세계의 온라인 식료품 시장 규모 조사 : 제품 유형별(신선식품, 아침식사/유제품, 스낵/음료, 주식/요리 필수품), 지역별 예측(2021-2027년)
Global Online Grocery Market Size study By Product Type (Fresh Produce, Breakfast & Dairy, Snacks & Beverages, Staples & Cooking Essentials), and Regional Forecasts 2021-2027
상품코드 : 1007733
리서치사 : Bizwit Research & Consulting LLP
발행일 : 2021년 05월
페이지 정보 : 영문
US $ 4,950 ₩ 6,322,000
Unprintable PDF (Single User License)
US $ 6,250 ₩ 7,982,000
Printable PDF (Enterprise License)


한글목차

세계 온라인 식료품 시장 규모는 2020년에 약 2,368억 8,000만 달러에 달했습니다.

시장은 2021-2027년간 24.8% 이상의 꾸준한 성장률로 확대될 것으로 예측됩니다.

온라인 식료품점은 소비자가 식료품을 온라인으로 주문할 수 있는 슈퍼마켓 또는 식료품점입니다. 개인 가처분소득 증가와 쾌적성, 용이성을 선택하는 사람들이 증가했던 것이 주요 시장 성장요인입니다. 팬데믹 기간에 사람들이 외출을 피하고 사회적 접촉을 줄이고 있기 때문에 온라인 E-Commerce 서비스, 특히 식료품 사용이 급증하고 있습니다. 국제무역 개발회의에 따르면 세계 E-Commerce 판매량은 2017년에 29조에 이르렀습니다. 온라인 쇼핑객 수는 13억 4,000만 명으로 증가했습니다. 스마트폰 사용자 증가 또한 이 부문의 성장에 기여하고 있습니다. 그러나, 제품을 물리적으로 검사할 수 없기 때문에 시장 성장은 멈출 것으로 예상됩니다. 또 하나의 제약은 소비자가 제품 품질을 알 수 없는 것입니다. 이로 인해 소비자는 식료품을 온라인으로 구매하는 것에 조금 망설임을 느낍니다. 그러나, 시장 기업에게는 더 빠른 배송과 다양한 제품 등을 제공함으로써 소비자에게 서비스를 제공하는 방법을 항상 개선할 기회가 있습니다.

세계의 온라인 식료품(Online Grocery) 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요, 제품 유형별/지역별 동향, 시장 진출기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 개요

제2장 세계의 온라인 식료품 시장 정의와 범위

제3장 세계의 온라인 식료품 시장 역학

제4장 세계의 온라인 식료품 시장 분석

제5장 세계의 온라인 식료품 시장, 제품 유형별

제6장 세계의 온라인 식료품 시장, 지역 분석

제7장 경쟁 정보

제8장 조사 과정

LSH 21.06.11
영문 목차

영문목차

Global Online Grocery Market is valued approximately USD 236.88 billion in 2020 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 24.8 % over the forecast period 2021-2027. Online grocery store is a supermarket or a grocery store which allows the consumers, online ordering of grocery items. The increase in an individual's disposable income and people choosing comfort and ease of availability are the major driving factors. Amid the pandemic, as people are avoiding going out and reducing their social contact, there is a surge in the use of online e-commerce services, especially grocery items. According to the UN conference on trade and development, the global e-commerce sales reached 29 trillion in 2017. To add to the statistics the number of online shoppers increased to 1.34 billion. Also, rising number of smartphone users has also contributed to the growth of the sector. But, the inability to physically inspect the products is anticipated to halt the growth of the market. Another restraint can be the quality of the product that the consumer is unaware about. This makes the consumers a little hesitant towards buying groceries online. However, market players have the opportunity to constantly improve the way they deliver their services to consumers by providing faster delivery, range of products, etc.

Regions such as Asia Pacific, North America, Europe, Latin America and Rest of the World are considered for the regional analysis of global Online Grocery market. America has a substantial share of almost 14% in terms of revenue, reason being the presence of prominent players in the region and increasing e-commerce sales in the U.S. Asia Pacific is projected to be the fastest growing region with a CAGR of 27%. The credit goes to the Indian and Chinese government. The governments are constantly working in order to promote digitalization and E-commerce in the countries.

Major market player included in this report are:

Walmart Inc. (US),

ALDI (Germany),

Albertsons Companies, Inc. (US),

Auchan SA (France),

Royal Ahold Delhaize NV (Netherlands),

Amazon.com Inc. (US), ASDA (UK),

The Kroger Co. (US),

TESCO PLC (UK)

Big Basket

Schwan Food

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:

Fresh Produce

Breakfast & Dairy

Snacks & Beverages

Meat & Seafood

Staples & Cooking Essentials

Others

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year - 2018, 2019

Base year - 2020

Forecast period - 2021 to 2027

Target Audience of the Global Online Grocery Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors

Large, medium-sized, and small enterprises

Venture capitalists

Value-Added Resellers (VARs)

Third-party knowledge providers

Investment bankers

Investors

Table of Contents

Chapter 1.Executive Summary

Chapter 2. Global Online Grocery Market Definition and Scope

Chapter 3. Global Online Grocery Market Dynamics

Chapter 4. Global Online Grocery Market Industry Analysis

Chapter 5. Global Online Grocery Market, by Product Type

Chapter 6. Global Online Grocery Market, Regional Analysis

Chapter 7. Competitive Intelligence

Chapter 8. Research Process

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기