세계의 그린 디젤 시장
Green Diesel
상품코드 : 1733910
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 470 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 5,850 ₩ 8,446,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 파일 내 텍스트의 복사 및 붙여넣기는 가능하지만, 표/그래프 등은 복사할 수 없습니다. 인쇄는 1회 가능하며, 인쇄물의 이용범위는 파일 이용범위와 동일합니다.
US $ 17,550 ₩ 25,338,000
PDF & Excel (Global License to Company and its Fully-owned Subsidiaries) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업 및 100% 자회사의 모든 분이 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 인쇄는 1인당 1회 가능하며, 인쇄물의 이용범위는 파일 이용범위와 동일합니다.


한글목차

그린 디젤 세계 시장은 2030년까지 660억 달러에 달할 전망

2024년에 370억 달러로 추정되는 그린 디젤 세계 시장은 2024년부터 2030년까지 CAGR 10.2%로 성장하여 2030년에는 660억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 순수 형태는 CAGR 8.9%를 기록하며 분석 기간 종료시에는 415억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 혼합 형태 부문의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 12.5%로 추정됩니다.

미국 시장은 101억 달러로 추정, 중국은 CAGR 13.6%로 성장 예측

미국의 그린 디젤 시장은 2024년에 101억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제 대국인 중국은 2030년까지 134억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 13.6%를 기록할 것으로 예상됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있고, 분석 기간 동안 CAGR은 각각 7.4%와 8.9%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 8.0%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 그린 디젤 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

왜 그린 디젤이 에너지 전환기에 전 세계적으로 추진력을 얻고 있는가?

재생 디젤 또는 수소화 분해 식물성 기름(HVO)으로도 알려진 그린 디젤은 전 세계 탈탄소화 노력, 특히 전기화하기 어려운 분야에서 중요한 솔루션으로 빠르게 부상하고 있습니다. 기존 바이오디젤(FAME)과 달리, 그린 디젤은 화학적으로는 석유 디젤과 동일하지만, 폐동물성 지방, 폐식용유, 폐식용유, 폐식물성 기름과 같은 재생 가능한 원료에서 수소화 처리 기술을 통해 생산됩니다. 이러한 호환성을 통해 기존 디젤 엔진 및 인프라에 대한 개조 없이 사용할 수 있어 수송, 물류, 산업용으로 즉시 사용할 수 있는 대체 연료가 될 수 있습니다.

배출량 제로를 향한 움직임은 국가와 기업이 저탄소 연료를 채택하도록 장려하고 있으며, 그린 디젤은 온실가스(GHG) 감축 잠재력(많은 경우 기존 디젤 대비 80% 이상)이 점점 더 인정받고 있습니다. 탄소 가격제, 저탄소 연료 기준(LCFS), 재생에너지 지침과 같은 규제 압력으로 인해 그린 디젤은 항공, 대형 트럭 운송, 해상 운송과 같이 탈탄소화가 어려운 부문을 탈탄소화할 수 있는 실행 가능하고 확장 가능한 경로로 자리매김하고 있습니다.

생산 기술과 원료의 혁신은 어떻게 시장 성장을 가속화하고 있는가?

수소화 처리 및 정유소 통합의 기술 발전은 생산의 확장성과 비용 경쟁력을 크게 향상시키고 있습니다. 많은 기존 정유공장들은 현재 수소화 및 이성질화 공정을 통해 지질 기반 원료를 석유 기반 연료와 동등하거나 그 이상의 성능 특성을 가진 고품질 디젤 연료로 전환하여 재생 가능 연료 시설로 전환하고 있습니다. 이러한 전환은 설비 투자 장벽을 낮추는 한편, 에너지 메이저와 바이오연료 제조업체의 빠른 시장 진입을 가능하게 합니다.

이와 함께 원료 공급망의 다양화 및 최적화가 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 원료 전처리, 지질 전환 효율, 원료 유연성 혁신으로 인해 생산자는 전통적인 공급원뿐만 아니라 폐기물 및 조류에서 추출한 지질을 이용할 수 있게 되었습니다. 이러한 원료의 유연성은 투입 비용을 관리하고 식품용 유지와의 경쟁을 줄이는 데 매우 중요합니다. 또한, ISCC(국제 지속가능성 및 탄소 인증)와 같은 원료 인증 프레임워크의 출현은 지속가능한 연료 생산의 투명성과 추적성을 촉진하고 이해관계자의 신뢰와 규제 준수를 촉진하고 있습니다.

그린디젤의 수요를 주도하는 산업과 지역은?

