세계의 자동차 애프터마켓 OE 액세서리(2025-2030년)
OE Accessories in the Automotive Aftermarket, Global, 2025-2030
상품코드 : 1725039
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 58 Pages
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한글목차

CASE 자동차에 적합한 액세서리의 채택 증가, 커스터마이징, 안전, 지속가능성에 대한 강한 관심으로 자동차 애프터마켓의 OE 액세서리는 혁신적 성장을 이루고 있습니다.

이 보고서는 북미, 유럽 및 아시아태평양의 자동차 애프터마켓 OE 액세서리(OES) 채널에 초점을 맞춘 2024-2030년 시장 동향, 기술 발전, 소비자 선호도 변화 등 주요 측면을 자세히 분석하여 OES 채널에 초점을 맞춘 세계 OE 액세서리 시장에 대해 조사했습니다.

본 조사에서는 자동차 액세서리를 외부 액세서리, 내부 액세서리, 전기 및 전자-커넥티비티 액세서리, 자동차 관리-미용 액세서리로 분류했습니다.

Ford Motor Company, Toyota Motor Company, Volkswagen AG, General Motors Company와 같은 주요 OEM 기업의 혁신과 협업에 초점을 맞추었습니다.

또한, 주요 촉진요인, 커넥티드, 자율주행, 공유, 전동화(CASE) 시스템, 전자상거래, 기술 발전의 영향에 대한 논의도 다루고 있습니다. 또한 OEM과 공급업체의 전략적 협력 관계와 개인 소유주, 차량 운영자, DIY/DIFM 고객의 진화하는 요구사항에 대한 대응도 살펴봅니다. 또한 이 보고서는 경쟁이 치열해지고 있는 자동차 액세서리 시장에서 OEM이 고객과의 관계를 강화하고 시장 점유율을 확보할 수 있는 실행 가능한 기회를 파악합니다.

자동차 애프터마켓에서 OE 액세서리가 자동차 애프터마켓의 3대 전략 과제에 미치는 영향

혁신적인 비즈니스 모델

왜? 개인화된 경험과 편의성은 자동차 소비자의 가장 큰 기대치입니다. 이러한 수요를 충족시키기 위해 OEM은 혁신적인 비즈니스 모델을 통해 애프터마켓 액세서리를 통해 수익을 다각화하고 판매량을 늘리고 있습니다. 이는 또한 판매 후 고객과 소통하고 브랜드 충성도에 기여하는 매개체가 되기도 합니다.

FROST의 견해: 향후 OEM은 데이터, 디지털 플랫폼, 지속가능성을 활용하여 보다 혁신적이고 개인화된 기술 지원 액세서리를 제공함과 동시에 수익원을 확대하고 고객 충성도를 높일 수 있을 것으로 보입니다.

고객 가치사슬 압축

소비자는 빠르고 원활한 구매 경험을 원합니다. 밸류체인을 압축하면 구매 경험이 향상되고 만족도가 높아지며, OEM은 유통 간소화를 통해 소비자에 대한 직접적인 통찰력을 얻고 경쟁이 치열한 시장에서 맞춤형 제품을 제공할 수 있습니다.

FROST의 견해: 전반적으로 앞으로의 트렌드는 속도, 편의성, 효율성에 의해 정의될 것이며, OEM은 소비자와의 직접적인 관계를 우선시하고, 기술을 활용하여 마찰을 최소화하고, 보다 합리적이고 개인화되고 빠른 구매 경험을 제공할 것으로 보입니다.

파괴적 기술

왜? IoT, 스마트 디바이스, EV 액세서리와 같은 파괴적 기술은 OEM이 경쟁사와의 차별화를 꾀할 수 있도록 도와줍니다. 이러한 혁신은 시장 트렌드에 부합하고, 연결성과 지속가능성에 대한 수요를 충족시키며, 전기차 보급이 확대됨에 따라 제공되는 제품에 미래지향성을 부여하고 있습니다.

