세계의 IoV(Internet of Vehicles) 시장 규모 조사 및 예측 : 솔루션별, 네트워크 기술별, 통신 유형별, 지역별 분석(2023-2030년)
Global Internet of Vehicles Market Size study & Forecast, by Solution, by Networking Technology, by Communication Type (Vehicle-to-Vehicle, Vehicle-to-Infrastructure, Vehicle-to-Pedestrian, Vehicle-to-Cloud, Others) and Regional Analysis, 2023-2030
상품코드:1443405
리서치사:Bizwit Research & Consulting LLP
발행일:2024년 02월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 IoV(Internet of Vehicles) 시장은 2022년에 약 1,248억 2,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023-2030년에는 24.65% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
IoV는 차량이 인터넷을 통해 상호 연결되어 차량, 인프라 및 기타 개체 간의 통신 및 데이터 교환을 가능하게 하는 네트워크화된 시스템을 말하며, IoV 생태계에서 차량은 센서, GPS, 통신 장비와 같은 첨단 기술을 탑재하여 실시간 데이터 전송을 촉진합니다. 데이터 전송을 촉진합니다. 이 상호 연결된 네트워크를 통해 차량은 상태, 위치 및 환경 조건에 대한 정보를 공유하여 안전, 교통 관리 및 운송의 전반적인 효율성을 향상시키는 데 기여합니다. 차량 인터넷 시장은 커넥티드카와 자율주행차 증가, 스마트 시티의 등장, 교통 관리를 위한 차량 인터넷 도입에 대한 정부 구상 증가 등의 요인으로 인해 성장하고 있습니다.
커넥티드카 및 자율주행차량 증가는 차량 인터넷의 주요 촉진요인입니다. 이러한 차량은 내비게이션, 교통 관리 및 협력적 의사 결정을 위해 실시간 데이터 교환에 의존하여 차량 인터넷 생태계를 확장하는 데 기여하고 있으며, Statista에 따르면 2019년에는 전 세계에서 약 3,100만 대의 자동차가 어느 정도 자동화를 실현할 것으로 예상됩니다. 예측에 따르면 이 수치는 2024년까지 5,400만 대를 넘어설 것으로 예상됩니다. 또한 기술 혁신과 IoT 통합, 차량 텔레매틱스에 대한 높은 수요는 시장 성장의 새로운 기회를 창출하고 있습니다. 그러나 높은 도입 비용과 데이터 프라이버시 관련 보안 우려는 2023-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.
세계의 IoV 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 아시아태평양은 커넥티드카 생산량 증가와 인프라 확대로 인해 2022년까지 시장을 주도할 것으로 예상되며, 아시아태평양은 큰 폭의 성장을 이룰 것으로 전망됩니다. 중국, 인도 및 기타 아시아 국가와 같은 주요 자동차 시장에서 첨단 모빌리티 기술을 채택하고 있는 것이 이 지역의 높은 성장률에 기여하고 있습니다. 또한 아시아태평양의 주요 자동차 제조업체들은 대부분 아시아태평양에 본사를 두고 있습니다. 유럽은 전기자동차의 보급, 정부의 자동차 산업 지원 증가, 자동차 생산에 대한 투자 증가, 산업내 사물인터넷의 통합 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
본 조사의 목적은 최근의 다양한 부문과 국가 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 조사 대상국에 산업의 질적·양적 측면을 포함시키도록 설계되고 있습니다.
또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다.
