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인도의 소매 시장 규모는 2024년에도 두 자릿수 경상 성장률을 기록했지만, 지난 몇 년 동안 성장률이 둔화되었습니다. 이는 채소, 과일, 식용유 등 주요 필수 식료품의 고인플레이션으로 인해 소비자들이 필수품 이외의 지출을 줄이고 필수품 구매에 더 나은 가격을 제공하는 소매 채널을 선호하게 되었기 때문입니다.
미국 소매시장에 대해 조사했으며, 대형마트, 슈퍼마켓, 할인점, 편의점, 복합소매점, 건강/미용 관련 소매점, 의류/신발 소매점, 가구/가구점, DIY/철물점, 내구소비재 소매점 등 채널별 분석과 함께 실적 및 당면 과제 등을 제공하고 있습니다.
이 보고서를 구매해야 하는 이유
소매 시장 상세 파악
성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
2024년 소매업 : 큰 그림
가격 및 구매 프로세스 참여 수준은 소매 채널 선택 시 주요 매개 변수입니다.
소비자 취향의 변화로 옴니채널의 존재는 수요 확대에 필수적입니다.
소매업의 다음 단계
작동 환경
비공식 소매
실매장 영업시간
계절성
디왈리 시즌
시즌 종료 세일
시장 데이터
면책사항
인도의 편의점
주요 데이터 결과
2024년 발전
여러 개의 소규모 매장을 소수의 고성능 매장으로 대체하는 전략적 통합.
마이크로 풀필먼트 센터는 도시 매장을 퀵커머스 배송 거점으로 전환합니다.
24시간 연중무휴 서비스 모델, 심야에 도시 소비자의 필수품 수요를 포착합니다.
전망과 기회
디지털 소매 모델 통합
전략적 퀵커머스 제휴를 통해 매장 입지를 경쟁력 있는 배송 우위로 전환할 수 있습니다.
AI 기반 가상 매장을 통해 개인화된 쇼핑 경험 제공
채널 데이터
인도의 대형마트
주요 데이터 결과
2024년 발전
비식료품 매출 둔화 속에서도 식료품이 주도하는 대형마트의 성장세
D-Mart는 다양한 제품 라인업과 소매점 확장을 통해 대형마트의 리더십을 유지하고 있습니다.
체험형 쇼핑에 대한 수요로 대형마트의 제품 포트폴리오 확대 촉진
전망과 기회
도시 외 지역으로의 대형마트 확대가 강력한 성장의 열쇠입니다.
로열티 프로그램은 소비자의 매장 방문을 유지하고 확대하는 데 도움이 될 수 있습니다.
대형 슈퍼마켓 체인의 확장 계획과 퀵커머스의 보급 확대에 따라 경쟁은 더욱 치열해질 전망
채널 데이터
인도의 슈퍼마켓
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비심리 약화와 식품 인플레이션의 급등으로 슈퍼마켓의 성장을 제한하다
Reliance Retail, 경쟁력 있는 가격 책정과 매장 확대로 선두를 달리고 있습니다.
소비자들은 할인된 가격을 추구하고, 이는 새로운 마케팅 기법으로 이어집니다.
전망과 기회
슈퍼마켓의 성장을 뒷받침하기 위해 주요 도시 외의 지역으로 매장 확대
다양한 상품 종류, 품질 및 쇼핑 경험은 슈퍼마켓이 기존 소매 채널에 비해 우위를 점할 수 있도록 도와줍니다.
슈퍼마켓은 대형마트 및 퀵커머스와 치열한 경쟁에 직면해 있습니다.
채널 데이터
인도의 소규모 현지 식료품점
주요 데이터 결과
2024년 발전
소규모 지역 식료품점은 광범위한 판매망으로 식료품 소매업을 지배하고 있으며, 계속 성장하고 있습니다.
지역 소규모 식료품점, 현대식 식료품 소매업체와 퀵 커머스 업체와의 이중 경쟁에 직면하다
가격 경쟁의 심화와 식품 인플레이션의 증가로 더 많은 소비자들이 채널을 전환하고 있습니다.
전망과 기회
준도시 및 농촌 지역은 소규모 지역 식료품점에 계속 유리한 지역이 될 것입니다.
지역 소규모 식료품점의 깊은 침투와 진입 가격의 상품 제공은 심화되는 경쟁을 견뎌내는 데 도움이 될 것입니다.
그러나 소비자 행동의 변화와 현대식 식료품 소매업체의 보급 확대로 인해 문제가 발생합니다.
