유럽과 북미의 MaaS(Mobility-as-a-Service) 성장 기회
European and North American Mobility-as-a-Service Growth Opportunities
상품코드 : 1389128
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 80 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,146,000
Web Access (Regional License) help
Frost & Sullivan의 웹사이트 로그인 패스워드가 발행되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공될 예정입니다. PDF 보고서를 동일 사업장에서 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다


한글목차

오픈 데이터 정책, 데이터 공유, 민관 협력, 정부의 지원은 성공에 필수적입니다.

북미와 유럽에서는 노동 환경의 진화와 산업 구조의 변화로 인해 도시 이동에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있습니다. 도시들은 교통망을 보다 유연하고 지속가능하게 만들기 위해 교통망 재검토에 더욱 적극적으로 나서고 있습니다. 시민의 요구를 충족하고, 통합적이고 효율적인 교통 시스템을 보장하며, 지구 환경 목표를 준수하기 위해서는 혁신적인 솔루션이 필요합니다. 지속 가능한 모빌리티는 급속한 도시화와 교통 체증 증가라는 과제를 해결할 수 있습니다.

MaaS(Mobility-as-a-Service)는 여러 공급자가 제공하는 다양한 교통수단을 하나의 앱으로 통합하여 여행과 관련된 모든 사항(여행 계획, 결제 등)을 처리합니다. 향후에는 다른 부가가치 서비스도 포함될 것으로 예상되며, MaaS는 사용자를 위한 독립적인 기업 대 고객(B2C) 솔루션으로 등장하고 있으며, 지방 정부 및 지방 자치 단체는 MaaS 플랫폼에 대한 광범위한 관심과 채택을 등록하고 있습니다. MaaS 시장은 아직 초기 단계에 있으며, 비즈니스 모델과 수익 모델도 진화하고 있으며, MaaS 공급자에게는 모빌리티 네트워크를 최적화하는 데 필요한 도구, 데이터 및 기술을 제공할 수 있는 기회입니다.

기타 주제는 다음과 같습니다.
  • MaaS 사업자와 밸류풀의 대응 가능한 시장(2030년 말까지)
  • 모빌리티 생태계 이해관계자 및 예상되는 생태계 진화 전망
  • 구현 모델과 성공 예측 수준
  • 단기, 중기, 장기 시장 동향

목차

전략적 과제

성장 기회 분석

성장 기회 분석 : 유럽

성장 기회 분석 : 북미

주요 기업 개요

성장 기회 유니버스

결론

다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

Open Data Policies, Data Sharing, Public-Private Partnerships, and Government Pushes Vital for Success

Evolving work environments and shifting industry structures in North America and Europe have changed consumer preferences for urban mobility. Cities have become more proactive in rethinking their transportation networks to make them more flexible and sustainable. Innovative solutions are necessary to meet citizens' needs, ensure integrated and efficient transportation systems, and comply with global environmental goals. Sustainable mobility can solve the challenges of rapid urbanization and increased congestion.

Mobility-as-a-service (MaaS) consolidates various transport modes from different providers into a single app that handles all travel matters (e.g., travel planning and payments). In the future, it will include other value-added services. MaaS emerged as a stand-alone business-to-customer (B2C) solution for users, and local and regional governments are registering widespread interest in and adoption of MaaS platforms. This is an opportunity for MaaS providers to offer the necessary tools, data, and technology to optimize mobility networks. The MaaS market is still in the nascent phase, with evolving business and revenue models.

Other topics covered include:

Table of Contents

Strategic Imperatives

Growth Opportunity Analysis

Growth Opportunity Analysis: Europe

Growth Opportunity Analysis: North America

Key Company Profiles

Growth Opportunity Universe

Conclusions

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기