표준 카본블랙 시장 규모, 점유율, 성장 및 세계 산업 분석 : 유형별, 용도별, 지역별 인사이트 및 예측(2024-2032년)
Standard Carbon Black Market Size, Share, Growth and Global Industry Analysis By Type & Application, Regional Insights and Forecast to 2024-2032
상품코드:1883049
리서치사:Fortune Business Insights Pvt. Ltd.
발행일:2025년 11월
페이지 정보:영문 200 Pages
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한글목차
표준 카본블랙 시장의 성장 요인
세계의 표준 카본블랙 시장은 고무, 플라스틱, 타이어, 잉크, 페인트 산업의 안정적인 수요에 힘입어 꾸준히 확대되고 있습니다. 2024년에는 시장 규모가 244억 5,000만 달러에 달했고, 아시아태평양의 자동차 산업 및 제조업의 급속한 성장에 견인된 견조한 소비를 반영하고 있습니다. 향후 타이어 생산, 산업용 고무 제품, 건설 관련 자재로부터의 견조한 수요에 힘입어 시장 규모는 2025년에 255억 4,000만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다. 2032년까지 세계의 표준 카본블랙 시장은 352억 1,000만 달러에 이를 것으로 예상되고 있으며, 다양한 산업용 응용 분야에서 비용 효율적인 강화제 및 착색제로서 카본블랙의 채택이 지속됨을 보여주고 있습니다.
표준 카본블랙은 석유 및 천연 가스와 같은 탄화수소를 제어하는 불완전 연소에 의해 제조됩니다. 그 착색 특성, 자외선 보호 효과, 특히 타이어 제조에 있어서 고무 컴파운드의 강화 능력으로부터, 세계적으로 이용되고 있습니다. 빌라 카본, 캐봇 코퍼레이션, 도카이 카본, 이메리스, 미쓰비시 케미컬 그룹 등 주요 기업들이 이 업계에서 계속 주도적인 역할을 하고 있습니다.
시장 동향
시장에서는 비용 효율적인 생산과 응용 범위 확대를 위한 변화가 발생하고 있습니다. 제조업체는 품질을 유지하면서 운영 비용을 줄이기 위해 분산 기술 개선,보다 효율적인 반응 장치 및 가공 기술 향상을 적극적으로 도입하고 있습니다. 게다가 신흥경제국에서는 고무, 플라스틱, 페인트, 인쇄 잉크 용도에 있어서 카본블랙의 대량 수요가 지속적으로 증가하고 있습니다. 이와 같이 사용 범위가 확대되고 있는 것은 본 제품이 필수적인 공업 재료로서의 역할을 강화하고 있습니다.
시장 성장 촉진요인
시장의 주요 성장 촉진요인은 세계 제조 활동의 확대와 인프라 개발의 진전입니다. 건설자재, 자동차부품, 포장재, 소비재의 생산 확대에 따라 표준 카본블랙 수요가 증가하고 있습니다. 타이어, 성형 고무 부품, 산업용 호스, 씰, 개스킷, 플라스틱 안료 등 다양한 용도로 널리 사용됩니다. 합리적인 가격과 제품의 강도와 내구성을 향상시키는 능력은 대량 생산에 필수적인 요소입니다.
또한 아시아태평양의 도시화 가속과 중국·인도의 견조한 공업 생산이 함께 제품 수요를 확대하고 있습니다. 예를 들어, 중국은 2023년에 213억 달러 상당의 타이어를 수출했으며, 카본블랙을 기반으로 한 제품의 주요 소비국이자 수출국으로서의 지위를 강조했습니다.
시장 성장 억제요인
원자재 가격 변동성은 주요 제약 요인으로 남아 있습니다. 표준 카본블랙은 주로 석유 유래의 탄화수소 원료에 의존하고 있기 때문에 세계의 원유·천연 가스 가격의 변동이 생산 비용 전체에 크게 영향을 미칩니다. 에너지 및 원료 비용의 예측 어려움으로 인해 제조업체는 안정적인 가격 전략과 이익률을 유지하는 데 어려움을 겪지 않습니다.
