Consumer Battery Market, By Battery Type, By Form Factor, By Application, By Geography
상품코드:1699492
리서치사:Coherent Market Insights
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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세계 소비자용 배터리 시장은 2025년에 289억 1,000만 달러, 2032년에는 443억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2032년까지 연평균 6.3%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측됩니다.
보고 범위
보고서 상세 내용
기준 연도
2024년
2025년 시장 규모
289억 1,000만 달러
실적 데이터
2020-2024년
예측 기간
2025-2032년
예측 기간(2025-2032년) CAGR
6.30%
2032년 금액 예측
443억 4,000만 달러
그림. 지역별 소비자용 배터리 시장 점유율(%), 2025년
세계 소비자용 배터리 시장은 스마트폰, 노트북, 태블릿, 웨어러블 기기 등 휴대용 가전제품 수요 증가에 힘입어 지난 몇 년간 큰 폭의 성장세를 보이고 있습니다. 배터리는 이러한 기기에 전력을 공급하는 데 중요한 역할을 하며, 모바일 기기의 사용을 가능하게 하는 핵심 부품입니다. 배터리 기술의 발전과 더불어 배터리 수명과 용량 향상에 주력하는 제조업체들이 늘어나면서 소비자용 배터리 판매가 증가하고 있습니다. 또한, 전기자동차의 보급이 확대되고 있는 것도 민수용 배터리 시장에 새로운 기회를 가져다주고 있습니다. 그러나 원자재 가격의 변동은 여전히 중요한 과제입니다.
시장 역학:
세계 소비자 가전제품의 보급이 전 세계적으로 확산되고 있는 것이 세계 민수용 배터리 시장을 주도하고 있습니다. 스마트폰은 사람들의 생활에 없어서는 안 될 필수품이 되었고, 교체 속도도 빨라지고 있습니다. 또한, 전기자동차의 판매가 증가하면서 배터리의 용도가 확대되고 있습니다. 그러나 리튬, 코발트, 니켈 등의 배터리 부품은 시장 수요 및 공급력에 따라 가격이 변동하기 때문에 원자재 가격의 변동이 큰 문제입니다. 반면, 더 높은 에너지 밀도와 긴 수명을 가진 혁신적인 배터리 화학물질을 개발하기 위한 제조업체들의 지속적인 연구개발 투자는 새로운 기회를 창출하고 있습니다. 배터리 기술의 지속적인 발전은 향후 몇 년 동안 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
본 조사의 주요 특징
세계의 컨슈머 배터리 시장에 대해 조사 분석했으며, 2024년을 기준 연도로 하여 예측 기간(2025-2032년) 시장 규모와 연평균 성장률(CAGR)에 대해 조사 분석하여 전해드립니다.
또한, 다양한 부문에 걸친 잠재적 수익 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 중요한 고찰을 제공합니다.
이 보고서는 기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 세계 소비자용 배터리 시장의 주요 기업을 프로파일링합니다.
주요 기업으로는 Panasonic Corporation,Samsung SDI Co., Ltd.,LG Chem,BYD Company Limited,Contemporary Amperex Technology Co. .,Energizer Holdings, Inc.,Sony Corporation,Toshiba Corporation,Hitachi Chemical Co. Groupe S.A., Exide Technologies 등이 있습니다.
이 보고서의 통찰력을 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형화, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
이 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 시장 진출기업, 재무 분석가 등 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
이해관계자들은 세계 소비자용 배터리 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.
Global Consumer Battery Market is estimated to be valued at US$ 28.91 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 44.34 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.3% from 2025 to 2032.
Report Coverage
Report Details
Base Year:
2024
Market Size in 2025:
USD 28.91 Bn
Historical Data for:
2020 To 2024
Forecast Period:
2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR:
6.30%
2032 Value Projection:
USD 44.34 Bn
Figure. Consumer Battery Market Share (%), By Region 2025
The global consumer battery market has been witnessing significant growth over the past few years driven by increasing demand for portable consumer electronics such as smartphones, laptops, tablets, and wearables. Batteries play a vital role in powering these devices and are a core component enabling the usage of mobile devices. Advancements in battery technology coupled with growing focus of manufacturers on enhancing battery life and capacity have been boosting the sales of consumer batteries. Moreover, the rising penetration of electric vehicles is creating new opportunities for the consumer battery market. However, volatility in raw material prices remains a key challenge.
Market Dynamics:
The global consumer battery market is driven by the rising adoption of portable consumer electronic devices across the world. Smartphones have become an integral part of people's lives and are being replaced at a much faster rate, thereby propelling the demand for batteries. Furthermore, the growing sales of electric vehicles are expanding the scope of applications for batteries. However, fluctuations in raw material prices pose a major challenge as battery components such as lithium, cobalt, and nickel experience price volatility depending on market demand and supply forces. On the other hand, ongoing R&D investments by manufacturers to develop innovative battery chemistries with higher energy density and longer life are creating new opportunities. Continuous advancements in battery technology are expected to further fuel the market growth over the coming years.
Key Features of the Study:
This report provides in-depth analysis of the global consumer battery market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global consumer battery market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Panasonic Corporation, Samsung SDI Co., Ltd., LG Chem, BYD Company Limited, Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), Duracell Inc., Energizer Holdings, Inc., Sony Corporation, Toshiba Corporation, Hitachi Chemical Co., Ltd., VARTA AG, GS Yuasa Corporation, A123 Systems LLC, Saft Groupe S.A., and Exide Technologies
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global consumer battery market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global consumer battery market
Market Segmentation
Battery Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
Secondary
Primary
Form Factor Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)