Insurance Telematics in Europe and North America - 8th Edition
상품코드:1619721
리서치사:Berg Insight
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 250 Pages
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유럽 시장의 보험 텔레매틱스 유효 계약 건수는 2023년 말 기준 1,300만 건에 달할 것으로 예상되며, 2028년에는 1,760만 건에 달할 것으로 예상되며, 연평균 6.2%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 북미에서는 2023년 말 기준 1,790만 건으로 추정되는 보험 텔레매틱스 유효 계약이 2028년 2,630만 건에 이를 것으로 예상됩니다.
이 보고서는 유럽과 북미의 보험 텔레매틱스 시장을 조사 분석했으며, 주요 기업 30개사와의 인터뷰 결과를 바탕으로 시장 동향과 주요 개발 동향, 2028년까지 각국의 시장 전망 등을 전해드립니다.
목차
그림목차
주요 요약
제1장 자동차 시장
유럽의 자동차 시장
사용중인 차량 수와 자동차 밀도
신차 등록 대수와 주요 제조업체
북미의 자동차 시장
사용중인 차량 수와 자동차 밀도
신차 등록 대수와 주요 제조업체
자동차 보험
기본적인 보험용어와 분류
자동차 보험 기초
기존 자동차 보험의 리스크 평가와 가격 설정 기준
자동차 보험사를 위한 보험 계리 툴박스 개발
유럽의 자동차 보험 시장
북미의 자동차 보험 시장
제2장 보험 텔레매틱스 솔루션
보험 텔레매틱스 소개
텔레매틱스 기반 보험료 책정 근거
보험 텔레매틱스 서비스 약력
운전습관연계보험, 관련된 개념과 용도
수동 보고
운전습관연계보험 텔레매틱스 - PAYD, PHYD, MHYD, TBYB
지속적이고 시간 제한적인 텔레매틱스 데이터 기록
이용 기반 가격 설정 vs. 청구 관련 보험 텔레매틱스
개인용, 상업용 보험 텔레매틱스
보험 텔레매틱스 관련 부가가치 서비스
보험 텔레매틱스 인프라
차량 부문
보험 기업 부문
최종사용자 부문
네트워크 부문
GNSS 부문
비즈니스 모델
사내 개발
텔레매틱스 파트너 활용
고객과의 직접적인 교류 없이 인수
제3장 유럽의 보험 텔레매틱스 시장
지역 시장의 특징
이탈리아
영국
이베리아
프랑스
베네룩스
오스트리아·스위스
북유럽 국가
독일
중유럽 및 동유럽
보험 텔레매틱스 사례 연구
제4장 북미의 보험 텔레매틱스 시장
지역 시장의 특징
미국
캐나다
보험 텔레매틱스 사례 연구
제5장 시장 예측과 동향
시장 분석
유럽과 북미의 보험 텔레매틱스 정책과 보급률
유럽과 북미의 폼팩터 발전
밸류체인 분석
보험 산업 기업
텔레매틱스 산업 기업
자동차 산업 기업
통신 산업 기업
IT 산업 기업
보험 텔레매틱스 분야의 인수합병
시장 촉진요인과 장벽
거시경제 환경
규제 환경
경쟁 환경
기술 환경
산업 동향
UBI에서 고객 참여가 점점 더 중요해지고 있다
보험 텔레매틱스 컨셉은 향후에도 확대될 것으로 예측된다
보험 기업은 UBI와 보험금 청구 관련 텔레매틱스 양방을 채용한다
스마트폰은 산업에서 가장 선호되는 폼팩터이다
커넥티드카가 보험 텔레매틱스의 대중화를 위한 길을 연다
스마트폰과 커넥티드카 데이터의 조합이 유망하다
플릿 보험 텔레매틱스는 플릿 리스크와 비용을 절감하는 기회이다
프라이버시에 관한 우려는 고객 부문 전반에 걸쳐 완화되고 있다
빅데이터 : 텔레매틱스 데이터의 소유권과 이동성을 면밀히 조사한다
보험 텔레매틱스는 부주의 운전 감소를 목표로 한다
모빌리티 동향이 텔레매틱스 기반 보험에 새로운 기회를 제공한다
커넥티드카 유래 차량 진단 데이터가 보험 기업에 가치를 제공할 가능성이 있다
전망 : 보험 텔레매틱스는 기타 지역에서도 빠르게 성장하고 있다
운전 습관의 변화에 따라 주행거리에 따른 보험 프로그램이 인기를 끌고 있다
기타 IoT 업계를 모색하는 보험 기업
더 많은 차종에 적용 가능한 보험 텔레매틱스 컨셉
자율주행차가 자동차 보험의 경쟁 환경을 바꾼다
운전습관연계보험 상품에 관여하는 자동차 OEM
보험사들은 앱 기반 UBI 솔루션으로 보다 다양한 기능을 제공하기 시작했다
보험 산업의 데이터에 대한 요구를 촉진하는 AI
제6장 기업 개요와 전략
Agero
Arity
Azuga(Bridgestone)
Brightmile
CalAmp
Cambridge Mobile Telematics
CCC Intelligent Solutions
ClearScore
Conneqtech
Dolphin Technologies
Earnix
FairConnect Group
Greater Than
Howden Driving Data(Howden Group)
IMS
Inzura
LexisNexis Risk Solutions
Meta System
Motix Connected
Munic
OCTO Telematics
OSeven Telematics
Powerfleet(Movingdots)
Radius Telematics
Redtail Telematics
Sentiance
Scope Technology
Sycada
Targa Telematics
Telematics Technologies
The Floow
Trakm8
Valtech Mobility
Verisk Analytics
Vodafone Automotive
Webfleet
Xirgo Technologies
ZenDrive
두문자어와 약어 리스트
ksm
영문 목차
영문목차
