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말레이시아의 소매 시장 규모는 2021년과 2022년보다 둔화되었지만, 2023년에 비해 2024년 소매업 경상액의 성장이 약간 빨라졌습니다. 리뷰 기간이 끝나면 말레이시아인은 계속해서 식료품이나 음료와 같은 필수품 또는 식료품 이외의 긴급에 필요한 상품을 필수품이 아니거나 긴급하게 필요하지 않은 것으로 보이는 상품보다 우선적으로 구입했습니다. 소비자 소비에 대한 신중한 자세는 인플레이션, 고금리, 생활비 압력에 영향을 받습니다.
이 보고서는 모든 리테일 채널을 조사하여 업계에 대한 인사이트를 제공합니다. 채널에는 대형마트, 슈퍼마켓, 할인점, 편의점, 복합 소매업체, 건강 및 미용 소매업체, 의류 및 신발 소매업체, 가구 및 가구점, DIY 및 철물점, 내구재 소매업체, 레저 및 개인용품 소매업체가 포함됩니다. 주요 리테일러의 프로필과 성과 및 직면한 과제에 대한 분석이 포함되어 있습니다. 또한 자판기, 홈쇼핑, 인터넷 소매업, 직접 판매와 같은 비매장 소매업에 대한 분석도 제공됩니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
운영 환경
비공식 소매업
실제 점포의 영업 시간
계절성
설날
하리 라야 아이딜피트리
디파발리
크리스마스
시장 데이터
면책사항
출처
말레이시아의 편의점
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자 행동이 근거리 쇼핑으로 크게 변화하는 가운데 높은 성장률 달성
참가 기업이 급속한 확대 계획에 투자함에 따라 경쟁 구도이 치열 해지고 있습니다.
푸드서비스와 디지털화는 편의점 개발을 계속 추진하고 있습니다.
전망과 기회
참가 기업은 적극적인 확대 모드를 유지하고 있어 전망이 밝습니다.
새로운 공중 보건 법안과 소분 팩의 동향이 편의점에 영향을 미칩니다.
편의점은 새로운 점 내 기술을 도입하여 비즈니스 전략을 강화
채널 데이터
말레이시아 할인점
주요 데이터 결과
2024년 발전
엄격한 거시경제 환경에 의해 2024년에는 소비자는 할인점으로 향했습니다.
D'mart는 브랜드 재구축을 실시, 한편 Tunas Manja는 투자 전략을 계속
할인업체에 필요한 가이드라인과 지원 메커니즘
전망과 기회
유력한 진입기업은 포맷 밖에서 개발함으로써 제한에서 벗어나려 하고 있습니다.
할인점은 계속 주로 저소득층 소비자를 타겟으로 하고 있습니다.
할인점은 주요 시골과 준도시에서 치열한 경쟁에 직면하고 있습니다.
채널 데이터
말레이시아 하이퍼마켓
주요 데이터 결과
2024년 발전
하이퍼마켓은 바쁜 라이프 스타일의 부활로부터 혜택을 받지만, 경쟁은 격화될 전망입니다.
대기업은 포트폴리오를 합리화합니다.
하이퍼마켓은 소비자가 생활비 상승을 해결할 수 있도록 라마 바구니 프로그램에 참여하고 있습니다.
전망과 기회
경쟁력 유지를 위해 투자하는 사업자
하이퍼마켓은 운영자의 비용을 절감하면서 소비자에게 원스톱 쇼핑의 이점을 제공합니다.
매크로 밸류가 자이언트를 리브랜드했습니다.
채널 데이터
말레이시아 슈퍼마켓
주요 데이터 결과
2024년 발전
프리미엄 아울렛과 수입 프리미엄 제품 제공 증가로 2024년 카테고리 성장이 촉진됩니다.
Jaya Grocer는 말레이시아에서 신규 점포 오픈을 통해 강력한 확대 전략을 추진하고 있습니다.
TFP Retail은 고급 슈퍼마켓에 투자하여 이 분야에서의 존재감을 높이고 있습니다.
