샘플 요청 목록에 추가
태국의 소매 시장 규모는 2024년 기준 가치 기반으로 플러스 성장을 기록했으며 2023년과 비슷한 실적을 보였습니다. 시장 환경은 플러스 요인과 마이너스 요인 모두에 의해 더욱 역동적입니다. 예를 들어, 경기 변동은 소비자의 소비 행동에 영향을 미쳤습니다. 생활비 상승, 가처분소득 감소, 가계채무 증가로 인해 많은 소비자들은 허리띠를 졸라매고 지출에 신중을 기하게 되었습니다.
Euromonitor International's의 태국의 소매 시장 보고서는 업계를 주도하는 주요 트렌드와 발전에 대한 인사이트를 제공합니다. 이 보고서는 모든 소매 채널을 조사하여 업계에 대한 인사이트를 제공합니다. 채널에는 대형마트, 슈퍼마켓, 할인점, 편의점, 복합 소매업체, 건강 및 미용 소매업체, 의류 및 신발 소매업체, 가구 및 가구점, DIY 및 철물점, 내구재 소매업체, 레저 및 개인용품 소매업체가 포함됩니다.
목차
목차 및 표 목록
주요 요약
운영 환경
비공식 소매점
오프라인 소매점의 영업 시간
계절성
페이데이 쇼핑
중간·연말 세일
신학기 시즌
발렌타인데이
태국 어머니의 날
태국 아버지의 날
시장 데이터
면책사항
출처
태국의 편의점
주요 데이터 결과
2024년 발전
바쁜 라이프 스타일과 이동 중 소비가 편의점의 실적 호조를 견인
참가 기업은 경쟁에서 우위에 서기 위해 다양한 전략적인 동향을 채용
다양한 지역의 다양한 타겟층에 대응하기 위해 제품의 구색을 차별화할 수 있습니다.
전망과 기회
격렬한 경쟁은 성장에 큰 과제가 될 수 있습니다.
경쟁 상대와의 차별화를 도모하는 새로운 방법을 모색하는 참가 기업
편의점과 소매 전자상거래 통합
채널 데이터
태국 하이퍼마켓
주요 데이터 결과
2024년 발전
소형 점포와의 경쟁이 격화되고 있음에도 불구하고, 하이퍼마켓은 견조한 성장을 이루고 있습니다.
엄격한 경제 상황에도 불구하고 대기업은 점포망 확대에 투자를 계속하고 있습니다.
참가 기업은 타겟층을 확대하기 위해 현지화와 새로운 점포 형태에 주력
전망과 기회
태국의 경제 성장은 하이퍼마켓 수요와 성장을 지원할 것으로 기대됩니다.
다른 소규모 소매업태와의 격렬한 경쟁이 기다리고 있습니다.
소비자의 기호는 온라인 쇼핑으로 더욱 전환할 전망
채널 데이터
태국 슈퍼마켓
주요 데이터 결과
2024년 발전
고객을 유치하고 유지하는 데 성공한 로열티 프로그램으로 번성하고 있는 슈퍼마켓
대기업은 자사의 포지셔닝을 강화하기 위해 브랜드를 재구축
슈퍼마켓에서는 각사가 상품의 차별화를 도모하려고 하는 중, 프리미엄화가 보다 현저해지고 있습니다.
전망과 기회
슈퍼마켓의 미래는 유망하게 보입니다.
프라이빗 브랜드의 개발이 증가할 것으로 예상
회원 프로그램과 옴니채널 전략이 중요한 위치를 차지할 가능성이 높습니다.
채널 데이터
태국의 작은 현지 식료품점
주요 데이터 결과
2024년 발전
소규모 현지 식료품점은 현대적인 소매업 및 전자상거래의 대두별 위협에 계속 노출되고 있습니다.
가족 경영의 소규모 현지 식료품점 중에는 사업을 계속하기 위한 후계자 계획이 없어진 곳도 있습니다.