FROST의 견해: 이는 OEM이 애프터마켓용 액세서리를 설계, 제조, 판매하는 방식을 재구성할 것입니다. 앞으로 시장은 편의성과 사용자 정의성을 높이기 위해 더 스마트하고, 더 연결성이 높고, 더 맞춤화된 제품으로 전환될 것으로 보입니다. 새로운 기술의 통합을 통해 OEM은 사업의 미래를 보장할 수 있게 될 것입니다.

성장 촉진요인

자동차 애프터마켓의 OE 액세서리(OE 액세서리)(세계, 2025-2030년)

성장 억제요인

자동차 애프터마켓의 OE 액세서리(OE 액세서리)(세계, 2025-2030년)

분석 범위

목차

자동차 애프터마켓 OE 액세서리의 변모

에코시스템

성장요인

성장 기회 영역

부록과 다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

The Automotive OE Accessories Aftermarket is Experiencing Transformational Growth due to the Increasing Adoption of Accessories Suited for CASE Vehicles and a Strong Focus on Customization, Safety, and Sustainability

The study provides an in-depth analysis of the global automotive OE accessories market across North America, Europe, and Asia-Pacific (APAC). It covers important aspects such as market trends, technological advancements, and changing consumer preferences from 2024 to 2030, focusing on the OES channel.

The study segments automotive accessories into external accessories, internal accessories, electrical, electronics, and connectivity accessories, and car care and aesthetics accessories.

It highlights innovations and collaborations by leading OEMs, such as Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, and General Motors Company.

The study also covers key growth drivers and discusses the impact of connected, autonomous, shared, and electric (CASE) systems, eCommerce, and technological advancements. It also examines strategic collaborations between OEMs and suppliers and how they address the evolving requirements of private owners, fleet operators, and DIY/DIFM customers. In addition, the study identifies actionable opportunities for OEMs to enhance customer engagement and capture market share in the increasingly competitive automotive accessories landscape.

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OE Accessories in the Automotive Aftermarket

Innovative Business Models

WHY Personalized experience and convenience are automotive consumers' primary expectations. To meet these demands, OEMs are using innovative business models to diversify revenue and enhance sales volumes through aftermarket accessories. This also becomes a medium to engage with customers post-sales and contribute to brand loyalty.

FROST PERSPECTIVE In the future, OEMs will leverage data, digital platforms, and sustainability to offer more innovative, personalized, and tech-enabled accessories while expanding their revenue streams and enhancing customer loyalty.

Customer Value Chain Compression

WHY Consumers want fast and seamless purchase experiences. Compressed value chains boost the purchase experience and improve satisfaction. OEMs can gain direct consumer insights through simplified distribution, offering customized products in a highly competitive market.

FROST PERSPECTIVE Overall, future trends will be defined by speed, convenience, and efficiency. OEMs will prioritize direct consumer engagement, leveraging technology to minimize friction and deliver a more streamlined, personalized, and responsive purchase experience.

Disruptive Technologies

WHY Disruptive technologies, such as IoT, smart devices, and EV accessories, help OEMs stand out from competitors. These innovations align with market trends, meeting demand for connectivity and sustainability while future-proofing offerings as EV adoption grows.

FROST PERSPECTIVE This reshapes how OEMs design, manufacture, and distribute aftermarket accessories. In the future, the market will shift to smarter, more connected, and customized offerings to enhance convenience and customization. The integration of new technologies will allow OEMs to future-proof their businesses.

Growth Drivers

OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Drivers, Global, 2025-2030

Growth Restraints

OE Accessories in the Automotive Aftermarket: Growth Restraints, Global, 2025-2030

Scope of Analysis

Table of Contents

Transformation in OE Accessories in the Automotive Aftermarket

Ecosystem

Growth Generator

Growth Opportunity Universe

Appendix & Next Steps

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