전망과 기회
슈퍼마켓은 예측기간 중에 강력한 투자를 받습니다.
이온 등 대기업 슈퍼는 가격 경쟁력 유지와 기술을 도입합니다.
건강과 지속가능성은 슈퍼마켓의 전략과 소비자 수요에 있어서 계속 중시됩니다.
채널 데이터
말레이시아의 작은 현지 식료품점
주요 데이터 결과
2024년 발전
편의점이나 슈퍼마켓과의 경쟁의 격화는 현지의 소규모 식료품점에 큰 압력을 가하고 있습니다.
독립계 전통적 식료품 소매업체는 경제와 소매업의 발전의 먹이가 되고 있습니다.
현지의 소규모 식료품점은 보다 건강한 구색, 프로모션, 최신의 결제 수단을 활용해, 점내의 내점 손님수를 늘리고 있습니다.
전망과 기회
현지의 소규모 식료품점은 경쟁력을 유지하기 위해 근대화할 필요가 있습니다.
현대 식료품 소매업체의 대두에도 불구하고 접근성은 여전히 경쟁 우위에 있습니다.
제품 믹스와 소비자 로열티의 대처는 지역의 소규모 식료품점에 있어서 미래가 밝습니다.
채널 데이터
말레이시아의 잡화점
주요 데이터 결과
2024년 발전
말레이시아에서는 백화점에 대한 투자가 계속
Eco Shop과 AEON은 브랜드 구축의 대처로부터 이익을 얻습니다.
버라이어티 스토어는 소비자 획득을 위해 코스트 퍼포먼스가 뛰어난 포지셔닝을 활용
전망과 기회
백화점 각사, 점포의 리뉴얼이나 개장으로 경쟁력 강화
저가의 포지셔닝이 현지 소비자에게 어필해, 잡화점의 전망은 밝습니다.
백화점 업계에 있어서 옴니 채널 전략이 최전선
채널 데이터
말레이시아 의류 및 양말 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
이 카테고리는 패스트 패션 브랜드에 대한 투자로부터 계속 혜택을 받고 있습니다.
보다 많은 참가 기업이 쇼핑 체험의 진화에 기대하고 있으며, 새로운 고급 몰은 고급 브랜드에 기회를 제공
전자상거래가 발전해, 성장하여 실점포의 의류나 신발의 소매업에 압력을 가하고 있습니다.
전망과 기회
의류·구두 전문점은 스포츠 용품점과의 격렬한 경쟁에 직면하고 있습니다.
스포츠웨어 브랜드가 의류와 양말 전문점에 진출
전자상거래 확대로 옴니채널 접근이 촉진됩니다.
채널 데이터
말레이시아 가전제품 및 전자 장비 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
증가하는 전자상거래 소매업체와의 경쟁에 의해 가전제품이나 전자기기의 전문점의 불황이 밝혀지고 있습니다.
Harvey Norman은 강력한 확장과 개발 계획의 혜택을 받습니다.
스마트하고 지속 가능한 가정 생활의 개발에는 큰 성장의 가능성이 있습니다.
전망과 기회
가전·전자기기 전문점 사이에서 옴니 채널 어프로치가 기세를 늘리고 있습니다.
소비자의 관심을 높이는 에너지 효율화의 대처와 이용하기 쉬운 지불 플랜
휴대전화 전문점이 가전·전자기기 소매업에 활력을 가져옵니다.
채널 데이터
말레이시아 건강과 미용 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
건강과 미용 전문가는 건강과 미용에 관심이 높은 말레이시아인의 물결을 계속 타고 있습니다.
약국은 점포 확대와 소비자 모빌리티 회복을 통해 성장 기회를 발견하고 있습니다.
Guardian은 기함점의 개조를 통해 체험형 쇼핑 체험을 발표
전망과 기회
건강과 미용 전문가를 자극하는 적극적인 확대 계획
Watson's는 프리미엄 컨셉 스토어의 포트폴리오를 구축할 예정
소매업체는 보다 틈새 미용 동향을 파악하기 위해 건강과 '한류'의 움직임에 주의를 기울여야 합니다.