채널 데이터
인도 잡화점
주요 데이터 결과
2024년 발전
하이퍼로컬 AI 개인화, 쇼핑을 문화 체험으로 바꿔놓다
최고 경영자 교체와 지속가능성 프로그램이 비즈니스 전략의 근간이 되다
프라이빗 브랜드가 백화점의 전략적 수익원이 되고 있습니다.
전망과 기회
티어2 및 티어3 시장으로의 전략적 확장을 통해 새로운 성장 가능성을 열어가다.
지역 소매 체인은 지역 전문성을 활용해 전국 규모의 기업에 도전합니다.
예측 AI 시스템은 재고 관리에 혁명을 가져와 소매업의 낭비를 최소화할 수 있습니다.
채널 데이터
인도의 의류 및 신발 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
프리미엄 시장과 어포더블 시장의 양극화로 이중 성장 기회 창출
원주민 직물의 부활, 전통 장인정신과 현대 패션을 결합하다
의류 및 신발 소매업에서 퀵커머스의 등장 : 며칠에서 몇 분으로 배송에 대한 기대치를 변화시켰습니다.
전망과 기회
이커머스와 AI를 활용한 하이퍼 개인화와의 경쟁에서 승리하다
디지털 패션과 메타버스에서의 아바타의 부상, 그리고 매장에의 기술 도입
데이터에 기반한 의사결정은 지역 재고에 혁명을 가져옵니다.
채널 데이터
인도의 가전 및 전자제품 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
폭염에 따른 성장으로 에너지 효율적 냉각 솔루션에 대한 수요 가속화
합리적인 가격과 애프터서비스가 고객을 가전제품 및 전자제품 전문점으로 유도합니다.
순환 경제의 노력은 고객을 끌어들이고, 전자폐기물을 변화시키고 있습니다.
전망과 기회
소비자 직매장 전문점은 기존 소매점의 틀을 넘어선 브랜드 경험을 제공할 수 있습니다.
렌탈 옵션은 구속 없는 유연성을 원하는 젊은 고객들을 끌어들입니다.
프리미엄화 전략은 스마트하고 효율적인 기술로 환경의식이 높은 소비자를 타깃으로 하여 가치 성장을 촉진합니다.
채널 데이터
인도의 건강 및 미용 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
뷰티 전문가 옴니채널의 존재감이 커지고 있습니다.
Apollo Pharmac과 Medplus는 약국 업계에서 선두를 확장하고 독립 사업자에게 강력한 경쟁자를 제공합니다.
라이프스타일의 변화에 따라 안경점은 수요가 꾸준히 증가하고 있습니다.
전망과 기회
전자약국 보급 확대에 따라 약국 간 경쟁 심화
오프라인과 온라인의 통합으로 도달 범위와 커버리지 확대
대도시 외곽으로 미용 전문가 거점 확대가 강력한 성장의 열쇠가 될 것입니다.
채널 데이터
인도 홈 제품 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
옴니채널 통합을 통해 브라우징 경험을 매끄러운 구매 프로세스로 전환
가정용품 전문점, E-Commerce와의 치열한 경쟁에 계속 직면하고 있습니다.
반려동물 사육 증가로 프리미엄 제품의 새로운 시장이 창출될 것
전망과 기회
스마트홈 기술 디스플레이는 더 높은 가치의 판매를 촉진하는 인터랙티브한 경험을 창출합니다.
반려동물 케어의 구독형 지속적 수익과 DIY 트렌드가 성장을 견인하고 있습니다.
이케아는 성장을 촉진하기 위해 제품을 현지 시장에 계속 적응시켜야 합니다.
채널 데이터
인도에서 직접 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
건강 및 미용 직접 판매는 여전히 전체 직접 판매의 대부분을 차지하고 있습니다.
소비심리 약화와 높은 식료품 인플레이션이 재량지출을 제한하고 직접판매 성장에 영향을 미치고 있습니다.
진입 기업들은 점점 더 멀티 채널 접근 방식을 채택하고 있으며, 전략적으로 온라인 존재에 초점을 맞추고 있습니다.
전망과 기회
자영업과 여성 역량 강화의 기회를 활용하는 직접 판매
최종 소비자 맞춤형 로열티 프로그램은 다른 소매 채널과의 경쟁 심화에 대응하는 데 도움이 됩니다.
기존 제품군을 넘어선 제품 다양화로 성장 기회 제공
채널 데이터
인도 소매 E-Commerce
주요 데이터 결과
2024년 발전
퀵커머스의 보급률 상승을 배경으로 식료품 E-Commerce가 성장을 주도하고 있습니다.
월마트, 경쟁 심화에도 불구하고 플립카트와 민타와의 경쟁에서 선두 유지
배송 속도와 사용자 경험 개선이 최우선 과제입니다.
전망과 기회
소매 E-Commerce는 편의성, 다양한 제품 구색, 더 나은 자금 조달 옵션, 큰 성장 기회를 제공합니다.
신규 브랜드 진입과 정부 지원 ODC 플랫폼으로 인해 경쟁은 더욱 치열해질 전망
프로모션 쇼핑 페스티벌은 지속적인 성장을 촉진하기 위한 중점 분야로 계속 유지됩니다.
채널 데이터
ksm
Retail in India witnessed another year of double-digit current value growth in 2024, although a slowdown was seen in the rate of increase compared with the previous few years. This was due to high inflation on some major essential food products, including vegetables, fruits, and edible oils, which led consumers to limit their overall expenditure, especially on non-essentials, and prioritise those retail channels which offered better prices for essential purchases.
Euromonitor International's Retail in India report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.
Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Retail market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2024: The big picture
Price, and level of involvement in the buying process are leading parameters when choosing a retail channel
Evolving consumer preferences make an omnichannel presence imperative to drive strong demand
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2024
Seasonality
Diwali season
End of season sale
MARKET DATA
Table 1 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2019-2024
Table 2 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2019-2024
Table 3 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2019-2024
Table 4 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 5 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 6 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 7 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 8 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 9 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 11 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 13 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 15 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 16 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 17 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 18 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 19 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 20 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 21 Retail GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 22 Retail GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 23 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 24 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 25 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 26 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 27 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 28 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 29 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 30 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 31 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 32 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 33 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 34 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2024-2029
Table 35 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2024-2029
Table 36 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 38 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 39 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 40 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 41 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029
Table 42 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 43 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 44 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 46 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 47 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 48 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 49 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 50 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 52 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 53 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
DISCLAIMER
CONVENIENCE RETAILERS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Strategic consolidation, with the replacement of multiple small outlets with fewer high-performance stores
Micro-fulfilment centres transform urban stores into quick-commerce delivery hubs
24/7 service model captures late-night urban consumer demand for essentials
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Integration of phygital retail models
Strategic quick-commerce alliances may convert store locations into a competitive delivery advantage
AI-driven virtual storefronts will create personalised shopping experiences
CHANNEL DATA
Table 54 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 55 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 56 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 57 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 58 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 59 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 60 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 61 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 62 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 63 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 64 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
HYPERMARKETS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Growth in hypermarkets driven by groceries amidst slowdown in sales of non-grocery merchandise
Wide range of products and expansion of retail footprint supports D-Mart's leadership in hypermarkets
Demand for experiential shopping drives wider product portfolio for hypermarkets
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Expansion of hypermarkets beyond urban areas key to drive strong growth
Loyalty programmes could help retain and expand consumer footfall
Competition set to intensify further, driven by expansion plans of major hypermarket chains and growing penetration of quick-commerce
CHANNEL DATA
Table 65 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 66 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 67 Hypermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 68 Hypermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 69 Hypermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 70 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 71 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SUPERMARKETS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Weak consumer sentiment and high food inflation limit growth for supermarkets
Reliance Retail leads, driven by competitive price points and outlet expansion
Consumers chase discounted prices, which leads to a new marketing approach
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Outlet expansion beyond major cities to support the growth of supermarkets
Wide product variety, quality, and shopping experience will give supermarkets an edge over traditional retail channels
Supermarkets will face strong competition from hypermarkets and quick-commerce
CHANNEL DATA
Table 72 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 73 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 74 Supermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 75 Supermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 76 Supermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 77 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 78 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SMALL LOCAL GROCERS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Small local grocers dominates grocery retailing, driven by its wide reach, and continues to grow
Small local grocers faces dual competition, from modern grocery retailers, and quick-commerce players
Increasing price competition and high food inflation lead more consumers to switch channels
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Semi-urban and rural areas will continue to be lucrative for small local grocers
Deep penetration of small local grocers and availability of offerings at entry price points will help withstand the growing competition
Nevertheless, evolving consumer behaviour and growing penetration of modern grocery retailers will create challenges
CHANNEL DATA
Table 79 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 80 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 81 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 82 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 83 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 84 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 85 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
