Rivian Automotive의 전략적 프로파일링
Strategic Profiling of Rivian Automotive
상품코드 : 1461265
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 79 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,146,000
Web Access (Regional License) help
Frost & Sullivan의 웹사이트 로그인 패스워드가 발행되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공될 예정입니다. PDF 보고서를 동일 사업장에서 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다


한글목차

미래지향적 관점, 기술 전략, 지리적 확장을 통해 성장 기회 창출에 주력하는 틈새 시장 기업

자동차 업계에서 지속 가능한 교통수단으로의 전환은 전기자동차(EV) 판매량, 혁신적인 기술 기반 솔루션, 세계 진출, 수직적 통합을 촉진하고 있습니다. 포드와 제너럴 모터스(GM)와 같은 대형 자동차 제조업체들이 EV 제품 출시를 가속화하고 있으며, Rivian Automotive(Libyan Automotive, 이하 리비안)와 루시드(Lucid)와 같은 신생 업체들이 최첨단 설계로 영향력을 발휘하고 있습니다. 애플과 화웨이는 전기차 산업에 진출할 것으로 예상되는 하이테크 대기업 중 하나이며, 경쟁이 치열해지고 있습니다. 환경 문제, 정부 인센티브, 배터리 비용의 하락은 전기차 산업에 대한 관심을 높이는 주요 요인입니다. 이러한 요인들은 기술 발전과 비용 절감을 촉진하고, 궁극적으로 혁신적이고 저렴한 EV의 다양한 선택을 통해 소비자에게 혜택을 줄 것입니다. 이러한 배경에서 리비안은 모험용 차량 분야에서 틈새 시장을 공략하는 파괴적 신규 시장 진출기업로, 2009년에 설립된 리비안의 EV는 흠잡을 데 없는 품질과 모험을 위해 고안된 독특한 기능을 자랑합니다. 이 전략적 프로파일링 분석은 Rivian Automotive의 미국, 유럽, 중국 등의 주요 수익원, 기술 및 성장 파트너십, 주요 산업 전략에 대한 Rivian Automotive의 주요 수익원을 조사했습니다. 분석은 리비안의 제품 포트폴리오, 차량 사양, 비교 가격, 커넥티드 기능, 자율주행 플랫폼 기능, EV 플랫폼 사양을 검토합니다. 또한 재무 상태, 생산 및 인도량, 지역 확장 계획, 잠재적인 업계 문제를 극복하기 위한 노력, 예측 기간 동안의 성장 기회 등을 자세히 분석합니다.

주요 과제

목차

리비안 성장 환경에 영향을 미치는 변혁

리비안 비즈니스 에코시스템

성장요인

성장 환경

기업 개요

제품과 소매 전략

기술 전략

경쟁 분석

전략 분석

성장 기회 영역

베스트 프랙티스 평가

Frost Radar

다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

A Niche Player Focused on Driving Growth Opportunities through Visionary Perspective, Technology Strategy, and Geographic Expansion

The automotive industry's transition toward more sustainable transportation is driving the exponential growth of electric vehicle (EV) sales volumes, transformative technology-driven solutions, global coverage, and vertical integration. Leading automotive OEMs, including Ford and General Motors, are accelerating the rollout of EV offerings, while newer entrants such as Rivian Automotive (Rivian) and Lucid are making an impact with their cutting-edge designs. Apple and Huawei are among the tech giants expected to enter the EV industry, intensifying competition. Environmental concerns, government incentives, and falling battery costs are the primary drivers of this collective interest in the EV industry. These factors fuel technology advancements and cost reductions, ultimately benefiting consumers with a broader choice of innovative and affordable EVs. Against this backdrop, Rivian is a disruptive new entrant carving a niche position in the adventure vehicle segment. Established in 2009, the company's EVs boast impeccable build quality and unique features designed for adventure purposes. This strategic profiling analysis investigates Rivian Automotive, Inc.'s (Rivian) journey as an EV automaker, management, primary investors, funding, and strategic partnerships. It explores Rivian's primary revenue streams, technology and growth partnerships, and critical industry strategies across countries such as the United States, Europe, and China. The analysis examines Rivian's product portfolio, vehicle specifications, comparative pricing, connected features, autonomous platform capabilities, and EV platform specifications. Providing an in-depth study of its financials, production, and delivery numbers, the analysis also covers Rivian's geographic expansion plans, initiatives to overcome potential industry challenges, and growth opportunities over the forecast period.

Key Issues Addressed

Table of Contents

Transformation Impacting Rivian's Growth Environment

Rivian's Business Ecosystem

Growth Generator

Growth Environment

Company Overview

Product and Retail Strategy

Technology Strategy

Competitor Analysis

Strategic Analysis

Growth Opportunity Universe

Best Practices Recognition

Frost Radar

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기