채널 데이터
말레이시아 홈 제품 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
경제 상황은 소비자 행동에 영향을 미치고 있습니다.
Mr DIY는 홈 센터나 원예 용품점의 호조인 실적을 뒷받침
Ikea는 소비자의 인지도와 신뢰를 활용해 가정용품과 가구의 점포를 리드
전망과 기회
소비자의 경제적 부담을 경감할 수 있는 참가 기업은 번영하는 입장에 있습니다.
반려동물의 인기가 높아짐에 따라 반려동물 가게와 슈퍼마켓에서 브랜드가 확대되어 상승하고 있습니다.
Mr DIY와 Ikea는 개발과 확장에 대한 강력한 투자를 계속
채널 데이터
말레이시아에서 직접 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
말레이시아인들 사이에서는 직접 판매가 판매와 수입을 낳는 채널로서 인기를 얻고 있습니다.
경쟁이 격화하는 가운데, 대기업은 소비자의 건강과 웰니스에 주력하고 있습니다.
Amway가 이끌고 있지만, 카테고리의 역동성이 신흥 기업에 기회를 가져다줍니다.
전망과 기회
기존 및 신규 진출기업이 말레이시아에서 직접 판매를 추진
소비자의 참여와 체험을 향상시키기 위한 디지털화의 가속
직접 셀링에 있어서의 시너지 효과를 낳는 콜라보레이션
채널 데이터
말레이시아에서 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
편의성을 높이고 소비자의 관심을 높이는 새로운 자판기의 아이디어
자동판매기는 제공 내용과 소비자의 수입원으로서의 면에서 발전
디지털 개발의 진전에 따라, 제품의 제공이 다양화
전망과 기회
말레이시아의 자동판매기의 발전을 지원하기 위해, 보다 많은 브랜드 소매점, 새로운 장소, 낮은 기동 비용이 도움이 됩니다.
자판기의 엄격한 규제
말레이시아에서는 예측 기간 중에 참신한 아이디어의 자동판매기의 수가 증가할 전망
채널 데이터
말레이시아 소매 전자상거래
주요 데이터 결과
2024년 발전
소비자가 편의성과 경쟁력 있는 가격을 평가함에 따라, 소매 전자상거래는 번영합니다.
Shopee Marketplace는 강력한 마케팅 인풋으로 리드하고, Lazada Marketplace는 AI 전자상거래를 추진
식료품의 온라인 판매가 급증할 가능성이 있지만, 새로운 세제가 전자상거래의 성장 궤도를 위협합니다.
전망과 기회
소비자가 매력적인 가격과 즐거운 쇼핑 체험을 요구하는 중, 소매 전자상거래는 기세를 늘리고 있습니다.
TikTok Shop은 현지 판매자와 구매자의 참여에 중점
격렬한 경쟁과 AI의 발전이 전자상거래를 자극합니다.
채널 데이터
KTH
Retail in Malaysia saw slightly faster retail current value growth in 2024, compared with 2023, albeit slower than in 2021 and 2022. At the end of the review period, Malaysians continued to prioritise purchasing essentials like food and drinks or immediate need non-grocery items over perceived non-essential or non-immediate need products. The ongoing consumer caution over spending remained informed by inflation, high interest rates and cost-of-living pressures. Constrained household budgets saw...
Euromonitor International's Retail in Malaysia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.
Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Retail market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2024: The big picture
Expansion plans and price competition intensify the landscape
Players look to technology and experiential shopping to gain a competitive edge
What next for retail?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2024
Seasonality
Chinese New Year
Hari Raya Aidilfitri
Deepavali
Christmas
MARKET DATA
Table 1 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2019-2024
Table 2 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2019-2024
Table 3 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2019-2024
Table 4 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 5 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 6 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 7 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 8 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 9 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 11 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 13 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 15 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 16 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 17 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 18 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 19 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 20 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 21 Retail GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 22 Retail GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 23 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 24 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 25 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 26 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 27 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 28 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 29 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 30 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 31 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 32 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 33 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 34 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2024-2029
Table 35 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2024-2029
Table 36 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 38 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 39 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 40 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 41 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029
Table 42 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 43 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 44 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 46 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 47 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 48 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 49 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 50 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 52 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 53 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources
CONVENIENCE RETAILERS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Strong growth performance amid significant shift in consumer behaviour towards closer proximity shopping
The competitive landscape intensifies as players invest in rapid expansion plans
Foodservice and digitalisation continue to push the development of convenience retailers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive outlook as players remain in aggressive expansion mode
New public health bill and small packs trend to impact convenience retailers
Convenience retailers to incorporate new in-store technology to strengthen business strategies
CHANNEL DATA
Table 54 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 55 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 56 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 57 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 58 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 59 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 60 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 61 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 62 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 63 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 64 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
DISCOUNTERS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Challenging macroeconomic environment drives consumers towards discounters in 2024
D'mart undergoes rebranding exercise while Tunas Manja continues investment strategy
Guidelines and support mechanisms needed for discounters
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Leading players look to escape limitations by developing outside the format
Discounters to continue to target mainly lower-income consumers
Discounters face strong competition in key rural and semi-urban locations
CHANNEL DATA
Table 65 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 66 Discounters: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 67 Discounters GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 68 Discounters GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 69 Discounters LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 70 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 71 Discounters Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
HYPERMARKETS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Hypermarkets benefit from the return to busy lifestyles but the competition intensifies
Leading players rationalise their portfolios
Hypermarkets participate in Rahmah Basket programme to help consumers cope with high living costs
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Operators to invest to remain competitive
Hypermarkets to push one-stop shopping benefits to consumers while lowering costs for operators
Macrovalue to rebrand and transform Giant
CHANNEL DATA
Table 72 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 73 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 74 Hypermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 75 Hypermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 76 Hypermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 77 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 78 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SUPERMARKETS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Higher number of premium outlets and imported premium product offers boost category growth in 2024
Jaya Grocer follows strong expansion strategy in Malaysia through new outlet openings
TFP Retail invests in its stable of premium supermarkets to grow its presence in the category
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Supermarkets to enjoy strong investment in the forecast period
AEON and other top supermarkets to maintain price competitiveness and embrace technologies
Health and sustainability to continue to gain weight in supermarket strategies and consumer demand
CHANNEL DATA
Table 79 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 80 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 81 Supermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 82 Supermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 83 Supermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 84 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 85 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SMALL LOCAL GROCERS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Rising competition from convenience retailers and supermarkets exerts strong pressure on small local grocers
Independent traditional grocery retailers are prey to economic and retailing developments
Small local grocers use healthier selections, promotions and modern payment opportunities to increase in-store traffic flows
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Small local grocers need to modernise to remain competitive
Accessibility remains a competitive advantage despite the rise of modern grocery retailers
Product mixes and consumer loyalty initiatives offer bright spots for small local grocers
CHANNEL DATA
Table 86 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 87 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 88 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 89 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 90 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 91 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 92 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
GENERAL MERCHANDISE STORES IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Department stores continue to see investment in Malaysia
Eco Shop and AEON benefit from brand-building initiatives
