가치사슬의 장기적이고 지속가능한 파트너십이 전기자동차 OEM 배터리 애프터세일즈 성장 가능성의 기반이 될 것입니다.
전기자동차(EV) 배터리의 애프터세일즈는 자동차의 성능, 신뢰성 및 수명에 영향을 미치기 때문에 EV 고객 여정에서 중요한 부분입니다. 주문자상표부착생산자(OEM)는 배터리 상태 모니터링, 보증기간 연장, 재활용, 재사용 등 고객의 애로사항과 선호도를 충족시킬 수 있는 혁신적이고 맞춤화된 솔루션을 제공해야 합니다. 이를 통해 OEM은 경쟁사와 차별화하고 고객의 충성도와 신뢰를 구축할 수 있으며, EV 배터리 애프터세일즈는 빠르게 변화하는 경쟁 시장에서 OEM과 채널 파트너에게 도전과 기회를 동시에 제공합니다.
이 보고서는 북미와 유럽 주요 전기자동차 OEM의 배터리 애프터세일즈 전략을 배터리 수리, 유지보수, 보증, 배터리 4R, 배터리 관리 시스템, 배터리 원격 진단 및 예후 진단, 배터리 역물류, 플릿용 배터리 서비스 등 다양한 측면에서 종합적으로 분석하고 벤치마킹합니다.
이 보고서는 주목할 만한 다른 EV OEM과 OES 채널 외의 가치사슬 참여자들에게 잠재적인 다운스트림 기회를 간략하게 분석합니다. 이 보고서는 우수한 파트너십 모범 사례와 사례 연구를 소개하고, OEM이 EV 배터리 애프터세일즈를 강화할 수 있는 방안을 제시합니다. 마지막으로, 이 보고서는 EV 애프터세일즈 생태계의 OEM 및 기타 이해관계자들이 이 역동적인 영역에서 새로운 트렌드와 기회를 활용할 수 있도록 귀중한 인사이트와 제안을 제공합니다. 기준 연도는 2022년, 예측 기간은 2023-2030년입니다.
Long-term Sustainable Partnerships in the Value Chain Will Be the Base for Growth Potential in Electric Vehicle OEM Battery Aftersales
Electric vehicle (EV) battery aftersales are a key aspect of the EV customer journey, as they affect the vehicle's performance, reliability, and lifespan. Original equipment manufacturers (OEMs) need to offer innovative and tailored solutions that address customer pain points and preferences, such as battery health monitoring, warranty extension, recycling, and reuse. By doing so, OEMs can differentiate themselves from competitors and build customer loyalty and trust. EV battery aftersales present both challenges and opportunities for OEMs and their channel partners in a fast-changing and competitive market.
This report provides a comprehensive analysis and benchmarking of the leading EV OEM's battery aftersales strategies in North America and Europe, covering various aspects such as battery repair, maintenance and warranty, battery 4R, battery management system, battery remote diagnostics and prognostics, battery reverse logistics, and battery services for fleets.
This study also includes a brief analysis of the other notable EV OEMs and the potential downstream opportunities for value chain participants outside the OES channel. The report showcases best practices and case studies of standout partnerships and identifies avenues for OEMs to enhance their EV battery aftersales offerings. Finally, it also provides valuable insight and recommendations for OEMs and other stakeholders in the EV aftersales ecosystem to help them leverage the emerging trends and opportunities in this dynamic space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2030.