세계 상업용 건식 선박용 스크러버 시스템 시장은 2023년에 3억 1,810만 달러에 이르고, 2024-2032년에 걸쳐 CAGR 9.5%를 나타낼 것으로 예측됩니다. 이러한 스크러버는 기존의 스크러버와 달리 물을 사용하지 않고 황산화물(SOx)과 미립자 물질을 제거하여 선박 배출 가스를 정화하도록 설계되었습니다. 그 대신 오염물질을 중화하여 비유해 화합물로 전환시키는 건조 흡수제에 의존합니다. 건식 스크러버 시스템의 채용이 증가하고 있는 배경에는 대량의 물을 필요로 하지 않기 때문에 물의 조달이나 폐수 처리 비용을 삭감할 수 있는 비용 절감 효과가 있습니다. 이러한 시스템은 세정수 처리 및 폐기와 관련된 복잡한 작업을 피함으로써 작업을 단순화하기 때문에 물 배출 규제가 심한 지역에서 운영하는 상업 선박에 대한수요가 특히 높습니다.
연료의 경우, 선박용 가스 오일(MGO)용 건식 선박용 스크러버 시장은 2032년까지 1억 달러 이상에 달할 것으로 예상됩니다. MGO의 깨끗한 연소 특성은 흠집과 잔여물의 형성을 줄이고 엔진의 수명과 성능을 향상시킵니다. 또한 MGO는 황 함량이 비교적 낮고 대체 연료보다 비용면에서 유리하기 때문에 이 연료로 항행하는 선박에 드라이 스크러버 기술을 널리 채용할 수 있는 매력적인 선택이 되고 있습니다. 또한 산업에서는 운영이 간소화되고 선상 시스템의 유지 보수 요구 사항이 최소화되는 스크러버 시스템으로의 이동이 진행되고 있습니다. 이 측면은 다양한 환경 기준의 항로를 항해하는 선박 운항자에게 매우 매력적이며, 규제가 다른 항만 간의 부드러운 이동을 가능하게 합니다.
또한 관리할 선상 시스템이 적은 것도 운항효율과 비용효과를 높여 상업 오퍼레이터에게 이익을 가져다줍니다. 달러 이상에 달할 것으로 예측되고 있습니다. 을 밀어주는 주요 요인입니다 첨단 스크러버 기술에 대한 투자도 가속하고 있으며, 효율과 효과 개선에 초점을 맞추었습니다. 발행하는 연구는 특히 황산화물(SOx) 및 기타 유해한 배출물의 오염물질 포착률을 극대화하고 해운사업자의 환경 컴플라이언스와 사업 가치를 향상시키는 것을 목표로 하고 있습니다.
| 시장 범위 | |
|---|---|
| 시작년 | 2023년 | 
| 예측년 | 2024-2032년 | 
| 시작금액 | 3억 1,810만 달러 | 
| 예측 금액 | 7억 3,590만 달러 | 
| CAGR | 9.5% | 
The Global Commercial Dry Marine Scrubber Systems Market reached USD 318.1 million in 2023 and is projected to grow at a 9.5% CAGR from 2024 to 2032. These scrubbers are designed to clean ship emissions by removing sulfur oxides (SOx) and particulate matter without using water, unlike traditional scrubbers. Instead, they rely on dry absorbents to neutralize pollutants and convert them into non-hazardous compounds. The rising adoption of dry scrubber systems is driven by the cost-saving benefits of eliminating the need for large volumes of water, thus reducing water procurement and wastewater treatment expenses. Demand is especially high among commercial vessels operating in regions with stringent water discharge regulations, as these systems simplify operations by avoiding the complexities involved in treating and disposing of wash water.
In terms of fuel, the dry marine scrubber market for marine gas oil (MGO) is anticipated to exceed USD 100 million by 2032. MGO's clean-burning properties decrease soot and residue formation, which enhances engine longevity and performance. In addition, MGO's relatively low sulfur content, along with its cost advantages over alternative fuels, makes it an attractive option, supporting wider adoption of dry scrubber technology for vessels running on this fuel. There is also a growing industry shift toward scrubber systems that offer operational simplicity, minimizing onboard system maintenance requirements. This aspect is highly appealing to ship operators navigating routes with diverse environmental standards, enabling smoother transitions between ports with varying regulations.
Fewer onboard systems to manage also benefit commercial operators, enhancing operational efficiency and cost-effectiveness. In the Asia Pacific region, the commercial dry marine scrubber systems market is forecasted to exceed USD 350 million by 2032. The stringent emission regulations on maritime pollution and expanding trade activities-driven by countries like China, India, and Japan-are major factors boosting product adoption. Investments in advanced scrubber technologies are also accelerating, focusing on improving efficiency and effectiveness. Research developing innovative dry scrubber designs and enhanced sorbent materials aims to maximize pollutant capture rates, particularly for sulfur oxides (SOx) and other harmful emissions, thus improving environmental compliance and operational value for maritime operators.
| Market Scope | |
|---|---|
| Start Year | 2023 | 
| Forecast Year | 2024-2032 | 
| Start Value | $318.1 Million | 
| Forecast Value | $735.9 Million | 
| CAGR | 9.5% |