What are the latest trends on the Insurance telematics market? Berg Insight estimates that the total number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.0 million at the end of 2023. Growing at a compound annual growth rate of 6.2 percent, the number of active insurance telematics policies in Europe is estimated to reach 17.6 million by 2028. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 17.9 million policies at the end of 2023 to reach 26.3 million policies by 2028. Get up to date with the latest industry trends in this new 250-page strategy report from Berg Insight.
Highlights from the report:
Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
Comprehensive overview of the insurance telematics value chain and key applications.
In-depth analysis of market trends and key developments.
Case studies of 58 insurance telematics initiatives.
Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
New data on vehicle populations in Europe and North America.
Market forecasts by country lasting until 2028.
Table of Contents
Table of Contents
List of Figures
Executive Summary
1. The Automotive Market
1.1. The automotive market in Europe
1.1.1. Vehicles in use and car density
1.1.2. New car registrations and leading manufacturers
1.2. The automotive market in North America
1.2.1. Vehicles in use and car parc density
1.2.2. New car registrations and leading manufacturers
1.3. Automotive insurance
1.3.1. Basic insurance terminology and categorisations
1.3.2. The fundamentals of automotive insurance
1.3.3. Traditional automotive insurance risk rating and pricing criteria
1.3.4. Developments of the actuarial toolbox for motor insurers
1.4. The European automotive insurance market
1.5. The North American automotive insurance market
2. Insurance Telematics Solutions
2.1. Introduction to insurance telematics
2.1.1. The rationale for telematics-based insurance policy pricing
2.1.2. Brief history of insurance telematics offerings
2.2. Usage-based insurance and related concepts and applications
2.2.1. Manual reporting
2.2.2. Usage-based insurance telematics - PAYD, PHYD, MHYD and TBYB
2.2.3. Continuous and time-limited telematics data recording
2.2.4. Usage-based pricing vs. claims-related insurance telematics
2.2.5. Personal lines and commercial lines insurance telematics
2.2.6. Value-added services related to insurance telematics
2.3. Insurance telematics infrastructure
2.3.1. Vehicle segment
2.3.2. Insurer segment
2.3.3. End-user segment
2.3.4. Network segment
2.3.5. GNSS segment
2.4. Business models
2.4.1. In-house development
2.4.2. Leveraging telematics partners
2.4.3. Underwriting without direct client interaction
3. The European Insurance Telematics Market
3.1. Regional market characteristics
3.1.1. Italy
3.1.2. United Kingdom
3.1.3. Iberia
3.1.4. France
3.1.5. Benelux
3.1.6. Austria and Switzerland
3.1.7. The Nordics
3.1.8. Germany
3.1.9. Central and Eastern Europe
3.2. Insurance telematics case studies
3.2.1. More than 40 percent of the vehicles insured by UnipolSai feature a black box
3.2.2. Generali offers a wide portfolio of insurance telematics products
3.2.3. Smartphone-only solutions - a growth engine for Allianz's telematics offerings
3.2.4. AXA offers its insurance telematics portfolio in multiple European countries