시장 기회
주요 경제권에서 급속히 확대되고 있는 전기자동차(EV) 분야에 큰 기회가 존재합니다. 카본블랙은 타이어 이외의 고무 부품, 배터리 케이블 절연재, 전도성 플라스틱, 자동차의 언더바디 부품 등 EV 부품에서의 사용이 증가하고 있습니다. 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 49%로 성장이 예상되는 인도 EV 시장에서는 고성능 타이어와 경량 EV 부품을 지원하기 위해 대량의 카본블랙이 필요할 것입니다.
시장의 과제
환경 문제, 특히 카본블랙 제조에 수반되는 배출물이나 입자상 물질이 중대한 과제가 되고 있습니다. 제조업체는 세계 환경 규정을 준수하기 때문에 배출 가스 제어 기술과 깨끗한 생산 시스템에 많은 투자를해야합니다. 이러한 설비 갱신은 기존 제조업체의 운영 경비를 증가시켜 확장 계획의 지연을 초래하고 있습니다.
부문별 인사이트
용도별
2024년에는 타이어 분야가 시장을 견인했습니다. 고무 컴파운드의 강도 강화, 타이어 내구성의 향상, 내열성 향상에 필수적인 역할을 하고 있기 때문입니다. 고무품분야도 씰, 개스킷, 호스, 방진부품 등의 공업제품을 원동력으로 견조한 성장을 보였습니다. 플라스틱 분야에서 카본블랙은 옥외용 파이프, 자동차용 플라스틱, 전기 부품 등의 제품에 있어서 내자외선성, 착색성, 전도성을 지지하고 있습니다.
지역별 전망
아시아태평양
2024년 이 지역은 142억 1,000만 달러로 세계 시장을 선도해 세계 점유율의 58.11%를 차지했습니다. 중국, 인도, 동남아시아의 강력한 고무, 타이어, 자동차 및 건설 산업이 아시아태평양을 표준 카본블랙의 최대 생산지 및 소비지로 유지하고 있습니다.
북미
자동차 제조, 건설활동, 전기자동차(EV)의 보급 확대가 성장을 견인하고 있습니다. 미국은 주요 소비국이며 2023년에는 630억 달러 상당의 자동차를 수출했습니다.
유럽
연비 효율이 높은 자동차 및 전기자동차에 사용되는 고품질 고무 플라스틱 부품에 대한 수요를 촉진하는 엄격한 규제가 수요를 지원합니다.
라틴아메리카, 중동, 아프리카
이 지역에서는 산업활동 활성화, 인프라 투자 확대, 자동차 생산 증가가 진행되고 있어 꾸준한 성장 가능성을 창출하고 있습니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
제3장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
제4장 주요 인사이트
세계의 주요 시장 동향
주요 발전 : 합병, 인수, 제휴 등
최신 기술적 진보
규제 환경에 대한 인사이트
Porter's Five Forces 분석
관세가 시장에 미치는 영향
제5장 세계의 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
주요 조사 결과/요약
용도별
타이어
고무 제품
플라스틱
잉크 및 코팅
기타
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 북미의 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
국가별
미국
캐나다
제7장 유럽의 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
국가별
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
러시아
기타 유럽
제8장 아시아태평양의 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
국가별
중국
인도
일본
한국
태국
인도네시아
기타 아시아태평양
제9장 라틴아메리카 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
국가별
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 라틴아메리카
제10장 중동 및 아프리카의 표준 카본블랙 시장 분석, 인사이트 및 예측(2019-2032년)
국가별
GCC
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제11장 경쟁 분석
Birla Carbon(India)
Beilum Carbon Chemical Limited(China)
Cabot Corporation(US)
Tokai Carbon Co., Ltd.(Japan)
Omsk Carbon Group(Russia)
Orion Engineered Carbons SA(Luxembourg)
Imerys(France)
Himadri Speciality Chemicals Ltd.(India)
Longxing Chemical Stock Co., Ltd(China)
Mitsubishi Chemical Group Corporation(Japan)
제12장 전략적 제안
KTH
영문 목차
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Growth Factors of standard carbon black Market
The global standard carbon black market continues to expand steadily, driven by consistent demand across rubber, plastics, tires, inks, and coatings industries. In 2024, the market reached USD 24.45 billion, reflecting strong consumption led by Asia Pacific's rapidly growing automotive and manufacturing sectors. Moving forward, the market is projected to rise to USD 25.54 billion in 2025, supported by robust demand from tire production, industrial rubber goods, and construction-related materials. By 2032, the global standard carbon black market is forecast to reach USD 35.21 billion, indicating sustained adoption of carbon black as a cost-effective reinforcing and pigmentation agent across various industrial applications.