목차
제1장 주요 요약
제2장 세계의 IoV 시장 정의와 범위
조사 목적
시장 정의와 범위
업계의 진화
조사 범위
조사 대상년
통화 환산율
제3장 세계의 IoV 시장 역학
IoV 시장 영향 분석(2020-2030년)
시장 촉진요인
커넥티드카와 자율주행차의 부상
스마트 시티의 출현
교통 관리를 위한 차량용 인터넷 도입을 향한 정부 구상의 증가
시장이 해결해야 할 과제
높은 도입 비용
데이터 프라이버시에 관한 보안상 우려
시장 기회
기술 혁신과 IoT 통합
차량 텔레매틱스의 높은 수요
제4장 세계의 IoV 시장 : 산업 분석
Porter's Five Forces 모델
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
Porter's Five Forces 영향 분석
PEST 분석
정치
경제
사회
기술
환경
법률
주요 투자 기회
주요 성공 전략
COVID-19 영향 분석
파괴적 동향
업계 전문가의 시점
애널리스트의 결론·제안
제5장 세계의 IoV 시장 : 솔루션별
시장 스냅숏
IoV 세계 시장 : 솔루션별, 실적 - 잠재력 분석
IoV 세계 시장 : 솔루션별 추정·예측, 2020-2030년
IoV 시장, 하위 부문별 분석
차량내
IoV 관리 센터
제6장 세계의 IoV 시장 : 네트워크 기술별
시장 스냅숏
IoV 세계 시장 : 네트워크 기술별, 실적 - 잠재력 분석
IoV 세계 시장 : 네트워크 기술별 추정·예측, 2020-2030년
IoV 시장, 하위 부문별 분석
Wi-Fi
Bluetooth
셀룰러 네트워크
제7장 세계의 IoV 시장 : 통신 유형별
시장 스냅숏
IoV 세계 시장 : 통신 유형별, 실적 - 잠재력 분석
IoV 세계 시장 : 통신 유형별 추정·예측 2020-2030년
IoV 시장, 하위 부문 분석
V2V
V2I
V2P
V2C
기타
제8장 세계의 IoV 시장 : 지역별 분석
주요 국가
주요 신흥 국가
IoV 시장, 지역별 시장 스냅숏
북미
미국
캐나다
유럽의 IoV 시장 스냅숏
영국
독일
프랑스
스페인
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양의 IoV 시장 스냅숏
중국
인도
일본
호주
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카의 IoV 시장 스냅숏
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제9장 경쟁 정보
주요 기업의 SWOT 분석
주요 시장 전략
기업 개요
Google LLC
주요 정보
개요
재무(데이터의 가용성에 따름)
제품 개요
최근 동향
Texas Instruments Inc.
Ford Motor Company
Cisco Systems Inc.
SAP SE
International Business Machine Corporation
Audi AG
Apple Inc.
NXP Semiconductors N.V.
Intel Corporation
제10장 조사 프로세스
조사 프로세스
데이터 마이닝
분석
시장 추정
검증
출판
조사 속성
조사 전제조건
KSA
영문 목차
영문목차
Global Internet of Vehicles Market is valued at approximately USD 124.82 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 24.65% during the forecast period 2023-2030. The Internet of Vehicles (IoV) refers to a networked system where vehicles are interconnected through the Internet, enabling communication and data exchange between vehicles, infrastructure, and other entities. In an IoV ecosystem, vehicles are equipped with advanced technologies such as sensors, GPS, and communication devices that facilitate real-time data transmission. This interconnected network allows vehicles to share information about their status, location, and environmental conditions, contributing to enhanced safety, traffic management, and overall efficiency in transportation. The Internet of Vehicles Market is expanding because of factors such as the rise in connected and autonomous vehicles, the emergence of smart cities and rising government initiatives for the adoption of Internet of Vehicles for traffic management.
The increasing adoption of connected and autonomous vehicles is a major driver for the Internet of Vehicles. These vehicles rely on real-time data exchange for navigation, traffic management, and collaborative decision-making, contributing to the expansion of the Internet of Vehicles ecosystem. According to Statista, in the year 2019, approximately 31 million cars globally featured some degree of automation. Projections indicate that this figure is poised to exceed 54 million by the year 2024. In addition, technological innovations and IoT integration and high demand for vehicle telematics are creating new opportunities for the market growth. However, the high implementation costs and security concerns related to data privacy stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Internet of Vehicles Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to increased production of connected vehicles and the expanding infrastructure in the region, Asia Pacific is poised to experience substantial growth. The adoption of advanced mobility technologies in significant automotive markets such as China, India, and other Asian countries contributes to the region's high growth rate. Furthermore, many leading automakers in the market are based in the Asia Pacific region. Europe is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as rising adoption of electric vehicles, rising government support to automotive industry, rising investment for automotive production and integration of Internet of things in the industry.
Major market player included in this report are:
Google LLC
Texas Instruments Inc.
Ford Motor Company
Cisco Systems Inc.
SAP SE
International Business Machine Corporation
Audi AG
Apple Inc.
NXP Semiconductors N.V.
Intel Corporation
Recent Developments in the Market:
In April 2023, Aeris, a company specializing in IoT solutions, successfully acquired the IoT accelerator and connected vehicle cloud divisions from Ericsson. To establish a strategic partnership, Aeris aims to deliver innovative solutions to one of the automotive industry's largest markets, namely the Asia Pacific region.
In February 2023, Qualcomm introduced the latest iteration of the Snapdragon automotive platform, showcasing the company's swiftest modem, the newly unveiled Auto 5G modem. Boasting a 50% increase in processing power and an impressive network capacity of up to 200 MHz, the platform is well-equipped to facilitate low-latency connectivity and support satellite communications.
Global Internet of Vehicles Market Report Scope:
Historical Data - 2020 - 2021
Base Year for Estimation - 2022
Forecast period - 2023-2030
Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered - Solution, Networking Technology, Communication Type, Region
Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: