공항 조명은 특히 야간, 악천후, 안개 등 시야가 좋지 않을 때 안전하고 효율적인 공항 운영을 보장하는 데 필수적입니다. 조종사가 공항 환경을 탐색하고 활주로와 유도로를 안전하게 조종하며 이착륙할 때 중요한 시각적 기준을 제공하는 데 도움이 됩니다.
활주로 조명은 이착륙 및 택싱 중에 조종사에게 시각적으로 안내하는 데 중요합니다. 주요 활주로 조명에는 활주로 끝 조명, 임계값 조명, 터치다운 구역 조명, 중앙선 조명, 활주로 끝 조명 등이 있습니다. 일반적으로 이러한 조명은 흰색이지만 일부 공항에서는 임계값과 유도로의 교차점이 잘못되었음을 나타내기 위해 노란색 조명을 사용하기도 합니다. 유도로 조명은 활주로, 램프, 터미널 사이의 항공기 항행을 돕기 위해 유도로를 따라 설치됩니다.
유도선 조명은 조종사가 지정된 유도선을 주행하고 잠재적인 위험을 피할 수 있도록 도와줍니다. 유도로 조명은 유도로 끝등, 유도로 중앙선등, 유도로 선도등 등 세 가지로 나뉩니다. 유도선 조명은 활주로 조명과 구별하기 위해 파란색으로 표시되어 있습니다.
항공기의 활주로와 램프 및 터미널 앞치마에 설치된 조명을 앞치마 조명이라고 합니다. 이 조명은 지상에서 이동하는 항공기의 항해를 보조하는 것으로, 특히 저조도 조건에서 사용됩니다. 앞치마 조명은 항공기의 안전한 주정차, 택시 및 정비를 촉진합니다. 장애물 조명은 관제탑, 안테나 타워, 건물 등 높은 구조물을 조종사가 볼 수 있도록 하는 데 사용됩니다. 이 조명은 이륙, 착륙 및 택시 운행 시 장애물과의 충돌을 방지하는 데 도움이 됩니다.
진입 조명 시스템(ALS)은 조종사가 목적지나 목표물에 접근하여 항공기를 착륙시킬 준비를 할 때 도움이 됩니다. 진입로 조명, 연쇄 점멸등(플래셔), 활주로 끝 식별등(REIL)은 ALS의 일반적인 조명 구성 요소입니다. 이러한 조명은 조종사에게 시각적 신호를 제공하여 활주로 정렬 및 하강을 돕습니다.
VASI(진입각 지시등)는 진입 단계에서 조종사에게 시각적 하강 유도를 제공하는 조명 시스템입니다. VASI는 일반적으로 빨간색과 흰색의 두 가지 조명으로 구성되며, 조종사가 안전한 착륙을 위해 올바른 활공 경사를 유지할 수 있도록 도와줍니다. 이 조명은 항공기가 너무 높거나 낮거나 적절한 활공 경사를 유지하고 있는지 여부를 나타냅니다.
PAPI(Precision Approach Path Indicator)로 알려진 또 다른 유형의 진입 조명 시스템은 착륙을 위해 진입하는 동안 조종사가 정확한 활공 경로를 유지할 수 있도록 도와주며, PAPI는 최적의 활공 경로에 대한 항공기의 위치를 나타내는 적색 또는 백색 조명으로 구성됩니다. 기체가 너무 낮으면 조명이 빨간색으로 바뀌고, 너무 높으면 조명이 흰색으로 바뀐다.
본 보고서에서는 세계 공항 조명 시장에 대해 분석했으며, 전체 시장 규모 동향 전망, 지역별/국가별 상세 동향, 주요 기술 개요, 시장 기회 등을 조사하여 전해드립니다.
Airport lighting is critical to ensuring safe and efficient airport operations, particularly during low visibility conditions such as nighttime, bad weather, or fog. It assists pilots in navigating the airport environment, taxiing safely on runways and taxiways, and providing critical visual references for takeoff and landing.
Runway lighting is critical for providing pilots with visual guidance during takeoff, landing, and taxiing. Runway edge lights, threshold lights, touchdown zone lights, centerline lights, and runway end lights are the primary runway lights. Typically, these lights are white, but some airports may use yellow lights to indicate a displaced threshold or taxiway crossing. Taxiway lighting is installed along taxiways to aid in the navigation of aircraft between runways, ramps, and terminals.
It assists pilots in staying on the designated taxi routes and avoiding potential hazards. Taxiway lights are divided into three types: taxiway edge lights, taxiway centerline lights, and taxiway lead-off lights. Taxiway edge lights are blue to differentiate them from runway lights.
The lighting installed in aircraft parking areas, ramps, and terminal aprons is referred to as apron lighting. These lights aid in the navigation of aircraft during ground movements, particularly in low-light conditions. Apron lighting promotes safe aircraft parking, taxiing, and servicing. Obstacle lighting is used to make tall structures visible to pilots, such as control towers, antenna towers, or buildings. These lights aid in the avoidance of collisions with obstacles during takeoff, landing, and taxiing.
Approach Lighting Systems aid pilots as they approach their destination or target and prepare to land an aircraft. Approach light bars, sequenced flashing lights (flashers), and runway end identifier lights (REILs) are common lighting components of the ALS. These lights provide visual cues to pilots, assisting in runway alignment and descent.
The Visual Approach Slope Indicator (VASI) is a light system that provides pilots with visual descent guidance during the approach phase. It assists pilots in maintaining the correct glide slope for a safe landing. VASI systems are typically made up of two sets of lights: red and white lights in a bar configuration. The lights indicate whether the aircraft is flying too high, too low, or on the proper glide slope.
Another type of approach lighting system, known as a Precision Approach Path Indicator (PAPI), assists pilots in maintaining an accurate glide path while approaching for landing. It consists of a row of red or white lights that indicate the aircraft's position to the optimal glide path. When the aircraft is too low, the lights turn red; when it is too high, the lights turn white.