Standard carbon black is produced through the controlled, incomplete combustion of hydrocarbons such as oil or natural gas. It is utilized globally for its pigmenting properties, UV protection, and ability to strengthen rubber compounds-particularly in tire construction. Major companies such as Birla Carbon, Cabot Corporation, Tokai Carbon, Imerys, Mitsubishi Chemical Group, and others remain dominant players in this industry.
Market Trends
The market is experiencing a shift toward cost-efficient production and greater application versatility. Manufacturers are increasingly adopting improved dispersion technologies, more efficient reactors, and upgraded processing techniques to reduce operational costs while maintaining quality. Additionally, emerging economies continue to drive high-volume demand for carbon black in rubber, plastic, coating, and printing ink applications. This broadening scope of usage is reinforcing the product's role as an essential industrial material.
Market Drivers
A major driver of the market is the rise in global manufacturing activity and infrastructure development. As production expands across construction materials, automotive components, packaging, and consumer goods, demand for standard carbon black grows. It is widely used in tires, molded rubber components, industrial hoses, seals, gaskets, and pigments in plastics. Its affordability and ability to enhance product strength and longevity make it indispensable for mass manufacturing.
Additionally, the accelerated urbanization in Asia Pacific, coupled with strong industrial output in China and India, has amplified product demand. For instance, China exported USD 21.3 billion worth of tires in 2023, emphasizing its position as a major consumer and exporter of carbon-black-based products.
Market Restraints
Volatility in raw material prices remains a key restraint. Since standard carbon black depends on hydrocarbon feedstocks-mainly petroleum-based-the fluctuations in global crude oil and natural gas prices significantly impact overall production costs. Manufacturers often face challenges in maintaining stable pricing strategies and profit margins due to unpredictable energy and feedstock costs.
Market Opportunities
A strong opportunity lies in the electric vehicle (EV) sector, which is expanding rapidly across key economies. Carbon black is increasingly used in EV components such as non-tire rubber parts, battery cable insulation, conductive plastics, and underbody automotive components. India's EV market, expected to grow at 49% CAGR through 2030, will require substantial volumes of carbon black to support high-performance tires and lightweight EV components.
Market Challenges
Environmental concerns-particularly emissions and particulates from carbon black production-pose significant challenges. Manufacturers must invest heavily in emission control technologies and cleaner production systems to comply with global environmental regulations. These upgrades increase operational expenditures and slow expansion plans for traditional producers.
Segmental Insights
By Application
The tire segment dominated the market in 2024 due to the product's essential role in reinforcing rubber compound strength, improving tire durability, and enhancing heat resistance. The rubber products segment also saw strong growth, driven by industrial items such as seals, gaskets, hoses, and anti-vibration parts. In plastics, carbon black supports UV resistance, pigmentation, and conductivity for products like outdoor pipes, automotive plastics, and electrical components.
Regional Outlook
Asia Pacific
The region led the global market with USD 14.21 billion in 2024, securing 58.11% of global share. Strong rubber, tire, automotive, and construction industries in China, India, and Southeast Asia continue to make Asia Pacific the largest producer and consumer of standard carbon black.