그린 디젤에 대한 수요는 특히 상업용 도로 화물, 대중교통, 농업, 광업, 항공 등 운송 집약적 산업에서 급증하고 있습니다. 적극적인 탈탄소화 목표를 가진 기업들은 업무 중단이나 새로운 차량에 투자하지 않고도 Scope 1 배출량을 줄이기 위해 그린디젤의 채택을 늘리고 있습니다. 특히 유럽과 미국의 지자체 및 기업 차량 운영 회사들은 재생 디젤을 과도기적 연료로 사용하여 지역 배출 규제를 충족하는 동시에 궁극적인 전기화를 준비하고 있습니다.

지리적으로 미국은 캘리포니아주의 LCFS와 연방 재생 연료 기준에 힘입어 그린 디젤 채택의 선두주자입니다. 네덜란드, 스웨덴, 핀란드 등은 세제 혜택과 혼합 의무화를 통해 재생 디젤을 지원하고 있습니다. 아시아태평양에서도 특히 싱가포르, 일본, 한국 등에서 저배출가스 의무화 및 정유소 전환이 진행되고 있어 조기에 확대될 조짐을 보이고 있습니다. 풍부한 바이오 원료 자원을 보유한 라틴아메리카는 잠재적 성장 거점으로 여겨지고 있지만, 규제 프레임워크는 아직 개발 중입니다.

그린 디젤 시장의 성장은 몇 가지 요인에 의해 주도됩니다. .

그린 디젤 시장의 성장은 원료 혁신, 정유사의 전환 전략, 용도별 채택 추세에 기반한 여러 요인에 의해 주도되고 있습니다. 기술 측면에서는 수처리 효율, 유연한 코프로세싱 능력, 수소 조달의 발전으로 생산 비용 절감과 생산능력 확대가 이루어지고 있습니다. 많은 석유 메이저들이 재생 디젤 전용 공장에 투자하거나 기존 정유공장을 바이오 기반 원료를 처리할 수 있도록 전환하고 있으며, 이를 통해 탄탄한 세계 공급망을 구축하고 있습니다.

최종 사용 역학 측면에서 볼 때, 대형 운송, 오프로드 기계 및 항공 분야에서 저탄소 액체 연료에 대한 선호도가 높아짐에 따라 기존 바이오디젤 시장을 넘어서는 수요가 증가하고 있습니다. 차량 소유주와 산업용 사용자들은 배출가스 규제 준수와 연료 성능 요건을 모두 충족하는 드롭인(drop-in) 방식의 인프라 적합성 솔루션으로 그린디젤을 받아들이고 있습니다. 또한, 재생 가능 연료 크레딧, LCFS 제도, 혼합 의무와 같은 유리한 규제 프레임워크는 생산자와 소비자 모두에게 강력한 경제적 인센티브를 제공하고 있습니다. 또한, 기업의 지속가능성 목표와 청정 연료 조달 전략이 점점 더 일치하고 있는 점도 사업 운영에 지장을 주지 않으면서도 측정 가능하고 즉각적인 탄소 배출량 감축을 원하는 기업들에게 채택을 촉진하고 있습니다. 이러한 요인들을 종합해 볼 때, 그린 디젤은 특히 전기화 잠재력이 제한적인 분야에서 세계 청정에너지 전환의 핵심 요소로 자리매김할 것으로 보입니다.

부문

제품 유형(순수 형태, 혼합 형태), 생산 기술(가스화, 열분해, 기타 기술), 원재료(식물유지, 동물유지, 기타 원재료), 용도(연료, 발전, 기타 용도)

조사 대상 기업 사례(총 44개사)

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사의 국가, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기반으로 기업의 경쟁력 변화를 예측하고 있습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 인위적인 매출원가 증가, 수익성 감소, 공급망 재편 등 미시적 및 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

Global Industry Analysts는 세계 주요 수석 이코노미스트(1,4,949명), 싱크탱크(62개 기관), 무역 및 산업 단체(171개 기관)의 전문가들의 의견을 면밀히 검토하여 생태계에 미치는 영향을 평가하고 새로운 시장 현실에 대응하고 있습니다. 모든 주요 국가의 전문가와 경제학자들이 관세와 그것이 자국에 미치는 영향에 대한 의견을 추적 조사하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 이러한 혼란이 향후 2-3개월 내에 마무리되고 새로운 세계 질서가 보다 명확하게 확립될 것으로 예상하고 있으며, Global Industry Analysts는 이러한 상황을 실시간으로 추적하고 있습니다.

