Space Tourism Market Size - By Altitude (Orbital, Sub-orbital), By End User (Government, Commercial) & Forecast, 2024 - 2032
상품코드:1535932
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2024년 06월
페이지 정보:영문 220 Pages
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한글목차
우주여행 시장 규모는 우주여행기술의 급속한 진보와 비공개회사의 참여 증가로 2024년부터 2032년에 걸쳐 CAGR 36.5% 이상으로 성장할 것으로 예상되고 있습니다.
우주 기관과 민간 기업이 재사용 가능한 로켓 시스템과 우주선 개발로 크게 발전하고 있기 때문에 우주 여행 비용이 점차 감소하고 더 많은 사람들이 우주 여행을 쉽게 이용할 수 있습니다. SpaceX, Blue Origin, Virgin Galactic 등 기업 시장 진입도 경쟁과 투자에 박차를 가해 우주 여행 인프라와 서비스의 개척을 더욱 가속화하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 6월, Virgin Galactic는 유료 승객을 우주의 끝까지 보낼 것을 결정해, 우주 산업이 계속 확대·다양화하는 가운데 중요한 이정표가 되었습니다.
우주여행이 현실이 됨에 따라 무중력을 체험하고 우주에서 지구를 바라보는 매력을 느끼며 지구 밖으로의 탐험을 열망하는 사람들에게 매력적이 되고 있습니다. 초기 우주관광 임무의 마케팅 노력과 미디어 보도는 흥분과 일반 대중의 관심을 불러일으키며 시장 성장에 더욱 박차를 가하고 있습니다.
고도별로 보면 궤도 부문에 의한 우주 여행 시장은 서브 오비탈 비행에 비해 몰입감이 있어 격조 높은 체험을 할 수 있는 것을 배경으로 2024년부터 2032년에 걸쳐 성장할 전망입니다. 오비탈 우주 관광은 우주 여행과 지구 주위를 포함하여 장시간 무중력 상태와 우주에서 숨을 삼키는 전망을 제공합니다.
최종 사용자별로 보면 정부 부문의 우주 여행 시장 규모는 2024년부터 2032년에 걸쳐 대폭적인 CAGR을 나타낼 것으로 보입니다. 이는 민간 파트너십을 촉진하고 우주 기술의 R&D 활동을 지원하기 위해 우주 인프라에 대한 엄청난 투자가 이루어졌음을 배경으로 합니다. 각국 정부는 상업 우주 벤처의 성장을 가속하기 위해 자금 지원과 규제 프레임워크을 제공하고 있으며, 우주 관광 기업에 보다 유리한 환경을 조성하고 있습니다.
아시아태평양 우주여행산업은 2024년부터 2032년까지 현저한 확대를 이룰 것으로 예상됩니다. 이는 급속한 경제 성장과 풍요로움 증가로 호화롭고 체험적인 여행을 요구하는 소비자층이 확대되었기 때문입니다. 소득 증가가 독특한 경험에 대한 수요를 창출하고 있기 때문에 이 지역의 부유층은 우주 여행에 대한 관심을 높이고 있습니다. 정부와 민간 기업 모두의 우주 기술에 대한 엄청난 투자는 우주 여행 인프라의 발전과 접근 비용 절감으로 이 지역 시장 성장을 자극할 것으로 보입니다.
목차
제1장 조사 방법과 조사 범위
제2장 주요 요약
제3장 업계 인사이트
생태계 분석
공급자의 상황
우주선 제조업체
발사 서비스 제공업체
기술 제공업체
최종 사용자
이익률 분석
기술 혁신의 상황
특허 분석
주요 뉴스 및 이니셔티브
규제 상황
영향요인
성장 촉진요인
항공우주의 기술 혁신과 효율화에 있어서의 기술의 진보
독특한 체험을 요구하는 부유층에서의 수요의 높아
정부의 지원 정책과 파트너십
경쟁과 혁신을 촉진하는 민간 부문 투자
업계의 잠재적 위험 및 과제
높은 비용이 액세스의 보급을 억제
우주 관광 사업의 인프라가 한정적
성장 가능성 분석
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 경쟁 구도
소개
기업 점유율 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략 전망 매트릭스
제5장 시장 추계·예측 : 고도별, 2021-2032년
주요 동향
궤도
준궤도
기타
제6장 시장 추계·예측 : 최종사용자별, 2021-2032년
주요 동향
정부기관
궤도
준궤도
기타
상업
궤도
준궤도
기타
기타
궤도
준궤도
기타
제7장 시장 추계·예측 : 지역별, 2021-2032년
주요 동향
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
호주
싱가포르
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
UAE
남아프리카
사우디아라비아
기타 중동 및 아프리카
제8장 기업 프로파일
Airbus
Astroscale Holdings Inc.
Axiom Space, Inc.
Bigelow Aerospace
Blue Origin Enterprises, LP
Elysium Space
Excalibur Almaz
Isar Aerospace
Orion Span
Rocket Lab USA, Inc.
Space Adventures, Inc.
Space Island Group
Space Perspective
SpaceX
The Boeing Company
Virgin Galactic Holdings, Inc.
World View Enterprises, Inc.
Zero 2 Infinity
Zero Gravity Corporation
JHS
영문 목차
영문목차
Space tourism market size is anticipated to grow at over 36.5% CAGR between 2024 and 2032 driven by rapid advancements in space travel technology and the increasing involvement of private companies.
With space agencies and private enterprises making significant strides in developing reusable rocket systems and spacecraft, the cost of space travel is gradually decreasing, making it more accessible to a broader audience. The entry of companies like SpaceX, Blue Origin, and Virgin Galactic into the market has also spurred competition and investments, further accelerating the development of space tourism infrastructure and services. For instance, in June 2024, Virgin Galactic selected paying passengers to the edge of space, marking a significant milestone as the space industry continues to expand and diversify.
As space tourism has become a reality, it is appealing to those eager to explore beyond Earth, driven by the allure of experiencing weightlessness and viewing Earth from space. Marketing efforts and media coverage of early space tourism missions for generating excitement and public interest is further adding to the market growth.
The overall industry is segmented into altitude, end user, and region.
Based on altitude, the space tourism market from the orbital segment is poised to grow between 2024 and 2032 backed by its immersive and prestigious experience compared to suborbital flights. Orbital space tourism involves traveling to space and orbiting Earth for providing passengers with extended periods of weightlessness and breathtaking views from space.
Based on end user, the space tourism market size from the government segment is set to witness significant CAGR from 2024 to 2032. This is driven by the hefty investments in space infrastructure for fostering public-private partnerships and supporting R&D activities in space technologies. Governments are also providing funding and regulatory frameworks to facilitate the growth of commercial space ventures, creating a more favorable environment for space tourism companies.
Asia Pacific space tourism industry is expected to accrue notable expansion from 2024 to 2032. This is attributed to rapid economic growth and increasing affluence, which have expanded the consumer base for luxury and experiential travel. As rising incomes are creating the demand for unique experiences, affluent individuals in the region are increasingly interested in space tourism. The significant investments in space technology from both governments and private enterprises, leading to advancements in space travel infrastructure and reducing the cost of access will stimulate the regional market growth.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology & Scope
1.1 Market scope & definition
1.2 Research design
1.2.1 Research approach
1.2.2 Data collection methods
1.3 Base estimates & calculations
1.3.1 Base year calculation
1.3.2 Key trends for market estimation
1.4 Forecast model
1.5 Primary research and validation
1.5.1 Primary sources
1.6 Data mining sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.2 Supplier landscape
3.2.1 Spacecraft manufacturers
3.2.2 Launch service providers
3.2.3 Technology provider
3.2.4 End user
3.3 Profit margin analysis
3.4 Technology & innovation landscape
3.5 Patent analysis
3.6 Key news & initiatives
3.7 Regulatory landscape
3.8 Impact forces
3.8.1 Growth drivers
3.8.1.1 Technological advancements in aerospace innovation and efficiency
3.8.1.2 Rising demand from affluent individuals seeking unique experiences
3.8.1.3 Supportive government policies and partnerships
3.8.1.4 Private sector investments fostering competition and innovation
3.8.2 Industry pitfalls & challenges
3.8.2.1 High costs inhibit widespread accessibility
3.8.2.2 Limited infrastructure for space tourism operations
3.9 Growth potential analysis
3.10 Porter's analysis
3.10.1 Supplier power
3.10.2 Buyer power
3.10.3 Threat of new entrants
3.10.4 Threat of substitutes
3.10.5 Industry rivalry
3.11 PESTEL analysis
Chapter 4 Competitive Landscape, 2023
4.1 Introduction
4.2 Company market share analysis
4.3 Competitive positioning matrix
4.4 Strategic outlook matrix
Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Altitude 2021 - 2032 ($Mn, Number of Visitors)
5.1 Key trends
5.2 Orbital
5.3 Sub-orbital
5.4 Others
Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By End User, 2021 - 2032 ($Mn, Number of Visitors)
6.1 Key trends
6.2 Government
6.2.1 Orbital
6.2.2 Sub-orbital
6.2.3 Others
6.3 Commercial
6.3.1 Orbital
6.3.2 Sub-orbital
6.3.3 Others
6.4 Others
6.4.1 Orbital
6.4.2 Sub-orbital
6.4.3 Others
Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Mn, Number of Visitors)