할을 하고 있습니다.

주요 성장 촉진요인으로는 차량 대수 증가, 폐기물 처리 규제 강화, 재료 순환성 의무화, 비용 효율적인 재생 기술, ESG 관련 조달 관행에 대한 인식 증가 등을 들 수 있습니다. 회수 물류, 처리 능력, 재처리 제품 개발에 대한 공공 및 민간의 투자는 시장 확대를 더욱 촉진하고 있습니다.

오일 재활용이 자동차 지속가능성 의제에서 전략적 지렛대가 되고 있는 가운데, 재 정제된 기유가 윤활유 공급망을 재구성하고 더 넓은 모빌리티 생태계에서 순환성의 벤치마크가 될 수 있을까?

부문

오일 유형(엔진 오일, 변속기 오일, 브레이크오일, 그리스, 기어 오일, 유압작동유, 기타 오일 유형), 회수 방법(차고 및 서비스 스테이션, 자동차 제조업체, 재정제 공장, DIY 회수 센터, 자치체 회수 센터, 독립계 회수 업자, 기타 회수 방법), 기술(감압 증류, 박막 증발, 수소화 처리, 점토 처리, 산/가성 처리, 증류, 기타 기술), 유통 채널(직접 판매, 간접 판매), 최종 용도(자동차, 산업, 선박, 기타 최종 용도)

조사 대상 기업 예(총 44개사)

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사의 국가, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기반으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 인위적인 수익원가 증가, 수익성 감소, 공급망 재편 등 미시적 및 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

Global Industry Analysts는 세계 주요 수석 이코노미스트(1,4,949명), 싱크탱크(62개 기관), 무역 및 산업 단체(171개 기관)의 전문가들의 의견을 면밀히 검토하여 생태계에 미치는 영향을 평가하고 새로운 시장 현실에 대응하고 있습니다. 모든 주요 국가의 전문가와 경제학자들이 관세와 그것이 자국에 미치는 영향에 대한 의견을 추적 조사했습니다.

Global Industry Analysts는 이러한 혼란이 향후 2-3개월 내에 마무리되고 새로운 세계 질서가 보다 명확하게 확립될 것으로 예상하고 있으며, Global Industry Analysts는 이러한 상황을 실시간으로 추적하고 있습니다.

2025년 4월: 협상 단계

이번 4월 보고서에서는 관세가 세계 시장 전체에 미치는 영향과 지역별 시장 조정에 대해 소개합니다. 당사의 예측은 과거 데이터와 진화하는 시장 영향요인을 기반으로 합니다.

2025년 7월: 최종 관세 재설정

고객님들께는 각 국가별 최종 리셋이 발표된 후 7월에 무료 업데이트 버전을 제공해 드립니다. 최종 업데이트 버전에는 명확하게 정의된 관세 영향 분석이 포함되어 있습니다.

상호 및 양자 간 무역과 관세의 영향 분석 :

미국 <>& 중국 <>& 멕시코 <>& 캐나다 <>&EU <>& 일본 <>& 인도 <>& 기타 176개국

업계 최고의 이코노미스트: Global Industry Analysts의 지식 기반은 국가, 싱크탱크, 무역 및 산업 단체, 대기업, 그리고 세계 계량 경제 상황의 전례 없는 패러다임 전환의 영향을 공유하는 분야별 전문가 등 가장 영향력 있는 수석 이코노미스트 그룹을 포함한 14,949명의 이코노미스트를 추적하고 있습니다. 16,491개 이상의 보고서 대부분에 마일스톤에 기반한 2단계 출시 일정을 적용하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

LSH
영문 목차

영문목차

Global Automotive Oil Recycling Market to Reach US$60.5 Billion by 2030

The global market for Automotive Oil Recycling estimated at US$49.5 Billion in the year 2024, is expected to reach US$60.5 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.4% over the analysis period 2024-2030. Engine Oils Recycling, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 3.0% CAGR and reach US$15.1 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Transmission Fluids Recycling segment is estimated at 2.6% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$13.5 Billion While China is Forecast to Grow at 6.2% CAGR

The Automotive Oil Recycling market in the U.S. is estimated at US$13.5 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$11.9 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 6.2% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 1.4% and 2.6% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 1.9% CAGR.

Global Automotive Oil Recycling Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is Automotive Oil Recycling Emerging as a Strategic Pillar in Sustainable Mobility and Resource Circularity?

Automotive oil recycling is becoming a strategic imperative for the automotive and waste management industries as environmental regulations tighten and the focus on resource circularity intensifies. Used motor oil is a hazardous waste product that, if improperly disposed of, can contaminate soil, groundwater, and aquatic ecosystems. Recycling not only prevents environmental harm but also enables recovery of valuable base oils that can be re-refined and reused in lubricant production-contributing directly to sustainable resource management in the automotive value chain.

