세계의 그래픽 필름 시장 규모 조사 : 폴리머별, 인쇄 기술별, 필름 유형별, 최종 사용자별, 지역별 예측(2022-2032년)
Global Graphic Film Market Size Study, by Polymer, by Printing Technology, by Film Type, by End User and Regional Forecasts 2022-2032
상품코드:1520634
리서치사:Bizwit Research & Consulting LLP
발행일:2024년 07월
페이지 정보:영문 200 Pages
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한글목차
세계의 그래픽 필름 시장은 2023년 약 330억 3,000만 달러로 평가되었고, 2024-2032년의 예측 기간 동안 6.2% 이상의 견조한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
그래픽 필름은 다양한 시각적 용도를 위해 디자인된 특수 필름으로, 기능성과 미적 매력을 겸비한 필름을 말합니다. 이러한 필름은 접착층, 장식층, 보호층 등의 형태로 자동차, 건설, 광고 등 다양한 산업에서 광범위하게 사용되고 있습니다. 또한, 그래픽 필름은 광고 및 마케팅에서 중요한 역할을 하며 간판, 디스플레이, 판촉물 등에 사용됩니다. 이러한 필름의 특성으로 인해 다양한 용도로 사용되어 다양한 분야의 제품의 시각적 아름다움, 브랜딩 및 성능에 기여하고 있습니다.
그래픽 필름 시장은 랩 광고에 대한 수요 증가, 전자상거래 산업의 성장, 디지털 인쇄 기술의 지속적인 향상으로 인해 향후 큰 성장이 예상됩니다. 또한, 기술 혁신과 자동차 산업의 성장은 그래픽 필름 시장의 성장을 가속하는 두드러진 요인입니다. 그러나 경제의 불확실성, 원자재 가격 변동, 엄격한 환경 규제가 시장 성장을 억제하고 있습니다. 반대로, 지속 가능한 필름의 인기 증가와 포장용도의 확대는 시장 성장의 기회를 창출하고 있습니다.
자동차 분야는 예측 기간 동안 그래픽 필름 시장에서 가장 큰 분야가 될 것으로 예상됩니다. 자동차 분야에서 그래픽 필름의 응용 분야에는 차량 랩, 컷 그래픽, 컷 딜이 포함됩니다. 차량용 랩은 미리 정의된 모양이 없는 자기 점착성 비닐 시트로 구성되며, 컷 비닐과는 대조적으로 차량용 랩은 미리 정의된 모양이 없는 거대한 시트로 구성됩니다. 이 랩은 차량의 전체 패널을 덮도록 설계되었습니다. 그래픽 필름과 랩이 차량에 널리 사용되기 시작한 것은 보호 및 홍보 목적으로 실용화되어 차량의 미적 매력을 높이는 동시에 보호 층을 제공했기 때문입니다.
아시아태평양은 인구 증가, 급속한 도시화, 가처분 소득 증가 등의 요인으로 인해 시장 수익에서 지배적인 위치를 차지하고 있습니다. 이 지역 시장 성장은 또한 기술 발전, 가처분 소득 증가, 건설 및 자동차 산업에서 유리한 시나리오의 영향을 받고 있습니다. 또한, 유럽은 2024-2032년의 예측 기간 동안 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 세계의 그래픽 필름 시장 주요 요약
세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측(2022-2032년)
지역별 개요
부문별 개요
폴리머별
인쇄 기술별
필름 유형별
최종사용자별
주요 동향
불황의 영향
애널리스트의 제안 및 결론
제2장 세계의 그래픽 필름 시장 정의와 조사의 전제조건
조사 목적
시장의 정의
조사의 전제조건
포함과 제외
제한 사항
공급측 분석
가용성
인프라
규제 환경
시장 경쟁
경제성(소비자 시점)
수요측 분석
규제 프레임워크
기술 진보
친환경
소비자 의식과 수용
조사 방법
조사 대상년도
통화 환산율
제3장 세계의 그래픽 필름 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
시장 기회
제4장 세계의 그래픽 필름 시장 산업 분석
Porter's Five Forces 모델
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 접근
Porter's Five Forces의 영향 분석
PESTEL 분석
정치
경제
사회
기술
환경
법률
주요 투자 기회
주요 성공 전략
파괴적 동향
업계 전문가의 견해
애널리스트의 결론 및 제안
제5장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 폴리머별, 2022-2032년
부문 대시보드
세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
폴리에틸렌(PE)
폴리프로필렌(PP)
폴리염화비닐(PVC)
기타 폴리머
제6장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 인쇄 기술별, 2022-2032년
부문 대시보드
세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
오프셋 리소그래피
그라비어 인쇄
프렉소 인쇄
디지털
제7장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 필름 유형별, 2022-2032년
부문 대시보드
세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
불투명 필름
투명 필름
반투명 필름
반사 필름
제8장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 최종사용자별, 2022-2032년
부문 대시보드
세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
자동차
프로모션 및 광고
산업용
기타 최종사용자
제9장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
스페인
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제10장 경쟁 정보
주요 기업의 SWOT 분석
주요 시장 전략
기업 개요
3M Company
주요 정보
개요
재무(데이터 입수가 가능한 경우)
제품 개요
시장 전략
Avery Dennison
E. I. du Pont de Nemours and Company
Amcor
Constantia Flexibles Group GmbH
CCL Industries Inc
Kay Premium Marking Films Ltd
Schweitzer-Mauduit International, Inc
ACCO Brands
Dunmore Corporation
Hexis S.A.
LX Hausys
Achilles USA Inc
ORAFOL Europe GmbH
Fedrigoni S.P.A.
제11장 조사 과정
조사 과정
데이터 마이닝
분석
시장 추정
검증
출판
조사 속성
LSH
영문 목차
영문목차
The Global Graphic Film Market is valued at approximately USD 33.03 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.2% over the forecast period 2024-2032. A graphic film refers to a specialized type of film designed for various visual applications, combining functionality with aesthetic appeal. These films come in the form of adhesive, decorative, or protective layers and find extensive use across diverse industries such as automotive, construction, and advertising. Moreover, graphic films play a crucial role in advertising and marketing, used for signage, displays, and promotional materials. The nature of these films allows for a wide range of applications, contributing to the visual aesthetics, branding, and performance of products in different sectors.
The Graphic Film market is expected to witness significant growth in the future due to the increasing demand for wrap advertisements, the growing e-commerce industry, and the continuous improvement in digital printing techniques. Additionally, innovation in technology and the growth in the automotive industry are prominent factors driving the growth of the Graphic Film market. However, economic uncertainties, fluctuations in raw material prices, and stringent environmental regulations are restraining the market growth. On the contrary, the rising popularity of sustainable films and expanding applications in packaging are creating opportunities for market growth.
The Automotive segment is projected to be the largest segment in the Graphic Film market during the forecast period. Within the automotive sector, graphic film applications encompass vehicle wraps, cut graphics, and cut deals. Vehicle wraps, in contrast to cut vinyl, consist of expansive sheets of self-adhesive vinyl lacking a predefined shape. These wraps are designed to cover entire panels of the vehicle. The widespread adoption of graphic films or wraps in vehicles is driven by their utility for both protective and promotional purposes, enhancing the aesthetic appeal of vehicles while providing a layer of safeguarding.
Asia Pacific region holds the dominant position in the market revenue due to factors such as population growth, rapid urbanization, and an increase in disposable income. The regional market's growth is also influenced by significant technological advancements, elevated disposable incomes, and favourable scenarios in the construction and automotive industries. Moreover, the Europe is anticipated to grow at fastest growth rate during forecast period 2024-2032.
Major market players included in this report are:
3M Company
Avery Dennison
E. I. du Pont de Nemours and Company
Amcor
Constantia Flexibles Group GmbH
CCL Industries Inc
Kay Premium Marking Films Ltd
Schweitzer-Mauduit International, Inc
ACCO Brands
Dunmore Corporation
Hexis S.A.
LX Hausys
Achilles USA Inc
ORAFOL Europe GmbH
Fedrigoni S.P.A.
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Polymer:
Polyethylene (PE)
Polypropylene (PP)
Polyvinyl Chloride (PVC)
Other Polymers
By Printing Technology:
Offset Lithography
Rotogravure
Flexography
Digital
By Film Type:
Opaque Films
Transparent Films
Translucent Films
Reflective Films
By End User:
Automotive
Promotional & Advertisement
Industrial
Other End Users
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA
Years considered for the study are as follows:
Historical year - 2022
Base year - 2023
Forecast period - 2024 to 2032
Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.
Table of Contents
Chapter 1. Global Graphic Film Market Executive Summary
1.1. Global Graphic Film Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Polymer
1.3.2. By Printing Technology
1.3.3. By Film Type
1.3.4. By End User
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 2. Global Graphic Film Market Definition and Research Assumptions