OTC Consumer Health Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography
상품코드:1708314
리서치사:Coherent Market Insights
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계 OTC 컨슈머 헬스 시장은 2025년 2,121억 달러로 추정되며, 2032년에는 2,867억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2032년까지 연평균 성장률(CAGR)은 4.4%로 성장할 것으로 예상됩니다.
보고서 범위
보고서 상세
기준 연도
2024년
2025년 시장 규모
2,121억 달러
실적 데이터
2020-2024년
예측 기간
2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR:
4.40%
2032년 가치 예측
2,867억 1,000만 달러
그림. 일반의약품 시장 점유율(%), 지역별, 2025년
일반의약품(OTC)은 처방전 없이 구입할 수 있는 의약품을 말하며, 일부 OTC 의약품은 통증이나 가려움증을 완화하기 위해 사용되기도 합니다. 충치나 무좀과 같은 질병을 예방하거나 치료하는 약도 있습니다. 다른 OTC 의약품은 편두통이나 알레르기와 같은 반복적인 문제를 해결하는 데 도움이 되며, 라벨에 기재된 사용법과 의료 전문가의 지시에 따라 사용하면 안전하고 효과적일 수 있습니다. 알레르기, 부비동, 감기, 독감, 진통제, 진통제, 가정 건강 관리 및 일상 생활, 교정 및 랩, 치과 및 구강, 안과 및 이비인후과, 응급 처치, 금연, 당뇨병, 발 관리, 소화기, 요실금, 피부 관리, 수면 보조제, 비타민제, 등 비타민제 등 제네릭 및 브랜드명 제품이 대상 OTC 제품 범주에 포함됩니다. OTC 의약품이 전문의약품에 비해 일반의약품의 장점은 접근성, 저렴한 비용, 편리성, 고객 편의성 등이 있습니다. 결과적으로 이러한 요소들은 치료 순응도를 높이고, 질병 결과, 의료 비용, 자원 소비에 긍정적인 영향을 미칩니다.
시장 역학
시장 기업 간의 합의와 같은 무기적 활동의 증가는 예측 기간 동안 세계 OTC 컨슈머 헬스 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
예를 들어, 2022년 1월 24일, 영양 식품 및 시리얼 기반 식품을 제조 및 판매하는 Hindustan Foods Limited는 소비재 제조업체인 Reckitt Benckiser India Pvt. India Private Limited(RBSIPL)의 발행주식 전부를 인수하는 주식매매계약을 체결하였습니다. 이번 계약의 목적은 힌두스탄 푸즈 리미티드(Hindustan Foods Limited)가 일반의약품(OTC) 헬스케어 및 웰니스 분야에 제조 위탁업체로 진출하는 것입니다.
본 조사의 주요 특징
세계의 OTC 컨슈머 헬스 시장을 상세히 분석하여 2024년을 기준 연도로 하여 예측 기간(2025-2032년)의 시장 규모와 연평균 성장률(CAGR%)을 조사하여 전해드립니다.
또한, 다양한 부문에 걸친 잠재적 수익 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
또한 시장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 주요 인사이트를 제공합니다.
이 보고서는 기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 세계 OTC 컨슈머 헬스 시장의 주요 기업을 프로파일링합니다.
이 보고서의 인사이트를 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형화, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
이 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 진입자, 재무 분석가 등 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
이해관계자들은 세계 OTC 컨슈머 헬스 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.
목차
제1장 조사 목적과 가정
조사 목적
가정
약어
제2장 시장 전망
보고서 설명
시장 정의와 범위
주요 요약
Coherent Opportunity Map(COM)
제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석
시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
영향 분석
주요 발전
업계 동향
규제 시나리오
최근의 제품 승인/발매
PEST 분석
Porters 분석
제4장 세계의 OTC 컨슈머 헬스 시장 - 코로나바이러스(COVID-19) 팬데믹의 영향
수요에 대한 영향
헬스케어에 대한 영향
역학
제5장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 제품 유형, 2020-2032년
피부과 제품
비타민과 식이보충제
창상 치료 관리 제품
위장약
안과 제품
기타
제6장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 유통 채널별, 2020-2032년
온라인 스토어
오프라인 스토어
백화점
약국
기타
제7장 세계의 OTC 소비자용 건강 시장, 지역별, 2020-2032년
북미
라틴아메리카
유럽
아시아태평양
중동
아프리카
남아프리카공화국
중앙아프리카
북아프리카
제8장 경쟁 구도
히트맵 분석
시장 점유율 분석
Johnson & Johnson
Abbott Laboratories
Sanofi
GlaxoSmithKline Plc.
Bayer AG
Nestle Company
Procter &Gamble Corp.
Danone Food Company
Colgate-Palmolive Company
Unilever
Henkel AG & Co. KGaA
제9장 애널리스트의 추천사항
Wheel of Fortune
애널리스트의 견해
일관성 있을 기회 맵
제10장 섹션
참고문헌
조사 방법
ksm
영문 목차
영문목차
Global OTC Consumer Health Market is estimated to be valued at USD 212.1 Bn in 2025 and is expected to reach USD 286.71 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.4% from 2025 to 2032.