3.2.5. Admiral Group has multiple insurance telematics programs in Europe
3.2.6. Insure The Box has sold more than 1.0 million black box-based policies
3.2.7. Direct Line Group acquires pay-per-mile insurer By Miles
3.2.8. Aviva introduces app-based UBI in the UK
3.2.9. Zego offers behavioural based pricing for UK fleets
3.2.10. Howden Group consolidates broking businesses under single brand
3.2.11. Acorn Insurance offers UBI through the Carrot and Acorn brands
3.2.12. Markerstudy Group acquires Atlanta Group
3.2.13. RSA offers UBI in Ireland via 123.ie
3.2.14. AbbeyAutoline (Prestige) renews ChilliDrive with Howden Driving Data
3.2.15. Stellantis has a long experience in UBI on the European market
3.2.16. Mercedes-Benz offers UBI in Germany, Belgium and France
3.2.17. HUK-Coburg relaunched Telematik Plus in 2019
3.2.18. VHV's Telematik Garant switched to a mobile based telematics solution
3.2.19. Young digital insurtech company Neodigital bets on PHYD car insurance
3.2.20. Groupama offers insurance telematics in multiple countries
3.2.21. MAPFRE provides insurance telematics products in Spain and the US
3.2.22. OSA and Sparkassen Versicherung offer eCall services in Germany
3.2.23. GDV launches eCall service with participating German insurers
3.2.24. Zavarovalnica Triglav brings UBI to Slovenia
3.2.25. Warta pilots app-based UBI in Poland
3.2.26. HDI Global offers telematics solutions in the UK and Italy
3.2.27. Zurich partners with MGA Freedom Services in the UK
3.2.28. If Insurance has long experience of telematics in the Nordics
3.2.29. Paydrive leverages aftermarket and OEM telematics for UBI
3.2.30. VIS pioneers telematics insurance in Iceland
3.2.31. ABAX launches commercial UBI insurance
4. The North American Insurance Telematics Market
4.1. Regional market characteristics
4.1.1. United States
4.1.2. Canada
4.2. Insurance telematics case studies
4.2.1. Progressive is the UBI telematics pioneer in the US
4.2.2. State Farm works with CMT to enhance the Drive Safe & Save program
4.2.3. Allstate offers Drivewise and Milewise in the US
4.2.4. Liberty Mutual has a broad portfolio of telematics products
4.2.5. Desjardins offers a smartphone app for insurance telematics in Canada
4.2.6. Nationwide offers UBI based on OBD-II, smartphone and OEM telematics data
4.2.7. Farmers offers mobile-based insurance telematics from Driveway Software
4.2.8. Travelers offers UBI powered by Cambridge Mobile Telematics
4.2.9. GEICO offers a smartphone-based telematics program in select US states
4.2.10. Toyota Insurance Management Solutions offers UBI in the US
4.2.11. CAA offers MyPace and Connect powered by OCTO Telematics
4.2.12. Root Insurance is a smartphone-based insurance company
4.2.13. USAA enhances insurance offering by acquiring UBI focused Noblr
4.2.14. Mobileye and Munich Re collaborate in Munich Re's Smart Mobility program
4.2.15. Progressive has launched a second commercial UBI product