The shift toward closed-loop recycling ecosystems is being reinforced by growing volumes of waste oil generated from expanding vehicle fleets, increasing oil change intervals, and rapid motorization in emerging markets. As end-of-life oil becomes a scalable and reusable resource, governments and environmental bodies are mandating collection and re-refining protocols to minimize landfill disposal and illegal dumping. The automotive industry is aligning with these goals to meet ESG targets and reduce the carbon footprint associated with lubricant production.

Moreover, re-refined base oils produced through modern recycling processes can match or exceed the performance of virgin base oils. Advancements in vacuum distillation, hydro-treatment, and filtration technologies are enabling the production of Group I and Group II+ base oils with high purity and stability. This is transforming waste oil from a liability into a commercially viable feedstock, stimulating investment in regional recycling infrastructure and partnerships between oil companies, garages, and waste management firms.

How Are Technological Advancements, Policy Mandates, and Circular Business Models Driving Innovation?

Technological innovation is reshaping the economics and scalability of automotive oil recycling. Modern re-refining processes utilize multi-stage treatment systems-including vacuum distillation, hydrotreating, clay polishing, and solvent extraction-to remove contaminants such as heavy metals, additives, and water while preserving the hydrocarbon chain. These processes yield high-quality base oils suitable for reblending into engine lubricants, transmission fluids, and industrial greases, extending the lifecycle of petroleum products.

Policy frameworks are becoming more stringent and proactive, especially in Europe, North America, and parts of Asia. Extended Producer Responsibility (EPR) schemes, collection targets, and incentives for re-refining infrastructure are incentivizing stakeholders across the lubricant supply chain to participate in oil recovery and recycling. In some jurisdictions, bans on the incineration or landfilling of used oil have accelerated adoption of recycling programs. Compliance with Basel Convention rules and national waste import/export laws is also shaping global oil recycling flows.

Circular business models are emerging as a strategic lever for oil companies and automotive service providers. Dealerships, quick lube centers, and independent garages are forming partnerships with re-refiners to collect, store, and transport used oil in a compliant and efficient manner. Oil manufacturers are offering take-back programs and re-refined product lines to meet sustainability commitments, reduce crude dependency, and engage environmentally conscious customers. Blockchain-based traceability tools are also gaining traction to ensure transparency and verification of the recycling process.

Which Vehicle Segments, End-User Profiles, and Collection Ecosystems Are Driving Demand for Recycled Automotive Oil?

Commercial vehicles-including trucks, buses, and delivery fleets-are major contributors to the used oil stream due to high engine capacities and frequent maintenance schedules. Fleet operators are under increasing pressure to adopt environmentally responsible waste disposal practices, making them a priority segment for oil recyclers. Re-refined oil is also being promoted as a lower-cost, performance-equivalent alternative for non-critical applications within fleet maintenance operations.

Passenger vehicles, particularly in mature markets, are driving demand through growing awareness among end users and expanding dealer-based recycling programs. Premium OEMs are integrating oil recycling into their aftersales sustainability initiatives, while independent workshops and oil change chains are adopting environmentally certified recycling services to attract eco-conscious customers. Electric vehicle platforms, while not using engine oil, are stimulating adjacent recycling practices in thermal management and hydraulic systems.

Collection and logistics infrastructure plays a vital role in enabling market access and scale. Efficient aggregation of used oil from distributed sources-such as service stations, repair shops, and Do-It-Yourself (DIY) consumers-is critical to feeding re-refining operations. Mobile collection units, standardized storage systems, and digital scheduling platforms are being deployed to streamline logistics and improve traceability. Strategic partnerships between municipalities, private waste collectors, and lubricant companies are helping build robust circular oil ecosystems.

How Are Regional Environmental Policies, Urbanization Trends, and Industrial Partnerships Shaping Market Traction?

Europe leads the market in regulatory alignment and industrial capacity for oil recycling. The EU Waste Framework Directive, combined with national targets for used oil collection and re-refining, has created a mature ecosystem supported by advanced processing facilities. Countries like Germany, Italy, and France have developed integrated collection networks and offer financial incentives for re-refined lubricant adoption. OEMs and energy companies in the region are collaborating on circular lubricant strategies to align with carbon neutrality goals.

North America is expanding its footprint through state-level mandates, industry-driven recycling programs, and private sector innovation. The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) and individual states like California and Texas enforce strict compliance for used oil handling and promote re-refined base oil usage in public fleets. Major oil companies are investing in re-refining capacity, often co-located with blending plants to maximize synergies. Canada, likewise, has established collection targets and public-private models that are accelerating national recycling coverage.

In Asia-Pacific, rapid vehicle growth, urban density, and industrial expansion are generating large volumes of used oil, particularly in China, India, and Southeast Asia. While informal recycling practices remain widespread, governments are implementing licensing frameworks, compliance audits, and incentives to formalize the sector. Leading lubricant brands are launching branded recycling programs to tap into the region’s growing awareness of circular economy practices. Emerging economies are gradually moving toward structured oil waste regulation and infrastructure development.