North America
Growth is driven by automotive manufacturing, construction activity, and rising EV adoption. The U.S. remains a key consumer, exporting USD 63 billion worth of vehicles in 2023.
Europe
Demand is supported by strict regulations that push manufacturers toward high-quality rubber and plastic components used in fuel-efficient and electric vehicles.
Latin America & Middle East/Africa
These regions are experiencing increased industrial activity, infrastructure investments, and rising automotive production, creating steady growth potential.
Conclusion
As the market advances from USD 24.45 billion in 2024 to USD 35.21 billion by 2032, standard carbon black remains a cornerstone material across global manufacturing. Its reinforcing properties, coloring performance, and affordability ensure enduring demand across tires, plastics, rubber goods, inks, and coatings. With expanding EV manufacturing, rising industrial output, and emerging market growth, the industry will sustain strong momentum throughout the forecast period.
Segmentation By Application
Tire
Rubber Products
Plastics
Inks & Coatings
Others
By Region
North America (By Application and Country/Sub-region)
U.S. (By Application)
Canada (By Application)
Europe ((By Application, and Country/Sub-region)
Germany (By Application)
U.K. (By Application)
France (By Application)
Spain (By Application)
Italy (By Application)
Russia (By Application)
Rest of Europe (By Application)
Asia Pacific (By Application and Country/Sub-region)
China (By Application)
India (By Application)
Japan (By Application)
South Korea (By Application)
Thailand (By Application)
Indonesia (By Application)
Rest of Asia Pacific (By Application)
Latin America (By Application and Country/Sub-region)
Brazil (By Application)
Mexico (By Application)
Argentina (By Application)
Rest of Latin America (By Application)
Middle East & Africa (By Application and Country/Sub-region)
GCC (By Application)
South Africa (By Application)
Rest of Middle East & Africa (By Application)
Table of Content
1. Introduction
1.1. Research Scope
1.2. Market Segmentation
1.3. Research Methodology
1.4. Definitions and Assumptions
2. Executive Summary
3. Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Restraints
3.3. Market Opportunities
4. Key Insights
4.1. Key Market Trends in the Global Market
4.2. Key Developments: Mergers, Acquisition, Partnership, etc.
4.3. Latest Technological Advancement
4.4. Insights on Regulatory Scenario
4.5. Porters Five Forces Analysis
4.6. Impact of Tariffs on the Market
5. Global Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
5.1. Key Findings / Summary
5.2. By Application
5.2.1. Tire
5.2.2. Rubber Products
5.2.3. Plastics
5.2.4. Inks & Coatings
5.2.5. Others
5.3. By Region
5.3.1. North America
5.3.2. Europe
5.3.3. Asia Pacific
5.3.4. Latin America
5.3.5. Middle East & Africa
6. North America Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
6.1. Key Findings / Summary
6.2. By Application
6.2.1. Tire
6.2.2. Rubber Products
6.2.3. Plastics
6.2.4. Inks & Coatings
6.2.5. Others
6.3. By Country
6.3.1. U.S.
6.3.1.1. By Application
6.3.1.1.1. Tire
6.3.1.1.2. Rubber Products
6.3.1.1.3. Plastics
6.3.1.1.4. Inks & Coatings
6.3.1.1.5. Others
6.3.2. Canada
6.3.2.1. By Application
6.3.2.1.1. Tire
6.3.2.1.2. Rubber Products
6.3.2.1.3. Plastics
6.3.2.1.4. Inks & Coatings
6.3.2.1.5. Others
7. Europe Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
7.1. Key Findings / Summary
7.2. By Application
7.2.1. Tire
7.2.2. Rubber Products
7.2.3. Plastics
7.2.4. Inks & Coatings
7.2.5. Others
7.3. By Country
7.3.1. Germany
7.3.1.1.