2025년 4월 : 협상 단계

이번 4월 보고서에서는 관세가 세계 시장 전체에 미치는 영향과 지역별 시장 조정에 대해 소개합니다. 당사의 예측은 과거 데이터와 진화하는 시장 영향요인을 기반으로 합니다.

2025년 7월 : 최종 관세 재설정

무료 업데이트 각국의 최종 리셋이 발표된 후, 7월에 무료 업데이트 버전을 고객님들께 제공해 드립니다. 최종 업데이트 버전에는 명확하게 정의된 관세 영향 분석이 포함되어 있습니다.

상호 및 양자 간 무역과 관세의 영향 분석:

미국 <> 중국 <> 멕시코 <> 캐나다 <> EU <> 일본 <> 인도 <> 기타 176개국

업계 최고의 이코노미스트 : Global Industry Analysts의 지식 기반은 국가, 싱크탱크, 무역 및 산업 단체, 대기업, 그리고 세계 계량 경제 상황의 전례 없는 패러다임 전환의 영향을 공유하는 분야별 전문가 등 가장 영향력 있는 수석 이코노미스트 그룹을 포함한 14,949명의 이코노미스트를 추적하고 있습니다. 16,491개 이상의 보고서 대부분에 마일스톤에 기반한 2단계 출시 일정을 적용하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

ksm
영문 목차

영문목차

Global Green Diesel Market to Reach US$66.0 Billion by 2030

The global market for Green Diesel estimated at US$37.0 Billion in the year 2024, is expected to reach US$66.0 Billion by 2030, growing at a CAGR of 10.2% over the analysis period 2024-2030. Pure Form, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 8.9% CAGR and reach US$41.5 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Blended Form segment is estimated at 12.5% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$10.1 Billion While China is Forecast to Grow at 13.6% CAGR

The Green Diesel market in the U.S. is estimated at US$10.1 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$13.4 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 13.6% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 7.4% and 8.9% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 8.0% CAGR.

Global Green Diesel Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is Green Diesel Gaining Global Momentum in the Energy Transition?

Green diesel, also known as renewable diesel or hydrotreated vegetable oil (HVO), is rapidly emerging as a key solution in the global decarbonization effort, especially in sectors where electrification remains challenging. Unlike traditional biodiesel (FAME), green diesel is chemically identical to petroleum diesel but produced from renewable feedstocks such as waste animal fats, used cooking oils, and non-edible vegetable oils through hydroprocessing technology. This compatibility allows it to be used in existing diesel engines and infrastructure without modification, making it an immediate, drop-in alternative for transportation, logistics, and industrial use.

The drive toward net-zero emissions is propelling countries and companies to adopt low-carbon fuels, and green diesel is increasingly being recognized for its high greenhouse gas (GHG) reduction potential-often exceeding 80% compared to conventional diesel. Regulatory pressure in the form of carbon pricing, low-carbon fuel standards (LCFS), and renewable energy directives across the EU, U.S., and parts of Asia has positioned green diesel as a viable, scalable pathway for decarbonizing hard-to-abate sectors such as aviation, heavy-duty trucking, and marine transportation.

How Are Production Technologies and Feedstock Innovations Accelerating Market Growth?

Technological advancements in hydroprocessing and refinery integration are significantly enhancing the scalability and cost-competitiveness of green diesel production. Many conventional oil refineries are now being converted into renewable fuel facilities, utilizing hydrogenation and isomerization processes to convert lipid-based feedstocks into high-quality diesel with performance characteristics equal to or better than petroleum-based fuels. This shift is reducing capital investment barriers while enabling faster market entry for energy majors and biofuel producers.

In parallel, the diversification and optimization of feedstock supply chains are playing a pivotal role. Innovations in feedstock pretreatment, lipid conversion efficiency, and feedstock flexibility have enabled producers to expand beyond traditional sources to include waste streams and algae-based lipids. This feedstock agility is crucial for managing input costs and reducing competition with food-grade oils. Additionally, the emergence of feedstock certification frameworks such as ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) is fostering transparency and traceability in sustainable fuel production, boosting stakeholder confidence and regulatory compliance.

Which Industries and Regions Are Driving Demand for Green Diesel?

Demand for green diesel is rising sharply in transportation-intensive industries, particularly in commercial road freight, public transit fleets, agriculture, mining, and aviation. Companies with aggressive decarbonization targets are increasingly adopting green diesel to reduce their Scope 1 emissions without disrupting operations or investing in new vehicle fleets. Municipal and corporate fleet operators, especially in Europe and North America, are using renewable diesel as a transitional fuel to meet local emissions mandates while preparing for eventual electrification.