What Role Do ESG Mandates, Product Certification, and Re-Refined Oil Branding Play in Market Development?

ESG imperatives are elevating the visibility of oil recycling within corporate sustainability reporting and supply chain evaluation. Automotive OEMs and oil companies are under increasing pressure to demonstrate waste minimization, responsible sourcing, and closed-loop material use. Used oil recycling offers measurable environmental impact reduction, making it an attractive lever for ESG disclosure and brand positioning in sustainability indices.

Product certification is gaining prominence as buyers seek assurance on the performance and environmental credentials of re-refined oils. Certification bodies such as API (American Petroleum Institute), ACEA (European Automobile Manufacturers Association), and EELQMS (European Engine Lubricants Quality Management System) are certifying re-refined lubricants that meet or exceed virgin oil standards. These certifications enable market acceptance and open procurement pathways with government fleets, commercial operators, and environmentally responsible end users.

Branding of re-refined lubricants is shifting from commodity positioning to value-added differentiation. Leading oil brands are marketing recycled oil products as part of green portfolios, highlighting lifecycle emissions savings, quality assurance, and cost competitiveness. Marketing narratives emphasize sustainability without compromising performance-targeting both B2B and B2C customers. In doing so, re-refined oils are becoming mainstream offerings in product catalogs, not just niche solutions.

What Are the Factors Driving Growth in the Automotive Oil Recycling Market?

The automotive oil recycling market is gaining strong momentum as sustainability goals, regulatory enforcement, and technology maturation converge to redefine how used oil is managed and revalorized. From waste mitigation to base oil regeneration, the sector plays a pivotal role in aligning the automotive industry with circular economy principles.

Key growth drivers include expanding vehicle parc, tightening waste disposal regulations, material circularity mandates, cost-effective re-refining technologies, and growing awareness of ESG-linked procurement practices. Public and private investments in collection logistics, processing capacity, and re-refined product development are further reinforcing market expansion.

As oil recycling becomes a strategic lever in the automotive sustainability agenda, could re-refined base oils reshape the lubricant supply chain and become a benchmark for circularity in the broader mobility ecosystem?

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Automotive Oil Recycling market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Oil Type (Engine Oils, Transmission Fluids, Brake Fluids, Greases, Gear Oils, Hydraulic Fluids, Other Oil Types); Collection Method (Garages & Service Stations, Automotive Manufacturers, Re-Refineries, DIY Collection Centers, Municipal Collection Centers, Independent Collectors, Other Collection Methods); Technology (Vacuum Distillation, Thin Film Evaporation, Hydroprocessing, Clay Treatment, Acid / Caustic Treatment, Distillation, Other Technologies); Distribution Channel (Direct Sales, Indirect Sales); End-Use (Automotive, Industrial, Marine, Other End-Uses)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

Select Competitors (Total 44 Featured) -

TARIFF IMPACT FACTOR

Our new release incorporates impact of tariffs on geographical markets as we predict a shift in competitiveness of companies based on HQ country, manufacturing base, exports and imports (finished goods and OEM). This intricate and multifaceted market reality will impact competitors by artificially increasing the COGS, reducing profitability, reconfiguring supply chains, amongst other micro and macro market dynamics.

We are diligently following expert opinions of leading Chief Economists (14,949), Think Tanks (62), Trade & Industry bodies (171) worldwide, as they assess impact and address new market realities for their ecosystems. Experts and economists from every major country are tracked for their opinions on tariffs and how they will impact their countries.

We expect this chaos to play out over the next 2-3 months and a new world order is established with more clarity. We are tracking these developments on a real time basis.

As we release this report, U.S. Trade Representatives are pushing their counterparts in 183 countries for an early closure to bilateral tariff negotiations. Most of the major trading partners also have initiated trade agreements with other key trading nations, outside of those in the works with the United States. We are tracking such secondary fallouts as supply chains shift.

To our valued clients, we say, we have your back. We will present a simplified market reassessment by incorporating these changes!

APRIL 2025: NEGOTIATION PHASE

Our April release addresses the impact of tariffs on the overall global market and presents market adjustments by geography. Our trajectories are based on historic data and evolving market impacting factors.

JULY 2025 FINAL TARIFF RESET

Complimentary Update: Our clients will also receive a complimentary update in July after a final reset is announced between nations. The final updated version incorporates clearly defined Tariff Impact Analyses.

Reciprocal and Bilateral Trade & Tariff Impact Analyses:

USA <> CHINA <> MEXICO <> CANADA <> EU <> JAPAN <> INDIA <> 176 OTHER COUNTRIES.

Leading Economists - Our knowledge base tracks 14,949 economists including a select group of most influential Chief Economists of nations, think tanks, trade and industry bodies, big enterprises, and domain experts who are sharing views on the fallout of this unprecedented paradigm shift in the global econometric landscape. Most of our 16,491+ reports have incorporated this two-stage release schedule based on milestones.

COMPLIMENTARY PREVIEW

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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