Report Coverage
Report Details
Base Year:
2024
Market Size in 2025:
USD 212.1 Bn
Historical Data for:
2020 To 2024
Forecast Period:
2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR:
4.40%
2032 Value Projection:
USD 286.71 Bn
Figure. OTC Consumer Health Market Share (%), By Region 2025
Over-the-counter (OTC) medicines are drugs that are available without a prescription. Some OTC medicines are used to relieve aches, pains, and itches. Some prevent or cure diseases such as tooth decay and athlete's foot. Other OTC health products may help to manage recurring problems such as migraines and allergies. They are safe and effective when followed as directed by the directions on the label and as directed by a healthcare professional. Generic and brand name products for allergy, sinus, cold and flu, pain relief, home health care and daily living, support braces and wraps, dental and oral health, eye and ear care, first aid, smoking cessation, diabetes care, foot care, digestive health, incontinence, skin care, sleep aids, and vitamins are among the categories of covered OTC items. The benefits of using OTC over prescription drugs include easy accessibility, lower costs, convenience, and customer-empowering qualities. In turn, these factors contribute to increase adherence to therapy, with a positive impact on disease outcomes, healthcare costs and resource consumption.
Market Dynamics
Increasing inorganic activities such as agreements among market players is expected to drive growth of the global OTC consumer health market over the forecast period.
For instance, on January 24, 2022, Hindustan Foods Limited, a company manufacturing and selling nutritional food products and cereal based food products had signed a share purchase agreement with Reckitt Benckiser India Pvt. Ltd., a consumer goods company to acquire the entire issued Share Capital of Reckitt Benckiser Scholl India Private Limited (RBSIPL). The aim of this agreement was to mark Hindustan Foods Limited's entry into Over-the-counter (OTC) Healthcare and Wellness segment as a contract manufacturer.
Key features of the study:
This report provides an in-depth analysis of the global OTC consumer health market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global OTC consumer health market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Johnson & Johnson, Abbott Laboratories, Sanofi, GlaxoSmithKline plc., Bayer AG, Nestle Company, Procter & Gamble Corp., Danone Food Company, Colgate Palmolive Mfg. Company, Unilever, and Henkel AG & Co. KGaA
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global OTC consumer health market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global OTC consumer health market
Detailed Segmentation:
Global OTC Consumer Health Market, By Product Type:
Dermatological Products
Vitamins & Dietary Supplements
Wound Care Management Products
Gastrointestinal Products
Ophthalmology products
Others
Global OTC Consumer Health Market, By Distribution Channel:
Online Stores
Offline Stores
Departmental Stores
Pharmacy Stores
Others
Global OTC Consumer Health Market, By Region:
North America
Latin America
Europe
Asia Pacific
Middle East
Africa
Company Profiles
Johnson & Johnson
General Electric Company
Abbott Laboratories
Sanofi
GlaxoSmithKline plc.
Bayer AG
Nestle Company
Procter & Gamble Corp.
Danone Food Company
Colgate Palmolive Mfg. Company
Unilever
Henkel AG & Co. KGaA
Table of Contents
1. Research Objectives and Assumptions
Research Objectives
Assumptions
Abbreviations
2. Market Purview
Report Description
Market Definition and Scope
Executive Summary
Market Snapshot, By Product Type
Market Snapshot, By Distribution Channel
Market Snapshot, By Region
Coherent Opportunity Map (COM)
3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis
Market Dynamics
Drivers
Restraints
Opportunity
Impact Analysis
Key Developments
Industry Trends
Regulatory Scenario
Recent Product Approval/Launches
PEST Analysis
Porter's Analysis
4. Global OTC Consumer Health Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic
Impact on Demand
Impact on Healthcare
Epidemiology
5. Global OTC Consumer Health Market, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
Segment Trends
Dermatological Products
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (USD Bn)
Vitamins & Dietary Supplements
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Wound Care Management Products
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Gastrointestinal Products
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (USD Bn)
Ophthalmology products
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
6. Global OTC Consumer Health Market, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Introduction
Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
Segment Trends
Online Stores
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (USD Bn)
Offline Stores
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
Departmental Stores
Pharmacy Stores
Others
Introduction
Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
7. Global OTC Consumer Health Market, By Region, 2020 - 2032, (US$ Billion)
Introduction
Market Share Analysis, By Region, 2025 and 2032(%)
Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2020 - 2032
Regional Trends
North America
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
U.S.
Canada
Latin America
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
Brazil
Mexico
Argentina
Rest of Latin America
Europe
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
Germany
U.K.
France
Italy
Spain
Russia
Rest of Europe
Asia Pacific
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
China
India
Japan
Australia
South Korea
ASEAN
Rest of Asia Pacific
Middle East
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
GCC
Israel
Rest of Middle East
Africa
Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
Market Size and Forecast, By Region/Country, 2020 - 2032, (USD Bn)