현지산/특산품의 제공은 소규모의 현지 식료품점의 성공의 열쇠가 되는 요소의 하나인 경향이 있습니다.
전망과 기회
현지의 소규모 식료품점은 계속 위협에 노출됩니다.
인근에서의 쇼핑 행동은 지역의 소규모 식료품점이 존재감을 유지하는데 도움이 될 것입니다.
지방의 소규모 식료품점에 있어서, 농촌 지역은 계속 중요하지만, 도시에서 경쟁하기 위해서는 투자가 필요합니다.
채널 데이터
태국 잡화점
주요 데이터 결과
2024년 발전
태국 백화점은 경쟁 격화에도 불구하고 2024년에 대폭적인 성장이 예상됩니다.
버라이어티 스토어는 2자리의 실적을 달성
참가 기업은 마케팅, 파트너십, 이벤트를 통해 새로운 확대 방법을 모색
전망과 기회
대기업 소매업체가 지속가능성과 지구 사랑 캠페인을 위한 대처를 강조
Miniso는 캐릭터 기반의 제품 라인으로 성공을 거두고 있습니다.
디지털화는 종합 소매점의 장래에 있어서 점점 중요한 역할을 하게 됩니다.
채널 데이터
태국 의류 및 양말 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
의류와 양말 전문 기업은 2024년에 건전한 성장을 예측하고 있지만, 다양한 플러스와 마이너스의 동향이 시장에 영향을 주고 있습니다.
소비자 수요가 점점 양극화하는 가운데, 의류와 양말의 전문 기업은 유동적인 상황
소셜 미디어는 의류와 양말 마케팅에서 점점 더 중요한 역할을 담당하고 있습니다.
전망과 기회
소비자는 의류품이나 신발을 구입할 때에, 쾌적하고 독특하고 캐주얼인 스타일을 요구하게 됩니다.
시장에서는 양극화가 계속되어 가격대의 양단에 있는 소매업체에게 기회가 가져옵니다.
친환경 패션이 주목을 받고 있습니다.
채널 데이터
태국 가전제품 및 전자기기 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
가전제품 및 전자기기 전문가의 퍼포먼스를 형성하는 제품 고유의 동향과 경제적 요인
가전제품이나 전자기기의 전문점은 쇼핑객을 유치하기 위해 할인이나 프로모션을 이용
전통 및 독립 소매업체는 여전히 채널 내에서 중요한 존재이지만, 점점 어려운 경쟁에 직면
전망과 기회
디지털화와 도시화는 가전·전자기기 전문기업의 성장을 지원할 것이지만, 과제는 남습니다.
소매 전자상거래는 가전·전자기기 전문점에 있어서 과제와 기회를 가져올 가능성이 높습니다.
지속가능성의 주장은 소매업체나 브랜드에 있어서 중요한 세일즈 포인트가 될 가능성이 높습니다.
채널 데이터
태국 건강과 미용 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
건강과 미용 전문가는 치열한 경쟁에도 불구하고 2024년에 견조한 성장을 전망하고 있습니다.
피부과는 약국의 주요 초점이며, Watsons는 신기술에 대한 투자와 점포 개장에 의해 리드를 넓히고 있습니다.
건강과 미용 전문가를 위한 소매 전자상거래 확대
전망과 기회
경쟁이 격화되는 가운데 제품 프로모션이나 할인 혜택이 시장에서 중요한 역할을 할 가능성이 높습니다.
점내 서비스의 인기는 안경점에 내점객 증가로 이어질 것
소비자의 기호가 변화하는 가운데, 브랜드 포트폴리오가 성공의 열쇠가 될 가능성이 있습니다.
채널 데이터
홈 태국 제품 전문가
주요 데이터 결과
2024년 발전
도시화와 좁은 거주 공간으로의 동향이 주택 제품 전문점을 통해 판매를 지원하고 있습니다.
상품의 다양성과 점내 서비스가 성공의 열쇠가 되는 전략
반려동물의 인간화의 트렌드가 반려동물 숍이나 슈퍼마켓의 급성장을 지지하고 있습니다.