Geographically, the United States is a frontrunner in green diesel adoption, led by California’s LCFS and federal renewable fuel standards. Europe follows closely, with countries like the Netherlands, Sweden, and Finland supporting renewable diesel through tax incentives and blending mandates. Asia-Pacific is also showing early signs of expansion, particularly in Singapore, Japan, and South Korea, where low-emission mandates and refinery conversions are gaining traction. Latin America, with its abundant bio-feedstock resources, is increasingly viewed as a potential growth hub, although regulatory frameworks remain under development.

The Growth in the Green Diesel Market Is Driven by Several Factors…

The growth in the green diesel market is driven by several factors rooted in feedstock innovation, refinery conversion strategies, and application-specific adoption trends. On the technology front, advances in hydroprocessing efficiency, flexible co-processing capabilities, and hydrogen sourcing are reducing production costs and expanding output capacity. Many oil majors are investing in dedicated renewable diesel plants or converting traditional refineries to handle bio-based feedstocks, thereby creating a robust global supply network.

In terms of end-use dynamics, the increasing preference for low-carbon liquid fuels in heavy transport, off-road machinery, and aviation is expanding demand beyond traditional biodiesel markets. Fleet owners and industrial users are embracing green diesel as a drop-in, infrastructure-compatible solution that meets both emissions compliance and fuel performance requirements. Moreover, favorable regulatory frameworks-such as renewable fuel credits, LCFS schemes, and blending mandates-are providing strong financial incentives for both producers and consumers. The growing alignment of corporate sustainability goals with clean fuel procurement strategies is also pushing adoption, as businesses seek measurable, immediate reductions in carbon intensity without operational disruption. These factors collectively ensure that green diesel will remain a crucial component of the global clean energy transition, especially in sectors with limited electrification potential.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Green Diesel market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Type (Pure Form, Blended Form); Production Technology (Gasification, Pyrolysis, Other Technologies); Raw Material (Vegetable Oils, Animal Fats, Other Raw Materials); Application (Fuel, Power Generation, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

Select Competitors (Total 44 Featured) -

TARIFF IMPACT FACTOR

Our new release incorporates impact of tariffs on geographical markets as we predict a shift in competitiveness of companies based on HQ country, manufacturing base, exports and imports (finished goods and OEM). This intricate and multifaceted market reality will impact competitors by artificially increasing the COGS, reducing profitability, reconfiguring supply chains, amongst other micro and macro market dynamics.

We are diligently following expert opinions of leading Chief Economists (14,949), Think Tanks (62), Trade & Industry bodies (171) worldwide, as they assess impact and address new market realities for their ecosystems. Experts and economists from every major country are tracked for their opinions on tariffs and how they will impact their countries.

We expect this chaos to play out over the next 2-3 months and a new world order is established with more clarity. We are tracking these developments on a real time basis.

As we release this report, U.S. Trade Representatives are pushing their counterparts in 183 countries for an early closure to bilateral tariff negotiations. Most of the major trading partners also have initiated trade agreements with other key trading nations, outside of those in the works with the United States. We are tracking such secondary fallouts as supply chains shift.

To our valued clients, we say, we have your back. We will present a simplified market reassessment by incorporating these changes!

APRIL 2025: NEGOTIATION PHASE

Our April release addresses the impact of tariffs on the overall global market and presents market adjustments by geography. Our trajectories are based on historic data and evolving market impacting factors.

JULY 2025 FINAL TARIFF RESET

Complimentary Update: Our clients will also receive a complimentary update in July after a final reset is announced between nations. The final updated version incorporates clearly defined Tariff Impact Analyses.

Reciprocal and Bilateral Trade & Tariff Impact Analyses:

USA <> CHINA <> MEXICO <> CANADA <> EU <> JAPAN <> INDIA <> 176 OTHER COUNTRIES.

Leading Economists - Our knowledge base tracks 14,949 economists including a select group of most influential Chief Economists of nations, think tanks, trade and industry bodies, big enterprises, and domain experts who are sharing views on the fallout of this unprecedented paradigm shift in the global econometric landscape. Most of our 16,491+ reports have incorporated this two-stage release schedule based on milestones.

COMPLIMENTARY PREVIEW

Contact your sales agent to request an online 300+ page complimentary preview of this research project. Our preview will present full stack sources, and validated domain expert data transcripts. Deep dive into our interactive data-driven online platform.

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기