OTC 컨슈머 헬스 시장 : 제품 유형별, 유통 채널별, 지역별
OTC Consumer Health Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography
상품코드 : 1708314
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계 OTC 컨슈머 헬스 시장은 2025년 2,121억 달러로 추정되며, 2032년에는 2,867억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2032년까지 연평균 성장률(CAGR)은 4.4%로 성장할 것으로 예상됩니다.

보고서 범위 보고서 상세
기준 연도 2024년 2025년 시장 규모 2,121억 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR: 4.40% 2032년 가치 예측 2,867억 1,000만 달러
그림. 일반의약품 시장 점유율(%), 지역별, 2025년
OTC Consumer Health Market-IMG1

일반의약품(OTC)은 처방전 없이 구입할 수 있는 의약품을 말하며, 일부 OTC 의약품은 통증이나 가려움증을 완화하기 위해 사용되기도 합니다. 충치나 무좀과 같은 질병을 예방하거나 치료하는 약도 있습니다. 다른 OTC 의약품은 편두통이나 알레르기와 같은 반복적인 문제를 해결하는 데 도움이 되며, 라벨에 기재된 사용법과 의료 전문가의 지시에 따라 사용하면 안전하고 효과적일 수 있습니다. 알레르기, 부비동, 감기, 독감, 진통제, 진통제, 가정 건강 관리 및 일상 생활, 교정 및 랩, 치과 및 구강, 안과 및 이비인후과, 응급 처치, 금연, 당뇨병, 발 관리, 소화기, 요실금, 피부 관리, 수면 보조제, 비타민제, 등 비타민제 등 제네릭 및 브랜드명 제품이 대상 OTC 제품 범주에 포함됩니다. OTC 의약품이 전문의약품에 비해 일반의약품의 장점은 접근성, 저렴한 비용, 편리성, 고객 편의성 등이 있습니다. 결과적으로 이러한 요소들은 치료 순응도를 높이고, 질병 결과, 의료 비용, 자원 소비에 긍정적인 영향을 미칩니다.

시장 역학

시장 기업 간의 합의와 같은 무기적 활동의 증가는 예측 기간 동안 세계 OTC 컨슈머 헬스 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

예를 들어, 2022년 1월 24일, 영양 식품 및 시리얼 기반 식품을 제조 및 판매하는 Hindustan Foods Limited는 소비재 제조업체인 Reckitt Benckiser India Pvt. India Private Limited(RBSIPL)의 발행주식 전부를 인수하는 주식매매계약을 체결하였습니다. 이번 계약의 목적은 힌두스탄 푸즈 리미티드(Hindustan Foods Limited)가 일반의약품(OTC) 헬스케어 및 웰니스 분야에 제조 위탁업체로 진출하는 것입니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사 목적과 가정

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 OTC 컨슈머 헬스 시장 - 코로나바이러스(COVID-19) 팬데믹의 영향

제5장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 제품 유형, 2020-2032년

제6장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 유통 채널별, 2020-2032년

제7장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 지역별, 2020-2032년

제8장 경쟁 구도

제9장 애널리스트의 추천사항

제10장 섹션

ksm
영문 목차

영문목차

Global OTC Consumer Health Market is estimated to be valued at USD 212.1 Bn in 2025 and is expected to reach USD 286.71 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 212.1 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 4.40% 2032 Value Projection: USD 286.71 Bn
Figure. OTC Consumer Health Market Share (%), By Region 2025
OTC Consumer Health Market - IMG1

Over-the-counter (OTC) medicines are drugs that are available without a prescription. Some OTC medicines are used to relieve aches, pains, and itches. Some prevent or cure diseases such as tooth decay and athlete's foot. Other OTC health products may help to manage recurring problems such as migraines and allergies. They are safe and effective when followed as directed by the directions on the label and as directed by a healthcare professional. Generic and brand name products for allergy, sinus, cold and flu, pain relief, home health care and daily living, support braces and wraps, dental and oral health, eye and ear care, first aid, smoking cessation, diabetes care, foot care, digestive health, incontinence, skin care, sleep aids, and vitamins are among the categories of covered OTC items. The benefits of using OTC over prescription drugs include easy accessibility, lower costs, convenience, and customer-empowering qualities. In turn, these factors contribute to increase adherence to therapy, with a positive impact on disease outcomes, healthcare costs and resource consumption.

Market Dynamics

Increasing inorganic activities such as agreements among market players is expected to drive growth of the global OTC consumer health market over the forecast period.

For instance, on January 24, 2022, Hindustan Foods Limited, a company manufacturing and selling nutritional food products and cereal based food products had signed a share purchase agreement with Reckitt Benckiser India Pvt. Ltd., a consumer goods company to acquire the entire issued Share Capital of Reckitt Benckiser Scholl India Private Limited (RBSIPL). The aim of this agreement was to mark Hindustan Foods Limited's entry into Over-the-counter (OTC) Healthcare and Wellness segment as a contract manufacturer.

Key features of the study:

Detailed Segmentation:

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global OTC Consumer Health Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

5. Global OTC Consumer Health Market, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)

6. Global OTC Consumer Health Market, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)

7. Global OTC Consumer Health Market, By Region, 2020 - 2032, (US$ Billion)

8. Competitive Landscape

9. Analyst Recommendation

10. Section

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