전망과 기회
가정용품의 전문가는 가격에 민감한 소비자의 요구에 적응할 필요가 있습니다.
가격에 대한 우려와 지속가능성에 대한 관심 증가가 구매행동에 영향을 미칠 가능성이 높습니다.
반려동물의 인간화 경향은 반려동물 가게와 슈퍼마켓의 성장을 가속하는 중요한 요인으로 계속 될 가능성이 높습니다.
채널 데이터
태국에서 직접 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
식품이 수요의 주요 초점이 되어, 직접 판매는 2024년에 완만하게 성장에 회복할 것으로 전망됩니다.
Amway와 Mistine이 직접 판매 움직임
직접판매회사는 건강과 웰니스 제품의 제공에 여전히 큰 가능성을 발견하고 있습니다.
전망과 기회
직접 판매는 영업 부대의 확대별 혜택을 받을 가능성이 있지만, 매출은 계속 압박될 가능성이 높습니다.
브랜드 충성도 구축에는 신제품 개발과 교육 마케팅을 활용할 수 있는 가능성이 있습니다.
컨텐츠 마케팅과 비디오 스트리밍 전략은 직접 셀링의 미래 성공의 열쇠가 될 가능성이 높습니다.
채널 데이터
태국에서 판매
주요 데이터 결과
2024년 발전
바쁜 도시 생활과 관광의 회복에 의해 2024년에는 자판기의 매출이 증가
Tao Bin의 스마트 자동판매기가 수요를 자극
자동판매기 제조업체는 수집용 완구나 블라인드 박스 수요 증가로부터 이익을 얻으려고 하고 있습니다.
전망과 기회
도시화에 의해 예측기간 중에 자동판매기의 성장이 촉진될 것으로 예상되는 한편, 사업자는 판매채널의 새로운 기회를 모색할 가능성이 있습니다.
메인터넌스의 수고가 적고, 자동판매기의 확장을 한층 더 서포트
아트 장난감과 수집품, 편의점이 자동판매기의 새로운 성장 기회를 제공
채널 데이터
태국 소매 전자상거래
주요 데이터 결과
2024년 발전
소매 전자상거래는 태국의 소비자의 생활에 점점 큰 영향을 주고 있습니다.
Shopee와 Lazada는 태국의 전자상거래 성장의 원동력으로 계속되고 있습니다.
TikTok은 라이브 스트리밍 서비스를 통해 새로운 판매 기회를 제시
전망과 기회
예측기간 중 소매 전자상거래의 실적과 전망
경쟁이 격화하는 가운데, 주요 참가 기업에는 다른 전략적 움직임이 예상됩니다.
식료품 소매 전자상거래는 소매 전자상거래의 중요한 성장 분야로 간주되고 있습니다.
채널 데이터
KTH
Retail in Thailand posted positive growth in current value terms in 2024 representing a similar performance to the one seen in 2023. The market landscape is becoming more dynamic due to both positive and negative factors. For example, fluctuations in the economy impacted consumer spending behaviour. The increase in the cost of living, reduced disposable income and high household indebtedness resulted in many consumers being forced to tighten their belts and to be more cautious in their spending.
Euromonitor International's Retail in Thailand report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.
Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.
Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.
Why buy this report?
Get a detailed picture of the Retail market;
Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.