7.3.1.1.1. Tire
7.3.1.1.2. Rubber Products
7.3.1.1.3. Plastics
7.3.1.1.4. Inks & Coatings
7.3.1.1.5. Others
7.3.2. U.K.
7.3.2.1. By Application
7.3.2.1.1. Tire
7.3.2.1.2. Rubber Products
7.3.2.1.3. Plastics
7.3.2.1.4. Inks & Coatings
7.3.2.1.5. Others
7.3.3. France
7.3.3.1. By Application
7.3.3.1.1. Tire
7.3.3.1.2. Rubber Products
7.3.3.1.3. Plastics
7.3.3.1.4. Inks & Coatings
7.3.3.1.5. Others
7.3.4. Italy
7.3.4.1. By Application
7.3.4.1.1. Tire
7.3.4.1.2. Rubber Products
7.3.4.1.3. Plastics
7.3.4.1.4. Inks & Coatings
7.3.4.1.5. Others
7.3.5. Spain
7.3.5.1. By Application
7.3.5.1.1. Tire
7.3.5.1.2. Rubber Products
7.3.5.1.3. Plastics
7.3.5.1.4. Inks & Coatings
7.3.5.1.5. Others
7.3.6. Russia
7.3.6.1. By Application
7.3.6.1.1. Tire
7.3.6.1.2. Rubber Products
7.3.6.1.3. Plastics
7.3.6.1.4. Inks & Coatings
7.3.6.1.5. Others
7.3.7. Rest of Europe
7.3.7.1. By Application
7.3.7.1.1. Tire
7.3.7.1.2. Rubber Products
7.3.7.1.3. Plastics
7.3.7.1.4. Inks & Coatings
7.3.7.1.5. Others
8. Asia-Pacific Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
8.1. Key Findings / Summary
8.2. By Application
8.2.1. Tire
8.2.2. Rubber Products
8.2.3. Plastics
8.2.4. Inks & Coatings
8.2.5. Others
8.3. By Country
8.3.1. China
8.3.1.1. By Application
8.3.1.1.1. Tire
8.3.1.1.2. Rubber Products
8.3.1.1.3. Plastics
8.3.1.1.4. Inks & Coatings
8.3.1.1.5. Others
8.3.2. India
8.3.2.1. By Application
8.3.2.1.1. Tire
8.3.2.1.2. Rubber Products
8.3.2.1.3. Plastics
8.3.2.1.4. Inks & Coatings
8.3.2.1.5. Others
8.3.3. Japan
8.3.3.1. By Application
8.3.3.1.1. Tire
8.3.3.1.2. Rubber Products
8.3.3.1.3. Plastics
8.3.3.1.4. Inks & Coatings
8.3.3.1.5. Others
8.3.4. South Korea
8.3.4.1. By Application
8.3.4.1.1. Tire
8.3.4.1.2. Rubber Products
8.3.4.1.3. Plastics
8.3.4.1.4. Inks & Coatings
8.3.4.1.5. Others
8.3.5. Thailand
8.3.5.1. By Application
8.3.5.1.1. Tire
8.3.5.1.2. Rubber Products
8.3.5.1.3. Plastics
8.3.5.1.4. Inks & Coatings
8.3.5.1.5. Others
8.3.6. Indonesia
8.3.6.1. By Application
8.3.6.1.1. Tire
8.3.6.1.2. Rubber Products
8.3.6.1.3. Plastics
8.3.6.1.4. Inks & Coatings
8.3.6.1.5. Others
8.3.7. Rest of Asia-Pacific
8.3.7.1. By Application
8.3.7.1.1. Tire
8.3.7.1.2. Rubber Products
8.3.7.1.3. Plastics
8.3.7.1.4. Inks & Coatings
8.3.7.1.5. Others
9. Latin America Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
9.1. By Application
9.1.1. Tire
9.1.2. Rubber Products
9.1.3. Plastics
9.1.4. Inks & Coatings
9.1.5. Others
9.2. By Country
9.2.1. Brazil
9.2.1.1. By Application
9.2.1.1.1. Tire
9.2.1.1.2. Rubber Products
9.2.1.1.3. Plastics
9.2.1.1.4. Inks & Coatings
9.2.1.1.5. Others
9.2.2. Mexico
9.2.2.1. By Application
9.2.2.1.1. Tire
9.2.2.1.2. Rubber Products
9.2.2.1.3. Plastics
9.2.2.1.4. Inks & Coatings
9.2.2.1.5. Others
9.2.3. Argentina
9.2.3.1. By Application
9.2.3.1.1. Tire
9.2.3.1.2. Rubber Products