Variety stores leverage value for money positioning to win over consumers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Department stores players to revamp and refurbish outlets to strengthen their competitiveness
Positive outlook for variety stores as their lower-price positioning appeals to local consumers
Omnichannel strategies to the fore for department stores players
CHANNEL DATA
Table 93 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 94 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 95 Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2019-2024
Table 96 Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 97 General Merchandise Stores GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 98 General Merchandise Stores GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 99 General Merchandise Stores LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 100 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 101 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 102 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2024-2029
Table 103 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2024-2029
APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
The category continues to benefit from investments in fast fashion brands
More players bank on evolving the shopping experience while new upscale malls offer opportunities for luxury brands
E-commerce develops and grows to exert pressure on physical apparel and footwear retailing
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Apparel and footwear specialists face strong competition from sports goods stores
Sportswear brands to expand within apparel and footwear specialists
E-commerce expansion encourages omnichannel approach
CHANNEL DATA
Table 104 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 105 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 106 Apparel and Footwear Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 107 Apparel and Footwear Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 108 Apparel and Footwear Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 109 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 110 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Competition from a rising number of e-commerce retailers informs the downturn in appliances and electronics specialists
Harvey Norman benefits from strong expansion and development plans
Strong growth potential lies in the development of smart and sustainable home living
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Omnichannel approach to gain momentum among appliances and electronics specialists
Energy-efficiency initiatives and accessible payment plans to pique the interest of consumers
Mobile phone specialists to add dynamism to appliances and electronics retailing
CHANNEL DATA
Table 111 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 112 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 113 Appliances and Electronics Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 114 Appliances and Electronics Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 115 Appliances and Electronics Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 116 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 117 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Health and beauty specialists continue to ride the wave of health- and beauty-conscious Malaysians
Pharmacies see growth opportunities through outlet expansion and renewed consumer mobility
Guardian unveils experiential shopping experience through the redesign of its flagship store
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Aggressive expansion plans to fuel health and beauty specialists
Watson's is set to build its premium concept stores portfolio
Retailers need to heed health and "Korean wave" movements to tap into more niche beauty trends
CHANNEL DATA
Table 118 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 119 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 120 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 121 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 122 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 123 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 124 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 125 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 126 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 127 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 128 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
The economic situation continues to shape consumer behaviour
Mr DIY pushes the strong performance of home improvement and gardening stores
Ikea leverages consumer recognition and trust to lead homewares and home furnishing stores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Players able to ease the financial burden on consumers are well placed to prosper
Expanding and emerging brands in pet shops and superstores as pets gain popularity
Mr DIY and Ikea to continue to see strong investments in development and expansion
CHANNEL DATA
Table 129 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 130 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 131 Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 132 Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 133 Home Products Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 134 Home Products Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 135 Home Products Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 136 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 137 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 138 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 139 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
DIRECT SELLING IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Direct selling enjoys popularity as a sales and income generating channel among Malaysians
Major players focus on consumer health and wellness while the competition intensifies
Amway leads but category dynamism offers opportunities for emerging players
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Existing and new players to push direct selling in Malaysia
Accelerated digitalisation to improve consumer engagement and experience
Collaboration to create synergies in direct selling
CHANNEL DATA
Table 140 Direct Selling by Product: Value 2019-2024
Table 141 Direct Selling by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 142 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 143 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 144 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2024-2029
Table 145 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029
VENDING IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
New vending ideas to enhance convenience and pique consumer interest
Vending develops in terms of offer and as a consumer income option
Product offer diversifies amid growing digital development
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
More branded retailers, new locations and low start-up costs to help develop vending in Malaysia
Strong regulation of vending
Malaysia to see growing number of vending machines with novel ideas in the forecast period
CHANNEL DATA
Table 146 Vending by Product: Value 2019-2024
Table 147 Vending by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 148 Vending GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 149 Vending GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 150 Vending Forecasts by Product: Value 2024-2029
Table 151 Vending Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029
RETAIL E-COMMERCE IN MALAYSIA
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Retail e-commerce prospers as consumers appreciate convenience and competitive pricing
Shopee Marketplace leads with strong marketing input while Lazada Marketplace fosters AI e-commerce
Groceries could take off online but a new tax threatens e-commerce's growth trajectory
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Retail e-commerce to gain momentum as consumers seek attractive prices and exciting shopping experiences
TikTok Shop focuses on engaging local sellers and shoppers
Intense competition and AI developments to spur e-commerce
CHANNEL DATA
Table 152 Retail E-Commerce by Channel: Value 2019-2024
Table 153 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 154 Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 155 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 156 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 157 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 158 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2024-2029
Table 159 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 160 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 161 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029