TABLE OF CONTENTS
List Of Contents And Tables
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2024: The big picture
Potential for further growth in Retail E-Commerce
Soft power influencing and shaping the Thai retail landscape
Positive and promising outlook for Retail in Thailand over the forecast period
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retail
Opening hours for physical retail
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2024
Seasonality
Payday shopping
Mid-year and year-end sales
Black-to-School
Valentine's Day
Thai Mother's Day
Thai Father's Day
MARKET DATA
Table 1 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2019-2024
Table 2 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2019-2024
Table 3 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2019-2024
Table 4 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 5 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 6 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 7 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 8 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 9 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 11 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 13 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 15 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 16 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 17 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 18 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 19 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
Table 20 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
Table 21 Retail GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 22 Retail GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 23 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 24 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 25 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 26 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 27 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 28 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 29 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 30 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 31 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 32 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 33 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 34 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2024-2029
Table 35 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2024-2029
Table 36 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2024-2029
Table 37 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 38 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 39 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 40 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 41 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029
Table 42 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 43 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 44 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 45 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 46 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 47 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
Table 48 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 49 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 50 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 51 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 52 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
Table 53 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources
CONVENIENCE RETAILERS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Hectic lifestyles and on-the-go consumption fuel a strong performance from convenience stores
Players adopt different strategic moves to stay ahead of the competition
Product assortments could be differentiated to serve different target audiences in different areas
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Intense competition could be a big challenge to growth
Players seeking new ways to differentiate themselves from the competition
Integration of convenience retail with retail e-commerce
CHANNEL DATA
Table 54 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 55 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 56 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2019-2024
Table 57 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 58 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 59 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 60 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 61 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 62 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 63 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2024-2029
Table 64 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
HYPERMARKETS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Hypermarkets sees strong growth despite increasing competition from smaller format stores
Despite the tough economic landscape, leading players continue to invest in expanding their store networks
Players focus on localisation and new store formats to expand their target audience
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Thailand's economic growth expect to support demand and growth at hypermarkets
Intense competition awaits from other smaller-sized retail formats
Consumer preferences set to shift further towards online shopping
CHANNEL DATA
Table 65 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 66 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 67 Hypermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 68 Hypermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 69 Hypermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 70 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 71 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SUPERMARKETS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Supermarkets thriving with loyalty schemes proving successful in attracting and retaining customers
Leading players re-brand to strengthen their positioning
Premiumisation featuring more prominently in supermarkets as players look to differentiate their offerings
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The future of supermarkets looks promising
Private label development expected to increase
Membership programmes and omnichannel strategies likely to feature prominently
CHANNEL DATA
Table 72 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 73 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 74 Supermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 75 Supermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 76 Supermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 77 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 78 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
SMALL LOCAL GROCERS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Small local grocers continue to be threatened by the rise of modern retail and e-commerce
Some family-owned small local grocers may no longer have succession plans to carry on the business
Local/specific offerings tend to be among key factors for success in Small Local Grocers
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Small local grocers would continue to be threatened
Proximity shopping behaviour should help small local grocers to remain relevant
Rural areas will remain important for small local grocers, but investment may be needed to compete in urban areas
CHANNEL DATA
Table 79 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 80 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 81 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 82 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 83 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 84 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 85 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
GENERAL MERCHANDISE STORES IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Department stores see strong growth in Thailand in 2024 despite mounting competition
Variety stores enjoyed its double-digit performance
Players explore new ways to expand through marketing, partnerships and events
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Large retailers highlighting on their steps towards sustainability and love-earth campaigns
Miniso fuelled for success with its character-based product lines
Digitalisation set to play an increasingly important role in the future of general merchandise stores
CHANNEL DATA
Table 86 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 87 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 88 Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2019-2024