9.2.3.1.3. Plastics
9.2.3.1.4. Inks & Coatings
9.2.3.1.5. Others
9.2.4. Rest of Latin America
9.2.4.1. By Application
9.2.4.1.1. Tire
9.2.4.1.2. Rubber Products
9.2.4.1.3. Plastics
9.2.4.1.4. Inks & Coatings
9.2.4.1.5. Others
10. Middle East & Africa Standard Carbon Black Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032
10.1. By Application
10.1.1. Tire
10.1.2. Rubber Products
10.1.3. Plastics
10.1.4. Inks & Coatings
10.1.5. Others
10.2. By Country
10.2.1. GCC
10.2.1.1. By Application
10.2.1.1.1. Tire
10.2.1.1.2. Rubber Products
10.2.1.1.3. Plastics
10.2.1.1.4. Inks & Coatings
10.2.1.1.5. Others
10.2.2. South Africa
10.2.2.1. By Application
10.2.2.1.1. Tire
10.2.2.1.2. Rubber Products
10.2.2.1.3. Plastics
10.2.2.1.4. Inks & Coatings
10.2.2.1.5. Others
10.2.3. Rest of Middle East & Africa
10.2.3.1. By Application
10.2.3.1.1. Tire
10.2.3.1.2. Rubber Products
10.2.3.1.3. Plastics
10.2.3.1.4. Inks & Coatings
10.2.3.1.5. Others
11. Competitive Analysis
11.1. Birla Carbon (India)
11.1.1. Overview
11.1.2. Description
11.1.3. Product Portfolio
11.1.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.1.5. Recent Developments
11.2. Beilum Carbon Chemical Limited (China)
11.2.1. Overview
11.2.2. Description
11.2.3. Product Portfolio
11.2.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.2.5. Recent Developments
11.3. Cabot Corporation (U.S.)
11.3.1. Overview
11.3.2. Description
11.3.3. Product Portfolio
11.3.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.3.5. Recent Developments
11.4. Tokai Carbon Co., Ltd. (Japan)
11.4.1. Overview
11.4.2. Description
11.4.3. Product Portfolio
11.4.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.4.5. Recent Developments
11.5. Omsk Carbon Group (Russia)
11.5.1. Overview
11.5.2. Description
11.5.3. Product Portfolio
11.5.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.5.5. Recent Developments
11.6. Orion Engineered Carbons SA (Luxembourg)
11.6.1. Overview
11.6.2. Description
11.6.3. Product Portfolio
11.6.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.6.5. Recent Developments
11.7. Imerys (France)
11.7.1. Overview
11.7.2. Description
11.7.3. Product Portfolio
11.7.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.7.5. Recent Developments
11.8. Himadri Speciality Chemicals Ltd. (India)
11.8.1. Overview
11.8.2. Description
11.8.3. Product Portfolio
11.8.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.8.5. Recent Developments
11.9. Longxing Chemical Stock Co., Ltd (China)
11.9.1. Overview
11.9.2. Description
11.9.3. Product Portfolio
11.9.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)
11.9.5. Recent Developments
11.10. Mitsubishi Chemical Group Corporation (Japan)
11.10.1. Overview
11.10.2. Description
11.10.3. Product Portfolio
11.10.4. Financials (Data as available in public domain and/or on paid databases)