친환경 물병 시장 : 재료 유형별, 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별
Eco Friendly Water Bottle Market, By Material Type, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography
상품코드 : 1741429
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

친환경 물병 시장은 2025년에는 95억 5,000만 달러로 추정되고, 2032년에는 184억 9,000만 달러에 이를 전망이며, 2025-2032년 CAGR 9.9%로 성장이 예측되고 있습니다.

보고 범위 보고서 세부정보
기준 연도 2024년 시장 규모(2025년) 95억 5,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 CAGR(2025-2032년) : 9.90% 예측 금액(2032년) 184억 9,000만 달러

친환경 물병 시장은 최근 현저한 성장을 이루고 있습니다. 일회용 페트병이 환경에 미치는 악영향에 대한 의식이 높아짐에 따라, 소비자는 지속 가능한 대체품을 적극적으로 요구하게 되고 있습니다. 친환경 물병은 재사용 가능하고 내구성이 있으며 환경에 미치는 영향을 최소화하는 재료로 만들어지도록 설계되었습니다.

주요 시장 기업은 Camelbak, Nalgene, Sigg, Klean Kanteen, Thermos, Contigo, O2COOL, Brita, Bobble, Vapur, Grayl, Hydro Flask, Lifefactory, Bkr, Que, Takeya, Polar Bottle, Glass Dharma, Aquasana, Corkcicle 등입니다. 이 회사는 다양한 소비자의 취향과 요구에 대응하고 친환경 물통을 광범위하게 제공합니다.

시장 역학 :

친환경 물병 시장은 주로 환경의 지속가능성에 대한 의식 증가와 플라스틱 폐기물 삭감의 필요성에 의해 견인되고 있습니다. 소비자들은 이산화탄소 배출량을 의식하게 되면서 일회용 페트병을 대체할 친환경적인 것을 적극적으로 요구하고 있습니다. 또, 하이킹이나 캠프, 스포츠라고 하는 아웃도어 활동의 인기가 높아지고 있는 것도, 친환경 물병이 이러한 활동에 빠뜨릴 수 없는 액세서리라고 생각되고 있는 것으로부터, 시장의 성장에 기여하고 있습니다.

그러나 기존의 플라스틱 병에 비해 친환경 물병은 비싼 등 시장에는 일정한 억제요인이 있습니다. 스테인리스 스틸, 유리, 비스페놀A를 포함하지 않는 플라스틱 등 친환경 재료의 생산 및 제조 공정은 더 비싸고, 이것이 제품의 최종 가격에 영향을 미칩니다. 이 가격 차이는 가격에 민감한 소비자들이 친환경 물병을 구매하는 것을 주저하게 할 수 있습니다.

이러한 과제에도 불구하고 시장에는 커다란 성장 기회가 있습니다. 지속 가능한 생활에 대한 주목의 고조 및 개인이나 조직에 의한 환경 친화적 관행의 채택이, 친환경 물병의 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 게다가 제조 프로세스나 재료의 기술적 진보에 의해 제조 비용이 삭감되기 때문에, 보다 폭넓은 소비자층에 있어서 친환경 물병이 보다 저렴한 가격이 될 가능성이 높습니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사의 목적 및 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제 및 동향 분석

제4장 친환경 물병 시장 : 코로나바이러스(COVID-19) 팬데믹의 영향

제5장 친환경 물병 시장 : 재료 유형별(2020-2032년)

제6장 친환경 물병 시장 : 제품 유형별(2020-2032년)

제7장 친환경 물병 시장 : 유통 채널별(2020-2032년)

제8장 친환경 물병 시장 : 지역별(2020-2032년)

제9장 경쟁 구도

제10장 섹션

AJY
영문 목차

영문목차

Eco Friendly Water Bottle Market is estimated to be valued at USD 9.55 Bn in 2025 and is expected to reach USD 18.49 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.9% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 9.55 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 9.90% 2032 Value Projection: USD 18.49 Bn

The market for eco-friendly water bottle has been witnessing significant growth in recent years. With increassing awareness about the harmful effects of single-use plastic bottles on the environment, consumers are actively seeking sustainable alternatives. Eco-friendly water bottles are designed to be reusable, durable, and made from materials that have a minimal impact on the environment.

The key market players include Camelbak, Nalgene, Sigg, Klean Kanteen, Thermos, Contigo, O2COOL, Brita, Bobble, Vapur, Grayl, Hydro Flask, Lifefactory, Bkr, Que, Takeya, Polar Bottle, Glass Dharma, Aquasana, and Corkcicle. These companies offer a wide range of eco-friendly water bottles, catering to different consumer preferences and needs.

Market Dynamics:

The eco-friendly water bottle market is primarily driven by the increasing awareness about environmental sustainability and the need to reduce plastic waste. Consumers are becoming more conscious of their carbon footprint and are actively seeking eco-friendly alternatives to single-use plastic bottles. Growing popularity of outdoor activities, such as hiking, camping, and sports, is also contributing to the market growth, as eco-friendly water bottles are considered essential accessories for these activities.

However, the market faces certain restraints, such as the high cost of eco-friendly water bottles as compared to conventional plastic bottles. The production and manufacturing processes of eco-friendly materials, such as stainless steel, glass, and Bisphenol A -free plastics, are more expensive, which affects the final price of the product. This price difference may deter price-sensitive consumers from purchasing eco-friendly water bottles.

Despite these challenges, the market presents significant opportunities for growth. The increasing focus on sustainable living and the adoption of eco-friendly practices by individuals and organizations are expected to drive the demand for eco-friendly water bottles. Moreover, technological advancements in manufacturing processes and materials are likely to reduce production costs, thus making eco-friendly water bottles more affordable for a wider consumer base.

Key Features of the Study:

Eco Friendly Water Bottle Market Detailed Segmentation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Eco Friendly Water Bottle Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

5. Eco Friendly Water Bottle Market, By Material, 2020-2032, (US$ Bn)

6. Eco Friendly Water Bottle Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

7. Eco Friendly Water Bottle Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

8. Eco Friendly Water Bottle Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

9. Competitive Landscape

10. Section

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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