GENERAL MERCHANDISE STORES IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Hyperlocal AI personalisation transforming shopping into a cultural experience
Changes at the top, and sustainability programmes become fundamental to business strategies
Private label becoming a strategic revenue driver for department stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Strategic expansion into tier-2 and tier-3 markets set to unlock new growth potential
Regional retail chains will leverage their local expertise to challenge national players
Predictive AI systems might revolutionise inventory control and minimise retail waste
CHANNEL DATA
Table 86 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 87 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 88 Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2019-2024
Table 89 Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 90 General Merchandise Stores GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 91 General Merchandise Stores GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 92 General Merchandise Stores LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 93 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 94 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 95 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2024-2029
Table 96 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2024-2029
APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Premium/affordable market bifurcation creates dual growth opportunities
Revival of indigenous textiles connects traditional craftsmanship with contemporary fashion
Emergence of quick-commerce in apparel and footwear retail: Transforming delivery expectations from days to minutes
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The competition from e-commerce, and AI-powered hyper-personalisation
The rise of digital fashion and avatars in the metaverse, and the incorporation of technology in stores
Data-driven decision-making will revolutionise regional inventory
CHANNEL DATA
Table 97 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 98 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 99 Apparel and Footwear Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 100 Apparel and Footwear Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 101 Apparel and Footwear Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 102 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 103 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Heatwave-driven growth accelerates demand for energy-efficient cooling solutions
Affordability and after-sales service drive customers to appliances and electronics specialists
Circular economy initiatives are attracting customers and transforming e-waste
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Direct-to-consumer exclusive stores might elevate the brand experience beyond traditional retail
Rental options will attract young customers seeking flexibility without commitment
Premiumisation strategy will target environmentally-conscious consumers with smart, efficient technologies and drive value growth
CHANNEL DATA
Table 104 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 105 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 106 Appliances and Electronics Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 107 Appliances and Electronics Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 108 Appliances and Electronics Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 109 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 110 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Omnichannel presence increasing in beauty specialists
Apollo Pharmacy and Medplus extend their lead in pharmacies, offering stronger competition to independent operators
Optical goods stores witnesses steady growth in demand, driven by evolving lifestyles
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
E-pharmacies to further penetrate, leading to greater competition for pharmacies
Offline-online integration to expand reach and coverage
Expansion of footprint of beauty specialists beyond larger urban areas holds key to driving strong growth
CHANNEL DATA
Table 111 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 112 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 113 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 114 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 115 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 116 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 117 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 118 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 119 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 120 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 121 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Omnichannel integration transforming the browsing experience into a seamless purchasing journey
Home products specialists continues to see strong competition from e-commerce
Growth in pet ownership creates new market for premium products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Smart home technology displays might create interactive experiences that drive higher-value sales
Recurring revenue through pet care subscriptions, and the DIY trend set to drive growth
Ikea will continue to adapt its products to the local market to drive growth
CHANNEL DATA
Table 122 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 123 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 124 Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 125 Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 126 Home Products Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 127 Home Products Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 128 Home Products Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 129 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 130 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 131 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 132 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
DIRECT SELLING IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Health and beauty direct selling continues to dominate overall direct selling
Weak consumer sentiment and high food inflation limit discretionary spending, influencing the growth of direct selling
Players increasingly adopt a multi-channel approach, with a strategic focus on an online presence
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Direct selling to benefit from self-employment and female empowerment opportunities
Loyalty programmes tailored to end consumers will help tackle growing competition from other retail channels
Diversification beyond traditional product range to offer opportunities for growth
CHANNEL DATA
Table 133 Direct Selling by Product: Value 2019-2024
Table 134 Direct Selling by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 135 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 136 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 137 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2024-2029
Table 138 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029
RETAIL E-COMMERCE IN INDIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Grocery e-commerce drives growth, on the back of the rising penetration of quick-commerce
Walmart maintains its lead with Flipkart and Myntra despite growing competition
Speed of delivery and enhancing the user experience remain priorities
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Retail e-commerce offers strong growth opportunities, driven by convenience, a wide product assortment, and better financing options
Competitive landscape set to intensify, with the entry of new brands, and government-backed ONDC platform
Promotional shopping festivals will remain a focus area to drive continued growth
CHANNEL DATA
Table 139 Retail E-Commerce by Channel: Value 2019-2024
Table 140 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 141 Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 142 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 143 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 144 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 145 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2024-2029
Table 146 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 147 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 148 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029