Table 89 Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 90 General Merchandise Stores GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 91 General Merchandise Stores GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 92 General Merchandise Stores LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 93 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 94 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 95 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2024-2029
Table 96 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2024-2029
APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Apparel and footwear specialists see healthy growth in 2024 but various positive and negative trends influence the market
Apparel and footwear specialists in a state of flux as consumer demands become increasingly polarised
Social media playing an increasingly important role in marketing apparel and footwear
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Consumers expected to look for comfortable, unique and casual styles when shopping for apparel and footwear
Polarisation set to continue in the market offering opportunities for retailers at both ends of the price spectrum
Green fashion is gaining traction
CHANNEL DATA
Table 97 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 98 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 99 Apparel and Footwear Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 100 Apparel and Footwear Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 101 Apparel and Footwear Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 102 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 103 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Product specific trends and economic factors shaping the performance of appliances and electronics specialists
Appliances and electronics specialists make heavy use of discounts and promotions to attract shoppers
Traditional and independent retailers still significant in the channel but face increasingly stiff competition
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Digitalisation and urbanisation should support the growth of appliances and electronics specialists but challenges remain
Retail e-commerce likely to present challenges and opportunities for appliances and electronics specialists
Sustainability claims likely to be a key selling point for retailers and brands
CHANNEL DATA
Table 104 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 105 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 106 Appliances and Electronics Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 107 Appliances and Electronics Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 108 Appliances and Electronics Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 109 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 110 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Health and beauty specialists see robust growth in 2024 despite intense competition
Dermatologicals a key focus of pharmacies while Watsons extends its lead thanks to investments in new technology and store refurbishments
Retail e-commerce expansion for Health and Beauty Specialists
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Product promotions and discount offers likely to play a key role in the market as competition heats up
The popularity of their in-store services should support strong footfall in optical goods stores
Brand portfolios could hold the key to success as consumer preferences evolve
CHANNEL DATA
Table 111 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 112 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 113 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 114 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 115 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 116 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 117 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 118 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 119 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 120 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 121 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Urbanisation and a trends towards small-living spaces supports sales through home products specialists
Product variety and in-store services are key strategies to success
Pet humanisation trend supporting dynamic growth in pet shops and superstores
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Home products specialists may need to adapt to the needs of price sensitive consumers
Price concerns and an increased focus on sustainability likely to inform purchasing behaviour
Pet humanisation trend likely to remain a key factor driving the growth of pet shops and superstores
CHANNEL DATA
Table 122 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
Table 123 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
Table 124 Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2019-2024
Table 125 Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 126 Home Products Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 127 Home Products Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 128 Home Products Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
Table 129 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
Table 130 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
Table 131 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2024-2029
Table 132 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029
DIRECT SELLING IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Direct selling sees a modest return to growth in 2024 with food a key focus of demand
Amway and Mistine making movements in direct selling
Direct selling companies still see strong potential in offering health and wellness products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Direct selling could benefit from an expanded sales force but sales likely to remain under pressure
New product development and educational marketing could be employed to build brand loyalty
Content marketing and video streaming strategies likely to be key to the future success of direct selling
CHANNEL DATA
Table 133 Direct Selling by Product: Value 2019-2024
Table 134 Direct Selling by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 135 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 136 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 137 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2024-2029
Table 138 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029
VENDING IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Busy urban lifestyles and a rebound in tourism boosts sales in vending in 2024
Smart vending machines by Tao Bin fuelling up demand
Vending players look to benefit from the growing demand for collectible toys and blind boxes
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Urbanisation expected to boost the growth of vending over the forecast period while players could explore new opportunities for the channel
Low-maintenance requirements further support expansion of Vending
Art toys and collectibles and convenience stores seen to offer new growth opportunities for vending
CHANNEL DATA
Table 139 Vending by Product: Value 2019-2024
Table 140 Vending by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 141 Vending GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 142 Vending GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 143 Vending Forecasts by Product: Value 2024-2029
Table 144 Vending Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029
RETAIL E-COMMERCE IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2024 DEVELOPMENTS
Retail e-commerce continues to have a growing influence on the lives of Thai consumers
Shopee and Lazada remain the driving force behind the growth of e-commerce in Thailand
TikTok presents new sales opportunities through livestreaming service
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Positive performance and outlook on Retail E-commerce over the forecast period
Different strategic moves expected from the leading players as competition intensifies
Grocery retail e-commerce seen as a key growth area for retail e-commerce
CHANNEL DATA
Table 145 Retail E-Commerce by Channel: Value 2019-2024
Table 146 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2019-2024
Table 147 Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
Table 148 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
Table 149 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
Table 150 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
Table 151 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2024-2029
Table 152 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2024-2029
Table 153 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
Table 154 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029